Čišćenje snijega na pistama...što?...gdje?...kako?...i sa čime?

Rasprava o objektima i njihovim ostacima vidljivim na površini.

Čišćenje snijega na pistama...što?...gdje?...kako?...i sa čime?

Postby relay station on 15 Dec 2009, 13:20

sad dok ovako snježi mozemo samo zamišljat kako se dok je aerodrom funkcionirao čistilo piste sve u 16.od mog dragog ratnog kolege koji je zeljavu ja mislim jako zapamtio(posto je zbog nje imao ne malih problema ali sve za domovinu)koji među ostalim radnim zaduženjima bio u ekipi za procjenu stanja očiscenisti pista doznao sam da je na zeljavi ma kakav bio snjeg(a znamo dobro kakvi su tamo snjegovi)po prestanku padalina bio je rok od 30min za pistu br 4 da bude spremna za uporabu tj poljetanje dež pare...sad koliko je smjelo ostat mm raskvasenog snjega neznam morao bi ga pitat ali onaj mlazni motor za odleđivanje je radio punom parom
za pistu br 1 rok je bio 2h da se ociti da bude spremna
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby LupusREBEL on 15 Dec 2009, 14:30

Ja sam gledao na Prištinskom aerodromu Slatina, sve je bilo čisto odmah, nije bilo nikakvih rokova, odmah su izlazile ralice i onaj stroj s četkama, čistilo se non-stop,ma koliko snjega padalo dok snjeg ne stane, čak je cisterna išla direktno na pistu tankirat kamione, ako nisu uspjeli doć do voznog parka. A išli su neki put i auto cistere s vodom koje su prale pistu, iako mi nije bilo jasno zašto po velikim hladoćama, ali su išli. A svaki taj kamion je imao na hangaru dvije tri ampule s tekućiom koja je u njemu i požarni je morao zapisivat temperaturu i izgled tekućie u ampulama (oične epruvete, samo začepljene, i ako se koja smrzla odmah se je išlo grijat izričito te kamioe a onda tenkove s onim vanjskim webastom. Sve tri piste su 24 sata morale biti čiste od snjega. Nije bilo ultimatuma. Ako su bili vozači prumorni uzimali su se vozači iz tenkovskog puka za nastavak čišćenja ali samo oni koji su znali raditi s ralicama, ja nisam pa nikad kamionom nisam izišao na pistu. Tako i kad je padala kiša, polazna pista odmah se četkala, i to, bukvalno, u nedogled, da se voda, kamenčići, lišće i ostalo smeće makne.
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby treb on 15 Dec 2009, 16:16

relay station wrote:sad dok ovako snježi mozemo samo zamišljat kako se dok je aerodrom funkcionirao čistilo piste sve u 16.od mog dragog ratnog kolege koji je zeljavu ja mislim jako zapamtio(posto je zbog nje imao ne malih problema ali sve za domovinu)koji među ostalim radnim zaduženjima bio u ekipi za procjenu stanja očiscenisti pista doznao sam da je na zeljavi ma kakav bio snjeg(a znamo dobro kakvi su tamo snjegovi)po prestanku padalina bio je rok od 30min za pistu br 4 da bude spremna za uporabu tj poljetanje dež pare...sad koliko je smjelo ostat mm raskvasenog snjega neznam morao bi ga pitat ali onaj mlazni motor za odleđivanje je radio punom parom
za pistu br 1 rok je bio 2h da se ociti da bude spremna


Već sam prije 2 g spomenuo da je aerodrom bio dobar kupac Petrokemije iz Kutine i da se nemala količina umjetnog gnojiva iskoristila na pistama.
Image
treb
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1980
Joined: 21 Apr 2008, 08:33

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby LupusREBEL on 15 Dec 2009, 16:19

Da bolje trava raste? [verysmjesno]
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby treb on 15 Dec 2009, 16:23

LupusREBEL wrote:Da bolje trava raste? [verysmjesno]


Pa kako sad piste izgledaju, definitivno! :)
Image
treb
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1980
Joined: 21 Apr 2008, 08:33

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby LupusREBEL on 15 Dec 2009, 16:25

Ovi u okolnim selima nisu morali gnojit zemlju...
...zato je Una tako ljepo zelena.
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby kontejner on 15 Dec 2009, 16:41

UREA.

Prvo dvadesetak godina obilata zimska gnojidba pa duboko oranje eksplozivom, pa sijanje mina .

Čudna poljoprivreda.
User avatar
kontejner
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 254
Joined: 07 Dec 2008, 10:20

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby LupusREBEL on 15 Dec 2009, 17:11

Ali neberu plodove oni koji su sadili sadnice! :confused0059

kontejner wrote:(...)
Čudna poljoprivreda.

Ratna poljoprivreda...
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby relay station on 15 Dec 2009, 18:40

yufighter wrote:Prva asocijacija na Zeljavu jednog prijatelja koji je sluzio vojni rok tamo, bilo je ciscenje snega oko svetlosne signalizacije. Definitivno su 1, 2, 3 i 4 bile obelezene svetlima, za peticu nisam siguran. E sada zamislite koji je to posao kada se oko svake lampe, minimalno 3m u precniku, morao ocistiti sneg, a njih je bilo na svakih 100m(ne znam tacan razmak) i tako u duzini od 12-15 km sa obe strane. Asovcici su zestoko radili.
E sada ovo oko poletanja mi je malo konfuzno. Sta ako se mora zbog nekog otkaza odmah sleteti? Na 4 se nije sletalo izuzev par puta utva 66, tako bar kazu. Ipak sam misljenja da nema poletanja dok se ne obezbedi i sletanje, a 4-ka se verovatno prva cistila da bi se moglo doci do keca.

mislm da me nisu izgleda neki dobro svatili oko ciscenja ili pak nevjeruju.da ponovim i u to sam sam 100% siguran jer covjek sa kojim sam imao srece surađivat njemu je ocjenjivanje dali je pista cista od snjega(postojale su ocjene od 1-5)bio u opisu posla
dakle.prioritet br 1 u ciscenju pista na aerodromu željava bila je pista br 4
i to ne iz razloga da bi se moglo doc do 1ice nego prije svega da bi mogla poletit DP.
da podsjetim aerodrom željava pripadao je A kategoriji aerodroma 1 ešalona obrane i jedan od osnovnih zadataka bio je da dežurna para poleti ako je to ikako moguce(naravno ne pod svaku cjenu jer je to s obzirom na lokaciju i ogranicenja aviona mig-21 nemoguce)
što podrazumjeva da ekipe rade naravno rade i po najecom mecavom sve da bi pista br 4 bila spremna za njezinu osnovnu namjenu rok je bio 30min po prestanku padalina ma kakve one obilne bile
cilje je da dežurna para poleti,za sletanje postoje i alternacije..a ako je bas tolika frka bolje i natrag na 4ku emergency landing nego u vrtace ili katapultiraje.naravno za 4ku bi bio mozda moguce sletit sa migom naravno iz jednog pokusaja posto pljesevica nedopušta produžavanje.
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby LupusREBEL on 15 Dec 2009, 19:38

Dežurne pare nalazile su se na Slatini, Batajnici i Željavi, tako da nije on nešto experto, zači s bilo koja tri aedroma mogli su se dić avioni tj. dežure pare. Ti pišeš o pričanju tvog prijatelja a ja pišem iz osobnog viđenja. Znači, gledao sam kako sjeg pada po pisti i kako ga čiste i sad kakvih sat vremena. Pa iz Turske ili neke druge treće drževe za 20 minuta doće borbeni avion i obavi što misli. Za sat vremena Zagreb mora biti očišćen sat vremena od prestanka pada snjega po statutu grada Zagreba!
Pista za postrojavanje u kasarni "Maršala Tito", Skopje, i mala i velika morala je biti čista od 05.00 sati do 19.00 sati. Ma koliko snjeg padao a da nepišem cesta to PVO topova i "Praga". Sve lopaticama i školskom klupom.
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby VP4868/4 on 15 Dec 2009, 19:59

piste se nisu cistile na nacin da su se tehnika i/ili ljudstvo dovodili u opasnost.
postojali su aerodromi pula i zemunik koji nisu ni blizu uvjeta SMU pa su mogli
preuzeti ulogu DP-e.u jugi je bilo aerodroma ,a i pametnih ljudi...
piste su se cistile ralicama ili pak onim "kombajnima" pa tek onda su isle rolbe
sa cetkama.mlazne motore na pistama nisam nikada vidio u akciji sto bi znacilo
da su oni mozda bili van uparabe ili se nisu koristili za snijeg.meni je logicno da
se koriste za odledjivanje piste po kisi ,a ne za snijeg jer pri takvim temperaturama
on cuva pistu od smrzavanja. snijeg kojeg sam upoznao na zeljavi na moju nesrecu
nije bas bio upotrebljiv za grudanje jer niska temperatura bez vlage u zraku znacila
je samo prasinu u rukama.
po kisi se bas nisam smucao,ali snijega sam se nagazio za dusu da su se znali
ujutro pitati jesu li to bili medvjedi ili divlje svinje.
mislim da su ureu i sol drzali kod zimske...mi smo imali svoje soli na 3-ci tako da
dio oko kantine se jako malo cistio,ali koncentracija soli je bila na full. [smly_a035smly.gif]

mozda Let_lampa izvuce nesto od komšije vezano za ciscenje?

cetka-nesto kao http://www.bucherschoerling.com/html/en/2569.html
i kombajn- http://www.bucherschoerling.com/html/en/5865.html
05.02.2020.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby relay station on 15 Dec 2009, 20:57

LupusREBEL wrote:Dežurne pare nalazile su se na Slatini, Batajnici i Željavi, tako da nije on nešto experto, zači s bilo koja tri aedroma mogli su se dić avioni tj. dežure pare. Ti pišeš o pričanju tvog prijatelja a ja pišem iz osobnog viđenja. Znači, gledao sam kako sjeg pada po pisti i kako ga čiste i sad kakvih sat vremena. Pa iz Turske ili neke druge treće drževe za 20 minuta doće borbeni avion i obavi što misli. Za sat vremena Zagreb mora biti očišćen sat vremena od prestanka pada snjega po statutu grada Zagreba!
Pista za postrojavanje u kasarni "Maršala Tito", Skopje, i mala i velika morala je biti čista od 05.00 sati do 19.00 sati. Ma koliko snjeg padao a da nepišem cesta to PVO topova i "Praga". Sve lopaticama i školskom klupom.

nisi me svatio ocigledno svako tko imalo zna nesto o rv bivsem zna da su bile 3 dežurne pare to nije uopce sporno
nepisem o kasarni u skopju a niti o slatini jer niti sam bio tamo niti nije predmet ovog topica
a kad tvrdim ovo za pistu br 4 da je morala bit cista za max 30min po prestanku padalina ma kako one obilne bile onda vjeruj da znam o cem pricam a mozda se ispostavi da se komšije poznaju slucajno :zubo: pa ce i komšo to potvrdit
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby LupusREBEL on 15 Dec 2009, 21:24

Ako Zagreb mora poslje padanja snjega biti očišče u roku 24 sata i ima 197 ralica koje to rade, zamisli koliko kilometara ceste, koliko treba biti piste očiščenje u dužini 20-25 km? Kojih pola sata?
relay station wrote:(...)nepisem o kasarni u skopju a niti o slatini jer niti sam bio tamo niti nije predmet ovog topica
a kad tvrdim ovo za pistu br 4 da je morala bit cista za max 30min po prestanku padalina ma kako one obilne bile onda vjeruj da znam o cem pricam a mozda se ispostavi da se komšije poznaju slucajno :zubo: pa ce i komšo to potvrdit

Onda nemoj pisat o rekla-kazala, znači ja pišem što sam vidio svojim očima a snjeg sam na Željavi vidio 5 puta, od toga sam jednom bio kad je bila mećava! A ti samo jednom i sad ćešpisat na rekla-kazala?
Koliko treba bilo koji putnički aerodrom biti čist poslje padalina?

A nije ni tema snjeg na Željavi pa nefuraj meni o off topicu!
Kakve veze ovi videi i slike imaju veze s snjegom?

A Slatina je najbliža ovom objektu i po nekakvoj formaciji i konfiguraciji, namjeni i vojsci koja je bila u njoj.
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby relay station on 15 Dec 2009, 21:52

vjeruj mi da to nije rekla kazala...taj covjek je to radio godinama
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby LupusREBEL on 15 Dec 2009, 21:57

ma dobro, neda mi se s tobom raspravljat...
30 minuta za čišćenje piste od 2,75 km, ja to sam metlom očistim bez problema.
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Next

Return to Piste i vanjski objekti

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron