DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

Iskustva i priče iz perioda kada je Željava bila u funkciji.

DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

Postby Let_lampa on 10 Nov 2009, 14:15

NEKI DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA


Vidim da se pod raznim topic-ima raspravlja o više stvari koje su nedovoljno razjašnjene pa ću na jednom mjestu napisati što sam saznao pogledavši u "enciklopediju" a kome se bude dalo neka proslijedi u pripadajuće topic-e
:

1. IZLAZI ZA NUŽDU - nisu bili predviđeni kao takvi. Svi oni ventilacijski i ini otvori sa ubetoniranim metalnim stepenicama, imali su namjenu servisne prirode i ništa više.

Koliko bi vremena samo jednoj osobi trebalo da se izvuče do vrha?

Podzemni objekat bio je zamišljen i napravljen da u slučaju atomskog udara, ima autonomiju mjesec dana sa svim ljudima koji bi se u njemu zatekli. Znači, zalihe goriva, vode, hrane, itd.

U mirnodopskim uvjetima mogućnost požara koji bi spriječio izlazak na neki od postojećih izlaza bila je minimalna.
Uostalom, to je u praksi i dokazano kroz skoro 25 godina besprijekornog funkcioniranja. A svaki dan je postojala mogućnost neke havarije, ima tu vojnika koji spominju da su i danju i noću praznili velike posude u kojima se nakupljalo gorivo ispod aviona. Bilo je i udaranja aku-tegljačima u avione ( nestašnim vojnicima bilo je dosadno kada su ostali sami na dežurstvu u rupi pa su se utrkivali galerijom pokraj aviona - vikendi su bili izmišljeni za takve).

2. KOTLOVNICE - više komada

Klek je imao svoju kotlovnicu u ulazu br.3.
Auto-cisterne(civilne) dovozile su mazut do ulaza u usjek 3, a obzirom da vozači nisu smjeli ulaziti u pretpolje i dalje, onda su vojni vozači preuzimali cisternu i u rikverc vozili do mjesta za istakanje.
Ta ista kotlovnica je snabdijevala toplinom i vanjske objekte( PP, DP, Link, SUKL). Pored zgrade SUKL, nalazila se i jedna manja kotlovnica koja je bila predviđena za grijanje te zgrade.
Ta zgrada je zapravo jedina bila zidana i po projektu gradnje je išla i kotlovnica jer je SUKL bila civilna ustanova.
Svi ostali vanjski objekti bili su montažnog tipa. Stare zgrade su zapravo napravljene za potrebe boravka ljudi još kada se izgrađivao objekat i sve ostalo a kasnije su ostale u funkciji PP-a, DP itd.

Kasnije su izgrađeni noviji objekti, npr. restoran-kantina između ceste i objekata PP-vod i DP.

Kotlovnica u bazi Željava - bila je napravljena da radi na ugljen a kasnije je modernizirana za rad na mazut.
Zato ima raznih priča od ljudi koji su u određenim vremenima tamo boravili kao vojnici ili nešto drugo.

3. PANCIRNA VRATA - ulaz 4

Bilo je komentara da su različita u odnosu na ulaze 1,2 i 3.

Konstrukcijski ne bi trebalo biti razlike. Razlika je u tome da taj ulaz nema pretpolje koje prima dinamički udar već se galerija nastavlja u desno.
Pancirna vrata su smještena duboko u galeriji, gotovo 500 metara od usjeka a dotle bi snaga udarnog vala nešto oslabila.


4. POKRETANJE AVIONA U PRETPOLJU

Nije se radilo jer bi bila prevelika količina plinova a u početku je bio i problem sa nepovratnim ventilima na pancirnim vratima( oni krugovi za koje se mnogi čude čemu su trebali služiti)-
Dakle, ti ventili nisu u početku radili kako je to netko zamislio i više nikada se na tome nije radilo.
Kada su bile vježbe, pokretanje motora se radilo jedino u usjecima i to od polovice pa bliže trianglu.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Budućnost Željave?

Postby LupusREBEL on 10 Nov 2009, 14:33

Jebaji ga, što je to predpolje?
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Budućnost Željave?

Postby VP4868/4 on 10 Nov 2009, 14:43

LupusREBEL wrote:Jebaji ga, što je to predpolje?


od ulaza gdje prestaje sunce,a pocinje umjetna rasvjeta do teskih(pancirnih)vrata.
15.01.2017.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2214
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Budućnost Željave?

Postby FirewireHR on 10 Nov 2009, 14:48

LupusREBEL wrote:Jebaji ga, što je to predpolje?

Ja mislim protuudarna komora.

Inače opis detalja Let_lampe je :a115 :super.
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Budućnost Željave?

Postby LupusREBEL on 10 Nov 2009, 14:51

Ja mislio, ma nisam niš mislio, da sam mislio išta nebi pitao... :ebudale:
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

Postby LupusREBEL on 10 Nov 2009, 15:19

Ovo sam pretpostavio zašto ima dvije kotlovnice, najvjerovatnije prva je bila na drva i ugljen što je tad bilo u izobilju a druga je poslje dograđena a ostale su obadvije da rade prema raznim uvjetima i režimima, no u onoj koja je na ugljen u njoj ima još ugljena.
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

Postby blake on 10 Nov 2009, 15:28

Let Lampa, hvala za detalje!
Pozdrav svima.
User avatar
blake
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 547
Joined: 19 Apr 2008, 16:54

Re: DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

Postby relay station on 15 Nov 2012, 21:49

par detalja iz prvih godina operativnog korištenja
Image
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

Postby meda on 16 Nov 2012, 17:09

Opis je idealan...jedini put kad su avioni startovani(dok sam ja bio tamo) iz useka je bilo kad je bila vezba napad na aerodrum ili tako nekako tada je bio i Anton Tus u poseti
Pozdrav za Let_lampu
:hi
meda
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 382
Joined: 04 Oct 2011, 20:05
Location: 124 lae

Re: DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

Postby Let_lampa on 19 Nov 2012, 21:17

meda wrote:Opis je idealan...jedini put kad su avioni startovani(dok sam ja bio tamo) iz useka je bilo kad je bila vezba napad na aerodrum ili tako nekako tada je bio i Anton Tus u poseti
Pozdrav za Let_lampu
:hi


Hvala.
Znaš ga?
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

Postby meda on 20 Nov 2012, 20:46

Antona Tusa neznam licno ali sam ga video tada...
meda
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 382
Joined: 04 Oct 2011, 20:05
Location: 124 lae


Return to Nekad bilo sada se spominjalo

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest

cron