Page 1 of 1

REGISTRACIJE AVIONA U SFRJ

PostPosted: 15 Oct 2009, 17:11
by AutoExpert
Lutajuci po internetu nadjoh nesto zanimljivo na sajtu : http://ocili.com/forum/arhiva.php?topic=2473.0

ovo je samojedan deo.....

Registracije:

Prve registracije aviona su bile primenjene od strane Kreljevine SHS, i tada su svi naši avioni nosili prefiks UN-xxx, da bi Jugoslavija 1935. godine dobila zvanični prefiks YU-xxx. Ovaj prefiks je nastavila da koristi Srbija.

Registracione oznake su sledeće:

YU-Axx za putničku avijaciju;
YU-Bxx za poljoprivrednu, geološku, istraživačku, medicinsku, vatrogasnu, spasilačku, avio-taksi i teretnu avijaciju;
YU-Hxx za helikoptere;
YU-Cxx i YU-Dxx za jednomotorne sportske avione;
YU-Oxx za balone;
YU-Wxx za ultralake letelice;
YU-Zxx za amaterski pravljene avione;
YU-Xxx za eksperimentalne avione

Prvi Potezi koje je Aeroput nabavio su u početku nosili strane registracije, da bi potom bili preregistrovani.

X-SEBC (ušao u flotu januara 1928.) je bio nazvan "Beograd", preregistrovan je u UN-EBC, potom u UN-SAB i 1935. u YU-SAB.
X-SEBD (u floti od februara 1928.) je bio nazvan "Zagreb", preregistrovan je u UN-ECD, potom u UN-SAC i u YU-SAC.
X-SEBF (u floti od februara 1928.) je preregistrovan u UN-EDF, UN-SAD i YU-SAD.
X-SEFG (sa slike, u floti od februara 1928.) je bio nazvan "Skopje" i preregistrovan je u UN-EFG, UN-SAE i YU-SAE.
UN-EGH (u floti od januara 1929.) je postao UN-SAF, potom YU-SAF.
UN-EHI (u floti od januara 1929.) je postao UN-SAG, YU-SAG.

Spartan Cruiser Mk.II (tri aviona)
YU-SAN je nabavljen septembra 1933., povučen iz upotrebe januara 1938.
YU-SAO je nabavljen maja 1934., povučen iz upotrebe januara 1938.
YU-SAP je nabavljen maja 1935., povučen iz registra 1937

Bregeut 19/X (jedan avion, YU-PCJ)
YU-PCJ je nabavljen maja 1934., povučen iz upotrebe 1937.

Nabavljen juna 1936., povučen iz upotrebe januara 1938.

Aeroput MMS.3 (jedan avion, YU-SAR)

Domaći avion, razvijen specijalno za potrebe Aeroputa, ušao u upotrebu septembra 1936, povučen iz upotrebe januara 1938.

Caudron C.448 Goéland (dva aviona)

Svega sedam komada ovih francuskih putničkih dvomotoraca je bilo napravljeno, od kojih su dva služila u Aeroputu.
YU-SAT je nabavljen aprila 1937., povučen iz upotrebe aprila 1940.
YU-SAU je nabavljen aprila 1937., povučen iz upotrebe aprila 1940.

Lockheed L.10A Electra (osam aviona)
YU-SAV je nabavljen jula 1937., povučen iz upotrebe 1. januara 1938.
YU-SAZ (sa slike) je nabavljen jula 1937., povučen iz upotrebe 1. januara 1938.
YU-SBA je nabavljen juna 1938., predat na korišćenje RAF-u 1941. kao AX-700 ili kao OK-CTA(?).
YU-SBB je nabavljen juna 1938, ne zna se šta je bilo sa ovim avionom, verovatno je uništen u Aprilskom ratu.
YU-SBC je nabavljen aprila 1939., verovatno uništen tokom Aprilskog rata 1941.
YU-SBD je nabavljen maja 1939., verovatno uništen tokom Aprilskog rata 1941.
YU-SBE je nabavljen juna 1939., verovatno uništen tokom Aprilskog rata 1941.
YU-SDA je nabavljen jula 1939., verovatno uništen tokom Aprilskog rata 1941.

Douglas DC-3 Dakota (20 aviona)
JAT je na DC-3 leteo odmah posle II sv. rata. Većina su bile vojne varijante C-47, prerađene nazad u civilne DC-3 verzije.

YU-ABA, ne zna se šta je bilo sa ovim avionom.
YU-ABB, otpisan.
YU-ABC, srušio se 21.9.1950. u Zagrebu.
YU-ABD, prodat.
YU-ABE, srušio se 8.6.1956. u Minhenu.
YU-ABF, ne zna se šta je bilo sa ovim avionom.
YU-ABG, sada je izložen u muzeju u Surčinu.
YU-ABH, srušio se u Mostaru 25.8.1962.
YU-ABI, otpisan, trune pored piste aerodroma Nikola Tesla u Beogradu?
YU-ABJ, otpisan, služi kao Ground Trainer na aerodromu Nikola Tesla u Beogradu?
YU-ABK, srušio se u St.Floranu, Austrija, 8.1.1968.
YU-ABL, ne zna se šta je bilo sa ovim avionom.
YU-ABM, najstariji DC-3 u floti (napravljen 1937.), prodat.
YU-ABU, predat na korišćenje u RViPVO.
YU-ABV, predat na korišćenje u RViPVO.
YU-ABW, predat na korišćenje u RViPVO.
YU-ACA, ne zna se šta je bilo sa ovim avionom.
YU-ACB, srušio se u Beogradu 20.2.1965.
YU-ACC, srušio se u Skoplju 22.10.1961.
YU-ACD, prodat.

Junkers JU-52 (3 aviona)
YU-SAA, ne zna se šta je bilo sa ovim avionom.
YU-SAB, ne zna se šta je bilo sa ovim avionom.
YU-SAC, ne zna se šta je bilo sa ovim avionom.

Convair 340 (3 aviona)
YU-ADA, srušio se u Minhenu 22.12.1956.
YU-ADB, prerađen u Convair 440, otpisan u Beogradu 1970.
YU-ADC, srušio se u Beču 10.10.1955.

Convair 440 (8 aviona)
YU-ADD, prodat.
Convair 340 YU-ADB je prerađen u Convair 440.
YU-ADK, prodat.
YU-ADL, srušio se u Titogradu 4.2.1969.
YU-ADM, prodat.
YU-ADN, prodat.
YU-ADO, bio je konvertovan u VC-54 za potrebe snimanja filma o Titu. Izložen je u muzeju vazduhoplovstva u Surčinu.
YU-ADP, prodat.
YU-ADR, prodat.

Douglas DC-6 (3 aviona).
YU-AFA, korišćen kao Titov lični avion, prodat u Afriku, restauriran od strane kompanije Red Bull, još uvek leti, današnja registracija nepoznata.
YU-AFB, korišćen zajedno sa RViPVO, prodat.
YU-AFD, bio iznajmljen, privremeno u JAT-u.

Ilyushin IL-14M (6 aviona)
YU-ADE, predat na korišćenje u RViPVO
YU-ADF, predat na korišćenje u RViPVO
YU-ADG, predat na korišćenje u RViPVO
YU-ADH, predat na korišćenje u RViPVO
YU-ADI, predat na korišćenje u RViPVO
YU-ADJ, predat na korišćenje u RViPVO


Sud Aviation Caravelle SE-210 (8 aviona)
YU-AHA, nazvan "Dubrovnik", ušao u flotu 21.1.1963., prodat.
YU-AHB, nazvan "Bled", ušao u flotu 1963., izložen ispred muzeja u Surčinu.
YU-AHD, nazvan "Opatija", ušao u flotu 1963., udario u brdo kod Maganika u Crnoj Gori zbog greške kontrole leta 11.9.1973.
YU-AHE, nazvan "Budva", ušao u flotu 10.6.1965., rasklopljen u Zagrebu?
YU-AHF, nazvan "Split", ušao u flotu 28.5.1967., prodat.
YU-AHG, nazvan "Ohrid", ušao u flotu 11.1.1968., prodat.
YU-AHK, ušao u flotu 7.4.1969., iznajmljen od Sud-Aviationa, vraćen 1970.
YU-AJG, ušao u flotu maja 1972, otpisan 21.11.1972., teško oštećen tokom prinudnog sletanja u Beogradu.


Boeing 727-200 (12 aviona u floti)
D-AHLL, iznajmljen od Hapag Lloyda, leteo kratko 1980., vraćen.
D-AHLM, iznajmljen od Hapag Lloyda, leteo kretko 1980., vraćen.
YU-AKA, nabavljen 1974., udario u brdo greškom kapetana u Erdzanu, na Kipru, dok je leteo iznajmljen u kompaniji Talia Airways (kao AC-AKD) 27.2.1988.
YU-AKB, nabavljen 1974., nije u operativnom stanju, čeka da bude rasklopljen u Beogradu.
YU-AKD, avion je u vlasništvu RViPVO, povremeno davan JAT-u na korišćenje.
YU-AKE, nabavljen 1974., nije u operativnom stanju, čeka da bude rasklopljen u Beogradu.
YU-AKF, nabavljen 1975., nije u operativnom stanju, biće izložen ispred muzeja u Surčinu.
YU-AKG, nabavljen 1975., nije u operativnom stanju, čeka da bude rasklopljen u Beogradu.
YU-AKI, nabavljen 1980., rasklopljen u decembru 2006. u Beogradu.
YU-AKJ, nabavljen 1980., nije u operativnom stanju, čeka da bude rasklopljen u Beogradu.
YU-AKK, nabavljen 1980., rasklopljen u novembru 2006. u Beogradu, delovi prodati Kam Airu iz Avganistana.
YU-AKL, nabavljen 1981., nije u operativnom stanju, čeka da bude rasklopljen u Beogradu.

Boeing 707-340 (10 aviona)
N722PA, iznajmljen od Pan Americana, leteo kratko u JAT-u 1971.
N724PA, iznajmljen od Pan Americana, leteo kratko u JAT-u 1971.
YU-AGA, nazvan "Raga", leteo od 1970 - 1974, vraćen PanAm-u od koga je iznajmljen.
YU-AGD, leteo 1972./'73., iznajmljen od PIA-Pakistan Airlines, vraćen.
YU-AGE, nabavljen 1972., rasklopljen 1989. u Beogradu.
YU-AGF, leteo 1972., iznajmljen od PIA-Pakistan Airlines, vraćen.
YU-AGG, nabavljen 1972, rasklopljen 1990. u Beogradu.
YU-AGH, leteo 1973., iznajmljen od Turkisha, vraćen.
YU-AGI, nabavljen 1974., prodat 1988. Corsairu.
YU-AGJ, nabavljen 1974., prodat 1987. Florida West Airlinesu.


McDonnell Douglas DC-9-30 (16 aviona)
I-DIKY, bio u JAT-u 1969./'70., iznajmljen od Alitalie, vraćen.
YU-AHL, nabavljen 1970., prodat 1987. Northwest-u.
YU-AHM, nabavljen 1970., prodat 1986. Northwest-u.
YU-AHN, nabavljen 1970. nije u operativnom stanju, čeka da bude rasklopljen u Beogradu.
YU-AHO, nabavljen 1970., prodat 1987. Northwest-u.
YU-AHP, nabavljen 1970., prodat 1986. Northwest-u.
YU-AHT, nabavljen 1971., srušio se u Češkoj Kamenici (Čehoslovačka) 26.1.1972. Bomba je bila postavljena u avionu od strane terorista. Stjuardesa Vesna Vulović je jedina preživela pad sa 10000m.
YU-AHU, nabavljen 1971., nije u operativnom stanju, čeka da bude rasklopljen u Beogradu.
YU-AHV, nabavljen 1971., nije u operativnom stanju, čeka da bude rasklopljen u Beogradu.
YU-AJH, nabavljen 1973., prodat 2003. Sosolsio Airlinesu iz Nigerije.
YU-AJI, nabavljen 1973., rasklopljen u novembru 2006. u Beogradu.
YU-AJJ, nabavljen 1973., čeka da bude rasklopljen u Beogradu.
YU-AJK, nabavljen 1973, rasklopljen u Beogradu decembra 2006.
YU-AJL, nazvan "Vršac", nabavljen 1973., čeka da bude rasklopljen u Beogradu.
YU-AJM, nazvan "Sv.Nikola", nabavljen 1973., čeka da bude rasklopljen u Beogradu.
YU-AJN, iznajmljen od Inex-Adrije 15.4.1974., teško oštećen pošto je promašio pistu prilikom vizuelnog prilaza (u Beogradu?) 23.11.1974., posle toga je otpisan.

Boeing 737-300 (10 aviona)
YU-AND, nabavljen 1985., nazvan "Kruševac", prvi 737-300 u Evropi, operativan.
YU-ANF, nabavljen 1985., operativan.
YU-ANH, nabavljen 1985., operativan.
YU-ANI, nabavljen 1985., operativan.
YU-ANK, nabavljen 1987., operativan.
YU-ANL, nabavljen 1986., operativan.
YU-ANV, nabavljen 1988., nazvan "Tivat", leti iznajmljen za Bellwiev Airlines, Nigerija.
YU-ANW, nabavljen 1988., operativan.
YU-ANJ, nabavljen 1986., operativan.
YU-AON, nabavljen 2002., iznajmljen od Wells Fargo Bank Northwest.

McDonnell Douglas DC-10-30 (9 aviona)
N107WA, vlasnik aviona je TWA, iznajmljivan je više puta tokom '80-tih, vraćen.
OH-LHA, iznajmljivan '87./'88. od Finnaira, vraćen.
OO-SLA, nazvan "Slavica", iznajmljivan 1986., 1987. i 1989. od Sabene, vraćen.
TU-TAL, nazvan "Tuta", iznajmljivan 1985.-1986. od Air Afrique.
YU-AMA, kupljen 1978. nazvan "Nikola Tesla", prodat 1992. ICC-u.
YU-AMB, nabavljen 1979., nazvan "Beograd", prodat 2005. (poslednji DC-10 iz JAT-ove flote).
YU-AMC, nabavljen 1988., vraćen 1992. vlasniku - Electra Aviationu.
YU-AMD, nabavljen 1989., vraćen 1992. vlasniku - Electra Aviationu.

Avione Transport Regional ATR-72-300 (4 aviona)
YU-ALN, nabavljen 1990., operativan.
YU-ALO, nabavljen 1990., operativan.
YU-ALP, nabavljen 1991., operativan.
YU-ALR, nabavljen 2003, iznajmljen od TAT Leasing, operativan.

Avione Transport Regional ATR-42-300 (3 aviona)
YU-ALK, nabavljen 1987, vraćen vlasniku 1990. Vlasnik: ATR.
YU-ALL, nabavljen 1987., vraćen vlasniku 1990. Vlasnik: ATR.
YU-ALM, nabavljen 1988., vraćen vlasniku 1990. Vlasnik: ATR.

ROMBAC 1-11 (jedan avion)
YU-BRA, leteo 1990., iznajmljen od TAROM-a, vraćen.

Boeing 737-400 (3 aviona)
YU-AOO, nabavljen 2003., iznajmljen od Air One, vraćen 2005. Avion je nestao iznad Indonezije 1.1.2007.
YU-AOR, iznajmljen 2004. od US Airwaysa, operativan.
YU-AOS, iznajmljen 2004. od US Airwaysa, operativan.

Lisunov Li-2P (10 aviona)
YU-BAA - nepoznata sudbina ovog aviona
YU-BAB - nepoznata sudbina ovog aviona
YU-BAC - nepoznata sudbina ovog aviona
YU-BAD - Srušio se 27.11.1947. u Podgorici
YU-BAE - nepoznata sudbina ovog aviona
YU-BAF - nepoznata sudbina ovog aviona
YU-BAG - nepoznata sudbina ovog aviona
YU-BAH - nepoznata sudbina ovog aviona
YU-BAI - nepoznata sudbina ovog aviona
YU-BAJ - nepoznata sudbina ovog aviona

Lisunov LI-2T (dva aviona)
YU-BAP - nepoznata sudbina ovog aviona
YU-BAR - nepoznata sudbina ovog aviona

Tupolev Tu-134 (12 aviona)
YU-AHH Ne zna se šta je bilo sa ovim avionom.
YU-AHI Ne zna se šta je bilo sa ovim avionom.
YU-AHS Ne zna se šta je bilo sa ovim avionom.
YU-AHX (na slici) otpisan (nalazi se u Limi, Peru?).
YU-AHY Ne zna se šta je bilo sa ovim avionom.
YU-AHZ Srušio se 23.5.1971. u Rijeci.
YU-AJA Vraćen na korišćenje SSSR-u?
YU-AJD Vraćen na korišćenje SSSR-u?
YU-AJS Srušio se 2.4.1977. u Gabonu.
YU-AJV Vraćen na korišćenje SSSR-u?
YU-AJW Vraćen na korišćenje SSSR-u?
YU-ANE Vrećen na korišćenje SSSR-u?

Boeing 727-200 (5 aviona)
YU-AKD dat na korišćenje Danskoj (nabavljen od Danske?).
YU-AKH dat na korišćenje Danskoj (nabavljen od Danske?).
YU-AKM ne zna se šta je bilo sa ovim avionom.
YU-AKO dat u SAD, završio u Australiji?
YU-AKR u Australiji?

Boeing 737-200 (7 aviona)
YU-ANP Aktivan, iznajmljen Sudanu?
YU-ANU Srušio se 28.2.1998. u Kadunu.
YU-ANX (sa slike) dat u SAD.
YU-ANY dat u SAD.
YU-ANZ leteo u Hondurasu, potom u Indiji (i dalje tamo?).
YU-AOF dat u SAD.
YU-AOG dat u SAD.

Douglas DC-6B (5 aviona)
YU-AFC Nabavljen od KLM-a, ne zna se šta je bilo sa ovim avionom
YU-AFD Nabavljen od KLM-a, ne zna se šta je bilo sa ovim avionom
YU-AFE Nabavljen od KLM-a, ne zna se šta je bilo sa ovim avionom
YU-AFF Izložen ispred aerodroma Brnik u Ljubljani
YU-AFG Ne zna se šta je bilo sa ovim avionom

McDonnel Douglas DC-9-30 (12 aviona)
YU-AHJ Preveden je u slovenački registar kao S5-ABF. Adria više ne leti sa njim, verovatno je otpisan.
YU-AHR Srušio se 19.3.1972. u Adenu.
YU-AHW Nabavljen od Italije (?), preveden u slovenački registar kao S5-ABG, prodat Madagaskaru.
YU-AJB Nabavljen od SAD, vraćen u SAD.
YU-AJF Uveden u slovenački registar kao S5-ABH, otpisan?
YU-AJN Srušio se 23.11.1974 u Beogradu.
YU-AJO Srušio se 30.10.1975 u Pragu.
YU-AJR Sudario se sa drugim avionom 10.9.1976 u Zagrebu.
YU-AJT Nabavljen od SAD, vraćen u SAD.
YU-AJU Prodat u SAD?
YU-AJX Nabavljen od SAD, vraćen u SAD.
YU-AJY Nabavljen od SAD, vraćen u SAD.

BAC 1-11 / ROMBAC 1-11 (5 aviona)
YU-AKN Nabavljen od Rumunije, (nije licencna varijanta), vraćen je Rumuniji, srušio se 4.5.2002. leteći pod Nigerijskim oznakama.
YU-ANN Nabavljen od Rumunije, (licencna varijanta), vraćen Rumuniji, srušio se 30.12.1995. u Istanbulu pod rumunskim oznakama.
YU-ANS Nabavljen od Rumunije, (licencna varijanta), vraćen Rumuniji, otpisan u Bukureštu.
YU-ANR Nabavljen od Rumunije, (licencna varijanta), vraćen Rumuniji, otpisan u Bukureštu.
YU-ANT Nabavljen od Rumunije, (licencna varijanta), vraćen Rumuniji, sudbina nepoznata.

Douglas DC-8 (jedan avion)
YU-AGB, iznajmljen od SAD, posle kraćeg vremena u Inex-Adriji vraćen u SAD kao N806SW.

DeHavilland DHC-7
YU-AIE prebačen u slovenački registar kao S5-ACA, dat na korišćenje u inostranstvo?
YU-AIF ne znam šta je bilo sa ovim avionom. Jedan DHC-7 je leteo u Adriji pod reg. ozn. S5-ACB, ne znam da li je to ovaj, ili je Adria nabavljala još DHC-7 aviona.

McDonnell Douglas/Boeing MD-80 (6 aviona)
YU-AJZ (varijacija MD-81), prešao u slovenački registar kao S5-ABE, ne zna se šta je bilo sa ovim avionim, Adria više ne leti na njima.
YU-ANA (varijacija MD-82), srušio se na Korzici 1.12.1981.
YU-ANB (varijacija MD-82), prešao u slovenački registar kao S5-ABA, završio u SAD nekako.
YU-ANC (varijacija MD-82), prešao u slovenački registar kao S5-ABB, vraćen u SAD odakle je nabavljen.
YU-ANG (varijacija MD-82), prešao u slovenački registar kao S5-ABC, ne zna se šta je bilo sa njim.
YU-ANO (varijacija MD-82), prešao u slovenački registar kao S5-ABD, ne zna se šta je bilo sa njim.

Airbus A320 (4 aviona)
YU-AOA, preregistrovan u slovenački registar kao S5-AAA, i dalje leti za Adriu.
YU-AOB, Nabavljen od Kipra, vraćen na Kipar.
YU-AOD, prešao u slovenački registar kao S5-AAB, i dalje leti za Adriu.
YU-AOE, prešao u slovenački registar kao S5-AAC, i dalje leti za Adriu.

Bombardier CRJ 100/CRJ 200 (6 aviona)
S5-AAH, CRJ 100, nabavljen 2002., aktivan.
S5-AAE, CRJ 200, nabavljen 1998., aktivan.
S5-AAI, CRJ 200, nabavljen 2005., aktivan.
S5-AAF, CRJ 200, nabavljen 1998., aktivan.
S5-AAG, CRJ 200, nabavljen 2000., aktivan.
S5-AAJ, CRJ 200, nabavljen 2005., aktivan.

Fokker F.28 Mk.4000 Fellowship (dva aviona)
YU-AOH Nabavljen iz Benina, prosleđen na službu u Mijanmar (Burmu)
YU-AOI Nabavljen iz Holandije (od KLM-a?), sudbina nepoznata.

Fokker F.100 (pet aviona)
YU-AOK Nabavljen iz Britanije, aktivan (bio iznajmljen Air Vardaru, vraćen u Montenegro)
YU-AOL Nabavljen iz Britanije, aktivan (ali iznajmljen Belle Airu trenutno)
YU-AOP Aktivan
YU-AOT Aktivan
YU-AOM Aktivan, iznajmljen Master Airwaysu trenutno.

Let 410 (dva aviona)
YU-BXX Nabavljen od Rusije, aktivan?
YU-BYY Nabavljen od Rusije, aktivan?