Page 1 of 1

DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

PostPosted: 10 Nov 2009, 14:15
by Let_lampa
NEKI DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA


Vidim da se pod raznim topic-ima raspravlja o više stvari koje su nedovoljno razjašnjene pa ću na jednom mjestu napisati što sam saznao pogledavši u "enciklopediju" a kome se bude dalo neka proslijedi u pripadajuće topic-e
:

1. IZLAZI ZA NUŽDU - nisu bili predviđeni kao takvi. Svi oni ventilacijski i ini otvori sa ubetoniranim metalnim stepenicama, imali su namjenu servisne prirode i ništa više.

Koliko bi vremena samo jednoj osobi trebalo da se izvuče do vrha?

Podzemni objekat bio je zamišljen i napravljen da u slučaju atomskog udara, ima autonomiju mjesec dana sa svim ljudima koji bi se u njemu zatekli. Znači, zalihe goriva, vode, hrane, itd.

U mirnodopskim uvjetima mogućnost požara koji bi spriječio izlazak na neki od postojećih izlaza bila je minimalna.
Uostalom, to je u praksi i dokazano kroz skoro 25 godina besprijekornog funkcioniranja. A svaki dan je postojala mogućnost neke havarije, ima tu vojnika koji spominju da su i danju i noću praznili velike posude u kojima se nakupljalo gorivo ispod aviona. Bilo je i udaranja aku-tegljačima u avione ( nestašnim vojnicima bilo je dosadno kada su ostali sami na dežurstvu u rupi pa su se utrkivali galerijom pokraj aviona - vikendi su bili izmišljeni za takve).

2. KOTLOVNICE - više komada

Klek je imao svoju kotlovnicu u ulazu br.3.
Auto-cisterne(civilne) dovozile su mazut do ulaza u usjek 3, a obzirom da vozači nisu smjeli ulaziti u pretpolje i dalje, onda su vojni vozači preuzimali cisternu i u rikverc vozili do mjesta za istakanje.
Ta ista kotlovnica je snabdijevala toplinom i vanjske objekte( PP, DP, Link, SUKL). Pored zgrade SUKL, nalazila se i jedna manja kotlovnica koja je bila predviđena za grijanje te zgrade.
Ta zgrada je zapravo jedina bila zidana i po projektu gradnje je išla i kotlovnica jer je SUKL bila civilna ustanova.
Svi ostali vanjski objekti bili su montažnog tipa. Stare zgrade su zapravo napravljene za potrebe boravka ljudi još kada se izgrađivao objekat i sve ostalo a kasnije su ostale u funkciji PP-a, DP itd.

Kasnije su izgrađeni noviji objekti, npr. restoran-kantina između ceste i objekata PP-vod i DP.

Kotlovnica u bazi Željava - bila je napravljena da radi na ugljen a kasnije je modernizirana za rad na mazut.
Zato ima raznih priča od ljudi koji su u određenim vremenima tamo boravili kao vojnici ili nešto drugo.

3. PANCIRNA VRATA - ulaz 4

Bilo je komentara da su različita u odnosu na ulaze 1,2 i 3.

Konstrukcijski ne bi trebalo biti razlike. Razlika je u tome da taj ulaz nema pretpolje koje prima dinamički udar već se galerija nastavlja u desno.
Pancirna vrata su smještena duboko u galeriji, gotovo 500 metara od usjeka a dotle bi snaga udarnog vala nešto oslabila.


4. POKRETANJE AVIONA U PRETPOLJU

Nije se radilo jer bi bila prevelika količina plinova a u početku je bio i problem sa nepovratnim ventilima na pancirnim vratima( oni krugovi za koje se mnogi čude čemu su trebali služiti)-
Dakle, ti ventili nisu u početku radili kako je to netko zamislio i više nikada se na tome nije radilo.
Kada su bile vježbe, pokretanje motora se radilo jedino u usjecima i to od polovice pa bliže trianglu.

Re: Budućnost Željave?

PostPosted: 10 Nov 2009, 14:33
by LupusREBEL
Jebaji ga, što je to predpolje?

Re: Budućnost Željave?

PostPosted: 10 Nov 2009, 14:43
by VP4868/4
LupusREBEL wrote:Jebaji ga, što je to predpolje?


od ulaza gdje prestaje sunce,a pocinje umjetna rasvjeta do teskih(pancirnih)vrata.

Re: Budućnost Željave?

PostPosted: 10 Nov 2009, 14:48
by FirewireHR
LupusREBEL wrote:Jebaji ga, što je to predpolje?

Ja mislim protuudarna komora.

Inače opis detalja Let_lampe je :a115 :super.

Re: Budućnost Željave?

PostPosted: 10 Nov 2009, 14:51
by LupusREBEL
Ja mislio, ma nisam niš mislio, da sam mislio išta nebi pitao... :ebudale:

Re: DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

PostPosted: 10 Nov 2009, 15:19
by LupusREBEL
Ovo sam pretpostavio zašto ima dvije kotlovnice, najvjerovatnije prva je bila na drva i ugljen što je tad bilo u izobilju a druga je poslje dograđena a ostale su obadvije da rade prema raznim uvjetima i režimima, no u onoj koja je na ugljen u njoj ima još ugljena.

Re: DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

PostPosted: 10 Nov 2009, 15:28
by blake
Let Lampa, hvala za detalje!
Pozdrav svima.

Re: DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

PostPosted: 15 Nov 2012, 21:49
by relay station
par detalja iz prvih godina operativnog korištenja
Image

Re: DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

PostPosted: 16 Nov 2012, 17:09
by meda
Opis je idealan...jedini put kad su avioni startovani(dok sam ja bio tamo) iz useka je bilo kad je bila vezba napad na aerodrum ili tako nekako tada je bio i Anton Tus u poseti
Pozdrav za Let_lampu
:hi

Re: DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

PostPosted: 19 Nov 2012, 21:17
by Let_lampa
meda wrote:Opis je idealan...jedini put kad su avioni startovani(dok sam ja bio tamo) iz useka je bilo kad je bila vezba napad na aerodrum ili tako nekako tada je bio i Anton Tus u poseti
Pozdrav za Let_lampu
:hi


Hvala.
Znaš ga?

Re: DETALJI O PODZEMNOM OBJEKTU "KLEK" I BAZI ŽELJAVA

PostPosted: 20 Nov 2012, 20:46
by meda
Antona Tusa neznam licno ali sam ga video tada...