Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Detalji o ovome objektu tokom ratnoga perioda.

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Let_lampa on 08 Nov 2014, 21:11

relay station wrote:očito je tako.no tko je bio načelnik oc krvpvo tog dana?
e ovo sa poljetanjem utve kad su imali udes i kad je jedino preživio selak zar nije naš kontrolor baja(na FB) baš radio tj upravo im je on rekao odobreno poljetanje.posto imamo zivog ucesnika u tome najbolje je da on opise događaj i otkuda je utva točno poletila dali pista 3 ili 4?


Kaže komšija da je Utva-66 poletjela sa četvorke ( kao i avioni iz pripravnosti), a unutra su osim Selaka bili Rodoljub Gajić, o kojem se već gotovo sve zna, pa i zašto je tada bio na aerodromu, dok je drugi putnik bio Nikola Studen, glavni inženjer 117.lap u to vrijeme. On je brat od pilota Uroš Studena, koji je zajedno sa Grandić Nikolom godinu i nešto prije početka rata dobio prekomandu iz Prištine u Bihać. Studeni su rodom su iz Ličkog Petrovog Sela, a Grandić nešto malo istočnije od Bihaća, niz Unu.
Netko je već spomenuo da su Studen i Gajić, kao i mnogi drugi u to vrijeme, na opasaču nosili tzv. fišeklije, ali u njima nisu bili bomboni kao na onom MIG-21 koji je glumio Djeda Mraza.
Obzirom da je UTVA prilikom polijetanja i čudnog skretanja u lijevu stranu (netko je spomenuo prisutnost alkoholnih para, ali o mrtvima sve najbolje), nosom tj. motorom udarila u veliki komad stijene sakriven u grmlju pored piste, došlo je do trenutnog požara i sve je odmah bilo u plamenu, pa su se igračke u fišeklijama razigrale.
Komšija veli da nema smisla opisivati kako je Selak izgledao kada je stigao do zgrade dežurne pare.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Let_lampa on 08 Nov 2014, 21:18

relay station wrote:ajde vec je bilo i vrijeme [yes.gif] više od 20 godina je prošlo.što je po meni dovoljan vremenski odmak ,glave su se koliko toliko ohladile.ovo nam pruža jedan novi uvid u zadnji dio operativnog rada aerodroma i mislim da bi sljedom trebali napokon doci i to dog zadnjeg dana u tekstu ima puno zanimljivih detalja koji objašnjavaju i potrepljuju ranije komentare na forumu u vezi 2 nove montažne zgrade nasuprot zgrade link,kojih se vojnici koji su boravili u ranijem razdoblju do 91 ne sječaju -naravno sad znamo kako i zasto su nastale i imamo konačno stanje zgrada sa objasnjenima do dana ruđenja,ima skroz novih i nepoznatih detalja npr ovo o sastanku generala u zvijezdi do nepotpunih informacija (imena bez čina)kao i netočnih informacija kao npr janjanin i grandic nisu se samo tako vratili nakon nekoliko dana nego su zarobljeni i kasnije razmjenjeni
a ovo o odgovornosti nacelnika oc krvpvo unosi sasvim nove spoznaje o tom događaju (koje su mozda nastali posredno)preko saznanja pa ih treba uzeti sa nekom rezervom-no zar sisic nije bio kapetan I klase nego tek poručnik?


Šišić je tada bio samo poručnik.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Flashback 505 on 09 Nov 2014, 10:23

Pjena za gašenje i de facto davljenje u istoj - mit ili istina?
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
Flashback 505
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 276
Joined: 17 May 2008, 09:10

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Let_lampa on 09 Nov 2014, 10:43

Flashback 505 wrote:Pjena za gašenje i de facto davljenje u istoj - mit ili istina?


Kaže komšija da su vatrogasci kod gašenja sve dobro pokrili pjenom, ali nema pouzdane informacije u kojem trenutku je došlo do eksplozije "bombona" u fišeklijama, da li i prije dolaska vatrogasaca ili tokom postupka gašenja požara.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby relay station on 09 Nov 2014, 11:31

negdje sam pročitao da je poljetanje bilo sa piste br 5
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Let_lampa on 09 Nov 2014, 21:47

relay station wrote:negdje sam pročitao da je poljetanje bilo sa piste br 5


Kaže komšija da se petica nije koristila za polijetanja. Možda u početku kao probno, ali u operativnoj fazi ne.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Let_lampa on 09 Nov 2014, 21:52

Djadjo wrote:Wow LetLampa poruči komšiji da će ga sustić moja domaća kapljica zdravlja.. 0026 [smly_a035smly.gif]
Puno detalja naspram hrpu suhoparnih priča po netu sve ove godine oko tog dotičnog događaja.


Vjerujem da komšija neće odbiti takvu ponudu.
A što se tiče priča oko Kleka, baze u Željavi i svega vezanog uz to, dobrodošla je svaka informacija, ali treba imati na umu da je ogromna razlika u kvaliteti informacija koje može dati neki vojnik koji je tamo služio nekoliko mjeseci, u odnosu na ljude koji su tamo odslužili 5, 10 ili više godina i još pri tome imali pristup gotovo svugdje.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Fishbed-N on 10 Nov 2014, 09:47

A negdje sam već to pisao, ne sjećam se tačno gdje u vezi ove Utve 66.
ja sam bio toga dana na aerodromu i sve se to izdešavalo na svega par stotina metara od mene a da ništa nisam čuo, nikakvu detonaciju, kršenje i lomljavinu. Znam da je bio prilično vedar dan, čak čini mi se sunčan. Znam samo da kad se sve okončalo (ugašen požar) da sam vidio nekolicinu ljudi iz sastava baterije PVO gdje sam i ja bio koji su pričali da su bili na mjestu tragedije i da su pomagali u gašenju. Tada sam prvi put čuo da se to i desilo - međutim, da li oni nisu znali ili pak jesu, da su u avionu stradali piloti, na izrazima njihovih lica i po ponašanju, nisu odavali takav utisak.
Pretpostavljam da nisu vidjeli stradale, tako da zbog toga i nisu bili "pod utiskom". Cjela ta situacija oko aviona i tog događaja nije se mnogo prenosila u priči na samom aerodromu, bar kod mene u jedinici...šta da vam kažem, da ne lažem, bilo je dima, čule su se sirene ali sve mi je to izgledalo da se odvija neka PP vježba kojih je redovno bilo na aerodromu tako da bar meni ništa tu čudno nije izgledalo.
User avatar
Fishbed-N
Sretni forumaš
Sretni forumaš
 
Posts: 110
Joined: 13 Jan 2009, 20:02

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby relay station on 10 Nov 2014, 22:47

Let_lampa wrote:
relay station wrote:negdje sam pročitao da je poljetanje bilo sa piste br 5


Kaže komšija da se petica nije koristila za polijetanja. Možda u početku kao probno, ali u operativnoj fazi ne.
e komšija zna ja evo sad sam se konsultirao sa instrukcijom za korštenje aerodroma bihac gdje lijepo piše da se za poljetanje aviona mogu koristi piste broj 1,2,3,4 a 5ica iskljucivo za helice
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby meda on 11 Nov 2014, 21:18

Let_lampa wrote:
Djadjo wrote:Wow LetLampa poruči komšiji da će ga sustić moja domaća kapljica zdravlja.. 0026 [smly_a035smly.gif]
Puno detalja naspram hrpu suhoparnih priča po netu sve ove godine oko tog dotičnog događaja.


Vjerujem da komšija neće odbiti takvu ponudu.
A što se tiče priča oko Kleka, baze u Željavi i svega vezanog uz to, dobrodošla je svaka informacija, ali treba imati na umu da je ogromna razlika u kvaliteti informacija koje može dati neki vojnik koji je tamo služio nekoliko mjeseci, u odnosu na ljude koji su tamo odslužili 5, 10 ili više godina i još pri tome imali pristup gotovo svugdje.

:hi i 0026
meda
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 382
Joined: 04 Oct 2011, 20:05
Location: 124 lae

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Let_lampa on 11 Nov 2014, 23:04

meda wrote:
Let_lampa wrote:
Djadjo wrote:Wow LetLampa poruči komšiji da će ga sustić moja domaća kapljica zdravlja.. 0026 [smly_a035smly.gif]
Puno detalja naspram hrpu suhoparnih priča po netu sve ove godine oko tog dotičnog događaja.



:hi i 0026


Pozdrav.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Kronologija zadnjih dana operativne faze (91/92)

Postby Let_lampa on 12 Nov 2014, 14:06

Djadjo wrote:
Puno detalja naspram hrpu suhoparnih priča po netu sve ove godine oko tog dotičnog događaja.



Kad smo već kod detalja, komšija naš'o vremena pa na filmu pokazao Studen Nikolu, gotovo dvije i pol godine prije pogibije u Utvi-66. Tada je bio kapetan 1.kl, a pojavljuje se u kadru u 0:34 sekundi.
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... LLxzU#t=28
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Previous

Return to Područje aerodroma Željava tokom rata u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini (1991-1995)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron