Nova shema kontrolnog tornja

Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 11:44

admin wrote:Ovo bi bila ta nova verzija sheme KT-a:
Image

...ostali detalji ovdje:
http://www.zeljava-lybi.com/Zeljava-Kon ... oranj.html
admin
 

Re: Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 11:55

Riker wrote:Jao sunce ti ljubim, pa Sobotka ima da plače kad vidi kako su mu popalili dizajn, sad možemo napravit i vlastitu repliku Želje u svom selu! :D

Mislim da će nam se Admin jednog dana proslavit sa ovim skicama 100%, uzet će ga NATO kad krenu u rekonstrukciju aerodroma nakon šta eskalira situacija na Kosmetu :lol:

Šalu na stranu, ovo izgleda, kao uvijek, pedantno, čisto, uredno, profesionalno...

Novi plan Kleka je na koliko posto? :D
admin
 

Re: Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 11:56

admin wrote:
Riker wrote:Novi plan Kleka je na koliko posto? :D

Tu je jedan malo veći problem jer ima puno teksta u dopuni sheme, pa dosadašnji način neće raditi ok.
Ako se pak smanji tekst onde se ne vidi dobro.
...ista stvar vrijedi za one strelice za slike, biće nešto drugo sigurno.
...a biće masa slika i kratkih videa tipa ovoga hodnika za lift.
admin
 

Re: Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 11:56

Firewall wrote:Super!!!!!!!!! dugo očekivana ispravna shema kt-a je tu.
admin
 

Re: Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 12:00

relay station wrote:bravo..svaka cast...gospođa v ima da se raduje.
admin
 

Re: Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 12:01

relay station wrote:nadajmo se da se i ostatak ubrzo ugledat sjetlo dana usprkos nemalim problemima zbog velikog broja slika tj pozicija na shemi..eko nista drugo da pripomogne ekipi koja se sprema pokazat nam klek iz okomitog presjeka dakle ekspedicija ventilacija
admin
 

Re: Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 12:01

Firewall wrote:Još jednom se zahvaljujem Firewireu i junaku Lupusu Image na osvajanju KT-a
admin
 

Re: Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 12:01

relay station wrote:nebi covjek povjerovao ovaj montazni toranj
Image

je prije izgledao ovako:
Image
(dodani IMG tagovi....FirewireHR)
admin
 

Re: Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 12:02

relay station wrote:slucajno sam naletio bas na slike tog tornja sa zeljave koji je stajao uz 1icu sa dezurnim pilotom(strartna)u svrhu pripomoci kod sletanja migova..taj isti montazni toranj preseljen na udbinu gdje je i slikan..primjecujem antene stanica AMR-255 na njoj
admin
 

Re: Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 12:03

relay station wrote:kad smo vec kod tornja slucajnim gledanjem videa snimljenog u 1mj 2007 ovde
http://www.zeljava-lybi.com/Zeljava-Sada.html
kada kamera snima sam kt i padinu iznad zamjestio sam ventilacione sahtove..ako netko ima bolji alat/program za napravit capture nek izreze par slicica meni kad pokusam zamrznut par kadrova tih gdje se vide sahtovi ispadaju jako mutne slike negdje oko 29min 20sec pa nadalje u videu
admin
 

Re: Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 12:04

gca wrote:Vezano uz novu shemu kontrolnog tornja -

Po mojem mišljenju ova je shema točnija: http://img137.imageshack.us/img137/6007/ktkx1.jpg uz napomenu da je pojam točne sheme prilično relativan jer sve ovisi o kojem se vremenu raspravlja.

Krajem osamdesetih SUKL-a (Savezna uprava za kontrolu letenja) je pokrivala i kontrolu letenja na bihaćkom aerodromu. U SUKL-i su bili zaposleni pretežno civili (na stranu što su svi bili oficiri u rezervi). Avio-dispečeri koji su prije bili VES za obične vojnike su se ukidali, a i meteorološka služba je od vojnika prelazila profesionalcima.

Većina poslova planiranja letenja i meteo službe obavljala se u zgradi AKL-a smještenoj između baraka dežurne pare, linka i toplane. Tu su bile prostorije voditelja AKL-a, avio-dispečera, meteo tehničara i dežurnog sinoptičara.

Na tornju su za vrijeme letenja (dakle radnog dana redovite obuke) bili kontrolor i radarist, eventualno još netko ovisno o tipu zadataka. Shema koju daje Lupus vjerojatnije je bila točna u neko ranije vrijeme dok još SUKL-a nije preuzela većinu. Video snimke rada na tornju koje se pojavljuju na webu ne treba uzimati zdravo za gotovo - snimljene su za vrijeme vježbi kada je sve ionako bilo namješteno...

Kako su stvari izgledale kada je započeo rat mogao bi opisati netko tko je bio tamo u to vrijeme.

Vratimo se kasnim osamdestima - osim sa zrakoplovima toranj je imao radio vezu s montažnim tornjem na početku piste (vidi Relayev post malo iznad) i vozilima koja su se kretala pistama - vatrogascima, ambulantom i vozilom za obilazak piste.

GCA radar nije bio uključen cijelo vrijeme već samo tijekom letenja. Pored toga na tornju su on-line bili i anemometri raspoređeni po pistama. Podaci o atmosferskom tlaku potrebni za podešavanje instrumenata u avionima dobivali su se od meteo-osmatrača pored PSS1.

Radio oznaka kontrolnog tornja u aerodromskom radio prometu bila je "Palma", a tako se kolokvijalno govorilo i za toranj, barem u krugu objekta i ispred njega. U vrijeme dok nije trajalo letenje na tornju nisu uvijek bili "stand by". Ne jednom se kontrolora moralo zvati telefonom jer nije odgovarao na radio pozive.

Vojnici iz Željave nisu išli na Palmu, ali bi se vojnici iz čete objekat i PP voda znali penjati ispod nje. Tko je imao kakav izgovor ili posao (ne nužno glamurozan - možda je trebalo nešto popraviti na balkonu ispred ili pomoći počistiti prostorije) radije bi gore otišao liftom. Slično je bilo i s (pod)oficirima. Netko je mogao mjesecima ili godinama biti u objektu a na toranj otići jednom ili nijednom. No, isto je bilo i s dizelskom stanicom, foto odjelom u Zvijezdi, padobranskom sekcijom i sl. Jednostavno, ljudi su išli samo tamo gdje su imali nekog posla, a osim požaraca skoro nitko nije imao posla u cijeloj rupi.

I kao kuriozitet - farbanje lifta za Palmu vrijedilo je nekoliko dana odsustva. Jedini je problem što se to radilo samo kada je dolazila neka važna delegacija...
admin
 

Re: Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 12:04

admin wrote:Pozdrav gca! :)
Hm, sada me malo začudilo ovo sa shemom KT-a.
Tu shemu koju je Bostjan nacrtao sam već vidio ali je zadržana ova stara+nova verzija budući je bazirana na jakim temeljima po pitanju rasporeda prostorija i njihove namjene.
Gabariti i oblik prostorije su prepravljeni na osnovu Lupusovih podataka i tu nema ničega spornoga.
Moguće je, tj. sigurno, da se raspored svega tokom godina mijenjao.

Što se tiče montažnog tornja pokraj PSS1 evo par sličica sa zanimljivim detaljima pokraj piste iz ovoga videa:
http://uk.youtube.com/watch?v=715IBsFv--A

Image...Image...Image...Image

...i već postavljena pokretna kontrola letenja
http://img412.imageshack.us/img412/416/ ... iktfm3.jpg
...za ovu sliku Cyber Fulcrum na MyCity-u rekao ovako:
Cyber Fulcrum wrote:To je pokretna kontrola letenja najverovatnije iz sastava 67.bataljona za obezbedjenje avijacije(R)namenjenog za aerodrom Udbinu.Svi boa u RV i PVO imali su iste po formaciji.Nije mi poznato kakva je bila popunjenost.
Na mirndopskim aerodromima upotrebljavane su kada se AKL renovirana .
admin
 

Re: Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 12:05

LupusREBEL wrote:
Firewall wrote:Još jednom se zahvaljujem Firewireu i junaku Lupusu Image na osvajanju KT-a


Ma junak, slučajno se našao tamo, pa hajd da vidimo malo što ima gore a usput i poslikamo, nisam ja znao da baš to tak opasno, i nisam skroman, eto desilo se da su lopovi bili prije...
admin
 

Re: Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 12:05

Bostjan wrote:
gca wrote:Vezano uz novu shemu kontrolnog tornja -

Po mojem mišljenju ova je shema točnija: http://img137.imageshack.us/img137/6007/ktkx1.jpg uz napomenu da je pojam točne sheme prilično relativan jer sve ovisi o kojem se vremenu raspravlja.

Krajem osamdesetih SUKL-a (Savezna uprava za kontrolu letenja) je pokrivala i kontrolu letenja na bihaćkom aerodromu. U SUKL-i su bili zaposleni pretežno civili (na stranu što su svi bili oficiri u rezervi). Avio-dispečeri koji su prije bili VES za obične vojnike su se ukidali, a i meteorološka služba je od vojnika prelazila profesionalcima.

Većina poslova planiranja letenja i meteo službe obavljala se u zgradi AKL-a smještenoj između baraka dežurne pare, linka i toplane. Tu su bile prostorije voditelja AKL-a, avio-dispečera, meteo tehničara i dežurnog sinoptičara.

Na tornju su za vrijeme letenja (dakle radnog dana redovite obuke) bili kontrolor i radarist, eventualno još netko ovisno o tipu zadataka. Shema koju daje Lupus vjerojatnije je bila točna u neko ranije vrijeme dok još SUKL-a nije preuzela većinu. Video snimke rada na tornju koje se pojavljuju na webu ne treba uzimati zdravo za gotovo - snimljene su za vrijeme vježbi kada je sve ionako bilo namješteno...

Kako su stvari izgledale kada je započeo rat mogao bi opisati netko tko je bio tamo u to vrijeme.

Vratimo se kasnim osamdestima - osim sa zrakoplovima toranj je imao radio vezu s montažnim tornjem na početku piste (vidi Relayev post malo iznad) i vozilima koja su se kretala pistama - vatrogascima, ambulantom i vozilom za obilazak piste.

GCA radar nije bio uključen cijelo vrijeme već samo tijekom letenja. Pored toga na tornju su on-line bili i anemometri raspoređeni po pistama. Podaci o atmosferskom tlaku potrebni za podešavanje instrumenata u avionima dobivali su se od meteo-osmatrača pored PSS1.

Radio oznaka kontrolnog tornja u aerodromskom radio prometu bila je "Palma", a tako se kolokvijalno govorilo i za toranj, barem u krugu objekta i ispred njega. U vrijeme dok nije trajalo letenje na tornju nisu uvijek bili "stand by". Ne jednom se kontrolora moralo zvati telefonom jer nije odgovarao na radio pozive.

Vojnici iz Željave nisu išli na Palmu, ali bi se vojnici iz čete objekat i PP voda znali penjati ispod nje. Tko je imao kakav izgovor ili posao (ne nužno glamurozan - možda je trebalo nešto popraviti na balkonu ispred ili pomoći počistiti prostorije) radije bi gore otišao liftom. Slično je bilo i s (pod)oficirima. Netko je mogao mjesecima ili godinama biti u objektu a na toranj otići jednom ili nijednom. No, isto je bilo i s dizelskom stanicom, foto odjelom u Zvijezdi, padobranskom sekcijom i sl. Jednostavno, ljudi su išli samo tamo gdje su imali nekog posla, a osim požaraca skoro nitko nije imao posla u cijeloj rupi.

I kao kuriozitet - farbanje lifta za Palmu vrijedilo je nekoliko dana odsustva. Jedini je problem što se to radilo samo kada je dolazila neka važna delegacija...


ovu shemu kt sam ja nacrtao po opisu čoveka koji je služio 78 godine i to po njegovom sečanju tako da verovatno sa godinama su se i djelovi u kt modernizovali došlo je do novih komponenta pa je trebalo i prostorije da se prilagode opremi.tako da verovatno sa godinama i to se promjenilo i da su verovatno obe sheme 90% tačne. samo me zbunilo ovo de je firewire nacrtao wc jel koliko smo ja i lupus pričali još na mc da je cjev od kanalizacije išla po šahtu lifta a na shemi firewirea on se nalazi od prilike 2,5m od glavnog zida pa mi nekako nije logično da bi cjev stavljali u pod kad odma iza zida je šaht od lifta i u šahtu vidi se i ta cjev koja još stoji nekoliko metara a i ona što se zaglavila u šahtu odgovara dimenzijama cjevi od kanalizacije.možda i nisam u pravu ali eto toliko od mene.
admin
 

Re: Nova shema kontrolnog tornja

Postby admin on 21 Apr 2008, 12:05

LupusREBEL wrote:
Bostjan wrote:(...)samo me zbunilo ovo de je firewire nacrtao wc jel koliko smo ja i lupus pričali još na mc da je cjev od kanalizacije išla po šahtu lifta a na shemi firewirea on se nalazi od prilike 2,5m od glavnog zida pa mi nekako nije logično da bi cjev stavljali u pod kad odma iza zida je šaht od lifta i u šahtu vidi se i ta cjev koja još stoji nekoliko metara a i ona što se zaglavila u šahtu odgovara dimenzijama cjevi od kanalizacije.možda i nisam u pravu ali eto toliko od mene.


I ja sam uvjeren da je wc bio do glavnog zida, sprije lifta, jer su tamo pločice i cijevi, ali ne kužim u kontrolne tornje pa se nebi štel mješat...
admin
 

Next

Return to Kontrolni toranj

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron