Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Centar)

Iskustva i priče iz perioda kada je Željava bila u funkciji.

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby VP4868/4 on 16 Feb 2013, 08:34

Odgovori:
1.
Sve klima komore su radile non stop, tacnije one su bile projektovane da tako rade, ali bilo je slucajeva da neka ispadne
iz sistema, uglavnom radi motora ili pumpi za vodu...

Motori,remeni...cemu pumpa za vodu,ako postoji nekakva glavna za cijeli objekat ili sam pritisak u vodovodu kojim
se objekat snabdijevao?Je li bio neki zatvoreni krug pa se voda filtrirala?U vodenim zavjesama nije bio bas neki
pritisak kojeg sam,tada,mogao povezati sa pumpama...a vode s druge stane planine u izobilju.
Evo i jedno usputno...Je li svaka KK imala ono "narancasto" postrojenje za PNHBO?To mi bas nije nesto ostalo u glavi [oops]
2.-5.
...akumulatorska stanica ima jaka isparenja na samom ulazu, ali jednostavno KK su vrsile svoju funkciju i nikog nije
zabolila glava radi toga.

Što se tice akumulatorske na samom ulazu...da je netko mislio o zdravlju onda bi napravio nakakvu vrstu nape,a ne onih
par cijevi uz same punjace.Istina,za tih par mjeseci nitko nece izgubiti glavu pa partizanija prolazi,a pola litre mlijeka dnevno
smo dobivali da imamo u nesto kekse mociti. [pusac.gif]

8.-11.
...Majstori u Kotlarnici ukradu jednom svom drugaru "ciciji" janjecu plecku i sakriju je u tunel koji dovodi zrak u KK.
Nakon tri dana kad su dosli u smjenu odu po tu plecku, bila je dehidrirana do te mjere da su uzeli turpiju i naostrili je kao sjekiru

[pusac.gif] dobar stos! Nisam bas neko mjerilo za snagu,ali mogu samo dodati da je bilo gotovo nemoguce otvoriti
zeljezna(limena) vrata koja su odvajala strojarnicu KK od samog usisnog kanala.Razlika u tlakovima je bila tolika
da bi se dalo usporediti sa otvaranjem vrata automobila pod vodom.Šiber vrata bi bila lukavija izvedba,ali to
bas ne bi imalo puno smisla jer u radu nitko pametan tamo nije ni ulazio.

...ali jedno znam prasina se nikad nije skupljala po stolovima i uredjaima, to garantujem, 100 puta je vise imam danas u
stanu i ako je stan bez zavjesa i tepiha.
Jednom sam malo ulazio u saht koji vodi sa vana do KK, ali odozdo, vjerujte ne bih se penjao po tom vjetru koji struji
odozgo ni za koje pare.

Osjecaj u struji zraka na samom dnu okomice me nije bas bacio na koljena,ali pokusaj penjaja u vertikalu zasigurno jest.
Prasina sa penjalica mi je prekrila lice pa sam se umio u vodenoj zavjesi kako bih mogao dalje po zadatku.
Po kolicini prasine bi se dalo zakljuciti da su zadnji put po peljalicama gazili zidari.

Za naseg gosta jedno pitanje:majstor Z(prezime?) i vikendica na Viru? Ima li kakvih info pa da produzim korak ovo ljeto,
nadjem covjeka i kahvu popijemo?
15.01.2017.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2214
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby relay station on 16 Feb 2013, 18:51

VP4868/4 wrote:Image

kad smo vec kod mogućeg izgleda toc-a krajem 80ih to je vrlo vjerojatno izgledalo otprilike ovako
Image
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby VP4868/4 on 17 Feb 2013, 00:09

Ma ovo je enterprajz u odnosu na ono sto je bilo tamo.
Mozda je promjena napravljena iza ozujka 1989. jer je negdje
u travnju ili pocetkom svibnja Splićo iz cete objekat dosao u
Elektroniku Zadar preuzeti par paketa panik rasvjete.
Moj zadatak je bio da ga ugostim i da o pokupimo i to prebacimo
na vlak ili bus(?).
Na fotki kancelarije tegljaca vidi se crveni javljac pozara koji tamo
nije bio u moje vrijeme,a monitori u nadzoru su ostali stari-sada
zatrpani u smecu. [smly_n010smly.gif] U cemu je stos?
15.01.2017.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2214
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby tomy on 17 Feb 2013, 11:14

evo kako je bilo riješeno odvod vode sa stijanka tunela...
Image

Image

znači voda je po stijenci se sakupljala do ovoh lima tj kanala koji ju je odvodio u kanalizaciju objekta... to se točno može primjetiti da kada je sugo gotovo da nema vode na tom mjestu a kada je mokro je poplava... 0026
User avatar
tomy
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 1914
Joined: 23 Nov 2009, 13:32
Location: kilometrima ispod planina...

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby relay station on 17 Feb 2013, 12:30

FirewireHR wrote:, sredstva radio komunikacije su osavremenjena sa Švedskim stanicama SSA 1000,

ssa1000 izgleda ovako i nije radio stanica
Image
komšija se sjeća da su stanice u zvijezdi bile iz serije AMR mala 255 i ona veca saab scania(nije kamion)
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby VP4868/4 on 17 Feb 2013, 18:05

Procitao sam pricu od VP4868/4 moji komplimenti na literarnom izrazu, cudno ali volio neko JNA ili ne svi se sluzenja vojnog roka sjecaju sa emocijom (pozitivna ili negativna al je emocija).
**********cut**********
Sta je bilo sa video zidom nisam poslije znao ili pratio osim da je dobar dio video stvarcica prebacen u novi rekonstruisani OC u Zvijezdi.


Pa nisam ja zavraga bio poštar 6 mjeseci komandantu I.S i mojim pajdasima.
Čitao i pisao latinicu i ćirilicu sve s istom rukom i u hodu. [pusac.gif]

Video-nevideo,video-nevideo...ovdje se spominje novi rekonstruirani OC u zvijezdi!!!
Ako je rekonstrukcija onda bi zakljucak bio da se i stari nalazio u zvijezdi,a to onda
odgovara onom dijelu moje priče za koju smo zakljucili da sam pobrkao loncice.
Pokusajmo odgonetnuti sto je bilo i do kada u komandi nasuprot liftu za KL,a sto u
zvijezdi.
One table sa signalizacijom sam negdje vidjao,ali mi iz nekog razloga nisu bile interesantne
kad mi nisu ostale zapisane u glavi.Sjecam se podne konstrukcije i nekakvog pulta iza kojeg
se vidjela,u jednom praznom dijelu, visinska razlika od betonskog poda do podne konstrukcije.
Iz te rupe izvirala je hrpa kabela kojima se broja nije znalo.Taj pult bi mogao biti nasuprot
vratima tako da je operater okrenut ledjima prema samom ulazu dok bi videozid mogao biti nakako
na desnu stranu od pulta ili mozda cak na zidu desno od pulta.Cudno je sto mi ovih par slika
izgledaju nepoznate i ne uklapaju mi se u ono sto "mislim" da sam vidio. :confused0007
Prolaz tunelom nasuprot lifta mi je u glavi kao dio objekta gdje smo isli po neke papire i karte
koje smo s zastavnikom(Kole) nosili iza probnog stola na spaljivanje,a ne kao dio gdje smo
bili "doma".Gdje smo tocno preuzeli papirusine i tko nam ih je dao pojma nemam,ali znam da sam
jednu kartu popalio da skuzim gde se nalazimo i koliko ima do kuce jer tramak sinobusom od Bihaca
do Knina je nesto kao putovanje transsibirskom zeljeznicom.Relacija Knin-Zadar je TGV u usporedbi
s ovom prethodnom :predaja:
15.01.2017.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2214
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby Let_lampa on 17 Feb 2013, 21:00

VP4868/4 wrote:
Procitao sam pricu od VP4868/4 moji komplimenti na literarnom izrazu, cudno ali volio neko JNA ili ne svi se sluzenja vojnog roka sjecaju sa emocijom (pozitivna ili negativna al je emocija).
Video-nevideo,video-nevideo...ovdje se spominje novi rekonstruirani OC u zvijezdi!!!
Ako je rekonstrukcija onda bi zakljucak bio da se i stari nalazio u zvijezdi,a to onda
odgovara onom dijelu moje priče za koju smo zakljucili da sam pobrkao loncice.
Pokusajmo odgonetnuti sto je bilo i do kada u komandi nasuprot liftu za KL,a sto u
zvijezdi.


Veli komšija da brkate pojmove.
OC koji je nastao u zvijezdi nakon što je do njega dovučena sva moguća kablaža i potrebni signali, zamijenio je OC koji je ranije bio na koti 377.
Do tada je dežurni OC dežurao a koti, a preseljenjem OC u rupu, i dežurstvo se tamo preselilo. Kaže komšija da se još ponešto sjeća tih dežurstava, velike prozirne plohe i vojnika koji su neumorno pisali-brisali pozicije aviona,...
OC koji spominješ nasuprot lifta za toranj, odnosno u galeriji iza komande 117.lap-a, nije bio OC već mjesto nadzora objekta i komanda objekta. Kasnije je komanda objekta preseljena na drugo mjesto, bliže izlazu jedne galerije.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby VP4868/4 on 17 Feb 2013, 21:22

Let_lampa wrote:Veli komšija da brkate pojmove.
OC koji je nastao u zvijezdi nakon što je do njega dovučena sva moguća kablaža i potrebni signali, zamijenio je OC koji je ranije bio na koti 377.
Do tada je dežurni OC dežurao a koti, a preseljenjem OC u rupu, i dežurstvo se tamo preselilo. Kaže komšija da se još ponešto sjeća tih dežurstava, velike prozirne plohe i vojnika koji su neumorno pisali-brisali pozicije aviona,...
OC koji spominješ nasuprot lifta za toranj, odnosno u galeriji iza komande 117.lap-a, nije bio OC već mjesto nadzora objekta i komanda objekta. Kasnije je komanda objekta preseljena na drugo mjesto, bliže izlazu jedne galerije.

Za komšiju 0026 !
aaaa tu sam jednom zgodom bio i vladao je poprilican mrak,ekipa je nesto crtala,a cini mi se da je
bilo i ozbiljnijih glava koje su buljile u radarske ekrane.Pojma nemam jel to bilo na kakvom povratku
iz tel centrale ili sam s nekim bio u obilasku,a mozda sam nesto i nosio po zadatku [smly_n010smly.gif]
Kako onda protumaciti one stare ekrane nadzora u smecu,ako su bili instalirani novi?
Nije vrag da su ostavljeni sa strane da se misevi kote u njima?
15.01.2017.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2214
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby relay station on 17 Feb 2013, 22:16

nisam bio tamo u operatnoj fazi ali mogu iskopat slike iz raznih faza oc u zvijezdi pa možda vam pomogne oko odgonetavanja pojedinosti oko opremanja oc gdje je bilo šta i kada
prvo ova koju sam posudio sa cyber fullcrumovog FB albuma hvala deda!
Image
komentar uz sliku:

1987.godina.OC 117.lap-a u obektu KLEK.Obilazak objekta od strane Nacelnika GŠ JNA general pukovnika Stevana Mirkovića.
Sleva
- Nenić Vilotije,ppukovnik,komandant 200.vb
- Pejić Borislav,ppukovnik,komandant 117.lap-a
- Stevan Mirković,general pukovnik Načelnik GŠ JNA,
- Ristić Milovan,pukovnik,Načelnik štaba 5.KoRV i PVO.


e sad meni nije jasno di su one konzole od sustava as-84 i gdje je pilotski dio?
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby FirewireHR on 18 Feb 2013, 23:01

relay station wrote:
FirewireHR wrote:, sredstva radio komunikacije su osavremenjena sa Švedskim stanicama SSA 1000,

ssa1000 izgleda ovako i nije radio stanica
Image
komšija se sjeća da su stanice u zvijezdi bile iz serije AMR mala 255 i ona veca saab scania(nije kamion)


Jedan komentar na ovo...čovjek kaže ovako;
Nesto ssa1000, posto vidim da je relay station rekao da nije radio stanica, terminoloski sam vjerovatno pogrijesio ali nisam bas puno poklanjao paznju punom nazivu, ipak ovo je mail koji je duzio SSA1000.
SSA-1000 je radio-teleprinterski sistem 1000watts,
TT podaci: snaga 16,63,250 i 1000 w,
frekventni opseg: 1,5-30 MHz-predajnik,
0 - 30 MHz-prijemnik.
vrste rada: A1,A2,A3A,A3AU,A3AL,A9B,F1.
prvi kompletno poluprovodnički kratko-talasni radio uređaj srednje snage koji je uveden krajem 70-tih godina u RV i PVO.
Podešavanje na antene je vršio uz pomoć automatskog tjunera AT-1000, što je u to vreme bilo nezamisliv komfor za operatore.
Imao je mogućnost rada u tri tačke i izdvojeni rad do 200km.
Jedina mana mu je bila hlađenje pojačavača snage koje je vršeno putem specifične tečnosti (nije smjela da bude,električno provodna,korozivna,ispariva i da se na temp. širi).
Za vrijeme sankcija većina ispravnih sistema je izbačena iz upotrebe zbog nedostatka te tečnosti koja je po nekim pričama koštala 1l oko 140 dolara i imali su je samo Šveđani.
Inače sa njom sam održao desetine hiljada veza širom sveta, i radi fantastično.Njen sledeći naslednik je čuvena ali previše nježna za vojne uslove SSA-400.
Stari puno pozdrava,brzo se oporavi i samo napred.


AMR-255 na a. Bihac je duzio zastavnik B.D, stanica namjenjena iskljucivo za vezu sa avionima, laka, pouzdana, prenosna.
Inace "komsija" je u pravu malo je nastalo zabune izmedju TOC i OC, OC je operativno mjesto borbenog rukovodjenja jedinicama, a TOC je tehnicko mjesto upravljanja resursima objekta "Klek".
Na zadnjoj slici je ppuk. Nenić Vilotije ali mislim da on nikad nije bio K-dant, mozda kratko poslije Mirka Marinkovica kao VD, njegova pozicija je bila Načelnik štaba 200.vb
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby FirewireHR on 18 Feb 2013, 23:03

tomy wrote:evo kako je bilo riješeno odvod vode sa stijanka tunela...
http://i790.photobucket.com/albums/yy18 ... C02329.jpg
http://i790.photobucket.com/albums/yy18 ... C02330.jpg

znači voda je po stijenci se sakupljala do ovoh lima tj kanala koji ju je odvodio u kanalizaciju objekta... to se točno može primjetiti da kada je sugo gotovo da nema vode na tom mjestu a kada je mokro je poplava... 0026


A gdje je ovo?...uopće nemam predodžbu. [smly_n010smly.gif]
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby relay station on 18 Feb 2013, 23:35

FirewireHR wrote:
relay station wrote:
FirewireHR wrote:, sredstva radio komunikacije su osavremenjena sa Švedskim stanicama SSA 1000,

ssa1000 izgleda ovako i nije radio stanica
Image
komšija se sjeća da su stanice u zvijezdi bile iz serije AMR mala 255 i ona veca saab scania(nije kamion)


Jedan komentar na ovo...čovjek kaže ovako;
Nesto ssa1000, posto vidim da je relay station rekao da nije radio stanica, terminoloski sam vjerovatno pogrijesio ali nisam bas puno poklanjao paznju punom nazivu, ipak ovo je mail koji je duzio SSA1000.
SSA-1000 je radio-teleprinterski sistem 1000watts,
TT podaci: snaga 16,63,250 i 1000 w,
frekventni opseg: 1,5-30 MHz-predajnik,
0 - 30 MHz-prijemnik.
vrste rada: A1,A2,A3A,A3AU,A3AL,A9B,F1.
prvi kompletno poluprovodnički kratko-talasni radio uređaj srednje snage koji je uveden krajem 70-tih godina u RV i PVO.
Podešavanje na antene je vršio uz pomoć automatskog tjunera AT-1000, što je u to vreme bilo nezamisliv komfor za operatore.
Imao je mogućnost rada u tri tačke i izdvojeni rad do 200km.
Jedina mana mu je bila hlađenje pojačavača snage koje je vršeno putem specifične tečnosti (nije smjela da bude,električno provodna,korozivna,ispariva i da se na temp. širi).
Za vrijeme sankcija većina ispravnih sistema je izbačena iz upotrebe zbog nedostatka te tečnosti koja je po nekim pričama koštala 1l oko 140 dolara i imali su je samo Šveđani.
Inače sa njom sam održao desetine hiljada veza širom sveta, i radi fantastično.Njen sledeći naslednik je čuvena ali previše nježna za vojne uslove SSA-400.
Stari puno pozdrava,brzo se oporavi i samo napred.


AMR-255 na a. Bihac je duzio zastavnik B.D, stanica namjenjena iskljucivo za vezu sa avionima, laka, pouzdana, prenosna.
Inace "komsija" je u pravu malo je nastalo zabune izmedju TOC i OC, OC je operativno mjesto borbenog rukovodjenja jedinicama, a TOC je tehnicko mjesto upravljanja resursima objekta "Klek".
Na zadnjoj slici je ppuk. Nenić Vilotije ali mislim da on nikad nije bio K-dant, mozda kratko poslije Mirka Marinkovica kao VD, njegova pozicija je bila Načelnik štaba 200.vb

zahvala ljudima na detaljnim pojašnjenima
mislim da u ark-u ima više soba samo sa tim radio teleprinterima
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby FirewireHR on 18 Feb 2013, 23:45

Kada pročitah ovo;
Jedina mana mu je bila hlađenje pojačavača snage koje je vršeno putem specifične tečnosti (nije smjela da bude,električno provodna,korozivna,ispariva i da se na temp. širi).
Za vrijeme sankcija većina ispravnih sistema je izbačena iz upotrebe zbog nedostatka te tečnosti koja je po nekim pričama koštala 1l oko 140 dolara i imali su je samo Šveđani.


...sjetih se HGspota i kompa koji je uronjen u mineralnom ulju tamo. [smly_e025smly.gif]
Da nije to ta tekućina možda(?)

[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby 11807 on 19 Feb 2013, 00:03

U davnim osamdesetima je npr. Cray-2 bio hladjen tekucinom, 3M je imao cijelu liniju takvih tekucina za hladjenje elektronike (http://en.wikipedia.org/wiki/Fluorinert)
User avatar
11807
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 267
Joined: 22 Sep 2010, 16:03

Re: Priča iz 80-ih službujućega u TOC-u(Tehn. Operativni Cen

Postby relay station on 20 Feb 2013, 00:12

negdje je spomenuto da je u objektu jedino na akl bio televizor
to 1978 god nije bilo tako
televizor u zvijezdi [yes.gif]
Image
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

PreviousNext

Return to Nekad bilo sada se spominjalo

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest

cron