Page 3 of 12

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:27
by admin
Firewall wrote:Prelet 4 aviona iz Zrakoplovno Remontnog Zavoda prema Bihaću
Image

Obaranje UN-ovog helikoptera
Image
Image

Rudijev bijeg
Image

Raketiranje TV tornja
Image

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:27
by admin
Firewall wrote:Image

Napuštanje aerodroma Željava i uništenje
Image
Image

Preuzimanje aerodroma od strane "krajiške" policije i bijeg hrvatskih pilota
Image

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:28
by admin
Firewall wrote:Tabela sume letova

Image

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:28
by admin
OROSt wrote:....... đabe vam spika o povijesti ..no lijepo je to..spikica o povijesti...

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:28
by admin
relay station wrote:svi ti materijali i još puno tga zanimljivog iz knige JRV 1942-1992" B.Dimitrijevic moze se skinuti ovdje http://www.avijacijabezgranica.com/foru ... highlight=
ima negdje 49mb

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:28
by admin
Riker wrote:
OROSt wrote:....... đabe vam spika o povijesti ..no lijepo je to..spikica o povijesti...


Tako je!

Lopate u ruke i van sa šutom iz Želje!!!

Živjele radne akcije!

Tito, partija, omladina, akcija!!!


8)

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:29
by admin
treb wrote:Ovi skenovi daju pravo svjetlo upravo na onaj dio slike o Željavi koji jako nedostaje.

Prilično dobrih informacija si izvuko ovdje. Svaka čast FWall!

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:29
by admin
Firewall wrote:Trebalo je to pročitati, by the way scan knjige je zeznut fale 2 stranice i to taman prije opisa nekih važnih događaja na Željavi. Nadam se da nije ništa bitno.

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:29
by admin
relay station wrote:ma nije to novo ja to procitao poodavno još a bila je i rasprava na abg..nisi nist propustio

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:30
by admin
relay station wrote:a sad taj famozni 16.5.1992 godine...puno vremena je proslo od toga,neki akteri nisu vise zivi,neki jesu,no nevazno mi se ovdje necemo drzat pravila sutnje ono 50 ili 70godina koliko vec ide...nego cemo probat rekonstruirat događaje tog dana.znaci dan 16.5.1995 pocevsi od 00.00 sati sam zavrsetak priprema za miniranje...zadnji pregled galerija da se vidi da nije netko ostao,priprema za paljenje minskih punjenja,ukrcaj u helikopter..posada? sam let u zoni aerodroma sa aktiviranjem eks punjenja rado putem...ko zna kakva imena neka kaze.osim jednog od napomenutog u gornjet tekstu

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:30
by admin
blake wrote:Dobro jutro!
Svojevremeno je na Lybi i MyCityju bila rasprava vezano uz temu napuštanja aerodroma, Kikaša i IL-76.
Ovo sam našao jutros na ABG forumu, pa prenosim ovamo:
Moderatori neka to pomaknu u odgovarajući topic.
Lijep pozdrav, sretan Uskrs!

""A Zeljavu sam poslednji put video par dana pre nego sto ce je dici u vazduh.
Tada sam sa bratom i majkom doleteo na Bataju,posto koridor nije bio probijen.
Bila je to scena kao iz Kose. Nas jedno 50 civila koji smo preko veze uspelida se provucemo(otac mi je bio tada na Zeljavi u rezervi), i jedno 5000 vojnika koji su se vracali u Srbiju.Dva dana smo proveli tamo.Avioni su samo sletali i poletali.
Najzad je dosao red na nas.Do tada nisam putovao putnickim avionom i bas sam se radovao.
Penjemo se mi u avion,kad ono ''Kikas''.Nigde jednog sedista.samo kuglice po podu za lakse guranje tereta.Nas 50 i 250 vojnika.Kad smo pitali gde da sednemo,rekli su "gde nadjes mesto".Posedali smo na torbe i kada su zatvorili vrata,nastala je takva vriska.
Totalni mrak.Tek kad su kresnuli motore uplila su se i svetla na tavanici a i to je bilo minorno.Rekoh,''boze,zar ce ovo da poleti?''.Medjutim,stvarno sam uzivao tih pola sata.
Osecaj kad ti stomak sidje u pete pri poletanju,pa jedne mala turbulencija,pa buka i zvizduk motora.A povracanja je bilo na pretek.Kad smo sleteli na Bataju,gomila vojnika je plakala i ljubila pistu.Bas potresna scena.

Penjemo se mi u avion,kad ono ''Kikas''.Nigde jednog sedista.
verovao ili ne ali u avionu je bio citav jedan red sedista neposredno iza pilotske kabine,jer eto igrom slucaja ja sam jednom uspio na fotografiji vidjeti unutrasnjost bas tog aviona...
Totalni mrak.Tek kad su kresnuli motore uplila su se i svetla na tavanici a i to je bilo minorno.Rekoh,''boze,zar ce ovo da poleti?''.
Kikas NIKAD na Zeljavi nije gasio sve motore iz jednog jednostavnog razloga, na Zeljavi nije bilo agregata za vanjsko napajanje strujom potrebnom za zapustanje motora, tako da je jedan motor UVJEK ostajao da radi.
E,jel ti mislis da kada 5 aviona stoje jedan do drugog,Migovi polecu,helikopteri slecu, da ja bas znam da li mu je radio jedan motor na minimalnom rezimu ili nije ni jedan.
Sa strane gde smo ulazili nije radio.Tacka.Toliko o tom.
Inace,ne bih da lupam ali kao kroz maglu mi se cini da je tad na pisti bio i jedan IL-76.
Da li je to moguce?I sta je radio tamo.""

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:30
by admin
Firewall wrote:
blake wrote:...Inace,ne bih da lupam ali kao kroz maglu mi se cini da je tad na pisti bio i jedan IL-76.
Da li je to moguce?I sta je radio tamo.


Il-76 dosta je po izgledu specifičan avion i teško bi ga bilo zamijeniti za neki drugi, evo slika za procjenu....

Image

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:30
by admin
fishbed-N wrote:O IL-76 je raspravljano na MCju i da se ne bi ponavljalo po sto puta, taj avion nije nikad bio na Željavi !!!

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:30
by admin
Firewall wrote:Na temelju te rasprave, također se slažem sa time.

Re: Povijest Željave

PostPosted: 06 Jun 2008, 10:31
by admin
blake wrote:Ispričavam se ako sam nepotrebno unio zabunu, zaboravio sam staviti navodnik na kraju citata, cijeli tekst je prenesen s foruma ABG, pa tako i zadnja rečenica. Dakle to nije moje pitanje, jer je Fishbed sve to lijepo ranije objasnio.
Pozdrav svima