Tipican radni dan na Zeljavi i zadaci kad nesto radis
Ustajanje , spremanje , oblacenje, istrcavanje pred zgradu , cekanje pet minuta da prodje vrijeme za fiskulturu
![luda2 [luda2]](./images/smilies/60.gif)
, probudi se dezurni oficir, poredamo se za dorucak i obavimo prozivku , dnevna zapovjed( tra la la ...... prema planu i programu obuke, stalno isto) dorucak . autobus ili dajc za rupu.Ovisi o vremenu polaska i broju ljudi.
Oruzje i oprema ostaju u ceti.
Iskrcavanje na trianglu ,upad na dvojku, jedan pokupi usput propusnice i preda , pa u dva reda do zvijezde.Dezurni obicno ostanu u galeriji ako idemo dovoljno rano za smjenu,mehanicari i kafedjija skrecu u ucionicu,fotografi u svoju buksu, mi kod kontejneraca. Zna se desiti da se rasprsimo odma u galeriji ako se vec nesto radi oko aviona.
Obicno se nakon pozdrava sjedne nekud, nema nikakve zurbe. Ili skuhamo kavu ili odemo po nju kod kafedjije, zapali se cigareta, dvije.
Dotle dodju i vodnici koji srcu kavu u ucionici , Novakovic izlozi sto ce se raditi , idemo do kontejnera.Tamo u spremistu uzimamo prazna kolica za transport, izguramo ih u galeriju, do aviona sa kojeg treba skinuti kontejner.Pricvrscen je fiksno i ne moze se odbaciti kao bak.
Traba nesto alata.- klijesta , kljuc za matice na klinovima , krizni srafciger.Vijke je vec skidalo sto generacija vojnika , pa su obicno bili izlizani , a i srafcigeri. Poklopci koji se skidaju radi pregleda i odrzavanja, naprimjer onaj na repu od SARP kasete imaju bravice pa nisu problem.Ovi sa kriznim sarafima su prava muka, treba ponekad svom tezinom naleci da srafciger ne isklizne.
Poslije skidanja poklopaca , dostupni su poprecni klinovi koji prolaze kroz usice na kontejneru i klinove na avionu.
U dvije rupe na trupu aviona ubaceni su klinovi koji imaju konusni dosjed i krunastu maticu za pritezanje, tako da su cvrsto stegnuti. Na donjem kraju tog okomitog klina je provrt za poprecni klin.
Sve matice imaju rupe za provlacenje zice koja se zatim plete i provlaci kroz usice na trupu tako da zica zateze maticu.
Na taj nacin su osigurane sve matice i vijci na avionu od odvrtanja , pravi poslic kad imas poklopac sa trideset sarafa da se sve oplete.Od jednog do drugog, pazeci da uvijek zateze jedan drugog.
Prije vadjenja klinova , uguramo kolica pod kontejner, hidraulikom se blago podigne dok otpuste klinovi .
Zatim se vade, ponekad treba cekic .
Kontejner se malo spusti pomocu ventila na kolicima , ostali je jos odvojiti FIŠKU.
To je ruski naziv za visepolni konektor , pojednostavljeno steker za kontejner. Napajanje , signalizacija, upravljanje kamerama,itd.
Kontrola ploca sa prekidacima je smjestena u kabini.
Taj se konektor kod L14i koristi za kontejnere, na L14 za top.
Velika verzija klasicnog prikljucka sa hrpe kojekakve vojne opreme, ima holender maticu koja se zateze rukom, prokleto fini navoj a nema mjesta, svakih pol kruga vuces fisku da kontakti malo izidju ,pa malo maticu odvrnes. Naravno, i ona je osigurana zicom.
Kad se to iscupa, spusti se kontejner do kraja i izvuce ispod aviona. Ako se ne stavlje drugi, vade se i klinovi iz trupa, koliko se sjecam dolaze nekakvi poklopci na rupe.
Odvucemo to do naseg spremista , dizalicom ga premjestimo da ne smeta ako se nece koristiti, i to bi bilo to.
Kavica, cigareta, radi sto oces, nema zurbe.
Postavljane je obicno teze, okomiti klinovi se obicno malo zakrenu kod pritezanja pa rupe nisu u osi , ili ne pase visina ili nagib, zna bas biti davez.
Tesko se prisjetiti svega sto smo radili, velim da je to ko dnevnik prakse, ako odma ne zapises, problem .
Tak da neznam kaj da pisem, recimo letenje po danu, po noci ,sa snimanjem , LORAP ,vjezba
gadjanja sa CAB250 , UB16, Kak izgleda na probi motora, tankanje goriva, montaza guma ,prelet za BL, jednom sam bio i u Sarajevu(pola sata
![neee [neee]](./images/smilies/55.gif)
)
Ako je bilo nesto o tome vec, recite da ne pisem, nisam toliko od skole.
Jos cu nauciti tipkati
