Page 6 of 8

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 07 Jan 2009, 15:27
by kontejner
Malo sam zakompliciral izgleda.Trebalo bi biti na pisti , dakle od ove lokalne vojne ceste niz pistu, ne prema usjeku kao ovo na fotografiji ,ako dobro kuzim polozaj.

Ma imal sam jednu ideju ,vec sam pomislil da smo koristili fiksnu geodetsku tocku-republicku granicu za potrebe bazdarenja kompasa :a015

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 07 Jan 2009, 15:33
by FirewireHR
Aha...nebih znao onda, ja sam te shvatio na ovom dijelu od rupe do ceste.
Jedino imam ovaj set fotki sa BiH strane što mi je poslao jedan tip iz Bihaća svojedobno, mada sumnjam da bi se takav detalj mogao vidjeti na njima:
http://www.zeljava-lybi.com/Zeljava-Sada.html#2s

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 07 Jan 2009, 16:16
by kontejner
Sve sam pregledal, ne uocavam nis takvoga.Previse je kamenja i ostecenja od miniranja .

Inace, nekak mi je poznato i ovo u usjeku.

Maskirne mreze su bile jedno vrijeme , ali ne skroz spustene.Jel su se mogle vezati za ovo neznam.

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 07 Jan 2009, 23:44
by relay station
dali su avioni 352 pripremani vani ispred 4ke ili odvlaceni prvo na glavnu stajanku?
kod vuce aviona teglacem dali je obavezno netko sjedio u kabini zbog mogucnosti pucanja rude pretpostavljam mehanicar da je bio u kabini?

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 08 Jan 2009, 12:45
by VP4868/4
relay station wrote:dali su avioni 352 pripremani vani ispred 4ke ili odvlaceni prvo na glavnu stajanku?
kod vuce aviona teglacem dali je obavezno netko sjedio u kabini zbog mogucnosti pucanja rude pretpostavljam mehanicar da je bio u kabini?



to oko rude si pitao pred par mjeseci;a sto se tice 352-ge oni su
ULAZILI na 4 ;a IZLAZILIi na 3 u periodu od 88 do miniranja.
mozda je nekada bilo i obrnuto-to bi trebalo viditi na sarajet-ovim
slikama ako ima koja.
nisam ziher ,ali cini mi se da je svako letenje pocinjalo sa trijangla
i stajanke 1 pa trojkom "uzbrdo".

piiis brader,piiis! V

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 08 Jan 2009, 16:19
by kontejner
352iae ulazi na cetvorku a izlazi na trojku.
Drugi nacin nisam nikad vidio , ako je trebalo avion sa kraja galerije kod pancirnih vrata izvaditi svi su se prevlacili okolo .
Uvijek sjedi mehanicar u avionu, tegljace voze ili mehanicari, ili drugi podoficiri -oficiri sa obukom za tegljac. Po potrebi dakle i fotografi i oruzari. Vojnici ne voze tegljace za prevlacenje aviona , samo traktorom vani izvan objekta -isto sa mehanicarem u kabini .
Tegljaci u principu ne odlaze dalje od usjeka, jednim se najcesce dovezu akumulatori ili koja druga oprema na stajanku.Prema cetvorki se redovito koriste traktori kod letenja , ako je potrebno samo odvuci sa probnog stola u galeriju jedan avion ,i tu bi ponekad koristili tegljac ,iako protiv pravila .

352 je za rulanje uvijek koristila svoju pistu a 117 lap svoju .Koristenje PSS ovisi o rasporedu letenja .

Mi smo uvijek nasu 3 koristili samo za rulanje, a uzlijetanje - slijetanje obicno sa piste 1 i 2

dok su oni najcesce uzlijetali direktno sa svoje piste 4 i slijetali na jedinicu

(oznaceno prema ovom rasporedu viewtopic.php?f=15&t=321).

Kod letenja svih bilo je malo komplicirano i trebalo je paziti na zauzetost pojednih pista

Pamtim i nekoliko odstupanja , recimo nas i njihov u paru krecu sa cetvorke , ili nasa sparka direktno od stajanke po trojki .

Nasu su za uzlijetanje koristili i prazni An-ovi i jednom jastreb .

Sve vjerojatno ima veze sa smjerom vjetra , oce li se za uzlijetanje koristiti pomocne ili glavne,mi smo cesto imali i kontejner i bakove pa je polijetanje i slijetanje bilo na jedinici

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 08 Jan 2009, 18:42
by kontejner
Jes, potpuno sam zaboravio ove oznake,godine ,godine.

Da, bilo je iznimki i tu, u cetvorku se parkirala Rolba kad je bio snijeg.

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 08 Jan 2009, 23:30
by relay station
ok znaci pred pocetak letenja..pretpoletna priprema na glavnoj stajanci to znaci da su mehanicari 352 imali podosta metara za doteglit do tamo svoju opremu-alate i ostalo potrebito.a rulanje nakon sletanja do koje pozicije su dorulavali avioni 352 i kupirali motore?

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 09 Jan 2009, 07:20
by intersite
Alat mehanicara se u "parvilu"stavljao na krilo aviona na kojem radis taj dan kada se izvlacio(kutija sa licnim alatom) i skidao se na stajanci kada se avion "parkira".Dizalica,gume itd.koje su izvlacene na letackom danu van su bile na kolicima i tegljac ih je izvlacio do stajanke.

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 09 Jan 2009, 16:30
by kontejner
Alat i ostalo kako kaze intersite . Na krilo cerada za kabinu ili prostirka od mehanicara ko ima , pa kutija sa alatom.

Mehanicar bi docekao avion na stajanci pred mjestom sa kojeg je krenuo ,danju signalizirajuci rukom a po noci baterijom.Ako je bila kriva procjena , ili mora stati jel drugi bas izlazi jos bi malo dodao gasa da se dokotrlja na mjesto.Tek sto bi okretaji motora poceli padati vec smo kacili rudu i gurali ga na mjesto,pa odma podmetaci pod kotace ,ljestve itd.

Najblize parkiranju autom u natrag-odes toliko dalje od mjesta da mozes smotati,samo nema rikverc nego guranje :zubo:

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 09 Jan 2009, 23:27
by relay station
ovako
Image

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 27 Oct 2009, 22:36
by SZAKULA
Firewall wrote:
kontejner wrote:... U Somboru bi od vojnika iz raznih ceta formirali tzv radni vod . To je bila skupina ko osudjenici u am filmovima , naoruzana motikama idu na javne radove, u ovom slucaju na beskrajna polja kukuruza garnizinske ekonomije cupati korov.


Jesi kad u radnom vodu u Somboru "vozio" Mercedes?


Koliko se ja secam u moje vreme '88 to se zvao FERARI

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 02 Nov 2009, 17:22
by Milovan
Evo skenirao sam poglavlje iz knjige "Jutarnja patrola" Miroslava Lazanskog gde se pominje Željava.
p.s-ako smatrate da kršimo autorska prava,obrišite [smly_a025smly.gif]

Image Image Image Image

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 02 Nov 2009, 17:29
by AutoExpert
Svaka cast Milovane na materijalu [smly_a035smly.gif]

Re: Nesto malo o Zeljavi.

PostPosted: 02 Nov 2009, 18:06
by FirewireHR
Image [verysmjesno]

Jeli to neka novija knjiga?

Image
Tu se nešto zeznuo, upravo je obrnuto.
1, 2 polijetanje i slijetanje
3, 4, 5 samo polijetanje