Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Detalji o ovome objektu tokom ratnoga perioda.

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby LupusREBEL on 10 Jan 2010, 14:44

FirewireHR wrote:...znači druga nije imala vođenje.

Ako je prva odradila posao na što bi se trebala navoditi, nema izvora topline da IC navođenje krene za ciljem...
...gledao si film "Iza neprijateljske linije" iako je izbacio dodatni spremnik s gorivom za kojim je prva reketa krenula, druga je nastavila za avionom!

Image
Režija: John Moore
Producent: John Davis
Scenarij: David Veloz, Zak Penn, prema priči Jamesa Thomasa i Johna Thomasa
Scenarij: David Veloz, Zak Penn, prema priči Jamesa Thomasa i Johna Thomasa
Uloge: Owen Willson, Gene Hackman, Gabriel Macht, Igor Hajdarhodžić, Joaquim De Almeida, Tarik Filipović, Filip Nola, Goran Grgić i dr.
Poručnik Chris Burnett (Owen Wilson) vrhunski je navigator mornaričkog zrakoplovstva koji se osjeća frustrirano radi krhke geo politike koja mu brani činiti ono što najbolje zna: letjeti mlaznim avionima F/A 18 Superhornet i boriti se. "Mi promatramo, ne borimo se." govori mu Admiral Reigart (Gene Hackman), koji drži da Burnett ne shvaća do kraja što znači biti vojnik. Tijekom rutinske izviđačke misije, Burnett fotografira nešto što nitko nije smio vidjeti i njegova avion obara srpska paravojska. U zamci, iza neprijateljske linije, Burnett se pokušava izboriti za vlastiti život. Progone ga nemilosrdni silnik tajne policije, smrtonosni tragač-plaćenik i bezbrojne trupe neprijateljske vojske. Vremena je sve manje i Reigart donosi hrabru odluku – on će zanemariti pravila i riskirati karijeru kako bi oformio spasilački tim i krenuo u misiju spašavanja života svojeg vojnika...
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby FirewireHR on 10 Jan 2010, 14:46

Nebih dalje o tim detaljima za koje se ne držim kompetentnim. :hi
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby VP4868/4 on 10 Jan 2010, 14:51

LupusREBEL wrote:
FirewireHR wrote:...znači druga nije imala vođenje.

Ako je prva odradila posao na što bi se trebala navoditi, nema izvora topline da IC navođenje krene za ciljem...


pa nisu ispaljene sa dva aviona nego sa istoga pa bi mozda bilo normalno
da i zavrse na istom mjestu,a ne da odluta u 3pm.
jebat ga cccp je bila velika zemlja pa su i imali raketa za bacanje.
na koji nacin onda "dejstvovati" po dva cilja u istom naletu?
jednoga pogodis u drugoga se zabijes :zubo:
14.05.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2217
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby FirewireHR on 10 Jan 2010, 14:54

LupusREBEL wrote:I još mi nije nitko odgovorio, bar teorijski, ako su mislili da su helikopteri (nenaoružani) koji švercaju oružje iz Mađarske pa je dobio zapovjed da ga se obori zašto nije Kikaš oboren?
1) imali sav zračni prostor pod nadzorom
2) malo ljudi iz Hrvatske je znalo za taj tovar
3) tovar je bio dragocje/vredniji da se sruši
4) avion je bio vrjedniji za obaranje
5) trebalo im je takvo naouružanje za 54. padobransku

Po mom mišljenju Kikaš je bio dobar argument za prikazati svijetu "Eto vidite čime se Hrvatska bavi!"...mi (exJNA i ostali) smo samo za mir.
Postoji ona snimka TVB gdje se prikazuje tovar joji je nosio Kikaš...nakon privođenja na Pleso.
Da su ga samo srušili što bi pokazali...a koliko se sjećam piloti Kikaša su pratili upute koje su dobivali od onih koji su ih presreli pa samim time nisu dali povod rušenju.
Bilo ovdje riječi o tome;
viewtopic.php?p=4266#p4266
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby LupusREBEL on 10 Jan 2010, 14:56

@ Djadjo
Te rakete rade na isti princip kao raketa zemlja-zrak "Strela", zato su piloti nakon izvršenja zadaće bježali k suncu i ispaljivali toplinske mamce.

Raketa je smještena u višekratnom lanseru iz kojeg se lansira i u kojem se transportira.
Image
Strijelac postavlja cijev sa raketom na lanser, cilja i pritiska okidač do prvog stupnja. Nakon 4-6 sekundi, aktivira se infra-crveni sustav navođenja, odbacuje se poklopac sa lansera, a na optici lansera se pali crveno svjetlo. Kada IC tragač zahvati cilj pali se zeleno svijetlo i aktivira se zvučni alarm. Strijelac tada pritiskom okidača do kraja aktivira raketu i ona nastavlja let samostalno (po principu "ispali i zaboravi"). Raketa se lansira iz stojećeg ili klečećeg položaja.
Projektil iz lansera izbacuje startni motor koji ga za 0,05 sekundi rada ubrzava do 28 m/s (brzina na vrhu cijevi). Nakon napuštanja lansirne cijevi na prednjem dijelu rakete se otvaraju dva krila za upravljanje, a na zadnjem četiri nepokretna stabilizatora. Na 6 metara od vrha lansera aktivira se glavni motor, a nakon 45 metara leta aktivira se upaljač. Glavni motor radi 1,6 sekundi i na kraju njegovog rada raketa ima maksimalnu brzinu od 580 m/s (1,7 Maha). Ukoliko nakon 15 sekundi leta cilj ne bude pogođen upaljač se automatski aktivira te uništava raketu.
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby Let_lampa on 10 Jan 2010, 15:17

FirewireHR wrote:...znači druga nije imala vođenje.


Svaka IC vođena raketa ima vođenje, kako bi inače došla do cilja?
U slučaju koji razmatramo je pitanje druge prirode:
jedino raketa koja se postavi na unutarnji lijevi nosač( tzv. nosač broj 1) šalje pilotu zvučnu signalizaciju zahvata.
Ostale rakete može pilot usmjeriti prema cilju pomoću optičkog nišana i lansirati je ali ne zna da li ta raketa u tome momentu ima zahvat ili ne.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby Let_lampa on 10 Jan 2010, 15:30

FirewireHR wrote:
LupusREBEL wrote:Kad pogledaš snimke gađanja repetitore nad Dubrovnikom, ili gađanje Sljemenskog tornja, uvjek više reketa sukne, ne samo jedna.
Valjda je i tu taj razlog, ako ga prva promaši druga nebi smjela.

Reče Let_lampa ovako za ovaj slučaj:
Kako je samo jedna imala zahvat cilja ta je i pogodila a druga otišla svojim putem bez navođenja.

...znači druga nije imala vođenje.



Malo smo zakomplicirali situaciju pa da to riješimo.

U standardnoj verziji, avion MIG-21 mogao je nositi naoružanje na 4 podvjesne točke( po 2 ispod svakog krila).
Dakle, maksimalno 4 rakete. Standardno su postavljane 2 IC i 2 radarski vođene.
Kasnije je napravljen tzv. L nosač koji je primao 2 rakete pa se moglo ponijeti 6 raketa.
E, takav je slučaj i ovaj o kojem raspravljamo.
Jednostavno da ne može jednostavnije:
ispod lijevog krila bio je postavljen takav L nosač sa dvije rakete. Jedna je ostvarila zahvat i krenula prema cilju a druga očito bez ostvarenog zahvata.
Pilot na to ne može utjecati jer kod pritiska na bojevi gumbić napon ode do fiksnog krilnog nosača i struju dobije sve što je na njemu. U ovome primjeru obje rakete na postavljenom L dodatnom nosaču.
Sada je valjda sve jasno?
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby VP4868/4 on 10 Jan 2010, 15:33

Let_lampa wrote:
FirewireHR wrote:...znači druga nije imala vođenje.


Svaka IC vođena raketa ima vođenje, kako bi inače došla do cilja?
U slučaju koji razmatramo je pitanje druge prirode:
jedino raketa koja se postavi na unutarnji lijevi nosač( tzv. nosač broj 1) šalje pilotu zvučnu signalizaciju zahvata.
Ostale rakete može pilot usmjeriti prema cilju pomoću optičkog nišana i lansirati je ali ne zna da li ta raketa u tome momentu ima zahvat ili ne.


pa zar je problem da svaka rakaketa,ako se ispaljuje pojedinacno salje svoj signal?
...sloze avion i raketu,a signalizacija konac za palac. :confused0059

ovo sto si napisao sa jednom komandom na "razdjelnik" je jasno,ali opet glupavo
da jedna raketa ode kao corava koka.
i sad kad se sjetim onih prica srbiji i NATO udarima...dodje mi se smijati.
to je bilo kamena sa ramena-kameno doba.
14.05.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2217
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby FirewireHR on 10 Jan 2010, 15:56

Sada je jasnije, da. 0026
Samo ovo je nekako nelogično;
Let_lampa wrote:Pilot na to ne može utjecati jer kod pritiska na bojevi gumbić napon ode do fiksnog krilnog nosača i struju dobije sve što je na njemu.

...a biće da je i komplicirano iz nekoga razloga imati posebnu instalaciju za svaku napravu na istom nosaču. [smly_n010smly.gif]
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby VP4868/4 on 10 Jan 2010, 16:12

FirewireHR wrote:Sada je jasnije, da. 0026
Samo ovo je nekako nelogično;
Let_lampa wrote:Pilot na to ne može utjecati jer kod pritiska na bojevi gumbić napon ode do fiksnog krilnog nosača i struju dobije sve što je na njemu.

...a biće da je i komplicirano iz nekoga razloga imati posebnu instalaciju za svaku napravu na istom nosaču. [smly_n010smly.gif]


ako ne mislis dodavati zice i prekidace onda moras malo "logičkih kola"...a bilo je i love
za rakete...i onda avion padne zbog zica kao onaj heli zbog spuzve [zbunjen---.gif]
14.05.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2217
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby AutoExpert on 10 Jan 2010, 16:18

Mislim da bi i Kikasa oborili da se nije prizemljio,sad pitanje je sto su se helikopteri EU oglusili da promene pravac kad su znali da postoji mogucnost da budu oboreni?
AutoExpert
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 967
Joined: 25 Jan 2009, 01:31

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby VP4868/4 on 10 Jan 2010, 16:25

AutoExpert wrote:Mislim da bi i Kikasa oborili da se nije prizemljio,sad pitanje je sto su se helikopteri EU oglusili da promene pravac kad su znali da postoji mogucnost da budu oboreni?


stari ne djelujes mi blesav ,a pitas ovakve pizdarije [zbunjen---.gif] [zbunjen---.gif]
14.05.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2217
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby AutoExpert on 10 Jan 2010, 16:29

Bato necemo se vredjamo,samo mi nije jasno da neko ide u takav reskir po cenu da bude oboren nastavi preko zabranjene zone i bude upozoren nekoliko puta,nastavi dalje...a drugi helikopter nije pogodjen vec je bio ostecen od explozije prvog..to pishe i u hrvatskom,srpskom i EU izvestaju(ima ga u nekoliko varijanti i na nekoliko jezika po internetu)
AutoExpert
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 967
Joined: 25 Jan 2009, 01:31

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby LupusREBEL on 10 Jan 2010, 16:36

Jer su najavili let?
Jer su EZ promatrači?
Čemu pitanje?
A prvi put čujem da su bili upozoreni ako i jesu, čemu obaranje!?
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Obaranje helikoptera EU iznad N. Marofa i slicni dogadjaji

Postby VP4868/4 on 10 Jan 2010, 16:39

AutoExpert wrote:Bato necemo se vredjamo,samo mi nije jasno da neko ide u takav reskir po cenu da bude oboren nastavi preko zabranjene zone i bude upozoren nekoliko puta,nastavi dalje...a drugi helikopter nije pogodjen vec je bio ostecen od explozije prvog..to pishe i u hrvatskom,srpskom i EU izvestaju(ima ga u nekoliko varijanti i na nekoliko jezika po internetu)


nije mi namjera zato sam i napisao da mi ne djelujes blesav.
to pitanje je u rangu pitanja zasto je poceo rat.
bilo je spekulacija i da ih je hr oborila da bi optuzila jna i tako
izazvala reakciju i oruzanu intervenciju stranaca sto ima smisla.
mozda su i komunikacije ometane iz razloga da ih sruse...ima tu
teorija koliko hoces.
i sad jedno pitanje-jel postoje slike tereta kikasa?
14.05.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2217
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

PreviousNext

Return to Područje aerodroma Željava tokom rata u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini (1991-1995)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron