Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Detalji o ovome objektu tokom ratnoga perioda.

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby blake on 01 Mar 2013, 21:14

Obaranje pilota Nuspahića kod Petrinje...
Sa starog ABG-foruma.
Možda netko ima ostatak članka?
Image
User avatar
blake
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 547
Joined: 19 Apr 2008, 16:54

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Fishbed-N on 14 Mar 2013, 14:31

Vlaja wrote:
relay station wrote:onaj lik sa FB koji je bio bio u pogonskim manipulantima tvrdi da su migovi otišli 10. 5.
ovdje se navodi 23.4?

Mislim da se 10.05. odnosi na dežurnu paru koja je tu bila došla s Batajnice.
Zna se da su bili neki piloti sa Batajnice na Željavi zato što pojedinci sa Željave nisu htjeli da izvršavaju zadatke, da sad ne ulazimo u to.

Ja sam negdje naletio da je posljednji "radni dan" za pilote bio zapravo 12.05. ali teško je sad naći odakle taj podatak.


Mislim da sam o ovim stvarima već pisao ovdje ili na MCM forumu, ali da se podsjetimo....

Koliko mene sjećanje služi, ova informacija (23.04) trebala bi biti tačna - ja sam otišao 12.05. sa Željave posljednjim An-26. Avijacije odavno nije bilo.
Ja sam sa Željave prvi put otišao baš odprilike u vrijeme kad je eskadrila odlazila sa aerodroma - znam da sam vidio nekoliko skupina aviona koji su odlazili u parovima i moguće da je to bio baš taj datum. Bio je lijep i sunčan dan i to mi je ostalo u sjećanju.
Vratio sam se za Bihać pred prvi maj - sjećam se kao danas da kad sam izašao iz aviona dočekao nas je tmuran kišovit dan - sušta suprotnost od prije nekoliko dana kada sam odlazio prvi put.
I tu se sjećam da je An dorulao skoro do samog trijangla - pri izlasku, ugledao sam 2 MiG-a koji su stajali na onom proširenju gdje je obično stajala dežurna para, naoružani sa raketama. Ostalih aviona nije bilo. Aerodrom i sama okolina izgledao je turobno - u vazduhu se osjećala užarena atmosfera, kao da će svakoga dana izbiti rat. To sam osjetio i u samom gradu - ljudi su bili neveseli, atmosfera napeta. Pola mojih prijatelja više nije bilo tu - neki su otišli i nisu se više vraćali, a oni koji su ostali trudili su se da ostanu onakvi kakvi su uvjek bili ali sama situacija činila je da to oni ma koliko se trudili nisu mogli pobjeći od toga.
Proslavili smo i prvi maj, znam da sam bio sutradan u Diskoteci Holivud (znaju Bišćani gdje je to ;) ), bilo je dosta "raje".
Ostao sam u gradu sve do 10.05. naveče, a ujutro 11.05. bio sam na Željavi.
Pošto nisam mogao odmah na avion (pravili su se spiskovi) vidio sam ogromnu masu ljudi na kapiji aerodroma.
90% su to bili mještani okolnih sela i građani Bihaća ali muslimani i (vjerovatno) dobar dio hrvata.
Srbi su otišli prvi prije svih njih ;)
Znam to, jer sam prepoznao nekoliko poznanika iz grada koji su čekali da idu avionom za BG pa poslije negdje van sa Surčina.
Pitali su me neki mogu li ih ubaciti na spisak na šta sam ja odgovorio, da ako im ja ličim na neku "facu" u tehničkoj plavoj uniformi koju sam dobio gore a u kojoj sam pomagao ekipi pri demontaži radio uređaja, onda neka se slobodno oslone na mene, otići će sa aerodroma za cirka godinu dana :zubo:
Shvatili su to, ali kako to obično biva u takvim situacijama, davljenik se i za slamku hvata - ja sam valjda bio ta slamka koja im tada nikako nije mogla pomoći.
Ekipa koja je demontirala radio uređaje iz zvjezde bila je stigla iz BG. Skidati su blokovi po blokovi - nekakve radio-relejne sekcije koje su bile prepune LED lampica i gomile žica. Ja sam bio tu najobičnija "fizikalija" pošto je sve to za mene bilo "špansko selo".
Te blokove smo na prikolici koju je vukao elektro-mobil direktno iznosili napolje kod trijangla, redali po livadii travi, a tamo je druga ekipa čekala da to utovara u An čim stigne.
Ne znam ni sam koliko toga smo iznjeli - nekoliko prikolica - nije to bilo mnogo teško, samo je kabasto i veliko. Po dužini, jedan taj blok zauzme skoro pola An-a.
Noćio sam u novoizgrađenom objektu koji je bio nadomak Trijangla. Taj objekat je bio namjenjen (tako sam čuo) pilotima i dežurnoj pari.
Nisu se mnogo naspavali u njemu ;)
Sutradan, 12.05. negdje oko 12 sati, ja sam u prepunom An-u sa svim sekcijama i jednim podpukovnikom (čini mi se) u zadnjem djelu trupa gdje je sama rampa odletio za BG - tamo su to istovarali drugi a taj podpukovnik im je govorio gdje i šta da odvajaju.
Ja sam otišao svojim poslom ;)
User avatar
Fishbed-N
Sretni forumaš
Sretni forumaš
 
Posts: 110
Joined: 13 Jan 2009, 20:02

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Let_lampa on 15 Mar 2013, 00:18

Fishbed-N wrote:Noćio sam u novoizgrađenom objektu koji je bio nadomak Trijangla. Taj objekat je bio namjenjen (tako sam čuo) pilotima i dežurnoj pari.
Nisu se mnogo naspavali u njemu ;)

KOmšija misli da to nije tako, jer je "nova" zgrada dežurne pare bila u funkciji već godinama.
Taj objekat na koji ti misliš je zadnji postavljen, a bio je prekoputa ceste u odnosu na LINK i dež.paru.
Tamo je useljen 5.VaK kada je morao napustiti Zagreb.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Fishbed-N on 15 Mar 2013, 23:39

Objekat o kom pričam je bio potpuno nova prizemna zgrada od fasadne cigle, u blizini trijangla, moguće na lokaciji o kojoj ti pišeš - znam da je "zadejstvovan" tek nešto malo prije nego što će otići kompletno osoblje sa Željave.
User avatar
Fishbed-N
Sretni forumaš
Sretni forumaš
 
Posts: 110
Joined: 13 Jan 2009, 20:02

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby FirewireHR on 16 Mar 2013, 09:50

Ovo bi bila pozicija o kojoj pričate danas.

Image.Image
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Let_lampa on 17 Mar 2013, 17:28

Fishbed-N wrote:Objekat o kom pričam je bio potpuno nova prizemna zgrada od fasadne cigle, u blizini trijangla, moguće na lokaciji o kojoj ti pišeš - znam da je "zadejstvovan" tek nešto malo prije nego što će otići kompletno osoblje sa Željave.


ISPRAVAK:
Greška u pisanju,koja drastično mijenja smisao napisanog.
Zadnje zgrade su montirane na poziciji, na ovoj shemi pod brojem 55 a ne 54. i u njih je useljeno ljudstvo preseljeno iz Zagreba (5.VaK,...)
Last edited by Let_lampa on 17 Mar 2013, 22:33, edited 1 time in total.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby meda on 17 Mar 2013, 21:38

Let_lampa wrote:
Fishbed-N wrote:Objekat o kom pričam je bio potpuno nova prizemna zgrada od fasadne cigle, u blizini trijangla, moguće na lokaciji o kojoj ti pišeš - znam da je "zadejstvovan" tek nešto malo prije nego što će otići kompletno osoblje sa Željave.


Sve nove zgrade izgrađene zadnjih godina do rata, bile su montažnog tipa. NIkakve zidene zgrade se nisu radile.
A najnovije koje su postavljene, bile su sa lijeve strane ceste koja vodi za Bihać, gledano sa triangla. Na desnoj strani brojano od trangla su prvo bili požarci, pa nova kantina-restoran, iza nje dežurna para, a malo dalje veliki parking i iza njega, na povišenom terenu je bila zgrada u kojoj je bio smješten LINK na lijevoj strani, s velikom salom za pripremu i sastanke u sredini i učionicama 124. i 125. lae. na desnoj strani zgrade tj, najbliže zgradi dežurne pare.
Zadnje zgrade su montirane na poziciji, na ovoj shemi pod brojem 54.
Image

Zgrada dezurne pare gde su boravili piloti,mehanicari i vojnici je bila u funkciji pre nego sto su izbili sukobi a nije imala nikakve detalje uradjene od fasadne cigle.
Ako se ja nevaram na kantini su bili neki zidovi uradjeni od fasadne cigle.
meda
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 382
Joined: 04 Oct 2011, 20:05
Location: 124 lae

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Fishbed-N on 23 Mar 2013, 14:32

Po ovoj shemi, lokacija odgovara objektu br.55 - ako mi još mozak radi kako treba, tačno tu smo prenoćili ;)
User avatar
Fishbed-N
Sretni forumaš
Sretni forumaš
 
Posts: 110
Joined: 13 Jan 2009, 20:02

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby relay station on 15 Aug 2013, 22:39

kontejner wrote:Roćko mi je jednom bio šef, pa sam pokušao saznati kakva ga je glupost nakaraju došla glave

Roćko je premješten u BL za šefa AKL prije nesreće , na Željavi je bio službeno .
U Banja Luci je imao brata, valjda je zato otišao tamo .
Koliko znam mogao je popiti ko krava , a prilika je bila da se proslavi sa starim kolegama kad je već tu, a još je nakon povratka u BL trebalo ispratiti bratovog sin u vojsku - sve mi izgleda da je alkohola bilo na bačve . Na povratku se u UTVU ubacilo prasnce, tekućine, izgleda i pirotehnika.

Nikole Studena se ne sjećam,u 352 je bio Uroš(onaj što su ga ameri skinuli kasnije).


Nakon polijetanja su se srušili i zapalili, uzrok nepoznat . Uz pijanog Roćka koji je gladan letenja pitanje što se dešavalo u avionu .
Tak sam otprilike shvatil okolnosti , znamo ko zna točno .



Njegove kapacitete u alkoholu i letenje na krajnjoj granci sam sam videl , a ovo drugo možda i nije točno tak da svaka primjedba dolazi u obzir :confused0006

rocko je zasluzio i zlatni okvir i
Image
isti mr bean
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby relay station on 24 Jun 2014, 10:13

kao što sam obecao približavamo se danu miniranja 16.05.1992 po mjestu i vremenu
evo nešto snimljeno cca 01.05.1992
pa možda netko prepozna svog stojadina
primjetna je guzva od vozila ,kamiona iseljenje je u punom zamahu
Image
i jedna ovih oklopnjaka...to bi po sastavu trebala bit postrojba jna sa plitvickog područja...
Image
Last edited by relay station on 24 Jun 2014, 13:17, edited 1 time in total.
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby FirewireHR on 24 Jun 2014, 12:53

Bravo za pronalazak relejac! [rockon.gif]
Da, to je definitivno ispod aviona. U stvari fotograf je samo malo okrenuo pogled ulijevo.

Image


Ograda je tada bila i tko zna kada nestala. [zbunjen---.gif]
Mislim da je to negdje ovdje...uglavnom prije betonskih navoza.

Image
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby blake on 24 Jun 2014, 13:58

Odlične slike, odličan pronalazak!
:hi
User avatar
blake
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 547
Joined: 19 Apr 2008, 16:54

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby relay station on 24 Jun 2014, 14:36

još jedna isto vrijeme snimanja
Image
danas to raskršče izgleda ovako
https://www.google.com/maps/@44.881912, ... ciaH5w!2e0
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby relay station on 25 Jun 2014, 09:52

pa ova zadnja je opcenita i da neznam okolnosti moglo bi se rec i bilo kada snimljena...a da sam se za ove druge polomio trazeci..jesam.u biti trazio sam fotke ove naše zg dakote(prepiljene 2003) a naletio na ovo.mislim da negdje na stranici imaju slike baš ove postrojbe oklopnjaka kod koranskog mosta,nemogu to trenutno naci ,a i po priči ona je ostala na području LPS
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Fishbed-N on 06 Nov 2014, 09:33

Na ovom raskršću pred sam početak sukoba bio je punkt sa pripadnicima JNA i jednim OT M60 - dobro se sjećam jedne večeri kada smo krenuli iz Bihaća kolima na piće i muziku u motel Grabovac (kasnije spaljen u ratu 1991). Nas nekoliko prijatelja, iz čiste dosade dogovorimo se da idemo na Plitvice iako je sve tada mirisalo na rat - znali smo da u Grabovcu uvjek ima dobra muzika i provod pa smo uprkos svemu odlučili da idemo. Kad smo došli na ovu raskrsnicu ugledamo transporter i vojsku. Stali smo i mislili šta da radimo - za 5 sekundi jednoglasno smo odlučili da se vratimo...tad sam prvi put vidio vojno oklopno vozilo na putu da reguliše saobraćaj a to nam se baš i nije svidjelo ;)

Što se tiče onih tenkova sa prethodne strane, to je tehnika koja je kako relay kaže, upravo i bila na Koranskom mostu i Plitvicama. Samo su ih dislocirali na aerodrom. Znam da je sa njima bila i jedna baterija Praga iz Borongaja - sreo sam na aerodromu jednog zastavnika koji je kad sam ja bio u vojsci u ZG bio sa nama u divizionu.Te Prage su kasnije razmještene prema Rakovici koliko me sjećanje služi.
User avatar
Fishbed-N
Sretni forumaš
Sretni forumaš
 
Posts: 110
Joined: 13 Jan 2009, 20:02

PreviousNext

Return to Područje aerodroma Željava tokom rata u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini (1991-1995)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron