Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Sjećanje na Domovinski rat i ostale ratove na podrucju exYU.

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby FirewireHR on 25 Feb 2009, 17:20

sajeret wrote:niti je bilo bjezanije niti panike,pri napustanju zeljave.

Ovdje bih se mogao slatko nasmijati. :)
Pogledaj kako zadnje dane opisuje forumaš baclawa, pa reci na što to sliči?
viewtopic.php?p=12515#p12515 :urnebes: :urnebes:
...osim ako nećeš tvrditi za on nema pojma o ničemu.
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby FirewireHR on 25 Feb 2009, 17:55

Samo bih još dopunio pitanje sajeretu...
Jesi li ti osobno znao kakva je subina Željave?...dali Vam je rečeno što će se dogoditi kada odete?
Po podacima koje smo imali prilike vidjeti na raznim mjestima (pa i ovdje) isapada da uglavnom nitko nije znao(?)
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby relay station on 23 Jan 2010, 15:39

selakov mig 17235 bisk osvetnik dubrovnika
http://cdn-www.airliners.net/aviation-p ... 642494.jpg
Image
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby Let_lampa on 23 Jan 2010, 23:35

relay station wrote:selakov mig 17235 bisk osvetnik dubrovnika

Image


To nije "bis" nego "k".

"MIG-21bis", koji je bio u JNA imao je na vrhu vertikalca postavljene antene kao i ispod usisnika u obliku harpuna.
To su bile antene potrebne za rad sistema "PALJOT-1" koji je imala ta verzija aviona.
Sistem se sastojao od:
-uređaja RSBN-55, koji je bio uređaj bliže navigacije
-uređaja PRMG-4, sletni radiofarovi

Čitav sistem je bio namijenjen rješavanju zadataka bliže navigacije i prilaza na slijetanje u složenim meteorološkim uvjetima danju i noću.

Avion "MIG-21 k" nije bio opremljen takvom opremom pa time ni opisanim antenama i po tome se odmah mogu razlikovati izvana.
Ovaj model je bio opremljen uređajem "LAZUR" pomoću kojeg je bilo moguće navođenje lovca na cilj bez upotrebe radioveze.
Časnik za navođenje je pomoću odgovarajuće aparature pilotu slao podatke koji su prikazivani na brzinomjeru, visinomjeru i dodatnim signalizacijama o strani skretanja, uključenju forsaža i udaljenosti do cilja koji su pilotu bili potrebni kako bi došao do cilja.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby AutoExpert on 24 Jan 2010, 09:16

Ne volim da stajem ni iza cijih tvrdnji a pogotovo da komentarisem na teme srpski ili hrvatski piloti,ili srpsko hrvatski odnosi,ili ispadnem neki nacionalista ili neko ima svoju teoriju zavere,svako ima pravo na svoje misljenje, ali sarajet je u pravu a to sam cuo i od nekoliko ljudi koji su bili zadnjih dana na Zeljavi,a to je da nije bilo nikakve bezanije,mnogo ranije se znalo sta ce biti i zato je i oprema prebacivana na Batajnicu,sve su popakovali,opremu,ljude,tehniku i otisli,po meni bi bezanija bila da je neko pokupio gace i carape a sve ostalo ostavio tamo,kao npr avione,opremu i ono sto je iole vredno,jednio je ostao kerozin,valjda zbog jace explozije.
A sto se tice izbacivanja sa "sprpskih" foruma to sam osetio na svojoj kozi jer mi je receno da bolje da idem na neke hrvatske forume povodom nekih izjava,to sam Djadju i ispricao kad smo se uzivo videli.
Koliko mi je Djadjo ispricao,mnogo je ulozeno u ovaj forum i glupo bi bilo da i ovaj forum postane kao neki,gde se cenzurisu i izbacuju ljudi sa foruma,svako ima pravo na svoje misljenje,a mi mozemo samo ovde da pretpostavljamo i zamisljamo sta je bilo u napustanju Zeljave,bezanija ili lagano pakovanje i povlacenja,mnogi su se ovde predstavljali da su bili na Zeljavi i sluzili tamo pa su pricali da postoje liftovi koji voze avione gore dole i da avioni izlecu direktno iz planine i jos kojekakve gluposti...
AutoExpert
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 967
Joined: 25 Jan 2009, 01:31

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby Let_lampa on 24 Jan 2010, 11:03

AutoExpert wrote:Ne volim da stajem ni iza cijih tvrdnji a pogotovo da komentarisem na teme srpski ili hrvatski piloti,ili srpsko hrvatski odnosi,ili ispadnem neki nacionalista ili neko ima svoju teoriju zavere,svako ima pravo na svoje misljenje, ali sarajet je u pravu a to sam cuo i od nekoliko ljudi koji su bili zadnjih dana na Zeljavi,a to je da nije bilo nikakve bezanije,mnogo ranije se znalo sta ce biti i zato je i oprema prebacivana na Batajnicu,sve su popakovali,opremu,ljude,tehniku i otisli,po meni bi bezanija bila da je neko pokupio gace i carape a sve ostalo ostavio tamo,kao npr avione,opremu i ono sto je iole vredno,jednio je ostao kerozin,valjda zbog jace explozije.
A sto se tice izbacivanja sa "sprpskih" foruma to sam osetio na svojoj kozi jer mi je receno da bolje da idem na neke hrvatske forume povodom nekih izjava,to sam Djadju i ispricao kad smo se uzivo videli.
Koliko mi je Djadjo ispricao,mnogo je ulozeno u ovaj forum i glupo bi bilo da i ovaj forum postane kao neki,gde se cenzurisu i izbacuju ljudi sa foruma,svako ima pravo na svoje misljenje,a mi mozemo samo ovde da pretpostavljamo i zamisljamo sta je bilo u napustanju Zeljave,bezanija ili lagano pakovanje i povlacenja,mnogi su se ovde predstavljali da su bili na Zeljavi i sluzili tamo pa su pricali da postoje liftovi koji voze avione gore dole i da avioni izlecu direktno iz planine i jos kojekakve gluposti...


Nemoj se previše sekirati zbog toga jer će se uvijek naći netko tko će iz određenih razloga dići prašinu.
Komentiraj ili napiši ono što znaš i nema problema.
Last edited by Let_lampa on 24 Jan 2010, 12:15, edited 1 time in total.
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby FirewireHR on 24 Jan 2010, 11:29

AutoExpert wrote:Ne volim da stajem ni iza cijih tvrdnji a pogotovo da komentarisem na teme srpski ili hrvatski piloti,ili srpsko hrvatski odnosi,ili ispadnem neki nacionalista ili neko ima svoju teoriju zavere,svako ima pravo na svoje misljenje, ali sarajet je u pravu a to sam cuo i od nekoliko ljudi koji su bili zadnjih dana na Zeljavi,a to je da nije bilo nikakve bezanije,mnogo ranije se znalo sta ce biti i zato je i oprema prebacivana na Batajnicu,sve su popakovali,opremu,ljude,tehniku i otisli,po meni bi bezanija bila da je neko pokupio gace i carape a sve ostalo ostavio tamo,kao npr avione,opremu i ono sto je iole vredno,jednio je ostao kerozin,valjda zbog jace explozije.
A sto se tice izbacivanja sa "sprpskih" foruma to sam osetio na svojoj kozi jer mi je receno da bolje da idem na neke hrvatske forume povodom nekih izjava,to sam Djadju i ispricao kad smo se uzivo videli.
Koliko mi je Djadjo ispricao,mnogo je ulozeno u ovaj forum i glupo bi bilo da i ovaj forum postane kao neki,gde se cenzurisu i izbacuju ljudi sa foruma,svako ima pravo na svoje misljenje,a mi mozemo samo ovde da pretpostavljamo i zamisljamo sta je bilo u napustanju Zeljave,bezanija ili lagano pakovanje i povlacenja,mnogi su se ovde predstavljali da su bili na Zeljavi i sluzili tamo pa su pricali da postoje liftovi koji voze avione gore dole i da avioni izlecu direktno iz planine i jos kojekakve gluposti...

Vjerovatno se referiraš na prethodne postove ovdje.
Sa foruma koliko ja znam nitko nije na silu izbačen bez obzira što je pisao.
Sajeret je jedno 2 dana bio baniran jer čim je došao ovdje počeo sa kolektivnim uvredama...ali i to smo raščistili pa je odbaniran prije roka.
Na njegovu tvrdnju da je bilo sve fino organizirano pri napuštanju sam se nasmijao isključivo zbog prethodnog pisanja forumaša Baclawe čiji post sam linkao, a evo ga ovdje u cjelosti.
baclawa wrote:Prilično haotično. Svi su se trpali u avione i u kamione i odlazili nekuda. Nas na stražari su zaboravili pošto je poručnik koji nam je bio komandant (čitaj: jedini oficir koji je ostao) poslao Pinc NA Plješevicu. Budala uopšte nije ni znao gde mu je vojska. Mi smo se nekako skotrljali odozgo i krenuli prema startu kada smo skontali da ćemo tu ostati zauvek ako nešto ne uradimo :deg Onda smo kod starta našli neke koje smo poznavali i utrpali se u jedan od poslednjih aviona. Bio je to neki putnički... Sećam se da mi je jedan tenkista sedeo u krilu jer nije više bilo mesta :sweat (Toliko o organizaciji) Tek nekoliko dana kasnije u Prištini smo čuli da je aerodrom dignut u vazduh... :banghead

...
baclawa wrote:
Firewall wrote:Nevjerojatno za jedno tako ( navodno ) organiziranu vojsku. S obzirom da nije baš da je gorilo pod petama ( mislim da je bilo dovoljno vremena za evakuaciju ) moglo se to obaviti organiziranije i urednije. Moram priznati da je čak i ostalo podosta dokumentacije u rupama. Uglavnom tehnički manuali ali ima i zanimjivih dokumenata za koje me čudi da ih nisu uništili ili ponijeli.


Koja crna organizovana vojska... kada u četi veze od 22 oficira ostane 1. Sve se zapravo svodilo na TAJNU. Ono što je bilo tajna nisi znao i izgledalo ti je moćno i organizovano. U istini, mada se pričalo o povlačenju mislim da većina nije verovala da će do toga i doći. O samom povlačenju se saznalo taj dan kada je i počelo...

To što je ostala dokumentacija je još i dobro. Mi smo ostavili ceo sanduk municije u stražari. Nije nam se dalo vući to djubre dole :archange


Cijela rasprava ovdje;
viewtopic.php?p=12526#p12526
Moje mišljenje bi bilo da organizirana i planirano napuštanju objekta svakako mora uključivati brigu o svakom vojniku, pa makar on bio i ročnik.
Činjenica da spomenuti poručnik uopće nema saznanja gdje mu je sve vojska je više nego skandalozna, ali ako je ostao sam (kao oficir) onda ga se donekle može i razumjeti.
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby Let_lampa on 24 Jan 2010, 12:20

[quote="Let_lampa"]

Još malo o verziji bis i k:

Na ove dvije slike se ispod ruba usisnika može vidjeti antena u verziji MIG-21bis
Image Image Image]

Zadnja slika prikazuje lijevi upravljački panel sistema LAZUR u verziji MIG-21k
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby FirewireHR on 24 Jan 2010, 12:49

Let_lampa wrote:Ovaj model je bio opremljen uređajem "LAZUR" pomoću kojeg je bilo moguće navođenje lovca na cilj bez upotrebe radioveze.
Časnik za navođenje je pomoću odgovarajuće aparature pilotu slao podatke koji su prikazivani na brzinomjeru, visinomjeru i dodatnim signalizacijama o strani skretanja, uključenju forsaža i udaljenosti do cilja koji su pilotu bili potrebni kako bi došao do cilja.

Dali to ima veze sa ovim tekstom(?)...koji je vjerovatno vezan za radarsku stranu tog sistema.
U sastavu radarske stanice bila je i kabina automatizacije S-5014B sa računalom LOCUS 16 koji je omogućavao automatsku i poluautomatsku obradu podataka kao i slanje
obrađenih podataka u operativne centre.
LOCUS 16 je bio uvezan sa digitalno-frekvencijskim šifratorom (rad ljudi sa instituta Mihajlo Pupin iz Beograda) tako da je bilo moguće izvršiti 6 automatskih-neovisnih
navođenja lovačke avijacije na različite ciljeve u zraku.
Opremu za navođenje su imali avioni koji su bili stacionirani na aerodromu Željava.
Sve to skupa nekad je bilo dio jedinstvenog sistema VOJIN (Vazdušno Osmatranje, Javljanje I Navođenje) PVO JNA.
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby AutoExpert on 24 Jan 2010, 15:46

A sta je sa svim tim uredjajima sto su se nalazili u Zvezdi,jel i to unisteno tj jel ste pronasli neke ostatke ili je i to odneto pre unistenja?
AutoExpert
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 967
Joined: 25 Jan 2009, 01:31

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby FirewireHR on 24 Jan 2010, 16:15

Tamo nismo našli ništa konkretno osim ostataka namještaja i pregradnih zidova.
Vjerovatno su sakupljači sekundarnih sirovina to pokupili već odavno ako je i bilo nešto imalo vrijednije ostalo.
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby Let_lampa on 24 Jan 2010, 16:56

FirewireHR wrote:Dali to ima veze sa ovim tekstom(?)


Ima veze naravno s time da je pola aviona bilo verzije bis a ostali k, što se tiče 124 i 125.lae.
Izviđači su bili "stare" kante već u ono doba( L-14, L-15)
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby relay station on 25 Jan 2010, 23:50

Let_lampa wrote:
Let_lampa wrote:[/img][/url] Image]

Zadnja slika prikazuje lijevi upravljački panel sistema LAZUR u verziji MIG-21k

tu se vide neki brojevi šifre i neki gumb zvezan žicom valda da se ne uključi sam
moze objasnjenje ovog?na koji nacin se recimo na brzinomjeru manifestira signal dobiven linkom sustava lazur dali su to strelice gore dole vise manje ili brojevi za koliko trba povecati ili smanjiti brzinu na koji nacin je to rjeseno na samom instrumentima pomocu LED dioda ?
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby Let_lampa on 26 Jan 2010, 21:53

relay station wrote:
Let_lampa wrote:
Let_lampa wrote:[/img][/url] Image]

Zadnja slika prikazuje lijevi upravljački panel sistema LAZUR u verziji MIG-21k

tu se vide neki brojevi šifre i neki gumb zvezan žicom valda da se ne uključi sam
moze objasnjenje ovog?na koji nacin se recimo na brzinomjeru manifestira signal dobiven linkom sustava lazur dali su to strelice gore dole vise manje ili brojevi za koliko trba povecati ili smanjiti brzinu na koji nacin je to rjeseno na samom instrumentima pomocu LED dioda ?


Taj crni uređaj je služio za prijem signala.
Postavljanjem određenih brojeva za određeni dan, sat ili prema potrebi( VOLNI, ŠIFRA i RAZNOS), određivala se kriptozaštita i mogućnost prijema između aviona i centra za navođenje.
Na slici su crvenim crtama označeni pokretni indeksi na brzinomjeru, visinomjeru i kursnom uređaju koji su pilotu pokazivali elemente koje treba postići i održavati do slijedeće promjene.
Na uređaju u crvenom okruženju, vidi se nekoliko okruglih indikatora. Na donjima su se prikazivale ovakve naredbe( < I > ): za let ravno ili skretanje lijevo-desno.
Sa lijeve strane je brojčano prikazivana daljina do cilja u km( 3 podatka) a sa gornje strane naredba za forsaž i lansiranje rakete.
Image
User avatar
Let_lampa
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 444
Joined: 16 Oct 2009, 22:17

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby relay station on 26 Jan 2010, 22:39

hvala na odgovoru..to je ipak visa matematika za mene
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Previous

Return to Od Gazimestana preko Kninskih balvana do Oluje

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron