Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Iskustva i priče iz perioda kada je Željava bila u funkciji.

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VP4868/4 on 06 Nov 2008, 12:18

treb wrote:Do istog zaključka sam i ja došao neovisno o vama nakon proučavanja sheme cijelog objekta i priče s jednim mehaničarom iz 60-tih tamo.

Naravno, nitko od ovdje prisutnih to vjerojatno ne može sad potvrditi, pa ćemo i dalje samo nagađati do boljih dokaza. :)


vjerovao ti ili ne tada pred 20 god pokusavao sam u glavi slagati shemu i nije bas islo.
crtanje na papiru je bilo isto sto i napad na jugoslaviju.
sto kaze taj mehanicar? jel postojao tunel 68 ili je on busen kasnije sa 4-ke prema
DIT-u 2.sama oprema ,ako i nije nesto modernija, nije sigurno dosla istim sleperom.
cak sam kraj galerije iza teskih vrata na 4-ci nije nikada dovrsen-ostao je na razini
busotine ili 2-ge cijevi sv.roka.
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby relay station on 06 Nov 2008, 14:38

dodatno projekt je bila sigurno..no da je rađena sa svrhom da iz tunela izljecu avioni van znaci zatvore se panc vrata i avion pici van nedrze vode...jer to je operativno nmoguce napravit..iz jednog razloga jer za tako nesto bilo bi potrebno ugradit klizac-vodilcu u pod da bi se osiguralo savrseno mirni i pravocrtno kretanje avina tocno po crti sredine..
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby relay station on 06 Nov 2008, 15:05

i da nema toga da su napravili bez toga samo golu cijev pa tko normalan bi to iso i probat..pri punom gasu nema teorije ...kazem to iz vlastitog iskustva jer znam kak se mig ponasa kad ga se izvede na liniju ravnanja na pistu,stisne kocnica i doda forsaž...oni koji su to vise puta gledali izvrlo neposredne blizine znaju o cem zborim..jer onda kad avion krene..nije to bas savrseno ravno..na pisti se to nevidi jer je siroko pa nema veze..ali u tunelu svako inajmanje odstupanje sa idealne linije sredine bilo bi...svasta..za tako nesto moze se samo tunel duplo siri i onda bi to vec bilo i moguce
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby LupusREBEL on 06 Nov 2008, 15:41

Kak onda polječu sa palube nosača aviona?
Kaj MIG 21 nije predviđen za to?
Kaj pleše po palubi? Leta ljevo-desno 3000 metara? [oops]
LupusREBEL
 

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby relay station on 06 Nov 2008, 15:45

lupus ej..poljetanje sa nosaca je u biti jako jednostavno..pa ima klizac parnog katapulta...imaš nbrojeno mnogo videa na yt na tu temu pogledaj pod carrier take off ili cat shot
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby LupusREBEL on 06 Nov 2008, 15:54

Ma nekažam ja niš...
Samo komentiram da se i to može riješit da precizno prođe kroz tunel, ako može na nosaču aviona može i ovđe, zar ne?
No dali ima smisla, nema, njemu treba iziđi do izlaza, upali motor i dalje klizi do piste, vidio sam to na Slatini...
LupusREBEL
 

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby LupusREBEL on 06 Nov 2008, 16:03

Znam da nije, nema potrebe za tim, samo sam napisao da je moguće, naime da nema onih cijevi po sredini, tu bi se dalo ugraditi vučno uže do izlaza i najvjerovatnije trebali bi neki utori za kotače da ide precizno.

No sve je to bezpotrebno, suvišno, jer taj objekat ima drukčiju namjenu, a nevidim ni svrhu zašto bi avijon izletali iz tunela?
Onda bi iskorištavali cestovne tunele, praktičniji su a ne protunuklearna skloništa za avijone!?
LupusREBEL
 

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VOSt on 06 Nov 2008, 16:14

Eventualno moguce rjesenje ovog problema, nije da avion mora poletiti iz tunela... sto bi i mene stvarno cudilo, mada je ovima u star wars uspjelo :)
Ali velika je prednost da ti unutar zatvorenog prostora mozes upaliti motore... tj da to nemoras raditi na otvorenom.

E sad u kaponirima se to rjesava sa otvorima sa straznje strane koji su posebno zasticeni od udarnog vala a opet omogucuju ispusnim plinovima da izadju. Bar tako koristi NATO

Dok paljenje mlaznih motora u hangarima opcenito koristi se usisavac odnosno cijev spojena iza svakog aviona koji se pali, koja vodi skroz do vani... A u zeljavi bi se to moglo napraviti... ali za sada ocito ne postoje indicije da je ikad ista slicno predvidjano...
User avatar
VOSt
Tihi forumaš
Tihi forumaš
 
Posts: 87
Joined: 05 May 2008, 18:56

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby relay station on 06 Nov 2008, 16:20

ma kazem da se to rijesit na vise nacina ili siri tunel kao sto su to ima onaj u koreji...ili uzi tunel sa klizacem sa vodilicma za usmjeravanje..sve se da izvest samo nepotrebno ivako je bilo dobro
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby LupusREBEL on 06 Nov 2008, 16:30

Zato su pogodniji cestovni tuneli, šuplji su s obe strane...
Na Slatini, kad sam ja bio, nije im bio problem upaliti motor ispred ulaza, neznam koliko im je dugo trebalo ali znam da je to bilo za tili čas...

Željava je objekt za zaštitu avio a ne podzemni aerodrom, zato i nije predviđeno da se starta motor u rupama.
Zato i jesu dijafragme i zavjese i uski prolazi da se zaštite zrakoplovi a ne da se iz njega izleće...
LupusREBEL
 

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VP4868/4 on 06 Nov 2008, 16:32

relay station wrote:ma kazem da se to rijesit na vise nacina ili siri tunel kao sto su to ima onaj u koreji...ili uzi tunel sa klizacem sa vodilicma za usmjeravanje..sve se da izvest samo nepotrebno ivako je bilo dobro


pa ti si majstor za razviti temu!

sto se dogadja kad avion sleti na pistu?
lagano svirucka i vozika se do stajanke 1 gdje gasi motor i ceka ga traktor.
tko je rekao da je izlaz iz 4-ke i kraj puta.tko brani upaliti motor i lagano
se izvuci van i nastaviti po usjeku do piste.
pa normalno da se ne radi o polijetanu kao sto je na nosacima.
na kraju nitko nigdje nije spominjao da se to radilo.to je samo jedan dio
price koja je odzvanjala u podzemlju.
o tome jel izvedivo ili ne i koje su tehnicke zapreke mogu samo
dati odgovore ljudi koji su kompetentni,a ja to sigurno nisam.
najmanji problem je drzanje pravca dok bi glavni problem bio
"davljenje" samoga sebe jer cirkulacija plinova bi udavila motor.
(moja opservacija,ako mi relajac dozvoli [luda2] )
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby relay station on 06 Nov 2008, 16:47

pa moje je misljenje da bi najveci problem bio drzanje sigurnog pravca+ naravno dotok zraka i odvod plinova naravno...mislim da nikad nisu ni probali upalit avion kond npr panc vrata pa da on taxira van...jer za tako nesto nema ni potrebe a ni tehn uvjeta(posebno jaki ventilatori za izvlacenje plinova i obacivanje friskog zraka)
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby FirewireHR on 06 Nov 2008, 16:53

E, da kada smo već kod toga izlaza 4...Dali netko ima uopće ikakvu ideju čemu bi služili oni utori u plafonu tunela? :confused0007
Vide se ovdje odlično, a nalaze se ispred (gledano sa ulaza) te dijafragme za rep aviona:
Image

Jeli tu možda trebalo biti nešto ugrađeno, a nikad nije. :a015
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby relay station on 06 Nov 2008, 16:56

pa mozda su tu trbali one dijafragme ukosene ugradit
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

Postby VP4868/4 on 06 Nov 2008, 17:00

relay station wrote:pa moje je misljenje da bi najveci problem bio drzanje sigurnog pravca+ naravno dotok zraka i odvod plinova naravno...mislim da nikad nisu ni probali upalit avion kond npr panc vrata pa da on taxira van...jer za tako nesto nema ni potrebe a ni tehn uvjeta(posebno jaki ventilatori za izvlacenje plinova i obacivanje friskog zraka)


pa moze ga drzati ispred "proreza"-znaci na 5,10,15 metara od usta cijevi
(tunela-galerije).
ne vidi se i zraka,upalit ce bez frke kad je skoro nosom van i u zraku je vrlo brzo.
sve je ovo pretpostavka.

sto mislis koji bi bio razlog zasto NIJE pod iza teskih vrata na 4-ci premazan
epoxidom tj obojan?iza tih vrata prestajala je svaka veza osim dvije cijevi
za vodu,jedne tel linije i zice za struju.mislim da ni zarulje nije bilo do radione.
neki razlog postoji jer tesko da je juga ostala bez novaca da se pod zavrsi
i ostavila to tako.
neka ideja ma koliko god ona blesava bila je postojala...


fire koliko je to gore "duboko" eto sa tog mjesta je mogao ici van bez frke
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

PreviousNext

Return to Nekad bilo sada se spominjalo

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest