PARCA

Pancirna vrata, galerije, prostorije i ostalo.

Re: PARCA

Postby TonyDo on 11 Jan 2010, 22:23

parca
1:pokretna avi radiona
2:pukovska avi radiona
????????????????????
Murphyjev zakon : Ako nešto može poći naopako, poći će naopako.
Komentar : Murphy je optimista.
User avatar
TonyDo
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 1845
Joined: 02 Jan 2010, 17:55
Location: ni blizu nirvane

Re: PARCA

Postby relay station on 12 Jan 2010, 01:01

PARCA = Pukovska avio radionica.
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: PARCA

Postby TonyDo on 12 Jan 2010, 12:25

ma prvo pozdrav a onda divljenje autoru karte
:hi
gledan sve ovo i divin se samen objektu a i ekipi na trudu i volji
palo mi je u oko ta parca posto je na karti dodatno oznacava autor
on tamo spominje pokretnu radionu i smjesta je u tunel 15
a vtr navodno radiona za otklanjanje tezih kvarova na poziciju 5
prakticki na ulaz u objekt di bi po meni trebala bit neka radiona
na prikolici ili kamionu osposobljenim za te stvari ,npr. ako se ugasi motor avionu
na sred piste ili pukne guma to se valjda moze i avionima dogodit
zato bi voli da mi neko malo to pojasni ili je to samo stara protu obavjestajna igra
da sa vise naziva zabuni promatraca i stvori krive slike o objektu
i njegovom radu to se prije a i sad cesto radilo u tim krugovima
Murphyjev zakon : Ako nešto može poći naopako, poći će naopako.
Komentar : Murphy je optimista.
User avatar
TonyDo
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 1845
Joined: 02 Jan 2010, 17:55
Location: ni blizu nirvane

Re: PARCA

Postby Flashback 505 on 12 Jan 2010, 14:12

Pogledaj najnoviji video prilog pa će ti se sve samo razjasniti.
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
Flashback 505
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 276
Joined: 17 May 2008, 09:10

Re: PARCA

Postby Let_lampa on 12 Jan 2010, 16:11

Djadjo wrote:Pa jel nebi PARCA bila pokretna avio radionica....ali ipakopet mi glupo ovo pokretna...

a vtr Vazduhoplovno Tehnički Remont...



Ton 92

VTR koji je bio u produzetku protuudarne komore.....je sluzio za lakše popravke aviona...
dok je PARCA služila kao hardcore radiona za generalke i sve moguće prije letne posljeletne i medjuletne preglede aparata (aviona)

Situacija koju opisuješ oko paljenja gašenja motora aviona....kraj aviona na stajanci stoji vozilo koje upušta motor aviona u rad...
kada je avion na stajanci...njega su dovukli iz objekta elektro tegljacima..pa prekačili na traktor koji ih je vozio do stajanke...
na stajanci avion neradi...tj mehosi vjerovatno prikopčaju akumulatore i čekaju APU (kamion) ili ga sami dovezu neznam...i s tim kamionom upale/upuste mlazni motor u rad....poslje toga osim mehosa i sam pilot pregledava avion da se uvjeri da je sve ok....sjeda u kokpit...mehos ga pokopča unutra...zatvori kabinu..i po navodjenju sa KT-a pilot dalje manevrira migušom po pistama :)


Ukoliko se desi kakav kvar nekog aviona....vjerovatno se cijela procedura mora odigrat koja kači sve prisutne...jer to je ipak aerodrom i na svim pistama i stajankama mogu biti avioni u rulanju ili spremni za poljetanje....tako da ima propisana stvar šta se radi kada eventualno avion zakaže....što se vjerujem nije smjelo desiti...jer se po njima šarafalo malo malo...takav je propis i proizvodjača i ljudi koji exploatiraju taj avion...Znaš da je avio industrija najrigoroznija po mjerama....jer ipak ljudi lete u tim strojevima...a ako padnu mogu past na druge ljude i dobra....i to sve multiplicira probleme do neslućenih razmjera...


Djadjo



Malo sam se raspit'o i kažu znalci ovako:

VTR-vazduhoplovno-tehnička radionica
PARCA-pokretna avio-radionica

Opet će netko pitati zašto "pokretna"?

Naziv je takav jer je ta radiona( ljudi i dio pokretne opreme) bio predviđen ići za pukom kada bi ovaj išao negdje na prelet.
Bilo je tamo teških strojeva i druge opreme, koja naravno da nije mogla ići na drugu lokaciju, ali sve što je bilo potrebno a moglo se prevoziti, išlo bi gdje treba.

Zapravo, vratimo se na nekakav početak.

U produžetku ulaza br.1 tzv. protuudarnoj komori, od samoga početka je postojala radiona vazduhoplovne baze. S lijeve strane, nakon prolaska limenih vrata, bilo je nekoliko prostorija-radiona sa potrebnim alatnim strojevima, gdje se popravljalo i proizvodilo sve što se moglo za održavanje objekta, pa i aviona( npr. dijelova oplate i drugog).
Kasnije je ta ekipa prebačena u produžetak između galerija 125 i 124lae( poznat kao VTR) i tu se na veliko radilo na održavanju aviona a na prvoj lokaciji je ostala ekipa majstora, specijaliziranih za određenu proizvodnju, prvenstveno od lima i komada raznih metala, zapravo svega što je bilo potrebno za otklanjanje kvarova na opremi u objektu.

Osnovno održavanje tokom eksploatacije aviona, radila je VTČO svake eskadrile( 1. i 2. stupanj) a viši stupnjevi održavanja ili otklanjanje kvarova koje nije bilo moguće otkloniti u eskadrili, rađeni su u VTR-u.

U RZ"Zmaj" avioni su slani na radove generalnog remonta. Dijelovi za održavanje kupovani su iz "CCCP", motori su u onim okruglim kontejnerima slani na generalku u Rajlovac a novi kupovani od također "CCCP".

Izviđačka, 352.eskadrila, također je imala svoju VTČO, a za više stupnjeve održavanja koristili su prostor VTR-a.

Dakle, tokom redovnog letenja, nekakvih kvarova, pucanja gume i slično, posao je odrađivala ekipa VTČO-a ditične eskadrile. Radionica nije imala ništa s time.
Tek kada se nešto nije moglo napraviti unutar eskadrile, avion je predan na radove u VTR .
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: PARCA

Postby TonyDo on 12 Jan 2010, 16:21

djadjo tanks za odgovor i objasnjenje
ja isto tako razmisljan ali na karti je to malo izmjesano
mislin na objasnjenje ko sta radi
iskreno moje misljenje bez da koga uvridin je
parca=vtr=jedinica za odrzavanje aviona
mozda su bila 2 voda pa su se udomacili neki izrazi za svaki vod posebno
ali u biti to je isto, jedino sta me navodi na razmisljanje je ono pokretna
mozdaje jedan vod bi zaduzen za odrzavanje aviona dok su bili
parkirani po tunelima ,osnovno odrzavanje i ciscenje aviona i
sl.(mjenjanje retrovizora za voznju u rikverc kad falije tunel)
imali bi mala kolica na kotacima mozda sa elektro pogonon
i setali po objektu di treba radit
ova tema me zanima jer san po ves-u tehnicko odrzavanje uredjaja veze
i kad san bi na obuci u nisu plavci su citavi bili na kamionima ,
kad bi pukla uzbuna istirali bi sve na kamione i u brda zajedno
sa radionan i sl.
ima li iko na forumu saznanje dali su igdi unutra mogli upalit motor
ne za poletit nego samo da ga isprobaju na minut dva.
a ono tvoje zadnje i avioni padaju malo rjedje ali padaju,
zamisli onega sta pise kredon po motoru pa ga taman zove sef
u fajront posla a on ostavi kredu u motoru,
kreda vs motor miga?!!
Murphyjev zakon : Ako nešto može poći naopako, poći će naopako.
Komentar : Murphy je optimista.
User avatar
TonyDo
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 1845
Joined: 02 Jan 2010, 17:55
Location: ni blizu nirvane

Re: PARCA

Postby kontejner on 12 Jan 2010, 17:57

Code: Select all
kreda vs motor miga


Indijski migovi su imali neuobičajen velik broj kvarova u prvih 100 sati nakon isporuke, dok svi zaostali šarafi ne poispadaju . :urnebes:

Amerikanci su nakon katastrofe Apola 1 u detaljnom pregledu druge kapsule nasli izgubljeni alat,izmedju vanjske oplate i izolacije.

Rusi su na originalnom alatu izbušili rupe za konopac, pa se sve može privezati da ne ispadne negdje na nedostupno mjesto.Iako smo mi koristili totalno pohabane križne šarafcigere, sa drvenom drškom, na kojoj je možda nekad i bila rupa ispod sloja izolir trake.
User avatar
kontejner
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 254
Joined: 07 Dec 2008, 10:20

Re: PARCA

Postby FirewireHR on 12 Jan 2010, 19:05

Djadjo wrote:Jel zna itko od vas mozda jeli postojao kakav tokarski stroj unutar kleka....neložim se na tokarske [loco] ali znam da i mali stroj moze puno pomoć kod kojekakvih mehaničkih rješenja :)

Podsjećam na detalj popratnog teksta koji je EX poslao za zadnji video. :hi
EX_Fishbed No.101 wrote:Ovaj produžetak na ulazu br.1 je inače bio za rad majstora koji su zaduženi za održavanje objekta, odnosno, u bočnim prostorijama su imali strojeve za popravljanje ili izradu potrebnih dijelova koji su dotrajali ili se polomili (na strugu i drugim strojevima i alatima). Izrađivali su i neke dijelove za avion kada je trebalo i bilo moguće napraviti, a ne samo vezano uz Klek.
U onaj povišeni dio u pozadini, prije početka izvođenja radova na preuređenju objekta , preseljena je komanda objekta koja je do tada bila u jednom kraku Zvijezde. Van radnog vremena neke eskadrile i ako nije bilo radova održavanja ili čišćenja, svjetla su u galerijama uvijek bila pogašena. Radila su samo pomoćna svjetla radi orijentacije u kretanju.
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: PARCA

Postby kontejner on 12 Jan 2010, 19:11

Postojala je radiona kod ulaza u jedinicu, tam su moji mehanicari mijenjali pakne na kočnicama.
Par dana se njih trojica vracaju prljavi ko iz rudnika,a sami se dobrovoljno javili [smly_m055smly.gif]

Desilo se da mi je za oko "zapela" bravica koja drzi raznorazne poklopce,trebalo mi doma za nesto ,i nema frke, zastavnik odma tegljac i idemo u nabavku ,imaju toga limari kolko hoces. :zubo:

I nadjem tam ove moje, jedan na stupnoj bušilici skida glave na zakovicama , drugi izbija ostatke iz rupa a treci stavlja nove pakne i zakiva. I sve se praši oko njih. :zubo:

Dobio sam desetak pari bravica, još negdje imam doma par komada za različite debljine lima.


Daleko da nije bilo naj i super alata , ali je komplet craftsman alata u metalnom koferu nakon
prve prilike postao komplet unior ili tang alata,kad je zastavnik koji je vodio evidenciju na trenutak ostavio svoju biljeznicu bez nadzora.A onda malo po malo, jedan komad doma,zamjenski u kutiju. [pusac.gif]
User avatar
kontejner
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 254
Joined: 07 Dec 2008, 10:20

Re: PARCA

Postby Let_lampa on 12 Jan 2010, 20:34

Djadjo wrote:Nisam skuzio za ovo sto je EX napisao...ta riječ strug..vjerujte nisam nikada čuo takav naziv za tokarski...ako je to naziv za taj stroj...

Kontenjer :a115 :a115 znači ima po kućama orginal alata sa željave :) :) :) 0026 [pusac.gif]

Djadjo


Djadjo, pa na kojem principu radi tokarski stroj?

...osovina vrti materijal a sa bočne strane se približava alat u obliku nekakvog noža koji struže po materijalu i proizvodi željeni oblik. Odatle STRUG jer struže.
I mrkva se struže pomoću noža, jel?
Treba svašta čitati jer:
tko čita taj je što?
načitan
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: PARCA

Postby Let_lampa on 12 Jan 2010, 20:37

kontejner wrote:Postojala je radiona kod ulaza u jedinicu, tam su moji mehanicari mijenjali pakne na kočnicama.
Par dana se njih trojica vracaju prljavi ko iz rudnika,a sami se dobrovoljno javili [smly_m055smly.gif]


Objasni malo bolje što su tvoji mehaničari radili jer će ljudi koji ovo čitaju zaključiti da su mijenjali pakne za kotače na avionima.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: PARCA

Postby Let_lampa on 12 Jan 2010, 20:46

Let_lampa wrote:
Djadjo wrote:Nisam skuzio za ovo sto je EX napisao...ta riječ strug..vjerujte nisam nikada čuo takav naziv za tokarski...ako je to naziv za taj stroj...



Na primjer ovo:
STRUG
Strug ili glodalica je vrsta mašine za obradu metala ili drveta.Razlikuju se od drugih mašina za obradu po tome što je element koji se obradjuje pokretan,dok je alat(nož,glodalo )statičan.
U drvnoj industriji se koriste i drugačiji strugovi,tj oni kod kojih je alat pokretan i oni služe za profilisanje elemenata i izuzetno su opasni ako se ne koriste oklopi,češljevi i slična zaštita.U drvnoj industriji ,ove mašine su poznatije kao frezeri i oni koriste glodala koja se montiraju na osovinu,koja se vrti izuzetno velikim brzinama,kod kojih je moguće podešavati visinu i ugao napada.

Možda ima ljubitelja našeg foruma koji nisu tehničke struke pa da pojačamo novousvojeno gradivo:
Image]
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: PARCA

Postby FirewireHR on 12 Jan 2010, 20:53

A strug može biti i onaj ručni. :)
Image
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: PARCA

Postby kontejner on 12 Jan 2010, 21:05

Ak nisam totalno promašil stvar , kočnice se sastoje od sloga diskova sa uzubljenjem .Na jednoj ploči su zubi na vanjskom rubu, na sljedećoj na unutarnjem , i složeni su naizmjenice .

Slika je sa "http://blog.cwam.org/2009/09/mig-21-wheel-and-brakes.html"

Image


Decki su rasturali diskove i na njima mijenjali pločice .Obilato se prašilo i izgledali su ko iz rudnika .





Strug, tokarski stroj, drehbank ili drebang na hrvatskom :ouioui
User avatar
kontejner
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 254
Joined: 07 Dec 2008, 10:20

Re: PARCA

Postby VP4868/4 on 12 Jan 2010, 21:40

Let_lampa wrote:
Let_lampa wrote:
Djadjo wrote:Nisam skuzio za ovo sto je EX napisao...ta riječ strug..vjerujte nisam nikada čuo takav naziv za tokarski...ako je to naziv za taj stroj...



Na primjer ovo:
STRUG
Strug ili glodalica je vrsta mašine za obradu metala ili drveta.Razlikuju se od drugih mašina za obradu po tome što je element koji se obradjuje pokretan,dok je alat(nož,glodalo )statičan.
U drvnoj industriji se koriste i drugačiji strugovi,tj oni kod kojih je alat pokretan i oni služe za profilisanje elemenata i izuzetno su opasni ako se ne koriste oklopi,češljevi i slična zaštita.U drvnoj industriji ,ove mašine su poznatije kao frezeri i oni koriste glodala koja se montiraju na osovinu,koja se vrti izuzetno velikim brzinama,kod kojih je moguće podešavati visinu i ugao napada.

Možda ima ljubitelja našeg foruma koji nisu tehničke struke pa da pojačamo novousvojeno gradivo:
Image]


[smly_mudri_djed.gif] ovo na slici nije glodalica nego tokarski stroj!
glodalica za metal ima rotirajuce glodalo a obradak miruje.brzina od par 10 rpm do par stotina.
evo jedna mala radionicka glodalica http://www.metal-kovis.hr/images/glodalica_alg-200_slika1.jpg
ima i kombinacija koje spadaju u tokarske strojeve a nozevi su leteci.takvi strojevi
se koriste,primjerice za izradu brodskih osovina i osovina turbina u elektranama.
obradak je statican ili se pomalo okrece kao u pravom tokarskom dok prsten sa nozevima
poput velike nareznice prolazi po obratku.
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

PreviousNext

Return to Podzemni objekt "Klek" (O-505)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests