Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Iskustva i priče iz perioda kada je Željava bila u funkciji.

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VOSt on 26 Oct 2008, 14:15

Ma nisam bio... da bar, to je slika od ekpedicije fw,Lr,... i ostalih koji su bili

Cuj previse vremena sam proveo cistiti te ventile, svih vrsta... oblika i dimenzija. u vise od 20-30 objekata u zadnjih 3-4 godine.
Stvarno znam sto govorim. _Jedino jos ne mogu sloziti sliku kako je sljakalo ventiliranje u potpunosti. Ali ovo sto ti govorim je princip ventiliranja svih objekata u Yu, kako KUK0 tako zeljave tako ostalih ARKova, civilnih sklonista.

Efo nesto smo na far-u pisali o tome, malo ali nesto se najde
http://arhitekturarata.makeforum.org/vr ... -t136.html
User avatar
VOSt
Tihi forumaš
Tihi forumaš
 
Posts: 87
Joined: 05 May 2008, 18:56

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VP4868/4 on 26 Oct 2008, 14:33

VOSt wrote:Ma nisam bio... da bar, to je slika od ekpedicije fw,Lr,... i ostalih koji su bili

Cuj previse vremena sam proveo cistiti te ventile, svih vrsta... oblika i dimenzija. u vise od 20-30 objekata u zadnjih 3-4 godine.
Stvarno znam sto govorim. _Jedino jos ne mogu sloziti sliku kako je sljakalo ventiliranje u potpunosti. Ali ovo sto ti govorim je princip ventiliranja svih objekata u Yu, kako KUK0 tako zeljave tako ostalih ARKova, civilnih sklonista.

Efo nesto smo na far-u pisali o tome, malo ali nesto se najde
http://arhitekturarata.makeforum.org/vr ... -t136.html


bas cu pogledati link;moram malo baciti oko-u tehnickoj enc mozda nesto ima.
nisam nikad ruku zavlacio u taj ventil pa mi nije poznata gradja...
jel to jedvosmjerni ili dvosmjerni ventil ili ima i kombinacija?
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VOSt on 26 Oct 2008, 16:40

vp bas si me navuko da se ukljucim u forumski razgovor :) odavno nisam toliko pisao :baton

Ti su ventili jednosmjerni, u vecini slucajeva automatski se zatvaraju u slucaju povecanja tlaka iz vana! a neki su rucni.
neki su uvijek otvoreni (opruge) a neki se moraju rucno otvarati nakon zatvaranja.

Ovaj konkrento ima dva krila u obliku polumjeseca svaki. a princip mu je jednostavan, i treba racunati jos jednu stvar tj. da u slucaju nbk napada koristi se recirkulirani zrak unutar objekta, dok nivo kemikalija, radijacije, ne padne ispod dozvoljene pa se opet aspirira vanjski zrak... e pa bas u slucaju recirkulacije zraka, vjerojatno sluze one stvarni na stropu.

ustvari dvostruke cijevi i rupe mozes koristi za vise svrha i razloga.
1. ako je nadogradjen objekat sa novijim ventilacijama pa stare znaju pustiti
2. Ako ventilacija zraka (klimatiziranog) ide drugim kanalima nego onaj svjezi iz vana (samo filtrirani)
3. Ako koristis za recirkulaciju zraka
4. vjerojatno jos nesto :)

I jos treba uzeti u obzir, iako izgleda nemoguce da ti ventili, iako izgledaju maleni i malog protoka, mogu isporuciti dovoljan protok zraka za skloniste od pedeset ljudi.
Ovdje koliko mogu prebrojati svaka od 4 vrata ih ima 9 komada, dakle ukupno 36 sto bi u civilnom sklonistu znacilo 1800!!! ljudi. Ali ovdje su okolnosti drugacije tu ima puno benzijskih para, i bog zna kakvih sve jos agensa.

A sami izlazni ventili moraju se postaviti u najdalje moguce od ulaza zraka, kako bi ima sto ravnomjerniji raspored svjezeg zraka u objektu. Jer, logicno, ako ih stavis u blizini ulaza zraka sav svjezi zrak ce zaobici tunele i odmah izađe vani


Malo sam prepravio FW shemu objekta.

Plave crte predstavlaju protok a crvene strelice smjer zraka (predpostavljeni), plavo obojane prostorije + jos neke vjerojatno su dio objekta koji je u 2.stupanju zastite, a zrak iz njihovih KK ide prvo u njih pa onda preko protuutdarnih ventila ulazi u Tunele za avione tj. u 1. stupanjsku zastitu

Sto se KT tice, od pocetka predpostavljam da je imao zasebnu ventilaciju odvojenu od cijelog objekta (pretpostavljam)

Image
User avatar
VOSt
Tihi forumaš
Tihi forumaš
 
Posts: 87
Joined: 05 May 2008, 18:56

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VP4868/4 on 26 Oct 2008, 21:47

VOSt wrote:vp bas si me navuko da se ukljucim u forumski razgovor :) odavno nisam toliko pisao :baton



tako i treba! moras malo i ti pisati! [luda2]

cestitam,zaradio si prvu TOCKU-presao si 50 postova!

ajde pliz digni negdje vecu sliku jer mi tamo ne daje tu opciju,a
na ovoj ne vidim docrtano.
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VOSt on 26 Oct 2008, 22:02

kad otvoris ispod slike imas povecalo sa "+" u sredini
pa kad ti se otvori slika, klikni jos jedanput na nju pa ce biti najveca ;)
User avatar
VOSt
Tihi forumaš
Tihi forumaš
 
Posts: 87
Joined: 05 May 2008, 18:56

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VP4868/4 on 27 Oct 2008, 07:40

VOSt wrote:kad otvoris ispod slike imas povecalo sa "+" u sredini
pa kad ti se otvori slika, klikni jos jedanput na nju pa ce biti najveca ;)


sinoc probao ovo sa "+" pa mi nije nista otvaralo,a sad radi :confused0007
klikam ja jos jedanput ali vise ne "raste"-uspio sam skuziti
gdje su crvene strelice.zvijezdu ne vidim sto si nacrtao.

to oko recirkulacije i rupa na plafonu mi ima smisla samo gdje je onda povrat
tog "potrosenog" zraka u KK.
kad se otvore sva vrata u KK onda vise ne vuce zrak sa povrsine nego usisava
iz galerije,ali vjerojatno isto jedan dio uspije povuci iz vanjskog svijeta.
nisam nigdje vidio nesto(klapna) sto bi sluzilo kao usmjerivac ili poklopac
za zatvaranje vanjskog zraka. :confused0006
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VOSt on 27 Oct 2008, 18:15

drago mi je da si otvorio sliku,

Slika je samo generalno glediste, nemogu tvrditi da je zrak tocno tuda isao, jer stvarno nisam stvar vidio u zivo, a da bi se to skuzilo trebalo bi bar 5-6 spojeta zeljavi posvetiti samo za to.

Sta se Zvezde tice zrak iz KK ide prvo u nju pa iz nje preko nepovratnih ventila ide u tunele pa tek onda vani

To treba zamisliti kao dvije kutije hermeticki odvojene, dali bile jedna pored druge ili jedna u drugoj, nebitno.
Zrak iz vana ulazi u jednu kutiju pa iz te kutije prelazi u drugu kutiju pa onda vani. E to je 1. 2. stupanj.

1. stupanj se cesto koristi za Agregate, vodospremu, spremu nafte, dekontaminacijske tuseve,....
2. stupanj je sve ostalo, tj. prostor za boravak ljudstva


A ovo vezano za KK i cirkulaciju zraka, tu postoje 3 nacina rada:
1. uvodjenje zraka iz vana bez ikakvog filtriranja
2. Uvodjenje vanjskog zraka preko pjescanog i kemijskog filtra
3. recirkulacija unutarnjeg zraka, u ovom slucaju svaki kontakt sa vanjskim djelom je hermetiziran. Tj. ispusni ventili su zatvoreni, a KK usisava (preko posebnih kanala) zrak iz objekta te ga opet upumpava unutra, a ventili (rucni ili elektricni) na ulazu iz betonskog satora su zatvoreni. Dakle i to je hermetizirano pa ni najmanje cestice ne ulaze izvana unutra.

Na ovoj slici vidis dvije turbine za upuhivanje zraka. Prva (ona lijeva) ima debelu cijev "L" oblika koja ide u zid, e ta donosi nefiltrirani zrak iz vana. Ispod se nalazi filter iza kojeg je jos jedan prikljucak na zidu gdje ulai zrak iz pjescane kade.
A oba dva prikljucka u zidu imaju ventile koje mozes zatvoriti pa time sprijeciti usisavnaje vanjskog zraka i preko ove bypass cijevi dobiti recirkulaciju.
3. cijev (ona sa gumenom masetnom koja ide vertikalno prema gore i ima mjerac protoka) prikopcava se na cijevi za upuhivanje zraka u objekat.
Image


ZIVILI
User avatar
VOSt
Tihi forumaš
Tihi forumaš
 
Posts: 87
Joined: 05 May 2008, 18:56

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby relay station on 27 Oct 2008, 22:54

VOSt wrote:Poz.

Evo na ovoj slici jasno je vidljih kuda dio potrosenog zraka iz objekta izlazi vani.
Image

Sto se tice tlaka u hermetiziranim objektima, on je kad je objekat zatvoren i ventilacija ukljucena veci nego vani... u svakom slucaju, jer inace nebi imali cirkulaciju zraka od KK do izlaza zraka iz objekta. To je normalno i tako se primjenjuje svugdje gdje se koristi usisavanje vanjskog zraka. Kao npr na brodovima ili pak u Vašem automobilu.

Nisu to veliki tlakovi, ali su dovoljno veliki da otvore protuudarne ventile kako bi zrak izasao.
bio sam na lokaciji vidio ovo uzivo..znam da postoje protivudarni ventili ali bi mogle biti dio konstruktivnih elemenata napravljenih u svhu lakse manipulacije tim velikim dijelovima tijekom transporta i montaze
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VOSt on 28 Oct 2008, 00:15

poz.

RR ma gotovo sam siguran jer sve drugo nema smisla, po meni. Postaviti ventile na vrata iz bilo kojeg razloga osim zbog protoka zraka cudno mi je. Ali u svakom slucaju zrak mora negdje izaci, a sigurno ne izlazi na klima komore gdje je i usao....
User avatar
VOSt
Tihi forumaš
Tihi forumaš
 
Posts: 87
Joined: 05 May 2008, 18:56

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VP4868/4 on 28 Oct 2008, 15:42

Firewall wrote:Definitivno to je prva "roba" koja je "napustila" Željavu, s obzirom
da je najbliža izlazu i potrebno je najmanje truda za "čerupanje".


to i nije cerupanje to je kao ubrati cvijet :-)
samo se trebalo sagnuti i pokupiti.

nisam odavno nista pisao,malo sam se [dreamer]
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby relay station on 05 Nov 2008, 12:21

dali su svi ulazi imali limena vrata(bilo bi logicno jer ovako bi kroz otvorenu rupu ulazile atmosferilije posto su panc vrata na svim ulazima bila 99.9% vremena otvorena)?
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VP4868/4 on 05 Nov 2008, 21:55

relay station wrote:dali su svi ulazi imali limena vrata(bilo bi logicno jer ovako bi kroz otvorenu rupu ulazile atmosferilije posto su panc vrata na svim ulazima bila 99.9% vremena otvorena)?


na 1,2 i 3 su identična-vide se na slici kad gen tus i ekipa ulaze.tj
vec su 10-ak koraka u objektu,a vrata se vide iza njih.

na 4-ki je sve drukcije pa i ta vrata,ali bit je ista.malo su veci prorezi
jer se svjetlo pruzalo do radionice tj vidilo se skoro do prvih aviona ...
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby relay station on 05 Nov 2008, 22:06

tak znaci.ta galerija 352e je skroz posebna kao da su napravili objekat sa 3 galerije pa se sjetili da bi još jednu,,trugacija panc vrata..drugacija rasvjeta,drugacije postavljene neke cijevi u visini 2 m uzduz galerije(ide zidom suprotnim od ong gdje se ide u zvijezdu..drugaciji oblik galerije bez protivudarnog zavoja
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VP4868/4 on 05 Nov 2008, 22:20

relay station wrote:tak znaci.ta galerija 352e je skroz posebna kao da su napravili objekat sa 3 galerije pa se sjetili da bi još jednu,,trugacija panc vrata..drugacija rasvjeta,drugacije postavljene neke cijevi u visini 2 m uzduz galerije(ide zidom suprotnim od ong gdje se ide u zvijezdu..drugaciji oblik galerije bez protivudarnog zavoja


dvije galerije ne tri!ne broji sami ulaz i krizanje.

skoro pa od prvog kontakta sa firewireHR-om pred 1.5 god drzim se teorije
da je galerija 352-ge nadožuntana(naknadno dodana) na postojece stanje.

po nekim pricama i obliku samog izlaza i teskih vrata iz tog dijela se trebalo
izlaziti na pistu bez pomocnih vozila.znaci-zatvori teska pancirna pali i vozi.
juuuuriiiiš [luda2]
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby treb on 06 Nov 2008, 09:42

Do istog zaključka sam i ja došao neovisno o vama nakon proučavanja sheme cijelog objekta i priče s jednim mehaničarom iz 60-tih tamo.

Naravno, nitko od ovdje prisutnih to vjerojatno ne može sad potvrditi, pa ćemo i dalje samo nagađati do boljih dokaza. :)
Image
treb
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1980
Joined: 21 Apr 2008, 08:33

PreviousNext

Return to Nekad bilo sada se spominjalo

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest