Page 4 of 6

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:17
by admin
blake wrote:@firewall:
"...iako Žirafa nije baš namjenjena za zračno motrenje ne vidim zašto se nebi u frci iskoristila i za to.Pitanje je samo koliko bi bio koristan i koliko bi ciljeva uopće uspio uhvatiti."

Nisam siguran da sam ovaj dio baš skužio. Ipak sam samo vozač.
Sjećam se da unutra ima ekran na stolu na kojem se vidi situacija u zraku, i mislim da trojica odabiru ciljeve za praćenje i usmjeravaju ih na pojedine Boforse (umjesto onog tronošca s onim "pištoljem"-kako se zvao?). Na obuci su bili u žičanoj vezi sa žirafom, ali mi se nekako čini da je postojao i način rada preko radio uređaja, kad su topovi udaljeni (npr.Abdić-brdo i Baljevac), zato mislim da se signal može proslijediti dalje?

Što si mislio pod onim o Udbini? Ako smo otišli off, može na pp.hvala

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:20
by admin
relay station wrote:imali su zirafu na udbini samo ni to ih nije spasilo..jer migovi brisu vrlo nisko

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:21
by admin
Bostjan wrote:evo nekoliko još čitavih mobilnih kontrolnih tornja nalaze se u srbiji samo ko zna dali su još za upotrebu.nešto slično bilo je i na željavi.

Image

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:21
by admin
gca wrote:Mislim da je još uvijek jedan takav (ili je barem bio krajem devedesetih) na Lučkom.

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:21
by admin
LupusREBEL wrote:
gca wrote:(...) Najbolje se sjećam kontrolnog pulta i terase ali oko njih i nema nekih nedoumica... (...)


Što te muči u svezi terase, nju sam dobro promotrio

gca wrote:(...) Debelo staklo ispred pulta nije baš blistalo,


Jese sjećaš kakve je nijase staklo bilo, plavkasto ili zelenkasto...

Dali se moglo otvarat jer neki navode da se staklo moglo otvorit na kant pod kutom od 90%, ako je bilo debelo bar 5 cm tešk da se otvaralo bez nekog mehanizma...

Plavo staklo: OBIČNO STAKLO

Zeleno staklo: PANCIRNO

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:21
by admin
cyber fulkrum wrote:Po svemu sudeci dosta PLK je sacuvano,kao npr.ove dvije koje su u operativnoj upotrebi na aer.Batajnica.Slikano 29.8.2007.godine.

Image

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:22
by admin
Firewall wrote:Švicarci imaju i pokretnu verziju, isto takva odnosno slična i naravno manja kabina postavljena na kombi.

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:22
by admin
cyber fulkrum wrote:Ove kabine se takodjer mogu postaviti na vozilo i odatle da se radi,meddjutim kada se duze ostaje na jednom mestu onda se skida sa vozila kao sto je slucaj kao na fotografiji.

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:22
by admin
Firewall wrote:E to je baš zgodno.

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:22
by admin
gca wrote:
LupusREBEL wrote:Jese sjećaš kakve je nijase staklo bilo, plavkasto ili zelenkasto...

Dali se moglo otvarat jer neki navode da se staklo moglo otvorit na kant pod kutom od 90%, ako je bilo debelo bar 5 cm tešk da se otvaralo bez nekog mehanizma...

Plavo staklo: OBIČNO STAKLO

Zeleno staklo: PANCIRNO


Žućkasto.

Ja ga gore nisam vidi otvorenog, kao ni sa triangla (tu je i malo loš kut gledanja). Sa brdašca pored GCA nekada bi se po sunčanom danu jasno vidio odbljesak stakla a nekad su se vidjeli crni prorezi kao da je otvoreno. No, ako uzmeš u obzir da je to oko dva km zračne linije teško je reći sa sigurnošću.

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:23
by admin
LupusREBEL wrote:Onda je bilo neko staklo posebno, hm, u to vrijeme za žućkasto pancirno staklo nisam čuo, može biti da je bilo samo prljavo, poslje ti pokažem slike s stepenicama s vanjske strane pristupa staklu.
A ako se otvaralo, a bilo debljine 5 cm (najmanje) moralo je imati posebni sistem za zatvaranje i otvaranje, preteško je da bi ga dvoje ili troje vojnika sami otvoruli...
Hvala na info...

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:23
by admin
relay station wrote:po mojim inf prozor se cesto otvarao...no onda su morali razunati sa uvlacenjem razno raznih sumskoh zivotinja npr puh ili slicno

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:23
by admin
LupusREBEL wrote:Onda staklo nije moglo biti debelo i otvarat se na kant, nekak drokčije...
Možda ono što sam ja vidio nije pancirno željezo već okvir od prozora koje je spušeno prije explozije...
Iako sumnjam...

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:24
by admin
Firewall wrote:
LupusREBEL wrote:... hm, u to vrijeme za žućkasto pancirno staklo nisam čuo, može biti da je bilo samo prljavo...

Po onoj slici koja se nalazi na Firewireovoj stranici, a gdje se vidi staklo kontrolnog tornja, koliko se meni čini prevladavaju i plava i žućkasta boja, ali teško je reći jer moguće da je to odsjaj iz vana. Što se tiče stakla možda se bila dvoja jedna normalna za zaštitu od meteo uvijeta, a drugo uvučeno, pancirno.

Re: Nova shema kontrolnog tornja

PostPosted: 21 Apr 2008, 12:24
by admin
relay station wrote:
cyber fulkrum wrote:Po svemu sudeci dosta PLK je sacuvano,kao npr.ove dvije koje su u operativnoj upotrebi na aer.Batajnica.Slikano 29.8.2007.godine.

Image

e jesu jadni još koriste prastare AMR-255 :D