Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Detalji o ovome objektu tokom ratnoga perioda.

Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:52

Firewall wrote:http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=9&status=jedna&vest=61443&datum=2004-03-06

GENERAL LJubomir Bajić negira da je on naredio obaranje nepoznate letilice. On sugeriše da je to urađeno nakon konsultacija u Komandi Petog Korpusa (komandant je bio general Bajić, njegov zamenik pukovnik Branko Šovagović, načelnik OC potpukovnik Dobrivoje Opačić) kao i razgovora sa komandantom RV i PVO Zvonko Jurjevićem.
- Za sve su krivi Mađari! Trebalo je da jave da na teritoriju pod našom kontrolom ulaze letilica i da nam daju podatke o mestu, vremenu i visini gde će se pojaviti vazduhoplov - kaže Bajić.
Povodom obaranja helikoptera EU oformljena je i specijalna državna komisija na čijem je čelu bio general Mile Ružinovski (načelnik Prve uprave, ratno-operativne, u Generalštabu). Ta komisija je utvrdila da niko nije konsultovao komandanta RV i PVO, generala Zvonka Jurjevića, prilikom donošenja odluke o obaranju helikoptera.
Upućeni tvrde da se general Bajić plaši komandne odgovornosti, pa se zato poziva na “neke izvršene konsultacije”.
- Ma, ta državna komisija na čelu sa Ružinovskim je napravila samo štetu - kaže general Bajić - NJima Hrvati nisu garantovali bezbednost na mestu pada helikoptera, tako da niko iz te komisije nije ni bio na licu mesta. To su špekulacije da se ja plašim komandne odgovornosti. Ja sam častan oficir, kao što je i Emir Šišić.

ŽRTVA KRIMINALACA
BESPRIZORNIM špekulacijama general Bajić naziva i priče koje se mogu čuti u pilotskim kuloarima kako je namešteno da borbeni parom aviona koji su učestvovali u obaranju letilice iznad Novog Marofa, upravljaju Musliman (Emir Šišić i Hrvat Željko Parađin.
- Šišić je bio dežurni pilot - lovac koji sedi već spreman u avionu i čeka naredbu, a Parađin uopšte nije bio u njegovoj pratnji, već je imao neke druge zadatke - kategoričan je Bajić.
Da li je Željko Parađin, koji je ubijen dve nedelje posle obaranja helikoptera, u zemunskom kafiću “OK”, učestvovao u pomenutoj akciji? Kakva su saznanja tadašnjih organa bezbednosti u RV i PVO?
- Koliko ja znam nije učestvovao - kaže pukovnik Slobodan Rakočević, tadašnji prvi čovek u bezbednosti u RV i PVO - Parađin je, iako Hrvat, imao onu fantastičnu akciju kada je u novembru 1991. bombardovao i uništio protivavionske raketne instalacije Zbora narodne garde kod Čakovca i tom prilikom usmrtio 50 “zengista” i nemačkih vojnih instruktora. Tog Parađina su 23. januara 1992. u zemunskom kafiću dok je čekao ćerku iz škole, ubili kriminalci Mile Bakić i Milorad Mačešić. Iako smo iz Komande RV i PVO urgirali kod tadašnjeg načelnika SUP Beograd Radeta Markovića da se ti kriminalci procesuiraju što pre, oni su oslobođeni!? Kasnije su i oni izrešetani na zemunskim ulicama. Tadašnji načelnik DB Jovica Stanišić je pričao da su Bakića i Mačešića ubili u znak osvete “labradori” iz struktura KOS-a pod upravom generala Ace Vasiljevića. Ali, to je neka sasvim druga priča...

KRILO UZ KRILO
KASNIJOM rekonstrukcijom događaja ustanovljeno je sa generalom Živanom Mirčetićem, dugogodišnjim načelnikom Štaba RV i PVO, da su tog jutra 7. januara 1992. dva helikoptera ušla neprijavljeno na teritoriju pod kontrolom Petog Korpusa.
Drugi je bio hrvatske vojske koji je prevozio naoružanje za “zenge”!
Postavlja se pitanje: Zašto taj podatak Vojska i dan-danas krije i u čijem je to interesu?
Da li se prikrivanjem takvih saznanja neko štiti?
“Bezbednjak” Rakočević otvoreno o tome priča. Po njegovom kazivanju dva helikoptera su letela u paru, takoreći “krilo uz krilo”. Hrvatski helikopter leteći u senci letilice EU, hteo je neopaženo da izvrši transport naoružanja do Zagreba. Pošto su bili tako priljubljeni, radarski snop ih je registrovao kao jedan vazduhoplovni objekat.
- Pilot Šišić je pogodio taj hrvatski helikopter koji je eksplodirao. Od te eksplozije otšećena je elisa helikoptera EU, pa je zbog toga morao prinudno da sleti. Prilikom tog sletanja na ne baš pogodan teren stradali su “mirovnjaci” EU.
Krunski dokaz ovoj tezi je poluoštećeni helikopter EU (nije eksplodirao ni prilikom prinudnog pada), kao i cela tela “mirovnjaka” čiji beli mantili nisu čak ni uprljani! Vojni avio-stručnjaci kažu da je nemoguće pogoditi letilicu iz MIG-21, a da taj vazduhoplov ne eksplodira, a ljudi u njemu ne budu ugljenisani ili im se tela raskomadaju. Postavlja se pitanje zašto naša vojska i država nisu ove nalaze obelodanili s njima upoznali domaću i svetsku javnost?
- Ja sam o nalazima Službe bezbednosti RV i PVO obavestio načelniku Uprave za bezbednost JNA generala Acu Vasiljevića, on je preneo to tadašnjoj Vrhovnoj komandi i na tome je ostalo. Zašto je državni vrh to prikrio nije mi jasno.

SUMNJA NA PILOTA PREBEGA
KOME je u interesu bilo prikrivanje nalaza “bezbednjaka” RV i PVO?
- Ne znam - veli pukovnik Rakočević - Ja sam samo kontraobaveštajac, ne bavim se visokom politikom. Svoj deo posla sam obavio, izveštaj sam podneo Komandi RV i PVO i svom pretpostavljenom Aci Vasiljeviću, on je terao dalje u Vrhovnu komandu i bi što bi...
Pored svega navedenog postoji i jedna zaista skandalozna stvar. Kako tvrde Šišićeve kolege-piloti, učesnici u borbenim dejstvima u Hrvatskoj, Bosni i na Kosovu, piloti koji idu u borbenu akciju imaju svoj “LB indeks” (letačko-borbeni indeks) i NJIHOV IDENTITET JE POZNAT SAMO NEPOSREDNIM STAREŠINAMA. Otkrivanje identiteta pilota neovlašćenim licima je teško krivično delo u rangu odavanja državne tajne!
Da li je Šišić žrtva nekog dela vojnog i državnog vrha iz tog vremena? Kako su Hrvati saznali za ime i prezime pilota koji je 7. januara 1992. oborio, po svemu sudeći, njihov helikopter?
- Pretpostavljam da su to uradili piloti-prebezi. Mislim na hrvatske pilote iz Komande Petog korpusa u Bihaću koji su prešli u hrvatsku vojsku.
Konkretno sumnjam na kapetana Borovića, koji je sada valjda pukovnik u hrvatskoj vojsci - kaže tadašnji komandant Petog korpusa RV i PVO general LJubomir Bajić.
Kolege Emira Šišića, pak, tvrde da to nije bila nikakva tajna, jer su baš general Bajić i pukovnik Opačić organizovali to veče slavlje na kome su veličali Šišića kako je “koknuo neprijateljski helikopter...”
Zbog pada helikoptera EU smenjen je general Zvonko Jurjević. Savezni sekretar za narodnu odbranu Veljko Kadijević je podneo ostavku, a pred sudom je odgovarao samo pukovnik Živan Vasiljević, načelnik operativnog centra OBKL...

NEVIN U ZATVORU
- ONI koji su možda i krivi, napredovali su - kaže pukovnik Rakočević, verovatno misleći na generala Bajića koji je postavljen za načelnika štaba RV i PVO!?
Sa time se ne slaže pomenuti Bajić koji se pita:
- Šta sam ja napredovao? Bio sam tri meseca načelnik štaba RV i PVO, pošto sam bio najstariji po stažu, a onda su me prebacili u Generalštab da budem neko levo smetalo i potom me penzionisali. Ali, sada to sve nije ni bitno. Najvažnije je da svi pomognemo, u granicama svojih mogućnosti, Emiru Šišiću da ne leži nevin u zatvoru , kaže general Bajić.
admin2
 

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:52

relay station wrote:ima u tom tekstu zanimljivih likova...neki su mozda iz tog teksta bili na željavi do doslovno njezine poslijednje sekunde..pa mozda su i gledali iz zraka kako leti u zrak....
admin2
 

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:52

Firewall wrote:Nebi me začudilo...
admin2
 

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:53

relay station wrote:cudno mi je samo kako to da su od dezurne 3ke-(bila su 3 aviona u dezurnoj ekipi a ne para kako se spominje)tehnicki zakaza 2 aparata tj nisu bili u stanju poletit..pa je jako sumljivo bas to zasto je poletio samo jedan?da jedan aparat zakae ok..ali 2..i to na aerodromu u ratnim povisenim mjerama..malo naivno.inace o tom događaju nebih raspravljao jer je dosta komliciran..mene vise zanimijau akteri tj posada helikoptera mi-8 koja je letila 16.5.1992 iznad zeljave..kaze mozda netko iz ovog teksta gore?
admin2
 

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:53

Firewall wrote:Inače sam događaj obaranja helikoptera 07.01.1992. gledajući iz perspektive austrijskog radarskog sustava izgledao je ovako:

Image

...slijedi slika iz jednog radarskog centra u Austriji...

Image

Događaj opisan iz perspektive Austrijske radarske kontrole:

7 Siječnja 1992, 2 MiG-21 bis iz 117. Zrakoplovne Brigade JRV i PVO presrela su 2 helikoptera EU osmatračke misije u Hrvatskoj te ih napali ispaljujući R-60 (AA-8) projektile. U to vrijeme, JRV i PVO još je uvijek tvrdila da ima nadzor nad Hrvatskim zračnim prostorom, unatoč tome što su Hrvati proglasili neovisnost prije više od 6 mjeseci. Let EU helicoptera iz Mađarske u Hrvatsku također je bio najavljen Srbima : no ipak, poslali su MiG-ove u presretanje i oborili helikoptere.

Iz pogodne motrilačke točke Austrijskih radarskih postaja u Styria (jugo-istočni dio Austrije), Bundesheer ima odličan pregled na zračni prostor iznad sjeverne Hrvatske, gdje se incident dogodio.

Jedan od 2 EU helikoptera (oba obojena u bijelo, za lakšu identifikaciju) oboren je, i svi putnici su poginuli, a drugi je oštećen i prisilno je sletio . Na gornjoj slici let UN helikoptera ucrtan je plavo; a let MiG-ova crveno, te se jasno vidi da je povrijeđen i zračni prostor Slovenije i Mađarske.
admin2
 

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:53

relay station wrote:
Firewall wrote:Inače sam događaj obaranja helikoptera 07.01.1992. gledajući iz perspektive austrijskog radarskog sustava izgledao je ovako:

Image

...slijedi slika iz jednog radarskog centra u Austriji...

Image

Događaj opisan iz perspektive Austrijske radarske kontrole:

7 Siječnja 1992, 2 MiG-21 bis iz 117. Zrakoplovne Brigade JRV i PVO presrela su 2 helikoptera EU osmatračke misije u Hrvatskoj te ih napali ispaljujući R-60 (AA-8) projektile. U to vrijeme, JRV i PVO još je uvijek tvrdila da ima nadzor nad Hrvatskim zračnim prostorom, unatoč tome što su Hrvati proglasili neovisnost prije više od 6 mjeseci. Let EU helicoptera iz Mađarske u Hrvatsku također je bio najavljen Srbima : no ipak, poslali su MiG-ove u presretanje i oborili helikoptere.

Iz pogodne motrilačke točke Austrijskih radarskih postaja u Styria (jugo-istočni dio Austrije), Bundesheer ima odličan pregled na zračni prostor iznad sjeverne Hrvatske, gdje se incident dogodio.

Jedan od 2 EU helikoptera (oba obojena u bijelo, za lakšu identifikaciju) oboren je, i svi putnici su poginuli, a drugi je oštećen i prisilno je sletio . Na gornjoj slici let UN helikoptera ucrtan je plavo; a let MiG-ova crveno, te se jasno vidi da je povrijeđen i zračni prostor Slovenije i Mađarske.
da ima to i još podosta o tome na stranicama o njihovom sustavu glodhaube..oni su pratili taj let kao i povrede zracnog prostora tijekom izvodjenja tog leta
admin2
 

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:54

Firewall wrote:
Emir Šišić srušio je nenaoružani helikopter s promatračima Europske zajednice 7. siječnja 1992. iznad sela Podrute jugoistočno od Varaždina. Zanimljivo je da je telefaks s naredbom za propuštanje helikoptera stigao u operativni centar ratnog zrakoplovstva, ali ga je dežurni oficir propustio proslijediti komandi na aerodromu u Bihaću. Šiškić je tog dana poletio avionom MiG-21 PFM s bihaćkog aerodroma, gdje je bila baza komande 5. zrakoplovnog korpusa. Helikoper AB 206L "Longranger" srušio je ispalivši dvije rakete zrak-zrak R-60. U helikopteru su bila četvorica talijanskih i jedan francuski časnik
admin2
 

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:54

relay station wrote:mislim da je nezahvalno uopce spominjat emira kao izvrsioca...jer da ljudi ne zaborave nek se prisjete sta bi mu se dogodio da nije htio izvsit zapovjed..nebi sigurno mogo prodat sefovima spiku da nije mogo pogodit ciljeve koje jednostavno nemogu po performansama mu predstavljaju laki cilj..krivce bi trbalo trazit u nalogodavcima..on je bio samo krajnja poluga sistema...po tome bi trebalo sudit i pilotu enole gay koji je bacio atomsku bombu...
admin2
 

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:54

Riker wrote:I to je diskutabilno...on je pilot, a ne oni...

Perešin je preletio tako da je pratnji javio da uvjeta za vizualno izviđanje nema...i oni su se okrenuli

Emir da je htio, mogo je reć da ne može identificirat cilj, da je prenisko ili nešto...da je htio - mogao je pustit UN-ov helić na miru...
admin2
 

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:55

relay station wrote:kazem diskutabilno je to..mogao je on i pucat u zemlju sa strane,mogao je svasta...ali vjeruj da je rudi morao tako napravit da sjebe pratioce..a emir je postupio tocno onako za sta je skolovan i za sta je pripreman kao pilot lovac presretac...mislim da je u pilotskim krugovima potpuno jasno..samo civili tu puno pametuju...pitao bih ja nekoga npr u slucaju rusenja jumbo jeta KAL007 dal je uopce diskutabilno dal je pilot smio diskutirat dal hoce il nece izvrsit zapovjed..pa makar ona glasila u njegovom slucaju rusenje civilnog airlinera...gledao sam intervju sa tim likom pilotom suhoja 15...nema aposlutno nikakve tu griznje savjesti..on je jednostavno kotacic u jednom velikom mehanizmu..
admin2
 

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:55

Riker wrote:Šta je to sa tim Suhojem bilo? Ima na Youbito nešto o tome?
admin2
 

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:55

relay station wrote:pogledaj pod KAL007 u guglu pa procitaj o tom incidentu
admin2
 

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:56

Riker wrote:O majku mu za ovo nisam čuo!!

http://users.rcn.com/lana.interport/link/colonel.html



"I saw two rows of windows and knew that this was a Boeing," he said. "I knew this was a civilian plane. But for me this meant nothing. It is easy to turn a civilian type of plane into one for military use."


"Those who did not take part in this operation received double their monthly pay," he said. "At that time, monthly pay was 230 rubles. So I expected to be paid at least 400 rubles."


But he did not try to use his radio to call, saying that there was no time and that the intruder would not have understood Russian.

"How can I talk with him?" he said. "You must know the language."


When KAL 007 was shot down, it was only 20 to 25 seconds from reaching neutral territory


But with the government strapped for cash, he said he could not recall the last time he received his pension, and he depends on his small garden plot for food. Cucumbers are one of his staples.

He is still treated with respect. At a recent seminar in Moscow at the left-leaning newspaper Trud, which organized Osipovich's trip to Moscow, the former pilot was toasted at a reception.

Poor, and vilified in most of the Western world, he is proud of his fame, which still brings numerous interview requests.

Downing a glass of vodka, he told a visitor, "I am a lucky guy."


Klošarčina, ko i režim i država koja je bila i koja je danas...kakvi jadnici...
admin2
 

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:56

relay station wrote:e da da nije uspio pogodit tj da je odbio zapovjed di bi zavrsio?sibir u najboljem slucaju..tako da kazem diskutabilno je uopce razglabat presretanja i rusenja aviona sa lovcima-presretacima..
admin2
 

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 14:56

Riker wrote:Istina, no opet, i danas je klošar, kaže sam da živi od onog šđta uzgoji u vrtu, a i vjerujem da mu 100 dolara penzije ode u vodku tako da mogo je bit etičan i siromah, a ne debil i siromah...

Još je bila noć...mogo je izmuljat...a i 25 sekundi djelilo je avion od ulaska u neutralni teritorij...

Ali ne - sve mora po protokolu...

http://www.youtube.com/watch?v=4Cez7Pm31VA

Evo ima i na YT

Šteta da su Ameri bili diplomatičniji i nisu išli u sukob, trebalo je parkirat ispred japana sve nosače i na japanse baze iskrcat sve jedinice i onda lijepo uzletit i poravnat taj kraj i dovest demokraciju...

Na Moskvu bacit dvije nuklearne, i krenut ispočetka.
admin2
 

Next

Return to Područje aerodroma Željava tokom rata u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini (1991-1995)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron