Spremište goriva

Pancirna vrata, galerije, prostorije i ostalo.

Re: Spremište goriva

Postby admin on 19 Jun 2008, 22:33

admin wrote:A bio i naš forumaš Stalker tamo. :wink:
Image.Image.Image.Image.Image
admin
 

Re: Spremište goriva

Postby admin on 19 Jun 2008, 22:34

JoZ@ wrote:nes me kopkalo i prije
al od kad me opicio plamen
malo sam pocel vise o tome razmisljat

zasto su tolku kolicinu goriva bez veze zapalili :?: :?: :?:

ne vjerujem da ju nisu na neki nacin (bar jedan dio) uspjeli prebacit na neki drugi aerodrom

a drugo
kad su vec isli na eksploziju i unistenje

zakaj nisu gorivo razlili pa pustili da se sve zasiti parama i onda detonirali
steta bi bila bar 10 puta veca
a cjela statika sjebanija
admin
 

Re: Spremište goriva

Postby admin on 19 Jun 2008, 22:34

baclawa wrote:
JoZ@ wrote:a drugo
kad su vec isli na eksploziju i unistenje
zakaj nisu gorivo razlili pa pustili da se sve zasiti parama i onda detonirali
steta bi bila bar 10 puta veca
a cjela statika sjebanija


Izgleda da je i medju njima bilo ljudi...
admin
 

Re: Spremište goriva

Postby admin on 19 Jun 2008, 22:34

trotil wrote:Hm onaj najvišlji betosnki "čmrlj" mi se čini rezervoar za vodu, dok ovi pri dnu su oni pravi..... jeli se zna kako se je dopremalo gorivo, željeznicom, cestama .....
Image
admin
 

Re: Spremište goriva

Postby admin on 19 Jun 2008, 22:35

admin wrote:
trotil wrote:Hm onaj najvišlji betosnki "čmrlj" mi se čini rezervoar za vodu, dok ovi pri dnu su oni pravi..... jeli se zna kako se je dopremalo gorivo, željeznicom, cestama .....
http://img221.imageshack.us/img221/8970 ... zercs2.jpg[/URL]

Znači nisi si dao truda proučiti dostupne text informacije o Željavi(?) :wink:
http://www.zeljava-lybi.com/opis.html
Aerodrom Željava-kratki opis sa poznatim greškama iz teksta u videu

Aerodrom Željava građen je u velikoj tajnosti od 1957. do 1968. godine.
Područje aerodroma i bliže okoline su bili pod stalnom mrtvom stražom.
Pucano je bez upozorenja na većem dijelu Plješevice gdje je bio smješten aerodrom.
Ukupna dužina podzemnih hodnika (galerija i pomoćnih prostorija ) iznosi 3500 metara.

Kompletan objekat ima 4 ulazno-izlazna tunela, koji su međusobno povezani hodnicima,
od kojih se 3 koriste za izlaz aviona.
Svaki od tih tunela zatvarala su masivna vata od čelika i betona i hermetički ih brtvila.
Bila su debljine 1, visine 21 i širine 9m, težine 100 tona i bila su pokretna.
Vani se nalaze 2 poletno-sletne i 3 poletne piste.

Objekat je u cjelini zaštićen od svih kalibara konvencionalnih napadnih sredstava i od prizemne nuklearne eksplozije jačine 20kT.
Zato je ispred ulaza u svaki od 4 tunela napravljena predkomora tzv."blenda" odnosno betonski štitovi koji su se spuštali polukružno
sa stropa raspoređeni na svakih desetak metara radi amortizacije ogromnog pritiska da masivna vrata od čelika i betona nebitrpila
udar veći od tri atmosfere.

Razmak između ulaza je projektiran tako da je spriječeno istovremeno uništenje, dva tunela, čemu doprinosi i konfiguracija padine Plješevice.
Prostorije u unutrašnjosti objekta su povezane sa 56 teških pancirnih vrata.
Tri glavne podzemne galerije za smeštaj 100 i više aviona su međusobno povezane u obliku slova M sa produženim srednjim krakom za pregled i
servis dva aviona i dodatnom galerijom sa strane.
Visina hodnika je 8-10 m a širina 20 m.

Avioni su se unutar objekta razmještali elektroakumulatorskim tegljačima, a izvan objekta do i od poletno-sletnih pista su se kretali na vlastiti pogon.
Svako mjesto za parkiranje aviona je imalo istakač za punjenje aviona mlaznim gorivom.
Svaka od 3 pojačane stacionirane eskadrile imala je poseban pripremni prostor.
Unutra se nalazio i veliki restoran koji je mogao odjednom primiti 1000 ljudi.

Predviđeni su svi životni i radni uvjeti za namjensko korištenje objekta sa potpunom autonomijom do 30 dana:
-električna, vodovodna i kanalizaciona mreža;
-dvije rezervne dizel-električne centrale (1000 kVA i 625 kVA);
-skladišta ubojitih sredstava i rezervnih dijelova;
-skladište dizel i avionskog goriva sa razvodnom instalacijom po galerijama;
-prostor za dekontaminaciju aviona;
-13 klima-komora sa specijalno zaštićenim ventilacijskim izlazima (koji ujedno služe kao rezervni izlazi na površinu terena), a postojali su i izlazi za onečišćeni zrak i ispušne plinove agregata;
-stanica za dopunjavanje avionskih i zemaljskih akumulatora;
-operativni, prislušni i centar veze;
-padobranska sekcija;
-skladište visinske opreme;
-stanica za ispitivanje raketa;
-kotlovnica;
-kuhinjsko-prehrambeni blok;
-ambulanta;
-spavaonice...

Objekt je snabdjevan mlaznim gorivom podzemnim cijevovodom iz vojnog skladišta na brdu Pokoj kod Bihaća.
Sam cijevovod bio je dug preko 20 km.

Vanjsko skladište ubojito bojnih sredstava (UBS) bilo je udaljeno oko 5km u selu Vedro Polje.
Za skladištenje mlaznog goriva unutar objekta je primjenjen tzv. „aqua-sistem“ gdje u 5 cilindričnih čeličnih rezervoara, svaki kapaciteta po 100 tona, mlazno gorivo stoji na "vodenom jastuku“ što je od posebnog značaja za sigurnost podzemnog objekta od mogućeg požara i eksplozije.

Vojni aerodrom-instalaciju „Željava“ JNA je intenzivno koristila za vrijeme agresije na Hrvatsku 1991.godine.
Izbijanjem rata u Bosni i Hercegovini, 1992.god., geostrateška pozicija aerodroma „Željava“ postala je neodrživa.
JNA je evakuirala sve avione, osoblje i tehniku uglavnom na područje Srbije, a ostatak vojarne gdje je bila komanda predala je na upotrebu vojsci tkz.“Republike Srpske Krajine“
dok je jedan dio bio pod nadzorom Armije BiH.

U subotu 16.5.1992. godine, tokom prijepodneva, JNA sa višestrukim detonacijama 56 tona eksploziva uništava infrastrukturu aerodroma čija se vrijednost procjenjivala od 4-8 milijardi dolara.
Detonacije su bile tako strahovite da se i sam grad Bihać sa okolicom tresao.
Uništena je najčuvanija vojna baza bivše Jugoslavije.
Bilo je nepojmljivo, da je tu nekada radilo i živjelo 2000 zaposlenih vojnih i civilnih lica.

Poznate netočnosti:
1)
Aerodrom baš i nije bio pod mrtvom stražom, već naprotiv, bio je prilično slabo čuvan.
Straža se uglavnom bazirala na stražarskim mjestima (i punktovima VP) na ulazima u tunele te na vremenski nepravilnim
patrolama sa psima na potezu od ulaza 1 do 4 putem patrolne staze koja je išla do 80metara u visinu Plješevice.
Šire područje Plješevice su čuvali "slučajni lovci" tj. časnici za bezbjednost obučeni u civilnu odjeću.

2)
Električna pancirna vrata (3kom) su bila debljine ~0.6m, širine ~20m, a visine ~4m.
Hidraulička pancirna vrata (1kom) su bila debljine ~0.8m, širine ~20m, visine ~9m, težine vjerovatno >100tona i pokrivala su cijeli profil galerije 352.iae

3)
Brojka od 100 aviona je možda moguća ako bi se iskoristio svaki mogući dijelić prostora.
U praksi ih je bilo stacionirano do 60 aviona u 3 eskadrile.

4)
Visina sve 3 galerije je ~8m, širina ~16m.
Jedino spoj centralne galerije sa ostale dvije ima izdignut strop i do 15m.
Najviši strop je u protuatomskim komorama gdje ide i preko 15m.

6)
Vrlo je vjerovatno da su i 4 milijarde US$ za ovaj objekt pretjerana brojka.
Slična, ali veća baza na Tajvanu Chiashan (http://tinyurl.com/3xtksk) je koštala oko 1 milijardu US$.

7)
U mirnodopskim uvjetima ovdje je radilo oko 600 ljudi, a u slučaju rata (pune mobilizacije) ta brojka je bila oko 2000-2500.
Sama kuhinja nikako nije mogla primiti odjednom 2000 ljudi već je vjerovatno mogla pripremati obroke za 2000 ljudi.

8 )
Tankova za gorivo (kerozin) nije bilo 5 već 4.
3 su kompletno uništena, a 1 je ostao čitav, vjerovatno namjerno.

...do tih spreminika u Pokoju je dopremano željezničkim cisternama.
admin
 

Re: Spremište goriva

Postby admin on 19 Jun 2008, 22:35

trotil wrote:ma jesam to pričitao ali čitajuči ne mogu vidjeti kako to u stvarnosti izgleda :wink:
admin
 

Re: Spremište goriva

Postby admin on 19 Jun 2008, 22:35

Firewall wrote:
admin wrote:A bio i naš forumaš Stalker tamo. :wink:
Image


Koliko mi se čini ovdje pri vrhu na slici je ukopan neki objekt?
admin
 

Re: Spremište goriva

Postby admin on 19 Jun 2008, 22:47

trotil wrote:Vjerojatno je rijeć o vodospremi jer je na najvišem položaju na zemljištu......

evo jedne slićnog betonskog "čmrlja" na jednom od naših napuštenih rrčv-a
Image

imate i jednu gramatičku grešku.....




Firewall wrote:
admin wrote:A bio i naš forumaš Stalker tamo. :wink:
Image


Koliko mi se čini ovdje pri vrhu na slici je ukopan neki objekt?
admin
 

Re: Spremište goriva

Postby admin on 19 Jun 2008, 22:49

OROSt wrote:
trotil wrote:Vjerojatno je rijeć o vodospremi jer je na najvišem položaju na zemljištu......

evo jedne slićnog betonskog "čmrlja, ČMRLJČINE" na jednom od naših napuštenih (ČITAJ POKRADENIH I SHEBENIH DO LUDILA..iako je RRČv objekt na 150 mnv) rrčv-a
Image

imate i jednu gramatičku grešku.....

.... TOČNIJE RRČv GUSLICA ...ili Gusla ka je od milja zovemo.... :wink:
admin
 

Re: Spremište goriva

Postby admin on 19 Jun 2008, 22:50

relay station wrote:
trotil wrote:Vjerojatno je rijeć o vodospremi jer je na najvišem položaju na zemljištu......

evo jedne slićnog betonskog "čmrlja" na jednom od naših napuštenih rrčv-a napusteni?
Image

imate i jednu gramatičku grešku.....




Firewall wrote:
admin wrote:A bio i naš forumaš Stalker tamo. :wink:
Image


Koliko mi se čini ovdje pri vrhu na slici je ukopan neki objekt?

ovo je guslica ak me sjecanje sluzi ....
admin
 

Re: Spremište goriva

Postby admin on 19 Jun 2008, 22:52

OROSt wrote:ma naravno da je Guslica(Gusla) TROTIL SE NALJUTIO N AMENE JER SAM DOPUNIO POST... ALI ipak pretpostavimo da forume i drugi ljudi čitaju..pa da bar i oni znaju gdje je to... znam da svi aktivni frikovi sa libije jako dobro znaju za Guslu ali eto da znaju i drugi .. :wink:
admin
 

Re: Spremište goriva

Postby relay station on 17 Jul 2008, 22:27

admin wrote:
admin wrote:A bio i naš forumaš Stalker tamo. :wink:
Image.Image.Image.Image.Image

inace za one koji nisu znali terminal pokoj ima kapacitet 24 000 000L
uz pokoj u bih još imamo:
Živinice-6 000 000L(spremnik za aerodrom tuzla)
mostar-7 000 000L
Blažuj-42 000 000L
fajtov han-130 000 000L
misoča-28 000 000L
Čelebići-?
dretelj-?
vardište kod višegrada-?
licka kaldrma-?
detalj skladista vardište gdje su stradala 2 vatrogasca u izvacenju goriva
Image
http://www.vesti.rs/izvor/Ugusila-se-dv ... asaca.html
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Spremište goriva

Postby VP4868/4 on 22 Oct 2008, 19:57

svrljam malo po interaktivnoj shemi pa sam zaglavio na kerozinu.
gledam s vrha idu dvije cijevi do dna pa se mislim cemu dvije.
ima tko kakvu teoriju?
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Spremište goriva

Postby VP4868/4 on 22 Oct 2008, 20:08

Firewall wrote:Možda povezano sa procesom separacije?


kako? sto ide kroz jednu sto kroz drugu sto ide prema potrosacima?
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Spremište goriva

Postby VP4868/4 on 22 Oct 2008, 20:14

Firewall wrote:Nisam ekspert ali koliko mi je poznato proces separacije se koristi radi transporta goriva ( kroz cijevovod-naftovod ) gdje se gorivu dodaje voda prilikom transporta koja se kasnije odvaja ( separira )


imas kakav link na tu temu? koja bi bila uloga vode kad se zna da je ulazak vode u avion otrov.
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

PreviousNext

Return to Podzemni objekt "Klek" (O-505)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest