Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Detalji o ovome objektu tokom ratnoga perioda.

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby relay station on 21 Feb 2013, 22:23

deda pa dobro baš do karpata [yes.gif] nije baš toliki strucnjak da bi se pored navedenog od karpata znao vratit .necemo sad pretjerivat i pravit još junačinu od njega [yes.gif]
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby Let_lampa on 21 Feb 2013, 23:16

relay station wrote:deda pa dobro baš do karpata [yes.gif] nije baš toliki strucnjak da bi se pored navedenog od karpata znao vratit .necemo sad pretjerivat i pravit još junačinu od njega [yes.gif]


Ma šta su Karpati za MIG-21?
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby yufighter on 22 Feb 2013, 09:08

Vrsac je od Dunava udaljen oko 40 km, od Batajnice 90km. Juzni deo Karpata je na oko 200km od Batajnice ali je to preko 100km u teritoriji Rumunije. Sta je bilo sa navigacionim uredjajima i radio vezom, kakvi su uslovi za letenje bili da bi on tako daleko odlutao? Kakvi su bili uslovi za VFR let? Posle ravnog Banata svako pojavljivanje brda je sigurno trebalo da bude upozorenje da nesto nije u redu, no cinjenica je i u psihologiji opste poznata stvar da su ljudi na visokim pozicijama skloni precenjivanju svojih mogucnosti i donosenju pogresnih odluka zasnovanih na tim precenjenim mogucnostima i da tada lako i tvrdoglavo idu iz greske u gresku. Takvi propusti kod iskusnih pilota, kao i onaj izvestaj o polaganu za civilni saobracaj sto je veliki minus, po meni, bez obzira sto taj test uopste ne negira i umanjuje njihovu osposobljenost za borbene pilote, ne doprinose ugledu pilotske populacije.
Cinjenica je i da ja to posmatram kroz prizmu virtualnog pilota sto je dalekooo od stvarnosti, ali su mi takvi previdi bas neshvatljivi sto ne znaci da negiram bilo sta receno vec se samo kao ljubitelj avijacije pitam zasto, kako? [zbunjen---.gif]
yufighter
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 209
Joined: 14 May 2009, 14:44

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby relay station on 22 Feb 2013, 10:10

čuo sam priču da je neki đeneral znao uzeti mig i odletiti u nenajavljenu inspekciju npr u prištinu ili skoplje
moram pitat komšiju no on je kad snjeg pada van sebe pa sumljam da ce bit spreman za neki suvisli razgovora
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby Let_lampa on 22 Feb 2013, 19:20

yufighter wrote:...pogresnih odluka zasnovanih na tim precenjenim mogucnostima i da tada lako i tvrdoglavo idu iz greske u gresku. Takvi propusti kod iskusnih pilota,...
Cinjenica je i da ja to posmatram kroz prizmu virtualnog pilota sto je dalekooo od stvarnosti, ali su mi takvi previdi bas neshvatljivi sto ne znaci da negiram bilo sta receno vec se samo kao ljubitelj avijacije pitam zasto, kako? [zbunjen---.gif]


Problem je bio uobičajene prirode:
kako je pojedini pilot napredovao u karijeri, sve više je morao raditi razne neletačke poslove, po određenim komandama, itd. (puka, korpusa, K-de RV...).
Godišnji nalet im se sveo na samo nekoliko sati i nakon nekoliko takvih godina, eto problema.
Letenje je specifičan posao, a ozbiljan avion kao MIG-21 ne trpi greške i svejedno mu je da li u njemu sjedi poručnik, pukovnik ili čak i general.
Prema letačkoj kategoriji osposobljenosti, za svakog pilota važi prekid u letenju prema uvjetima i dobu dana. Nakon toga obavezan je barem 1 let ili više na dvosjedu.
Stariji i iskusni piloti, bili su na najvišem stupnju osposobljenosti, ali su većinom ostvarivali premalo naleta godišnje.
Posljedica toga je gubitak rutine, naročito na brzom avionu kao 21-ica, gdje u uobičajenom letu avion prelazi 250 metara u sekundi, a brzina dodira na slijetanju je oko 300 km/h.
Ne znam za letenje na drugim tipovima aviona, ali što se tiče održavanja trenaže na MIG-21, nije bila praksa da generali lete u jednosjedu.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby FirewireHR on 23 Feb 2013, 23:59

Naša pripovjedač priče iz TOC-a kaže ovako...
Veza: post od 19:20 let_lampa. --- samo bih dopunio ovo njegovo sasvim ispravno pisanje, najmanje su u letenju ginuli pporucnici, porucnici i ppukovnici i pukovnici iz prostog razloga, prvi su se bojali jer jos nisu znali sve, a drugi su bili pred kraj vijeka i znali su kako se lako gine.
Kapetani, KIK i majori su puno znali i upravo se bili opustili od straha.
Nisam nikad analizirao ali garantujem da bi omjer bio preko 70% poginulih u ovim zadnjim cinovima kap - maj.
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby relay station on 25 Feb 2013, 22:52

očito mu je telefoniranje išlo bolje [yes.gif]
Image
inace ovo mi liči na strazevicu
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby relay station on 28 Feb 2013, 15:50

cyber fulkrum wrote:[smly_mudri_djed.gif] [smly_6009smly.gif] Priča o Miki šprajcu je potpuno tačna,stim da je otišao čak do Karpata pa je tek tada uspostavio potpunu orijentaciju,za povratak na Batajnicu nije bilo goriva te je u nuždi sleteo na Vršac.Avion je sa Vršca preletio pokojni Branislav Petrović.Taj postupak je Miku koštao preobuke na MiG-29.

e sad tko ovdje priča priču krila armije kažu suprotno?
Image
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby FirewireHR on 01 Mar 2013, 14:33

relay station wrote:posto na ovom forumu nema zabrana pisanja o ratnim djelovanjima kao na nekim..bilo bi dobro da konacno saznamo nesto više o zadnjem danu tog objekta.ovo je zadnji zapovjednik zeljave general major bilbija branko(19 kl VVA) koji je po uspravnici morao primit od vise komande i zapovjedit inzinjercima izvrsenje zadatka 16.5.1992
http://i41.tinypic.com/2yy1sgl.jpg
mozda bi on znao dali je opaljenje izvseno iz helikoptera,i vrlo vjerojatno postojanje fotovideo dokumentacije

Komentar meštra iz TOC-a... :hi
Veza: post reley station, gen Branko Bilbija, ---taj covjek nema bas nikakve veze sa izdavanjem naredjenja za rusenje, on je na kraju samo preuzeo mjesto da bi uspostavio v i pvo vrs u BL, mozda cak nije ni znao.
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby relay station on 01 Mar 2013, 17:41

ma naravno da on nije izdao,naveo sam osobe koje su bile zadnje tada tamo i nevjerujem da nisu bile upoznate
sad posto je određeni protok vreman koji je trabao je prošao- znamo da su inzinjerci izvršavali direketnu zapovjed ssno-a koju su dobili od nekoga
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby FirewireHR on 13 Oct 2013, 13:54

Dobio detalj iz jedne knjige o 5.korpusu ArmijeBiH. :hi

Image

Image
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby FirewireHR on 15 Feb 2014, 15:26

Slobodna Dalmacija od 17.05.1992. prenosi vijest radija BiH o uništenju aerodroma. :hi

Image
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby relay station on 09 Nov 2015, 22:47

šta reci nego bilo je i vrijeme ... [yes.gif] hvala posadi HT-42 na dobrim kadrovima... [yes.gif]
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby blake on 10 Nov 2015, 07:47

Vrlo zanimljive slike.
Na ovih pa nekoliko prezentiranih, najveća je kontradikcija u tome što je objekt upravo razoren, a osim samih oštećenja izazvanih miniranjem sve ostalo naoko izgleda normalno. (neoštećeni dijelovi pista, oštri rubovi asfalt/vegetacija, zgrade koje još stoje...) Baš kao "dan poslije."
Za razliku od slika nastalih u vrijeme prve Firewireove posjete aerodromu, kad je već uznapredovala erozija, vegetacija, devastacija itd.
Bit će zanimljivo vidjeti ostatak.
Hvala majstoru bunardžiji!
:hi
User avatar
blake
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 547
Joined: 19 Apr 2008, 16:54

Re: Pisane riječi o uništenju aerodroma (novine i knjige)

Postby FirewireHR on 10 Nov 2015, 08:32

:confused0059
Znači ipak postoji video dokumentacija oko uništenja(?)
Ako je ovo snimljeno 16. ili 17.5.1992. onda je očito da je bilo još nekih naknadnih urušavanja.
Ovdje na ulazu 2 nema onoga povećeg kratera lijevo od ulaza tj. ispred ulaza.
Image
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

PreviousNext

Return to Područje aerodroma Željava tokom rata u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini (1991-1995)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron