Kerozin-Dizel-Petrolej-Oktani....i ostalo

Ovdje možete o bilo čemu što nije obuhvaceno u drugim temama (kupujem, prodajem, poklanjam, tražim, itd...)

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby VP4868/4 on 28 Oct 2009, 20:42

Hammo-1 wrote:
Varas se VP

Citav Okrug Bihac je oko 80%ratnog vremena koristio Kerozin za automobile.kamione i autobuse a isto tako se kerozin koristio za kucnu rasvjeti tj,za petrolejsku lampu.

Evo ti cinjenice da je okrug Bihac bio odvojen od Svjeta od 0992 do 1995,,,Reci mo na koji je nacin dopremato gorivo u Bihac,


Vjerovali ili ne da se kao gorivo jos koristili Laneno ulje iz trafostanica(necim se mjesalo al neznam koja je druga komponenta ) i zajedno daju neku vrstu dizel goriva.


Hammo ne varam se i tocno je to sto TI govoris ,ALI kamioni,autobusi i ti automobili SU IMALI DIZEL MOTOR.
stavi ti benzin u petrolejsku lampu!!!! nemoj ni pomisliti!!!!

jos nisam cuo za laneno ulje u tansformatorima sto ne znaci da nema i takvih transformatora
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby LupusREBEL on 28 Oct 2009, 20:52

VP4868/4 wrote:
koji je sada to kur...ops milokliz?to amerikanci zovu petrolj?

Ma ne to što ameri zovu već ovi u rafinerijama, nekakav neprerađeni benzin, kao voda je, a pali se brže od baruta.
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby felga on 28 Oct 2009, 21:29

AutoExpert wrote:Kikas jeste sluzio u evakuaciji ali opreme a ljudstvo je islo GENEX-ovim 727 i JAT-ovim DC-9,toliko o piscu koji je makar mogao konkretno i tacno da kaze koji avioni,i brojevi nisu dopisivani i precrtavani,vec piloti koji su upravljali njima su bili vojni piloti.
Knjiga u ovom ratu je napisano dosta i svasta je pisano,negde je od istine dodavano sve i svasta..
A ti si FELGA ga usrao i sa KEROZINOM (citaj malo sta ti pishu svi sa foruma i malo procitaj o kerozinu a ne da citas kojekakve memoare bivshi JNA oficira,generala,majora koji su prodali i Srbiju i Hrvatsku i sve bivshe republike,i da slusas price rekla-kazala) a i kisok za virsle tije bio prava informacija iz prve ruke,tako da se po tome vidi koliko si upucen u Zeljavu ii koliko imas "ozbiljne" i "prave" informacije o Zeljavi.
I prekini da prepisujes sa foruma i okolnih sajtova i da pricas gluposti koje nemaju veze sa mozgom,vec ako ti nesto nije jasno ti pitaj ovde ljude koji znaju


Vidim da si ti jako upućen u sva zbivanja . A što se tiče literature, naravno čitam je i to upravo od onih koji su i uništili sam aerodrom sukladno tzv. konceptu Opšte narodne odbrane , borbe protiv vanjskog a bogami i unutarnjeg neprijatelja. A čitajući takve knjige naiđoh na podatak da je avijacija sa Željave praktički bila beskorisna u samom ratu. Pravi piloti i nadasve ljudi i dr. osoblje napustili su takvu armiju. Tko je ostao ??????????, onaj tko je bio spreman bacati kasetne bombe i gađati civilne ciljeve. Tako kažu generali koji su hrabro uzmaknuli prema istoku.
Najsposobnija je bila za uništenje vlastitih objekata i skladišta kao npr. u Oštarijama.
felga
Tihi forumaš
Tihi forumaš
 
Posts: 10
Joined: 25 Oct 2009, 19:06

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby LupusREBEL on 28 Oct 2009, 21:52

Bjelovarm Dori Dol, Komanda 5. vojne oblasti....
...ima hvala bogu vojarni i skaldišta koje su umištili na kile, što manje štoviše.
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby felga on 28 Oct 2009, 22:23

LupusREBEL wrote:Bjelovar, Dobri Dol, Komanda 5. vojne oblasti....
...ima hvala bogu vojarni i skaldišta koje su umištili na kile, što manje štoviše.


Pozdravljam te veteranu.

Kad bi aerodrom Željava bio u funkciji, mislim da bi ti bio pravi zapovjednik.
Sjetimo se Banskih dvora koji su raketirani Jugo zrakoplovima sa Željave . Isto tako veliku tvorničku zgradu pogona RIZ u Slunju , koji nije bio nikakav vojni objekt raketirao je zrakoplov sa Željave .
Zanimljiva je knjiga Branke Primorac, koja govori o životu i radu pok. pilota Rudolfa Perešina, koji je bez ičije pomoći sletio na aerodrom u Klagenfurtu što je bilo nezamislivo . Dakle to govori o njegovoj velikoj sposobnosti .
zanimljiv je slučaj s pok. pilotom Mirkom Vukušićem , koje je nekad službovao na samom aerodromu Željava , a koji je s poljoprivrednom avionom AN, dostavljao pomoć opkoljenim gradovima. Unatoč superiornosti u naoružanju ondašnje JNA, on je u svom avionu imao jedan jako vrijedan uređaj GPS, koji mu je pokazivao bitne parametre za let, dakle nije trebao ni kontrolu leta i sl.Na kraju su morali angažirati raketni sustav KUB, da bi oborili taj poljoprivredni aviončić .
felga
Tihi forumaš
Tihi forumaš
 
Posts: 10
Joined: 25 Oct 2009, 19:06

Re: Kerozin-Dizel-Petrolej-Oktani....i ostalo

Postby LupusREBEL on 28 Oct 2009, 22:30

Ma vraga bi ja dotjerao do neče, jedva sam vojsci postao razvodnik, ma što se tiče ništavanja JNA svoje i Hrvatske imovine ima toliko na pretek, pa neke bunare u Plesu su napunnili AP-enima jer nisu mogli ih pokupiti. A ima tog još, rafinerija Sisak, od koje su dobijali direknim cjevovodima gorivo svoje giganske spremnike, izd, itd,
Ma neda mi se pisat.
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Kerozin-Dizel-Petrolej-Oktani....i ostalo

Postby VP4868/4 on 28 Oct 2009, 22:42

taman si "pocepao" kad ono jos opet van teme. :urnebes: :urnebes: :urnebes:
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby kontejner on 28 Oct 2009, 22:46

Ziva rasprava, vidim. :ouioui

Kerozin je najslicniji petroleju, nesto brze hlapi .Opasne su pare, zato su tankovi sa vodenim jastucima .Pliva na povrsini vode , i upumpavas vodu on izlazi na vrhu,tako da su tankovi stalno puni i pare se ne mogu razviti. Isti sistem u pocetnom skladistu i zavrsnom , voda nutra-kerozin van,nesme biti slobodnog prostora .Po cjevima ide kerozin, a separatori odvajaju zaostalu vodu,nesto se uspije pomijesati .
Prije tankanja aviona sadrzaj svake noodovezene cisterne se provjerava reagensom na licu mjesta , uz zapisnik i potpis .Ak pocrveni, nemoze u avion .
Nikad nisam videl da se koristi kerozin iz Kleka.


Benzinac ide na kerozin, pogotovo ak je konstruiran sa duplim rezervarom ko stare BCS,Figaro,Olimpija kosilice .Pali na benzin, prebaci na kerozin i vozi .

Ima jako mali oktanski broj , pa detonira i puca na sve strane .Imam kosilicu 40 godina.

Avio benzin ima visoki oktanski broj (125-130), i najbolji je za zipo upaljace.Mozes upaliti cigaretu dok tegljac bez blokade juri kolko ide prema cetvorki,(na crnjaka, nesme se , ali nesme ni tegljac van linije, pa onda ....).Ak neko sedi iza tebe u smjeru voznje , bude flambiran,ali se upaljac ne gasi .
User avatar
kontejner
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 254
Joined: 07 Dec 2008, 10:20

Re: Neviđena Željava (osim onih koji su službovali tamo)

Postby FirewireHR on 28 Oct 2009, 22:56

kontejner wrote:Kerozin je najslicniji petroleju, nesto brze hlapi .Opasne su pare, zato su tankovi sa vodenim jastucima .Pliva na povrsini vode , i upumpavas vodu on izlazi na vrhu,tako da su tankovi stalno puni i pare se ne mogu razviti. Isti sistem u pocetnom skladistu i zavrsnom , voda nutra-kerozin van,nesme biti slobodnog prostora .Po cjevima ide kerozin, a separatori odvajaju zaostalu vodu,nesto se uspije pomijesati .
Prije tankanja aviona sadrzaj svake noodovezene cisterne se provjerava reagensom na licu mjesta , uz zapisnik i potpis .Ak pocrveni, nemoze u avion .
Nikad nisam videl da se koristi kerozin iz Kleka.

Lijepo razjašnjeno.
A gdje su cisterne punile spremnike?...jeli kod onih separatora?

kontejner wrote:Mozes upaliti cigaretu dok tegljac bez blokade juri kolko ide prema cetvorki,(na crnjaka, nesme se , ali nesme ni tegljac van linije, pa onda ....).Ak neko sedi iza tebe u smjeru voznje , bude flambiran,ali se upaljac ne gasi .

:)
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Kerozin-Dizel-Petrolej-Oktani....i ostalo

Postby crank on 29 Oct 2009, 00:29

jao koji istovar hahahhaha
laneno ulje u trafostanicama hahhahahahahha kakve nebuloze..... [smly_a035smly.gif] [smly_a035smly.gif]

cijeli rat sam vozio tamica na trafo ulje,radio u elektrodistribuciji do 2001,sve znam o tim uljima ali za laneno jos nisam cuo da se koristi ,svasta cu naucit ovde na forumu [smly_k045asmly.gif]
User avatar
crank
Tihi forumaš
Tihi forumaš
 
Posts: 11
Joined: 24 Jun 2008, 21:55

Re: Kerozin-Dizel-Petrolej-Oktani....i ostalo

Postby LupusREBEL on 29 Oct 2009, 07:48

Ja bogme sam čuo da laneno ulje ide u trafo, inače smo ga u vojsci dobijali za čišćenje gojzerica, ali frend i buraz mi rade na trodo stanicama, frend radi u "Končar-lokomotive i željznička infrastruktura, gornji i donji postroj" a buraz na izmjeni trafostanica i visokonaponskih sklopki. Dali to sleng da je unutra laneno ulje neznam. Znam da je to ulje toliko rijetko, pišem u trafo stanici, da jednostavno prođe kroz zemlju kad ga proliješ.
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Kerozin-Dizel-Petrolej-Oktani....i ostalo

Postby blake on 29 Oct 2009, 11:13

Kerozin ili petrolej ili JET-fuel je po sastavu jedno te isto. Gustoća 780-820 je otprilike izmedju motornih benzina i dizel goriva. Petrolej se dodaje dizel-gorivu zimi 10-30%, da se spriječi "smrzavanje" dizela, tj.izlučivanje parafina. U tako velikoj količini, mora se gorivu dodati malo motornog ulja ili još bolje dvotaktola, jer je petrolej suh, pa se može oštetiti boš bumpa, i stijenke cilindara.
Prodavao se prije par godina na benzinskim stanicama, kad su bile popularne sobne petrolejske peći. Koristi se dakle za umješavanje u dizel-gorivo.
Zapaljiv je SAMO u intervalu od 25-45 'C.

"Gazolin" je lokalni naziv u krajevima oko Kutine, Ivanića, Popovače, Čazme za kondenzatkoji se pojavljuje iz plina prilikom crpljenja nafte iz zemlje, na onim pumpamašto vidite uz autoput. Ima miris po lošem benzinu, oktanski broj mu je 55-80, i miješa se s benzinom u vozilima s niskom kompresijom, jer ima izraženu samodetonaciju.Od takvog goriva motor zbog preranog paljenja lupa, i klikću ventili. Zato je pogodan za upotrebu u dvotaktnim motorima koji toga nemaju (Tomos, MZ, Wartburg, Trabant-kojih u tim krajevima i danas ima puno). Takodjer je vrlo "suh", pa mu u dvotaktnim motorima paše što je dodano ulje u mješavinu, 5-6%.
Vrlo je hlapljiv i JAKO lako plane. Volumen mu se jako mijenja s temperaturom.
Ne može se dodavati u dizel gorivo.

Gazolin je lokalni naziv za lokalni fenomen, i ne treba ga brkati s "gasoline" kako u Americi zovu benzin na pumpama, ili npr. "petrol" u Australiji.

Transformatorska ulja su naftna ulja, gustoće 850-920, dakle gušća od dizel-goriva, pa se mogu miješati s njima. Upotreba moguća u starijim dizel-motorima (tamići, traktori).Zbog potrebe da u transformatorskim uljima nema vlage (jer ne smiju biti vodljiva), miješaju se sa lanenim uljima (firnajz) ili sličnim sušivim uljima, ili aditivima.
E, ovi aditivi koji se dodaju u trafo ulje prilikom gorenja ili istjecanja razvijaju PCB! Prije rata je otkriveno da tvornica transformatora u Sloveniji ispušta otpadno ulje u Kupu prije Karlovca i trebalo je godinama da koncentracija nizvodno padne na bezopasnu.
Firewire je puno pisao o učinscnima PCB-a na podzemne vode na Željavi.

Na Baniji je bilo puno priča da su se "krajišnici" vozili na to ulje iz trafostanica.
Ako u tome ima istine, kolika je količina ulja u svim trafostanicama zajedno (a koje se nisu koristile); i opet treba se miješati sa dizelom/lož-uljem da bi se moglo koristiti kao gorivo. Laneno ulje se otapa u petroleju, dakle u kerozinu.

Naravno , uvijek postoji mogućnost da je netko pomiješao nešto i nešto drugo i slučajno pogodio omjer, i da je motor to htio progutati.

Što se tiče rafinerije u Sisku, nije bila spojena s cjevovodima, već se gorivo otpremalo vagonski do skladišta u Volinjskom jarku (Volinja, na Uni, granica HR-BiH kod Bosanskog Novog). Iz tog skladišta vozila se opet vagonima do pumpi koje su prepumpavale gorivo na
Željavu.

Za sad ovoliko.
User avatar
blake
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 547
Joined: 19 Apr 2008, 16:54

Re: Kerozin-Dizel-Petrolej-Oktani....i ostalo

Postby LupusREBEL on 29 Oct 2009, 11:26

Ma to sam lupio, navodno, znalo se je koji su spremnici u rafineriji za ex JNA i robne rezerve a koje je za slobodu prodaju, na to sam mislio. Ako je i to istinito.
Image
User avatar
LupusREBEL
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5238
Joined: 21 Jul 2008, 19:43
Location: Zagreb

Re: Kerozin-Dizel-Petrolej-Oktani....i ostalo

Postby VP4868/4 on 29 Oct 2009, 11:37

blake wrote:Kerozin ili petrolej ili JET-fuel je po sastavu jedno te isto. Gustoća 780-820 je otprilike izmedju motornih benzina i dizel goriva.
++++++++++cut++++++++++++
Za sad ovoliko.


:hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi :hi

ovo je odgovor!!!!!!!!!!!!!!!
29.12.2018.
pozdrav X :garde
User avatar
VP4868/4
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 2218
Joined: 30 Jun 2008, 22:58

Re: Kerozin-Dizel-Petrolej-Oktani....i ostalo

Postby crank on 29 Oct 2009, 21:48

cijeli rat se u sarajevu vozilo na trafo ulje ,otprilike ga ima 470-500 L u jednom transformatoru 630 kva,islo je bez mijesanja.cak mogu rec da tamic ide malo bolje uz brdo nego na naftu...golfovi dvicine i ostalo vau vau smece je islo na to,cak se vozilo na staro ulje iz auta,atf ulje....sve sto se moglo krast krali su i sipali..iz lokomotiva,kranova,liftova...golf dvicina ide cak i na 80w iz lift reduktora ,na 2 litra tog ulja sipa se litra uljanog razredjivaca i ide...ne bi vjerovao da se nisam vozio na to smece u golfu dvicini...
User avatar
crank
Tihi forumaš
Tihi forumaš
 
Posts: 11
Joined: 24 Jun 2008, 21:55

Previous

Return to Off topic

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron