Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Detalji o ovome objektu tokom ratnoga perioda.

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby relay station on 11 Jan 2010, 21:24

ma i to stoji ali mogao je djelovat i nenapravit nesto dakle donekle izvsit ali ne ovo sta je napravio.....no kakva je to zapovjed oderi?jasna i nedvosmislena?oderi topom?oderi raketama?ima li opce audio snimak dokaz komunikacije sisic-oc u kleku?
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby Let_lampa on 17 Jan 2010, 13:51

admin2 wrote:
Riker wrote:I to je diskutabilno...on je pilot, a ne oni...

Perešin je preletio tako da je pratnji javio da uvjeta za vizualno izviđanje nema...i oni su se okrenuli


Perešin nije imao nikakvu pratnju nego je pojedinačno poletio sa Željave prema Sloveniji sa zadaćom izviđanja situacije na zemlji, točnije da uoči da li negdje na cestama slovenska TO stvara probleme pri povlačenju tehnike JNA prema luci u Kopru.
Eventualno je možda putem radiostanice javio nekome da su u tome rejonu loši meteo uvjeti da ne dođe slijedeći iza njega. Kontrolor u Bihaću ga nije mogao čuti na toj visini leta.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby relay station on 17 Jan 2010, 20:02

zna li se visina leta?
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby tomy on 21 Jan 2010, 22:28

evo da i ja nešto dodam... sječam se tog dana ko da je bilo jučer...
helikopteri su prolazili točno iznad mog sela i letjeli su jako nisko... ko da nešto nadgledavaju i slično... proletjeli su i nakon par minuta se začuo prasak ne jak pošto je mjesto obarnja 30km od mene ali se čulo i nakon toga prelet migova... mislim da su bila najmanje 2 ali nisam siguran...

[loco] [smly_c020smly.gif]
User avatar
tomy
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 1914
Joined: 23 Nov 2009, 13:32
Location: kilometrima ispod planina...

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby relay station on 21 Jan 2010, 22:36

mislim da sam jednom negdje nemogu se sjetit gdje(probat cu)vidio original zapovjed ex rv i pvo o zabrani letenja koju su oni po njihovom tumacenju prekršili,mig je bio komada 1,visina 1000 FT
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby Let_lampa on 22 Jan 2010, 00:28

tomy wrote:evo da i ja nešto dodam... sječam se tog dana ko da je bilo jučer...
helikopteri su prolazili točno iznad mog sela i letjeli su jako nisko... ko da nešto nadgledavaju i slično... proletjeli su i nakon par minuta se začuo prasak ne jak pošto je mjesto obarnja 30km od mene ali se čulo i nakon toga prelet migova... mislim da su bila najmanje 2 ali nisam siguran...

[loco] [smly_c020smly.gif]


Ovo što si napisao nema logike.
...proletjeli su i nakon par minuta se začuo prasak ne jak pošto je mjesto obarnja 30km od mene ali se čulo i nakon toga prelet migova...


Ako su proletjeli helikopteri, onda je prvo trebao proletjeti i avion MIG-21 ( bio je samo jedan) pa si tek nakon toga mogao čuti prasak.
U odnosu na brzinu leta helikoptera, kada su oni prošli iznad tebe, trebalo je proći oko 10-12 minuta do praska tako da avion u trenutku lansiranja rakete nije mogao biti s druge strane kako si opisao.
Ipak je prošlo 18 godina od tada, zar ne?
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby tomy on 22 Jan 2010, 15:40

da prošlo je 18 godina... sad nisam siguran dali je prvo preletio mig pa onda prasak ili obrnuto...ali mig je prošao poslije helikoptera... ja sam u Međimurju inače [smly_018smly.gif]
User avatar
tomy
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 1914
Joined: 23 Nov 2009, 13:32
Location: kilometrima ispod planina...

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby relay station on 25 Jan 2010, 23:38

Let_lampa wrote:
admin2 wrote:
Riker wrote:I to je diskutabilno...on je pilot, a ne oni...

Perešin je preletio tako da je pratnji javio da uvjeta za vizualno izviđanje nema...i oni su se okrenuli

Kontrolor u Bihaću ga nije mogao čuti na toj visini leta.
tog datuma više ne ali dok je ljubljanski vrtio mozda ustvari vjerojatno bi ga ufatila radio stanica,ili rrč krim ali tog datuma te lokacije nisu vise bile u funkciju(naravno za jna)
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadja

Postby FirewireHR on 10 Oct 2013, 10:51

Vijest od jučer... :hi
http://www.slobodna-bosna.ba/vijest/107 ... _1992.html
Srijeda, 09. Oktobar 2013 u 11:55
Srbija mora da plati 950.000 eura za obaranje helikoptera EEZ 1992.
Na osnovu komandne odgovornosti za obaranje helikoptera EEZ na po 28 godina zatvora osuđeni su penzionisani general JNA Ljubomir Bajić i potpukovnik Dobrivoje Opačić, prvi nadređeni majoru Šišiću na aerodromu Željeva u Bihaću, odakle je MIG 21 poletio

Treći apelacioni sud u Rimu osudio je u odsustvu dvojicu oficira JNA i obavezao Srbiju da isplati odštetu od 950.000 eura zbog obaranja helikoptera Evropske ekonomske zajednice (EEZ) 1992. godine u mjestu Podrutama u Hrvatskoj, kada su poginula četvorica italijanskih diplomata i jedan francuski pripadnik vojske.

Na osnovu komandne odgovornosti za obaranje helikoptera EEZ na po 28 godina zatvora osuđeni su penzionisani general JNA Ljubomir Bajić i potpukovnik Dobrivoje Opačić. Prethodno je zbog obaranja helikoptera EEZ osuđen major JNA Emir Šišić, koji je kao pilot MIG 21 pogodio letjelicu. Srbija je kao naslijednica JNA pozvana da isplati odštetu porodicama stradalih u iznosu od 950.000 eura.

U Ministarstvu pravde Srbije povodom ovog slučaja kažu da nikakva zvanična dokumenta nisu dobili iz Italije.

Potpukovnik Opačić je u vrijeme obaranja helikoptera EEZ bio je prvi nadređeni majoru Šišiću na aerodromu Željeva u Bihaću, odakle je MIG 21 poletio. Istu presudu na 28 godina zatvora dobio je i general Bajić, tadašnji komandant Pete armijske oblasti, dok je pukovnik Božidar Martinović, komandant operativnog centra protivvazdušne odbrane u Beogradu, oslobođen optužbi. Bivši načelnik Generalštaba JNA Blagoje Adžić u međuvremenu je preminuo i nije dočekao presudu. Četvorica čelnika JNA prethodno su oslobođena optužbi za avionsku nesreću, višestruko ubistvo i pokušaj ubistva i to zbog nedostatka dokaza 2008, ali su porodice poginulih uložile žalbu, što je na kraju dovelo do ovakve presude.

Nakon izricanja presude advokati porodica poginulih vojnika istakli su važnost činjenice da je presuda takođe osuđujuća za državu Srbiju, od koje se kao naslijednika JNA traži isplata materijalne odštete za dijelo koje su počinili njeni vojnici. Međutim, na pitanje novinara Danasa da li su iz Italije dobili neki zvaničan zahtjev povodom ovog slučaja, u Ministarstvu pravde odgovaraju da nikakva zvanična dokumenta nisu stigla na njihovu adresu - niti povodom isplaćivanja odštete, niti u vidu zahteva za ekstradiciju osuđenih oficira.

Do ove presude italijanskog suda, major Emir Šišić bio je jedini koji je odgovarao za obaranje letelice EEZ, iako je italijanski tužilac u više navrata insistirao na komandnoj liniji odgovornosti. Majora Šišića prvo je u odsustvu osudila Hrvatska na 20 godina zatvora, zbog čega je po njenoj potjernici uhapšen u Mađarskoj 2001. godine. U ekstradicionom pritvoru u Mađarskoj proveo je 13 meseci, a u međuvremenu njegovo izručenje tražila je i Italija kojoj je na kraju isporučen. Šišić je prvobitno osuđen u Italiji na doživotnu kaznu zatvora, ali je Apelacioni sud smanjio kaznu na 15 godina, a potom na 12 godina. Nakon provedene četiri godine u italijanskom zatvoru, Šišić je dobio dozvolu da ostatak kazne služi u Srbiji, u Sremskoj Mitrovici odakle je dobio uslovan otpust 2008. godine. (M.D.)
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Previous

Return to Područje aerodroma Željava tokom rata u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini (1991-1995)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron