DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Rasprava o objektima i njihovim ostacima vidljivim na površini.

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby kontejner on 10 Mar 2011, 19:33

O nečem što bi podsječalo na ikakvu javnu rasvjetu nema ni govora.Sve je bilo u funkciji označavanja pista,stajanki i prilaznih staza .One plave lampice više odmažu nego pomažu,jel su nisko.
Avioni koriste reflektore,cisterne, traktori i ape farove . Pješaci baterije . S tim da na deset vojnika -ročnika dolazi NIJEDNA baterija(ko i antifoni uostalom)Pa posudiš od vodnika ili tapkaš u mraku .Kad se prvi put zaliješ kerozinom kod tankanja , proradi ti šesto čulo za količinu goriva ,pa staneš na vrijeme, a onda samo finale odradiš sa baterijom.
.
User avatar
kontejner
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 254
Joined: 07 Dec 2008, 10:20

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby treb on 10 Mar 2011, 20:57

kontejner wrote:Kak smo sad došli na pitanje kaj je bilo rasvjetljeno, pa sve je bilo rasvjetljeno.Sve piste prilazi i stajanke okolo-naokolo.


Da, ovo smo već davno utvrdili. Zagi, pročitaj malo pozornije samo, imaš svih tih detalja već opisanih.
Image
treb
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1980
Joined: 21 Apr 2008, 08:33

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby zagi on 11 Mar 2011, 12:47

Ma sve OK. Sve sam to pročitao, ali toliko podataka da se lako izgubiti u svemu tome. A opet s druge strane ima milju potpitanja.
User avatar
zagi
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 717
Joined: 01 Mar 2011, 12:29
Location: Zagreb i Marija Bistrica

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby FirewireHR on 11 Mar 2011, 15:00

zagi wrote:I mali ispravak samog sebe. Pista 2 je poletno sletna a pista 1 je poletna. Obadvije sam prošao i vidio osvjetljenje.

Piste 1 i 2 su poletno sletne, a 3-4-5 samo poletne s time da se 5 koristila rijetko i nikada kako kažu oni koji su bili tamo.
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby treb on 11 Mar 2011, 15:05

FirewireHR wrote:
zagi wrote:I mali ispravak samog sebe. Pista 2 je poletno sletna a pista 1 je poletna. Obadvije sam prošao i vidio osvjetljenje.

Piste 1 i 2 su poletno sletne, a 3-4-5 samo poletne s time da se 5 koristila rijetko i nikada kako kažu oni koji su bili tamo.


A i 2 se RIJETKO koristila za slijetanje, gotovo isključivo za polijetanje.
Image
treb
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1980
Joined: 21 Apr 2008, 08:33

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby zagi on 14 Mar 2011, 13:15

Hvala
User avatar
zagi
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 717
Joined: 01 Mar 2011, 12:29
Location: Zagreb i Marija Bistrica

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby meda on 12 Nov 2011, 23:07

DEZURNA PARA

Dezurnu paru su davali pripadnici 124lae i 125lae smene su trajale po sedam dana.Ekipu na dezurnoj pari su sacinjavali dva pilota tri tehnicara i pet vojnika.Od tehicara su bili po jedan mehanicar,specista i oruzar,vojnici su bili rasporedjeni cetvorica su dezurala kod aviona a jedan je bio dezuran kod pilota.NJegovo dezurstvo je bilo samo preko noci a preko dana slobodan vojnici kod aviona su se menjali svakih dva sata mada smo se nekad dogovarali da smena traje i krace ali to se desavalo samo onda kad je napolju bilo jako hladno.Avioni su se nalazili izmedju useka 2 i useka 3.Prilikom smene avioni su morali biti detaljno pregledani od strane tehnicara.Avioni su se svako vece uvlacili u objekat otprilike oko 21-22 sata kako kad a svako jutro smo ih izvlacili.Avioni su uvlaceni na ulaz tri prvo bi ih uvukli u galeriju D a zatim u rikverc vratili u galeriju C prema ucionici 124lae a zatim bi ih povukli napred i parkirali ih izmedju pancirnih vrata i ulaza u galeriju D.Razlog sto su ih uvlacili u trojku a ne u dvojku je jednostavan mnogo je blize prostorijama gde smo bili smesteni tako da u slucaju nocne uzbune brze se stize do aviona.Tokom zime kad je napolju sneg avioni bi ostajali u objektu.Sto se rastinja tice bilo ga je ali ne tako blizu prvo je bio deo prekriven travom pa tek onda drvece.Avioni su se isto menjali ali nezna tacno posle kog vremena.Kad je bilo lepo vreme vikendom a nije bilo nikakve aktivnosti na dezurnoj pari ponekad bi se igrao fudbal u useku tri(naravno i to je zavisilo od oficira koji su na pari).Na pari se nalazio i dezurni vozac koji je tu bio samo preko dana a uvece je isao u kasarnu i vojnik koji je nonstop bio na pari.

Meda :hi
meda
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 382
Joined: 04 Oct 2011, 20:05
Location: 124 lae

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby yufighter on 13 Nov 2011, 12:50

Da li mozes da se setis da li su rulne staze od triangla do ulaza bile obelezene nekim svetiljkama ili slicno, takodje da li su duz dela piste 3 naspram glavne stajanke bile plave ili bele svetiljke?
Hvala
yufighter
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 211
Joined: 14 May 2009, 14:44

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby relay station on 13 Nov 2011, 16:04

meda wrote:DEZURNA PARA

Dezurnu paru su davali pripadnici 124lae i 125lae smene su trajale po sedam dana.Ekipu na dezurnoj pari su sacinjavali dva pilota tri tehnicara i pet vojnika.Od tehicara su bili po jedan mehanicar,specista i oruzar,vojnici su bili rasporedjeni cetvorica su dezurala kod aviona a jedan je bio dezuran kod pilota.NJegovo dezurstvo je bilo samo preko noci a preko dana slobodan vojnici kod aviona su se menjali svakih dva sata mada smo se nekad dogovarali da smena traje i krace ali to se desavalo samo onda kad je napolju bilo jako hladno.Avioni su se nalazili izmedju useka 2 i useka 3.Prilikom smene avioni su morali biti detaljno pregledani od strane tehnicara.Avioni su se svako vece uvlacili u objekat otprilike oko 21-22 sata kako kad a svako jutro smo ih izvlacili.Avioni su uvlaceni na ulaz tri prvo bi ih uvukli u galeriju D a zatim u rikverc vratili u galeriju C prema ucionici 124lae a zatim bi ih povukli napred i parkirali ih izmedju pancirnih vrata i ulaza u galeriju D.Razlog sto su ih uvlacili u trojku a ne u dvojku je jednostavan mnogo je blize prostorijama gde smo bili smesteni tako da u slucaju nocne uzbune brze se stize do aviona.Tokom zime kad je napolju sneg avioni bi ostajali u objektu.Sto se rastinja tice bilo ga je ali ne tako blizu prvo je bio deo prekriven travom pa tek onda drvece.Avioni su se isto menjali ali nezna tacno posle kog vremena.Kad je bilo lepo vreme vikendom a nije bilo nikakve aktivnosti na dezurnoj pari ponekad bi se igrao fudbal u useku tri(naravno i to je zavisilo od oficira koji su na pari).Na pari se nalazio i dezurni vozac koji je tu bio samo preko dana a uvece je isao u kasarnu i vojnik koji je nonstop bio na pari.

Meda :hi
ok znaci avioni su tijekom noci uglavnom(kad nije bilo povišenih mjera pripravnosti) bili u objektu.dali je to znacilo da ti avioni nisu dezurali tijekom noci prvo koje bi to bilo vrijeme za poljetanje ispod 10min garant nema teoretske šanse ,a onda je i nocni start morao biti dole u pripravnosti? a to je malo-puno ljudi vise u dežurstvu dež pare sta opet nevjerujem da je bilo
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby meda on 13 Nov 2011, 18:05

relay station wrote:
meda wrote:DEZURNA PARA

Dezurnu paru su davali pripadnici 124lae i 125lae smene su trajale po sedam dana.Ekipu na dezurnoj pari su sacinjavali dva pilota tri tehnicara i pet vojnika.Od tehicara su bili po jedan mehanicar,specista i oruzar,vojnici su bili rasporedjeni cetvorica su dezurala kod aviona a jedan je bio dezuran kod pilota.NJegovo dezurstvo je bilo samo preko noci a preko dana slobodan vojnici kod aviona su se menjali svakih dva sata mada smo se nekad dogovarali da smena traje i krace ali to se desavalo samo onda kad je napolju bilo jako hladno.Avioni su se nalazili izmedju useka 2 i useka 3.Prilikom smene avioni su morali biti detaljno pregledani od strane tehnicara.Avioni su se svako vece uvlacili u objekat otprilike oko 21-22 sata kako kad a svako jutro smo ih izvlacili.Avioni su uvlaceni na ulaz tri prvo bi ih uvukli u galeriju D a zatim u rikverc vratili u galeriju C prema ucionici 124lae a zatim bi ih povukli napred i parkirali ih izmedju pancirnih vrata i ulaza u galeriju D.Razlog sto su ih uvlacili u trojku a ne u dvojku je jednostavan mnogo je blize prostorijama gde smo bili smesteni tako da u slucaju nocne uzbune brze se stize do aviona.Tokom zime kad je napolju sneg avioni bi ostajali u objektu.Sto se rastinja tice bilo ga je ali ne tako blizu prvo je bio deo prekriven travom pa tek onda drvece.Avioni su se isto menjali ali nezna tacno posle kog vremena.Kad je bilo lepo vreme vikendom a nije bilo nikakve aktivnosti na dezurnoj pari ponekad bi se igrao fudbal u useku tri(naravno i to je zavisilo od oficira koji su na pari).Na pari se nalazio i dezurni vozac koji je tu bio samo preko dana a uvece je isao u kasarnu i vojnik koji je nonstop bio na pari.

Meda :hi
ok znaci avioni su tijekom noci uglavnom(kad nije bilo povišenih mjera pripravnosti) bili u objektu.dali je to znacilo da ti avioni nisu dezurali tijekom noci prvo koje bi to bilo vrijeme za poljetanje ispod 10min garant nema teoretske šanse ,a onda je i nocni start morao biti dole u pripravnosti? a to je malo-puno ljudi vise u dežurstvu dež pare sta opet nevjerujem da je bilo


Kao sto sam u prethodnom tekstu napisao avioni su svako vece u vlaceni i svako jutro izvlaceni napolje.Ja sam samo jednom imao nocnu uzbunu.Vojnik koji je dezuran kad dobije CRVENO budi pilote vojsku i tehnicare a zatim obavestava dezurnog u objektu da se otvore vrata na ulazu 3 dok mi stignemo tamo vrata se otvore avioni se zatim izvuku u usek i tu startuju.Naravno vreme nemoze da bude 5min a tacno koliko je nebi znao da ti kazem.
meda
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 382
Joined: 04 Oct 2011, 20:05
Location: 124 lae

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby meda on 13 Nov 2011, 18:41

yufighter wrote:Da li mozes da se setis da li su rulne staze od triangla do ulaza bile obelezene nekim svetiljkama ili slicno, takodje da li su duz dela piste 3 naspram glavne stajanke bile plave ili bele svetiljke?
Hvala


U useku nije bilo svetiljki a pista 3 je bila obelezena plavim svetiljkama.
meda
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 382
Joined: 04 Oct 2011, 20:05
Location: 124 lae

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby relay station on 13 Nov 2011, 18:48

susjed koji je radio tamo kaze da je presretanje nocu rađeno jako rijetko zbog tt karakteristika samih lovaca mig-21 i poteskoca kojih imaju tijekom leta nocu...
batajnica je bila spremna cijelu noc za poletit
zeljava ovisi o meteo uvjetima i procjenama ugrozenosti ili stupnja pripravnosti

meda zamisli situaciju
poleti dezurna para sa bihaca nocu ,dođe do hitnog otkaza i avion brzo mora natrag a nocnog starta nema
probat cemo pitat nekog malo detaljnije o dez pari na zeljavi nocu -kako,sta i koliko
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby yufighter on 13 Nov 2011, 18:51

Evo jednog snimka uzbune sa Batajnice, a vrlo verovatno da je slicno vreme bilo potrebno i na Zeljavi

yufighter
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 211
Joined: 14 May 2009, 14:44

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby meda on 13 Nov 2011, 19:01

relay station wrote:susjed koji je radio tamo kaze da je presretanje nocu rađeno jako rijetko zbog tt karakteristika samih lovaca mig-21 i poteskoca kojih imaju tijekom leta nocu...
batajnica je bila spremna cijelu noc za poletit
zeljava ovisi o meteo uvjetima i procjenama ugrozenosti ili stupnja pripravnosti

meda zamisli situaciju
poleti dezurna para sa bihaca nocu ,dođe do hitnog otkaza i avion brzo mora natrag a nocnog starta nema
probat cemo pitat nekog malo detaljnije o dez pari na zeljavi nocu -kako,sta i koliko


Vec ti je odgovorio JAKO RETKO jer ako sluzis devet meseci vojsku u zeljavi i imas 5-6 dezurnih para a samo jednom dobijes nocnu uzbunu jel mislis da je to cesto.A ima ljudi koji uopste nisu imali nocnu uzbunu za svo vreme boravka na zeljavi na dezurnoj pari.
meda
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 382
Joined: 04 Oct 2011, 20:05
Location: 124 lae

Re: DEŽURNA PARA i mala rasprava na tu temu

Postby relay station on 13 Nov 2011, 19:08

dali je pri toj nocnoj uzbuni u kojoj si ucestvovao došlo i do poljetanja aviona i ako je dali imaš povratne info dali je bilo stvarno presretanja,ili samo vjezba mjerenja prolaznih vremena izvrsavanja zadatka
?
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

PreviousNext

Return to Piste i vanjski objekti

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests