Padovi aviona

Iskustva i priče iz perioda kada je Željava bila u funkciji.

Re: Padovi aviona

Postby admin2 on 19 Jun 2008, 09:29

Firewall wrote:Kakav je bio sastav jedinica u to vrijeme na Željavi? Koji je bio omjer profesionalne vojske još uvijek podređene originalnoj namjeni JNA naspram ostalih jedinica, dobrovoljačkih, TO, paravojnih (ako ih je bilo) itd...?
admin2
 

Re: Padovi aviona

Postby admin2 on 19 Jun 2008, 09:29

baclawa wrote:Recimo da je JNA činila 80%. U TO su bili svi muškarci iz Željave i drugih okolnih sela. Dobrovoljci su dolazili, ali i brzo išli nazad. Napije se stoka pa krenu u juriš (naročito dok su se 1991. vodile borbe oko Plitvica). Posle ne možeš da izvučeš ranjene i mrtve. Paravojne snage nisam primetio. Zapravo, nisam siguran... Ako su oni specijalci bili iz 63. padobranske (oni što su došli sa Plesa) onda nije bilo paravojnih formacija. Ako nisu to bili oni, onda se može reći da je bilo i njih.
admin2
 

Re: Padovi aviona

Postby admin2 on 19 Jun 2008, 09:30

Firewall wrote:Da li se onda još vjerovalo da će se to nekako mirno razriješiti, ili je već onda svako već hvatao svoju stranu zavisno od vlastitih uvjerenja?
admin2
 

Re: Padovi aviona

Postby admin2 on 19 Jun 2008, 09:30

baclawa wrote:Nakon Vukovara, Osijeka i ostalih gadosti, svako sa malo mozga je znao da nema ništa od mirnog rešenja. Jebalo se nama i za Jugu i za Nezavisnu Hrvatsku i za Veliku Srbiju... Samo smo hteli nazad. Kući. A TV kreteni su nas dodatno nervirali sa onim pričama: "Srbija nije u ratu"...
admin2
 

Re: Padovi aviona

Postby admin2 on 19 Jun 2008, 09:30

Firewall wrote:Znači shema više manje kao 9. ROTA
admin2
 

Re: Padovi aviona

Postby admin2 on 19 Jun 2008, 09:30

JoZ@ wrote:
baclawa wrote: A TV kreteni su nas dodatno nervirali sa onim pričama: "Srbija nije u ratu"...


oprosti ak te zasmeta.

al srpski narod pati pod ustaskom cizmom i treba mu pomoc itd itd itd

ima na netu dokumentarac komsije i amarkod
ak ti se da pogledaj
pa ces vidjet sa nase strane kaj se i kak dogadalo

na kraju si dobro i proso
mogo si bit negdje na liniji
nego kaj poslje te nisu dirali
nisi bil mobiliziran :?:
admin2
 

Re: Padovi aviona

Postby LupusREBEL on 20 Jun 2008, 19:30

baclawa, znaš da se doslovno za tkzv vojsku tkzv Republike Krajine i dragovoljce iz Srbije i Bosne nazivali Četnici, osobno imam dokumentaciju da se ta tkzv vojska srpske krajine nalazila na Željavi u to vrijeme...
LupusREBEL
 

Re: Padovi aviona

Postby relay station on 28 Jun 2008, 23:11

-
Last edited by relay station on 18 Apr 2010, 23:20, edited 1 time in total.
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Padovi aviona

Postby relay station on 29 Jun 2008, 12:45

-
Last edited by relay station on 18 Apr 2010, 23:21, edited 3 times in total.
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Padovi aviona

Postby relay station on 29 Jun 2008, 13:04

-
Last edited by relay station on 18 Apr 2010, 23:21, edited 1 time in total.
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Padovi aviona

Postby admin on 29 Jun 2008, 14:16

Nisam nigdje vidio tu sliku.
admin
 

Re: Padovi aviona

Postby relay station on 29 Jun 2008, 16:08

-
Last edited by relay station on 18 Apr 2010, 23:22, edited 1 time in total.
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Padovi aviona

Postby treb on 24 Sep 2008, 11:55

Malo s ABG-a o Slobodanu Sakoti:

Sajeret:
"Tog dana je bila velika vezba.Avioni iz 117 lap-a su obilazili vise aerodroma(Krk,Pula,Pleso pa nazad u Bihac).U momentu kad su bili na prilazu za sletanje na Pleso naredjeno je da se vrate i slete u Bihac,tokom sletanja niko nije primetio izgoreli avion.
Tog dana sakota je imao prvi let sa potkrilnim bakovima i kontejnerom.Poletao je u 140,avion je bio u vazduhu vec na hiljaditom metru piste,duvao je jak bocni vetar,L-u golom bez ikakvog podvesenog tereta treba oko 1100m piste za poletanje,sa konfiguracijom koju je imao ne ispod 1200m,on je jednostavno prerano navukao palicu,poletio sa brzinom manjom od potrebne,dobio jak udar bocnog vetra kojem nije mogao da parira,pao u nepravilan polozaj i srusio se.
Po meni(mada ko sam pa ja da to ocenjujem) dve greske neiskustvo pilota,i losa procena rukovodioca letenja."

Ramo:
"Izvinjavam se, malo van naslova, ali sečam se svog prvog poletanja (dežurstvo) sa velikim podtrupnim rezervarom (bakom) od 800 ili 900 litara i 4 rakete pod krilima i vanjskom temperaturom preko 30 stepeni (nadmorska visina a. Priština oko 500m). Dok sam postigao brzinu odlepljenja prodje više, više od pola piste, još koji trenutak i prekinuo bi poletanje, a i tada bi najverovatnije izletio sa piste. Ona vizura normalnog uzleta produžila se u beskraj, imao sam osečaj da sijalice na kraju piste ulaze u kabinu, a avion tek podiže nos. Stvarno spor prirast brzine. Posle toga nismo na dežurnoj pari više koristili velike rezervare, samo one od 490 litara.
Drugi put osetio sam šta je mala brzina posle odlepljenja (uzleta) kad mi uletela ptica u usisnik, pa kad sam neposredno posle uzleta skinuo sa forsaža. Avion i njegovo ponašanje liči na "bolesnu pticu"."

505:
"mala ispravka,sajeret! Nije da nije bilo vjetra,ali tu je kumovalo i nešto što u zrakoplovtvu ne bi smjelo "postojati" - osobni,lični, problemi! Spoj "petice" i "dvojke" je uvijek nosio "vjetrić,ali taj "L",ako misliš na 90-bočni lijevi,nije bio toliki da bi ON isčupao,doslovno,avion,pun goriva , 3700 lit,i bacio ga u lijevu stranu!!!"

boss:
"mala ispravka,sajeret! Nije da nije bilo vjetra,ali tu je kumovalo i nešto što u zrakoplovtvu ne bi smjelo "postojati" - osobni,lični, problemi! Spoj "petice" i "dvojke" je uvijek nosio "vjetrić,ali taj "L",ako misliš na 90-bočni lijevi,nije bio toliki da bi ON isčupao,doslovno,avion,pun goriva , 3700 lit,i bacio ga u lijevu stranu!!!"
Image
treb
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1980
Joined: 21 Apr 2008, 08:33

Re: Padovi aviona

Postby Riker on 25 Sep 2008, 11:31

treb wrote:Avioni iz 117 lap-a su obilazili vise aerodroma(Krk,Pula,Pleso pa nazad u Bihac).


Baš me zanima dali je netko okinuo sliku kad su na Krk dolazili...
Od izvora 2 putića
User avatar
Riker
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 754
Joined: 27 Jun 2008, 14:40
Location: Istria

Re: Padovi aviona

Postby relay station on 25 Sep 2008, 11:33

-
Last edited by relay station on 18 Apr 2010, 23:22, edited 1 time in total.
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

PreviousNext

Return to Nekad bilo sada se spominjalo

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron