Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Rasprava o objektima i njihovim ostacima vidljivim na površini.

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby kontejner on 17 Nov 2011, 22:48

Jel ima kakav dio lampe čitav, sa nekim šarafom.Ak je ludi navoj , onda je američka.
User avatar
kontejner
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 254
Joined: 07 Dec 2008, 10:20

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby yufighter on 17 Nov 2011, 23:54

usek ka rupi 1 (neko je napomenuo da u usecima nije bilo rasvete ali ipak je izgleda bilo na pocetnom delu, mozda do one crte STOP za tegljave)

Image

pista 3

Image

pista 2

Image

stajanka kod praga 1-ce

Image

na ovoj se vidi pored praga 1- ce ali imaju i cetiri izdignute i bez ovog oboda pa pretpostavljam da su to one usmerene, americke

Image

Interesantan je naziv NOCNI START, kada se reflektori za osvetljenje piste pale kada je sletanje. Pretpostavljam da na pisti 2 (odakle su uzletali sto je u stvari start) , nije bilo prozektora.

Evo kako nocni start izgleda u simulaciji DCS tj LockON

Image
http://forums.eagle.ru/attachment.php?a ... 1321598895

Image
http://forums.eagle.ru/attachment.php?a ... 1321598922
Last edited by admin on 09 Mar 2013, 11:10, edited 1 time in total.
Reason: Malo smanjene 2 zadnje slike radi preglednosti...ostavljeni originalni linkovi.
yufighter
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 211
Joined: 14 May 2009, 14:44

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby yufighter on 24 Jul 2012, 08:59

Razumljivo je sto su ekspedicije na Zeljavi iz bezbednosnih razloga izbegavale ispitivanje okoline PSS-a pa nemamo pouzdanijih podataka o rasveti. Na osnovu svih dostupnih podataka sa slika i filmova pokusao sam da rekonstruisem u FSX-u prilaznu rasvetu, pa bih zamolio za sugestije (narocito onih koji su imali mogucnost da vide Zeljavu iz pozicija kao na ovim trima slicicama) kako bi ova rekonstrukcija bila sto verodostojnija. Konkretno sam u nedoumici da li je bilo tri (kao na prve dve slike) ili cetiri (kao na trecoj slici) poprecna reda svetiljki.

Image
Image
Image
Last edited by yufighter on 09 Aug 2012, 08:39, edited 1 time in total.
yufighter
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 211
Joined: 14 May 2009, 14:44

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby relay station on 24 Jul 2012, 14:22

mislim da smo negdje sve o rasvjeti detaljno pričali,objasnili da je jedinica bila ovjetljena klasično kao i svi ostali vojni aerodromi ex države.sistem Vasis cat 1,( sa svake strane piste po tri kutije sa nekoliko svjetala u horizontalnoj ravni u svakoj)ekipe koje su bile tamo u okolici pista nemogu naci nista,rasvjeta je demontirana i odnešena zna se gdje,kablovinje počupano od strane sakupljača sekundaraca,dosada je nađeno više lampi tj njigovih ostataka
Image
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby relay station on 07 Mar 2013, 23:53

ovako je izgledao vasis na željavi mislm identično no volio bih cuti riječ strućnjaka uz pojasnjenje funkcije?
Image
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby Let_lampa on 08 Mar 2013, 21:55

relay station wrote:ovako je izgledao vasis na željavi mislm identično no volio bih cuti riječ strućnjaka uz pojasnjenje funkcije?
Image


Komšiji se čini da su na Željavi te kutije bile većih dimenzija.
A pojašnjenje funkcije?
Vrlo jednostavno je to radilo. Unutar kutije postojala su dva reda svjetala: gornja crvena i donja žuta.
Kada je avion bio u prilazu na slijetanje, a sa manjom potrebnom visinom na određenoj udaljenosti od praga piste, vidio je samo crveni red svjetala i to mu je bilo upozorenje da zadrži visinu dok ne dođe na potrebnu liniju putanje.
Tada je pored crvenih opet ugledao i žuta svjetla i trebao je to održavati do faze ulaska u pistu. Ako je vidio samo žuta svjetla, znao je da je previsoko i opet je trebao popravlajti visinu.
Dakle, balansiranje na granici crveno-žutog.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby relay station on 08 Mar 2013, 22:36

e komšija je zasluzio litru ljute za znanje [yes.gif]
čini se to dosta zamorno vodit migušu u final.odžavat parametre leta i još gledat sta svijetli
ti piloti u tim legendarnim avionima tipa mig su stvarno zaradili svoju plaću i još zarađuju
još jednom respekt za sve mig drivere
našao sam negdje podatak da je u ex državi obućeno tj letjelo 630 ljudi na tom avioni/poginulo 69
što ce reći svaki 9
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby Let_lampa on 08 Mar 2013, 22:52

relay station wrote:e komšija je zasluzio litru ljute za znanje [yes.gif]
čini se to dosta zamorno vodit migušu u final.odžavat parametre leta i još gledat sta svijetli
ti piloti u tim legendarnim avionima tipa mig su stvarno zaradili svoju plaću i još zarađuju
još jednom respekt za sve mig drivere
našao sam negdje podatak da je u ex državi obućeno tj letjelo 630 ljudi na tom avioni/poginulo 69
što ce reći svaki 9


Statistika je zanimljiva.
Jedne godine, ili i više zaredom nitko, a onda u godini pogine nekoliko.
Statistički, najgori period je bio kao ovaj sada, prelazak iz zime u proljeće.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby yufighter on 08 Mar 2013, 23:08

Pa gledajuci one filmove na Zeljavi je ocigledno bio stariji sistem koji se sada ne koristi. Novi sisetemi su obicno samo sa jedne strane i sastoje se iz jednog niza od 4 svetla koja u zavisnosti od ugla gledanja daju crvenu ili belu boju. Ako su sva cetiri bele boje onda je letelica previsoko, a u slucaju sva cetiri crvena avion je nize od optimalne putanje za sletanje. Slucaj kada su spoljna dva zuta (bela) a unutrasnja dva crvena je signal pilotu da prati optimalnu putanju za sletanje. Kao sto se vidi iz recenog ovaj sistem daje parametre za vertikalnu putanju.
Na Zeljavi je bio sistem sa dva reda od po tri svetiljke i to sa obe strane piste. Izmedju VASIS svetala je bio i red belih svetala, takodje sa obe strane piste, koji je oznacavao optimalnu zonu dodira pri sletanju.
U slucaju da je prvi red VASIS svetiljki bele boje a drugi crvene to je znak da je letelica po vertikali na optimalnoj putanji za sletanje (prva i treca slika iz mog prethodnog posta), ako su oba reda bele svetlosti znaci da je letelica visocije od predvidjene putanje (druga slika iz mog prethodnog posta) i obratno , ako su oba reda VASIS svetiljki crvene boje, letelica je nize od optimalne putanje sletanja.
Zuti satori su verovatno zastita od obilnih sneznih padavina. Bas sam trazio po netu ali nigde nisam video takve VASIS uredjaje. Postoji velika sarolikost u osvetljavanju i svetlosnoj signalizaciji pogotovu kod ruskih, narocito vojnih, aerodroma koja ne odgovara zapadnim opsteprihvacenim standardima. Mislim da sam negde na nekom engleskom filmcicu pri sletanju lightning-a video signalizaciju slicnu onoj na Zeljavi, ako nadjem link postavicu ovde.
No lepo objasnjenje je dato na skeniranim stranicama iz neke knjige koje su vec postavljene na ovom forumu.
Last edited by yufighter on 08 Mar 2013, 23:18, edited 1 time in total.
yufighter
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 211
Joined: 14 May 2009, 14:44

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby relay station on 08 Mar 2013, 23:16

kad smo več kod osvjetljenja u onoj kucici od gca radar je bio agregat vrlo sličan ovom
Image
koji također sluzi i za napajanje pista
non-break
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby FirewireHR on 09 Mar 2013, 11:03

relay station wrote:našao sam negdje podatak da je u ex državi obućeno tj letjelo 630 ljudi na tom avioni/poginulo 69
što ce reći svaki 9

Opasan posao! [smly_n010smly.gif]
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby yufighter on 09 Mar 2013, 20:56

Za taj podatak sam cuo u nekoj emisiji na TV-u od jednog clana kluba 2 maha.
yufighter
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 211
Joined: 14 May 2009, 14:44

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby TonyDo on 09 Mar 2013, 22:27

relay station wrote:kad smo več kod osvjetljenja u onoj kucici od gca radar je bio agregat vrlo sličan ovom
http://i1300.photobucket.com/albums/ag9 ... 4ec9f3.jpg
koji također sluzi i za napajanje pista
non-break


No-break ;)

:hi
Murphyjev zakon : Ako nešto može poći naopako, poći će naopako.
Komentar : Murphy je optimista.
User avatar
TonyDo
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 1845
Joined: 02 Jan 2010, 17:55
Location: ni blizu nirvane

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby relay station on 09 Mar 2013, 22:28

malo mi je cudan taj naziv mach 2+ klub ,jer koliko se kuzim u brzine 1mach je 1225 kmh što ce reci da je miguša morala svakako potegnut preko 2450km/h što znam da je neizvedivo jer koliko sam cuo brzina kod 21ca nemere preko 2125
kakvi onda nazivi 2+ ?
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Rasvjeta aerodromskih pista (Željava i šire)

Postby Let_lampa on 10 Mar 2013, 00:39

relay station wrote:malo mi je cudan taj naziv mach 2+ klub ,jer koliko se kuzim u brzine 1mach je 1225 kmh što ce reci da je miguša morala svakako potegnut preko 2450km/h što znam da je neizvedivo jer koliko sam cuo brzina kod 21ca nemere preko 2125
kakvi onda nazivi 2+ ?



Mach-ov broj nije fix, jer ovisi o promjenljivim parametrima( Ma=Vi/Vc), a MIG-21 je mogao postići 2,05 Ma.
Podatak od 1225 km/h odnosi se na nivo mora.
Sa povećanjem visine pada temperatura zraka, a sa njom i brzina zvuka.
U oba slučaja, avion putuje brzinom zvuka, ali na nivou mora sa 1225 km/h, a na visini npr. 11.000 metara, sa 1060 km/h.
Tako je za MIG-21, maksimalna brzina 2175 km/h.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

PreviousNext

Return to Piste i vanjski objekti

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron