Page 22 of 23

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 27 Jul 2012, 23:15
by FirewireHR
VP4868/4 wrote:i što ono još ima na sedam?

7 pečata apokalipse/Armagedona opisanih u zadnjem poglavlju Biblije "Otkrivenje". [pusac.gif]
Image

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 12 Nov 2012, 19:18
by relay station
jedno pitanje za vp-a on mi se čini nekako najkompetentniji sa svojim vojničkim zanimanjem u rupi,tehn znanjem i stažom po galerijama tamo.
Kako je rješenjen problem statičkog elektriciteta u galerijama s obzirom na pvc pod?

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 13 Nov 2012, 18:24
by VP4868/4
relay station wrote:jedno pitanje za vp-a on mi se čini nekako najkompetentniji sa svojim vojničkim zanimanjem u rupi,tehn znanjem i stažom po galerijama tamo.
Kako je rješenjen problem statičkog elektriciteta u galerijama s obzirom na pvc pod?


A što si me nahvalio! [oops]
Pod je bio od nekakvih epoksidnih smola,a koja je razlika u odnosu na "PVC" ne bih znao.
Ja se ne sjećam da me "struja tresla" što bi moglo biti i zbog dovoljne vlage u zraku koja
se kontrolirala i održavala kao i sama temperatura(KK).Obuća od kože i odjeća od pamuka
i sa možda nekim manjim udjelom "plastike" valjda nije tvorila "generator" elektriciteta.
Daleko je to od priča kako se živi i radi na tankerima i kemikalcima...
Nikakve naputke oko "uzemljenja" nismo imali,uredjaje na stuju nismo koristili tako da ni tu
nije moglo doći do iskrenja i do požara.
Već godinama lutate po objektu i po jugu i po buri...je li tko osjetio kakva pražnjenja u dodiru
sa stvarima unutra?

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 14 Nov 2012, 00:35
by relay station
vjerojatno je tajna bila u tom epoxi podu očigledno,sad je sve pod prašinom tako da ni nema kontakta sa tim podom ,ako nije bilo posebnih napomena vama koji ste bili dosta unutra očito su to sveli na nikakvu opasnost.kombinacija vlage to nebi rekao da je bila kao mjera suzbijanja jer kad te strese vani npr na autu nema nekih pravila kakvo je vani vrijeme
mehaničar mig prvo kad dođe sa leta isprazni statički,pa opet vuku ga kasnije ..a i galerijama je velika opasnost od požara
makar se gorivo točilo vani u avionima idalje ima minimum goriva
projektanti su se ocito dobro namučili da nađu sigurno rješenje tog problema

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 14 Nov 2012, 20:06
by VP4868/4
relay station wrote:vjerojatno je tajna bila u tom epoxi podu očigledno,sad je sve pod prašinom tako da ni nema kontakta sa tim podom

Kako nema? Pa i danas se vidi po galerijama žuti premaz.Eto neka Djadjo prvom zgodom
uzme komadić s poda pa izmjeri otpor ili vodljivost pa ćemo znati radi li se o izolatoru.
kombinacija vlage to nebi rekao da je bila kao mjera suzbijanja jer kad te strese vani npr na autu nema nekih pravila kakvo je vani vrijeme

Ne znam kako vi na kontinentu,ali mi uz more jako dobro osjetimo buru i jugo baš po pojavi
elektriciteta.Neki komad odjeće,npr džemper,u normalnim danima ne iskri,ali po buri munje pucaju
na sve strane.Ista stvar je pri izlasku iz automobila-kad je bura iskre skaču.
Nekome to izaziva nelagodu,a meni ne smeta jer sam se navikao da me struja puca.Kad sam bio
mlad znao sam i duvan zapaliti u C/B televizoru na PL500 ili na DY802 gdje je oko 20.000V na anodi. [pusac.gif]

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 14 Nov 2012, 20:40
by meda
relay station wrote:vjerojatno je tajna bila u tom epoxi podu očigledno,sad je sve pod prašinom tako da ni nema kontakta sa tim podom ,ako nije bilo posebnih napomena vama koji ste bili dosta unutra očito su to sveli na nikakvu opasnost.kombinacija vlage to nebi rekao da je bila kao mjera suzbijanja jer kad te strese vani npr na autu nema nekih pravila kakvo je vani vrijeme
mehaničar mig prvo kad dođe sa leta isprazni statički,pa opet vuku ga kasnije ..a i galerijama je velika opasnost od požara
makar se gorivo točilo vani u avionima idalje ima minimum goriva
projektanti su se ocito dobro namučili da nađu sigurno rješenje tog problema


Neznam dali sam dobro razumeo" makar se gorivo točilo vani u avionima idalje ima minimum goriva" mislis da su avioni bili prazni kad su se nalazili u galerijama...
avioni kad dodju sa zadnjeg leta prvo se napune gorivom pa se tek onda uvlace,tako da su avioni bili maximalno puni kad su se nalazili u galerijama.

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 14 Nov 2012, 22:10
by TonyDo
Dok nisam montirao "gromobran" bilo me strah izać iz auta po buri.
Usred bjela dana vidiš iskru kako preskače. Inače "gromobran" mislim na onu gumu koju staviš da se vuče po cesti.

:hi

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 15 Nov 2012, 10:59
by FirewireHR
Pitanje relejca o statičkom elektricitetu je očito motivirano ovim što tu piše na strani 279. :wink:
http://zeljava-lybi.com/forum/viewtopic.php?p=54814#p54814

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 15 Nov 2012, 11:57
by relay station
je samo opet nije rekao kako je to riješeno nego je samo naglašeno da je to bio jedan od večih problema (uz vodu i sl pojave)
vjerojatno su u projektnom uredu za spec projektiranje građevinske uprave zbog tog poda probdjeli noči i noči besanih mislim inženjeri koji su radili proračune

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 15 Nov 2012, 12:05
by relay station
meda wrote:
relay station wrote:vjerojatno je tajna bila u tom epoxi podu očigledno,sad je sve pod prašinom tako da ni nema kontakta sa tim podom ,ako nije bilo posebnih napomena vama koji ste bili dosta unutra očito su to sveli na nikakvu opasnost.kombinacija vlage to nebi rekao da je bila kao mjera suzbijanja jer kad te strese vani npr na autu nema nekih pravila kakvo je vani vrijeme
mehaničar mig prvo kad dođe sa leta isprazni statički,pa opet vuku ga kasnije ..a i galerijama je velika opasnost od požara
makar se gorivo točilo vani u avionima idalje ima minimum goriva
projektanti su se ocito dobro namučili da nađu sigurno rješenje tog problema


Neznam dali sam dobro razumeo" makar se gorivo točilo vani u avionima idalje ima minimum goriva" mislis da su avioni bili prazni kad su se nalazili u galerijama...
avioni kad dodju sa zadnjeg leta prvo se napune gorivom pa se tek onda uvlace,tako da su avioni bili maximalno puni kad su se nalazili u galerijama.
znači to je uobičajna praksa bila da se napunjeni uvlače unutra?
pitam zato jer je u prvih par godina punjeno unutra nakon toga zbog sigurnosnih razloga punjenje gorivom je obavljano isključivo vani
tako kažu oni koji su prvi preletjeli
inače dan br 1 na željavi je 26.8.1968

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 15 Nov 2012, 22:04
by VP4868/4
Djadjo wrote:Epoksi (epoksidna smola dvo ili više komponentna) sama po sebi je izolator...ali nije otporno na temperaturu a pogotovo na vatru.
a detonacije i vatra unutar objekta je doprinjela tome da to izgori u 90% objekta...

ja stvarno neznam one crte što smo slikali u četvorci dal su bojane na betonu ili epoksidnom premazu...


Epoxi je izolator pod pretpostavkom da nema primjesa koje su vodljive,a
to se da utvrditi mjerenjem.
Ima slika gdje se vide zute i crvene crte po galerijama :confused0059,a one su
povucene preko epoxi osnove.

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 15 Nov 2012, 22:34
by relay station
vjerujem da bi se vrlo lako dalo nači tj očistiti 1x1m plohu do epoxi premaza negdje u nekom djelu galerija malo dalje od mjesta detonacija udarnog vala i vatre
pa izmjeriti otpor

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 16 Nov 2012, 09:03
by VP4868/4
Djadjo wrote:Epoksi (epoksidna smola dvo ili više komponentna) sama po sebi je izolator...ali nije otporno na temperaturu a pogotovo na vatru.
a detonacije i vatra unutar objekta je doprinjela tome da to izgori u 90% objekta...

ja stvarno neznam one crte što smo slikali u četvorci dal su bojane na betonu ili epoksidnom premazu...

Zaboravih dodati;sve je bilo premazano osim od teških vrata na četvorci prema izlazu.

Prostorija tegljača,po slikama,nije izgorena do te mjere da se pod ne vidi :predaja:

Relejac! Dovoljno je i 1x1 cm pa i manje za izmjeriti otpor.

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 16 Nov 2012, 11:09
by VP4868/4
Djadjo wrote:Ok manji problem je izuzet komad materijala...veći je problem imat dovoljno delikatnu opremu za izmjeriti to
pošto mi u firmi nalazimo stalnu primjenu epoksidu i stakloplastici....mislim da smo jednom mjerili slično s opremom koju imamo..

i da je otpor bio preko 20 Mohma a probojni napon preko 17kV pošto mislim da nismo mogli postavit veći napon...

I dalje sam uvjeren da na podu nije bilo ništa specijalno,ali ne želim proturječiti bez podataka.
Vjerujem da osim dobre klime,budnosti i razuma nije trebalo ništa više da sačuva glave,a mjerenja
koja si radio u firmi sigurno su primjenjiva i u ovom slučaju.

Re: Jedan radni dan u "buži" objekta Klek

PostPosted: 16 Nov 2012, 17:16
by meda
relay station wrote:
meda wrote:
relay station wrote:vjerojatno je tajna bila u tom epoxi podu očigledno,sad je sve pod prašinom tako da ni nema kontakta sa tim podom ,ako nije bilo posebnih napomena vama koji ste bili dosta unutra očito su to sveli na nikakvu opasnost.kombinacija vlage to nebi rekao da je bila kao mjera suzbijanja jer kad te strese vani npr na autu nema nekih pravila kakvo je vani vrijeme
mehaničar mig prvo kad dođe sa leta isprazni statički,pa opet vuku ga kasnije ..a i galerijama je velika opasnost od požara
makar se gorivo točilo vani u avionima idalje ima minimum goriva
projektanti su se ocito dobro namučili da nađu sigurno rješenje tog problema


Neznam dali sam dobro razumeo" makar se gorivo točilo vani u avionima idalje ima minimum goriva" mislis da su avioni bili prazni kad su se nalazili u galerijama...
avioni kad dodju sa zadnjeg leta prvo se napune gorivom pa se tek onda uvlace,tako da su avioni bili maximalno puni kad su se nalazili u galerijama.
znači to je uobičajna praksa bila da se napunjeni uvlače unutra?
pitam zato jer je u prvih par godina punjeno unutra nakon toga zbog sigurnosnih razloga punjenje gorivom je obavljano isključivo vani
tako kažu oni koji su prvi preletjeli
inače dan br 1 na željavi je 26.8.1968

Da prvo se napune pa su se uvlacili...