Page 2 of 2

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 09 Mar 2013, 12:17
by 9aplus
Otiso je sarmu probo nije.....

http://vlada.hr/hr/naslovnica/priopcenj ... ra_turizma

Prije toga bilo ovo:
http://vlada.hr/hr/content/download/243 ... 0-%207.pdf

Da bi se na ovo naravno zaboravilo a bilo je samo 2-3 mjeseca prije:
http://helifor.eu/heliblog/wp-content/u ... age-53.pdf

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 09 Mar 2013, 13:17
by FirewireHR
Kao laik vidim ovako na brzak da ispada kako nema interesa za poboljšanje otočkih veza sa kopnom (brodskih i zračnih) u predloženim mjerama.
Masa mjera ima odličnu podlogu za birokratske manipulacije na svim razinama vlasti (u cilju sticanja osobne koristi) tipa ovih zbog kojih je ovaj danas dao ostavku.
A također ne mogu ne zamjetiti da se forsira taj famozni golf i sve što ide uz njega...to je biće pitanje od životne važnosti(?) [smly_n010smly.gif]
...a naravno sve mjere će uglavnom financirati državna kasa tj. porezni obveznici.
[smly_k045asmly.gif]

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 12 Mar 2013, 10:55
by TonyDo
Zatvara se aerodrom na Braču, turoperator šokiran

Aerodrom na Braču zatvorit će se prije ovogodišnje turističke sezone, a tvrtka će otići u stečaj. Tako su se dogovorili najveći pojedinačni vlasnici Aerodroma Brač, većinski vlasnik Jako Andabak i Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture uime države koja ima 36 posto udjela u tvrtki, kako bi zaustavili višegodišnje gomilanje gubitaka otočne zračne luke, izvještava Poslovni dnevnik.

Odluka o zatvaranju aerodroma šokirala je tvrtku Gruber Reisen, austrijskog turoperatora koji je već prodao 3.500 aranžmana koji uključuju slijetanje na brački aerodrom ovog ljeta. Franz Benze, prokurist Gruber Reisena stoga je na upravo završenom berlinskom sajmu ITB Berlin, ne baš uspješno, pokušavao doći do ministra turizma Veljka Ostojića kako bi eventualno nagovorio hrvatske vlasnike da ne zatvaraju Aerodrom Brač. Inače, tvrtka Gruber vlasnik je Hotela Bretanide na Bolu, i svoje grupe gostiju uglavnom je dovodila zračnim putem, piše Poslovni.hr.

"Kako je Zračna luka Split prebukirana u sezoni, Brač je bio idealna kombinacija za naše čartere tijekom ljeta, gdje smo radili u prosjeku stotinjak letova godišnje, puneći i naš Hotel, ali i druge kapacitete uključujući i Bluesun hotele Jake Andabaka. Do sad smo za ovu sezonu prodali aranžmane za 3.500 ljudi koji bi trebali sletjeti na Brač, i bojimo se što će biti ako se aerodrom zatvori", kazao je za Poslovni.hr Franz Benze.

Međutim, Gruber je jedini turoperator koji je svoje goste dovodio na Aerodrom Brač koji je s oko 35 tisuća putnika spao na jedva desetak tisuća godišnje.

"Zbog toga aerodrom godišnje ima gubitak od oko pola milijuna kuna, što više nema smisla. Nije mi jasno zašto Gruber prodao aranžmane s letom na Brač, ako su već prije godinu dana znali za naše planove sa zatvaranjem. Tad smo im ponudili da plaćaju veću naknadu za korištenje aerodroma kako bi subvencionirali pokriće gubitka, to nisu prihvatili i ovo je jedino moguće rješenje. Ako im je opstanak aerodroma bio tako važan, zašto nisu u njega uložili?", pita se Andabak čiji Bluesun Hoteli na Bolu ne ovise o zračnoj liniji, jer najveći dio gostiju dolazi iz destinacija koje povezuje autocesta.

Andabak tvrdi da nijedan vjerovnik u budućem stečaju tvrtke neće ostati bez svojih potraživanja, uključujući i 18 radnika Aerodroma koji ne bi trebali ostati bez posla, iako će tvrtka Aerodrom Brač otići u stečaj.

"Manjem dijelu radnika posao će ponuditi Zračna luka Split, ostalima će se ponuditi posao u našim hotelima. Preuzet ćemo i dugovanja prema bankama, tako da neće ostati ni lipe dugovanja, te stoga ovo neće biti klasični stečaj", pojašnjava Andabak.

Što će dalje biti s aerodromom još nije odlučeno, opcija je da se pretvori u sportski aerodrom, što znači da će imati znatno manje troškove, ali i to da više neće moći primati putničke avione ni čartere, zaključuje Poslovni dnevnik.


http://www.dalmacijanews.com/Hrvatska/V ... kiran.aspx

Image

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 12 Mar 2013, 17:18
by Felix
Svaka im čast obožavam ovu državu [smly_a035smly.gif] ipak smo mi jedna turisitčka velesila čemu aerodromi nek idu autoputom treba isplatiti kredit [yes.gif]

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 13 Mar 2013, 14:50
by 9aplus
Danas je navodno trebao biti odrzan sastanak radnika i managementa sa
radnim naslovom: " Nije jos sve gotovo "

A da ne cvjeta cvijece niti 2 kata ispod CCAA dokaz je vijest od jutros...
http://www.vecernji.hr/zagreb/ako-niste ... nak-523707

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 15 Mar 2013, 10:37
by FirewireHR
9aplus wrote:A da ne cvjeta cvijece niti 2 kata ispod CCAA dokaz je vijest od jutros...
http://www.vecernji.hr/zagreb/ako-niste ... nak-523707

Ovo je meni osobno u neku ruku dobra vijest, ali možda i loša jer netko ipak ostaje bez posla.
Dobra zato što FlyBar promovira uglavnom ovako neki lifestyle; :omg2:



Pa to dovede do ovakvih stvari...jer u organizaciji su neki samodopadno-umišljeni DJ-evi FlyBar-a koji očito ne razumiju neke elementarne stvari oko nekakvog događanja gdje se promovira zrakoplovstvo; [smly_a010smly.gif]
viewtopic.php?p=53429#p53429
...ovdje DJ i voditeljica zahebavaju masu publike (koja je pošteno platila kartu) da je proletio mig-21, a nije...kao ni flyby putničkog zrakoplova...oboje uredno najavljivano kroz medije. [zbunjen---.gif]


A FlyBar očito i sam promovira takvu neku samodopadnost ako je suditi po njihovom YTube kanalu.
http://www.youtube.com/user/flybarzagreb?feature=watch
...npr.;




Videomaterijali jesu snimljeni kvalitetno, ali poruku koje odašilju javnosti su očito toliko iritantne da neke asociraju da naprave parodiju na temu njih. [zakrepati]




Dakle ako "Adria Air Race Zagreb 2012" izgleda kao operacija "Take the money and run" onda se sada pitam jeli i taj FlyBar možda nešto slično...tko to financira sve skupa. [smly_n010smly.gif]

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 15 Mar 2013, 19:01
by Let_lampa
9aplus wrote:Danas je navodno trebao biti odrzan sastanak radnika i managementa sa
radnim naslovom: " Nije jos sve gotovo "


A ja sam danas imao sastanak sa dekanom FPZ i još nekim ljudima s istog, koji su radili određene studije za Brač i vele da je gotovo.

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 17 Mar 2013, 09:08
by 9aplus
Dobro vele.... [digging]

PS sto se tice "kulture" u i oko Fly bara, slazem se...
simbolika je da fly ne leti niti na tako uvrnuto [smly_a025smly.gif]

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 17 Mar 2013, 14:10
by 9aplus
Mozda nekog moze zanimati kako izgleda AD Brac u registru ;)

https://sudreg.pravosudje.hr/registar/f ... :060019833

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 14 Apr 2013, 17:05
by TonyDo
ZRAČNA LUKA ODRADIT ĆE NORMALNO JOŠ SLJEDEĆU TURISTIČKU SEZONU
Na bračkom aerodromu od jeseni sportski avioni

Zračna luka Brač, na koju je lanjske godine sletjelo oko 12 tisuća putnika, ovu će turističku sezonu odraditi normalno i svi prodani turistički aranžmani vezani za slijetanje na Brač bit će realizirani u potpunosti.

Nakon završetka sezone slijedi njegovo zatvaranje za međunarodni putnički promet i snižavanje u kategoriju sportskog aerodroma, a potom i restrukturiranje na način da više neće biti međunarodna zračna luka, nego lokalni aerodrom za sportske i male zrakoplove. Nitko od zaposlenih neće ostati bez posla i zračna luka Brač nakon toga neće nikome ostati dužna jer će tvrtka “Bluesun Zlatni rat”, u čijem je većinskom vlasništvu, preuzeti sve te obveze. Takvu informaciju dao nam je Jako Andabak, većinski vlasnik Zračne luke Brač, za koju je nedavno najavljeno njezino gašenje zbog čega su u pitanje trebali doći ovogodišnji već prodani turistički aranžmani.

Naime, agencija “Gruber Reisen” koja je vlasnik hotela “Bretanide” u Bolu već je prodala gotovo četiri tisuće turističkih aranžmana za odmor u Bolu sa slijetanjem iz Graza na Brač, pa su spekulacije oko zatvaranja bračke zračne luke već za ovo ljeto u turističkim poslovnim krugovima dočekane s negodovanjem. No, to se ipak neće dogoditi, iako će Brač od ove jeseni ostati bez putničke zračne luke, što im u turističkom razvojnom smislu nipošto nije zanemarivo.

-Pokušavali smo godinama s Ministarstvom prometa dogovoriti da država preuzme Zračnu luku Brač i napravi dokapitalizaciju te postane vlasnik, što bi bilo i najlogičnije. Nažalost, oni takve ambicije nemaju i, štoviše, planiraju prodavati udjele i u drugim zračnim lukama gdje su vlasnici. Kako u sadašnjim okolnostima mi više ne možemo financirati održavanje statusa međunarodne zračne luke, jer to znači osiguravanje tehničkih uvjeta i svih pratećih službi na aerodromu, što puno košta, a prometom ni izbliza ne može pokriti, odlučili smo se na ovaj korak.

Država ne želi preuzeti taj teret, a Ministarstvo prometa ponudilo je pomoć u zapošljavanju dijela zaposlenika s Brača u splitskoj zračnoj luci, a preostalima ćemo ponuditi posao u “Zlatnom ratu” na Bolu. Nekoliko stotina tisuća eura potraživanja OTP banke ćemo također mi preuzeti i platiti – kazao nam je Andabak, naglašavajući kako će s tim planovima biti upoznati i zaposlenici.

RUŽICA MIKAČIĆ


Image

Godišnji gubici četiri milijuna kuna

Zlatno doba bračke zračne luke bilo je krajem devedesetih kada je tamo slijetalo oko 35 tisuća putnika, a sada tek trećina tog prometa. Na pitanje zašto se to dogodilo, turistički profesionalci kažu kako su se promijenili tržišni trendovi, nametnuti su niskobudžetni prijevoznici, turoperatori žele sa što manje troška dovesti gosta, a brački aerodrom ima i teškoću s dužinom piste, zbog čega tamo mogu slijetati samo manji zrakoplovi. Avioni su sve veći, zarada po putniku sve manja i s malim prometom je to nemoguće pratiti. Zato, tvrde upućeni, brački aerodrom ima oko 4 milijuna kuna gubitka godišnje.


http://www.slobodnadalmacija.hr/default.aspx

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 20 Jul 2014, 15:22
by TonyDo
Evo i ovu sezonu aerodrom radi, bio prije par tjedana prebaciti susjede na let.
Nazalost bez ikakve obavjesti poljubili salter, let odgodjen-pokvario se atr, nitko se nije potrudio obavjestiti ljude. :(

Sta se tice samog aerodroma i statusa, svi zaposlenici koje sam pitao izbjegavaju temu.
Kazu da svaki tjedan dobiju neke nove info i vidi se da izbjegavaju pricati o tome.

Po nekim drugim pricama aerodrom radi jos uvjek jer su obavezni ispuniti ugovor sa nekakvim gruberom, valjda austrijski turoperater.
Njihov avion je bio gore kad smo isli na zamjenski let.

Image

Par slicica, nazalost nisam ponio fotac pa par slika androidom.

Image

Stara zgrada, sada valjda sluzi kao skladiste ili sta vec.

Image

Pokvareni stroj.

Image

Image

Jos par slicica, pogled na luku je vec u sumrak prije odlaska ovog zamjenskog.

Image

Image

Image

:hi

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 20 Jul 2014, 15:40
by TonyDo
Ponovni pokusaj, let najavljen za 19.30 sleto tek u 20 i nesto.
Poletio je u sami sumrak, da je nesto zapelo imali bi nocnje poljetanje.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

I to je to.

:hi

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 01 Sep 2014, 17:03
by TonyDo
Veza sa škojem
'Želimo uspostaviti zračni most Singapur-Dubai-Beograd-Brač'

Otkada je bračkog aerodroma, otada je i priča o prekratkoj pisti, premalom broju putnika, prevelikoj investiciji za otok koji nema ni petnaest tisuća stanovnika... Još od osamdeset i prve kad su u zračnu luku nedaleko od Bola sletjeli prvi avioni, vodi se bitka za osam letova dnevno ili 50 tisuća putnika godišnje.

Taj je zadatak nedavno povjeren stručnjaku od formata, Splićaninu Tonćiju Peoviću , koji je uspješno direktorovao Zračnom lukom u Čilipima i onom u Zagrebu, dok ga Jako Andabaka nije nagovorio da aterira na Brač i upali motore aerodromu u njegovu vlasništvu.

Pilot Peović to ne smatra nemogućom misijom, iako se baš tako na prvi pogled ne čini, jer s obzirom na sadašnje brojke valja gotovo pa upeterostručiti promet, što je zafrkano u doba kad sve ječi od jadikovki. No, Peović se ne namjerava predati: turizam raste, a sve više putnika dolazi zrakoplovima, pa je brojiti putnike u zračnim lukama postalo značajnije od javljanja TV reportera sa zakrčene autoceste u Lučkom u špici sezone.

Low coast kompanije

– Ako pogledamo 1997. godinu, kada su kroz Zračnu luku Brač prošla 31.634 putnika, najviše do sada, onda je brojka od 50 tisuća putnika dohvatljivija nego se čini iz sadašnje perspektive od 12 tisuća putnika godišnje. A ja mislim da mi to možemo, i da je to ostvarivo – uvjeren je Peović, čiji je tim već zasukao rukave i krenuo u marketinšku ofenzivu na nekoliko frontova. Najveću šansu vide u low coast kompanijama zbog čijih je jeftinih karata uskrsnuo i splitski, a u posljednje vrijeme i zadarski turizam, a slični se trendovi bilježe i u glavnom gradu. ­

– Naša je pista prekratka da bismo primili avione tih kompanija, ali možemo poslužiti kao “shuttle” za putnike iz Zadra i Splita prema Braču. Bez dodatnih policijskih ili carinskih kontrola, preuzimanja prtljage, oni bi u Zadru i Splitu presjedali u manje avione i nastavljali prema Braču – objašnjava Peović, dok razgovaramo o novoj filozofiji turizma koju su oblikovale baš low budget kompanije koje prevoze više od pedeset posto od ukupnog broja putnika u zračnom prometu, i kao takve postaju važnije od ijedne turističke agencije.­

Dobrodošli ‘piperi’

– Gost danas prvo gleda jeftine zrakoplovne karte u ponudi, a onda prema njima bira destinaciju – kaže Peović. Dvije kategorije turista posebno su zanimljive Bračanima: “very healthy old people” i “double income no kids”.
- Namjerno se služim engleskom terminologijom jer baš su Amerikanci uvidjeli da u umirovljenicima koje služi zdravlje i u zaposlenim parovima bez djece leži veliki turistički potencijal. U prvu kategoriju spadaju, recimo, Norvežani koji već za prvih snjegova znaju bježati na jug Europe, a imaju dovoljno novca da ovdje provedu duže vrijeme jer su im mirovine između tri i četiri tisuće eura. Drugi su vam zaposleni ljudi bez djece kojima početak školske godine ne znači ništa, pa mogu putovati bilo kada i gdje ih je volja.

Iz Zračne luke “Brač” stići će i ponuda AOUP­-u, međunarodnom udruženju pilota koje broji četiri i pol milijuna članova. Svi su oni potencijalni gosti bračkog aerodoroma jer je danas sve više ljudi u svijetu koji imaju privatne avione, ali nisu i njihovi jedini vlasnici.­

Hidroavioni na ‘tvrdom’

– Evo ovakav vam piper košta oko 400 tisuća eura, a često taj trošak znaju podijeliti petnaestorica svjesni da im zrakoplov treba tek nekoliko dana u mjesecu ili godini, pa ga koriste naizmjence – objašnjava Peović dok pozira fotoreporteru ispred zrakoplova s dva propelera ukrašenog makedonskom zastavom na repu.

Zanimljivo je i da putnička zgrada Zračne luke “Brač”, koja je u funkciji šest godina, izgleda impresivno. Arhitekt Dinko Kovačić još je jednom dokazao da zna znanje, a raskošnog se interijera ne bi postidjeli ni veći aerodromi.

Peović vuče paralelu sa Zračnom lukom London City, čija je pista duga 1550 metara, tek sto metara duža od bračke, a godišnje ima fascinantnih 3.379.000 putnika!

– ­ Jednoga dana ćemo produljiti pistu novcem iz EU fondova, ali do tada ćemo napraviti sve da povećamo broj putnika.

Tu će Peoviću i njegovim djelatnicima – a još ih je u Zračnoj luci “Brač” petnaest – pomoći i činjenica da su nedavno iz Resnika prema dalmatinskim otocima poletjeli i hidroavioni.

– ­ Oni mogu sletjeti na more gdje im ne smetaju valovi i do metra i pol, i na “tvrdo”, pa poslužiti kao veza između Brača i Zadra, odnosno Splita.

Zanimljiv nam je i Beograd, ne samo zbog srbijanskog turističkog tržišta, nego zbog toga što je JAT kupila zrakoplovna kompanija “Etihad Airways” iz Emirata. JAT ima avione ATR 72 koji mogu sletjeti i na naš aerodrom, a što bi, preko “Etihada” značilo vezu s dalekim destinacijama: Dubaijem, Indijom, Južnom Korejom, Australijom, Singapurom... – optimistično će Peović.

Njegov koncept rukovođenja Zračnom lukom “Brač” ključan je za cijeli otok u turističkom smislu.­

– Zato sam zamolio direktore turističkih zajednica da Brač prodaju kao jednu destinaciju, a ne, kao što je to sada slučaj, kad goste mame i Bol i Supetar ili Postira – zaključit će Peović, s kojim se pozdravljamo do novog susreta, na koji bismo mogli, umjesto s nešesnim “Valunom”, stići hidravionom. A, zašto ne?

SAŠA LJUBIČIĆ


http://www.slobodnadalmacija.hr/Biznis/ ... fault.aspx

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 31 Aug 2015, 15:50
by TonyDo
Bio ovih dana gore, manje vise status quo, nitko nista ne prica.
Jedino sam na stajanci primjetio helica, nisu bas cesti gore.

Image

Jedan od zaposlenih mi kaze da je to ovaj helikopter iz najavljene nove sluzbe hitne pomoci.
Ako bi to zazivilo i baza bila na a. Brac mozda bi to malo poboljsalo situaciju.

Image

Slikano sa androidom, nemam bolje slike.

:hi

Re: Dali će biti zatvoren aerodrom Brač ?

PostPosted: 27 Sep 2015, 17:36
by TonyDo
Opet bio gore ali brzinski, istovar/utovar. Ispalio jednu sličicu brzinski, ovaj put prava stvar.

Nikog nisam vidio oko helića jedino mi je ovaj bijeli kamion novost, ranije ga nije bilo.
Neznam čemu služi,možda su tek došli pa raspakiraju opremu.

Image

Image

:hi