Page 1 of 1

Gradnja terminala na Plesu počinje u rujnu

PostPosted: 20 Mar 2013, 16:33
by TonyDo
Image

ZAGREB - Početak građevinskih radova na izgradnji novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb (ZLZ) planiran je za rujan ove godine, a završetak radova očekuje se u travnju 2016., izvijestili su na današnjoj javnoj prezentaciji izgradnje novog terminala predstavnici koncesionara - francuskog ZAIC-a, Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i izvođača radova, građevinske tvrtke Viadukt.

Novi terminal predviđen je s ukupnom površinom od 65 tisuća četvornih metara i kapacitetom od pet milijuna putnika godišnje. Projekt uključuje i izgradnju nove stajanke za zrakoplove i parkirališta za vozila ukupne površine 250 tisuća četvornih metara.

Financijska konstrukcija je pred zatvaranjem, a završni pregovori, finalizacija i potpisivanje ugovora o kreditima te dovršenje glavnog projekta i podnošenje zahtjeva za građevinsku dozvolu planirani su za travanj, rekao je u ime koncesionara direktor razvoja tvrtke Bouygues Batiment International Christophe Petit.

Neposredno nakon potpisivanja, ZAIC bi trebao preuzeti ZLZ, kaže Petit, a prvu ratu koncesijske naknade od dva milijuna eura uplatit će na dan zaključivanja financijske konstrukcije. Sljedeće godine opet će uplatiti jednak iznos, a potom tijekom razdoblja koncesije postotak ukupnog prometa, uvećan za dio koji se obračunava prema broju putnika. To je jako puno novca za hrvatsku Vladu jer se uz rast broja putnika, očekuje i rast komercijalnog prometa, primjerice od dućana, restorana i oglašavanja, kaže Petit.

Kako je rekao, za izgradnju novog terminala dosad su osigurani zajmovi Unicredit Grupe/Zagrebačke banke i Erste Banke od po 65 milijuna eura te Europske investicijske banke (EIB) od 120 milijuna eura.

Projektni direktor Aeroporta de Paris Arnaud Sabatier izvijestio je o koncesijskoj strukturi u kojoj su ulagači u equity uz tu tvrtku još tvrtke TAV i Bouygues Batiment International, koje skupa drže 65 posto udjela u konzorciju, međunarodna financijska korporacija IFC koja je dio Svjetske banke ima 20 posto, Croatia osiguranje 10 posto i Viadukt pet posto.

ZAIC je, kaže Sabatier, u projekt ZLZ-a zajedno s tvrtkom Međunarodna zračna luka Zagreb, koju je osnovao u Hrvatskoj, već uložio 4 milijuna eura, a k tome su tijekom natječajne faze i kod potpisivanja koncesijskog ugovora tvrtke Bouygues Batiment International i Aeroports de Paris-Management, koje su osnivači ZAIC-a, Vladi položile jamstva od 75,8 milijuna eura kao i izvedbeno jamstvo od 20 milijuna eura.

Francuzi naglašavaju da će preuzeti cjelokupno osoblje Zračne luke Zagreb, uključujući i dvije tvrtke kćeri i da će tim zaposlenicima u skladu s dogovorom s Vladom jamčiti iste uvjete rada kao i do sada najmanje sljedećih pet godina.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić kazao je da će ukupna privatna investicija u ZLZ iznositi 236 milijuna eura čime će se osigurati mogućnost da zagrebački aerodrom poveća broj putnika i postane jedno od regionalnih čvorišta u zračnom prijevozu. Hajdaš Dončić smatra kako uspješna provedba tog projekta dokazuje da je Hrvatska sigurna za investitore koji uz odgovoran pristup državnih institucija mogu u razumnom vremenu ostvariti svoje poduzetničke nakane.

Upitan je li Vlada povezana s kreditnim aranžmanom EIB-a, rekao je da država nije dala jamstva za taj kredit koji je isključivo dio odnosa koncesionara i te banke.


http://www.jutarnji.hr/pocetak-gradnje- ... n/1092060/

Re: Gradnja terminala na Plesu počinje u rujnu

PostPosted: 22 Mar 2013, 11:58
by FirewireHR
Bilo u dnevniku neku večer vijest da Francuzi nisku još skupili novce, a da je ugovor takav da će HR vlada svojim sredstvima dopuniti kesu što fali...iako će Francuzi biti koncesionari.
Nije li to sve dosta ludo i miriše na neki novi finacijski skandal. [loco] [loco]

Re: Gradnja terminala na Plesu počinje u rujnu

PostPosted: 22 Mar 2013, 23:22
by 9aplus
Ma neeeee, sve je čisto ko suza....

Započeli HDZovci, poškropili HNSovci, promoviraju SDPovci
ko u bajci o 5 miliona nečega.... samo - što će biti kada se probudimo.

Tj. svi pokretni građani RH putuju tuda 1 x godišnje? Premalo....
ili moguće samo jednom na putu u Kanadu ili Australiiu,
ups ali nema direktnih veza, nema veze....

Da neće pola od ovih 12 miliona strangera, koji navrate kroz godinu ući preko ZLZ?!
Pa zašto se onda tolike pare spalilo na autoceste, kada je dosta bilo dati
samo jednu koncesiju ;)

A tek nacionalni flag carrier - CTN - crna rupa za subvencije... svi su rebalansom dobili
manje osim crne 205 m krznenih... (+115 m)
Da li je to dovoljno da ne propadne, prije rezanja vrpce na terminalu od 5 m putnika?!

[pusac.gif]

Re: Gradnja terminala na Plesu počinje u rujnu

PostPosted: 03 Jul 2013, 16:28
by TonyDo
Počet ćemo graditi u rujnu. To je u skladu s planovima – ekskluzivno za Globus tvrdi predsjednik uprave konzorcija ZAIC, Christophe Petit, prvi čovjek golemog projekta gradnje novog zagrebačkog aerodroma. Odbacuje nagađanja koja su se zadnjih dana pojavila u hrvatskim medijima da konzorcij ima problema sa zatvaranjem financijske konstrukcije što je glavni razlog kašnjenja od nekoliko mjeseci, piše Globus.

Prema nekim glasinama, projekt vrijedan 365 milijuna eura ozbiljno je doveden u pitanje, što bi bio dokaz da Hrvatska tone u još veću ekonomsku depresiju jer je riječ o trenutačno najvećoj inozemnoj investiciji i važnoj Vladinoj uzdanici u teškoj i neizvjesnoj bitki za gospodarski oporavak.

Koncesionar konzorcij ZAIC (Zagreb Airport International Company), u kojem glavnu ulogu imaju moćna francuska građevinska kompanija Bouygues i tvrtka Aeroports de Paris (ADP), trebao je još u travnju preuzeti upravljanje zračnom lukom, no to se ni do danas nije dogodilo.

Petit međutim objašnjava kako su uzroci ovog kašnjenja od nekoliko mjeseci isključivao administrativne prirode. Posao koji se priprema pune dvije godina trebao bi biti finaliziran u narednim tjednima.

“S bankama vodimo pregovore oko konačne dokumentacije. U financiranju projekta sudjelovat će četiri banke. To su Deutsche Bank, European Investment Bank (EIB), International Finance Corporation (IFC), koji je dio World Bank grupe, te UniCredit/Zagrebačka banka. Sve smo dogovorili, a sad je potrebno sve to još staviti na papir i potpisati. Svakodnevno se sastajemo s predstavnicima banaka u želji da ubrzamo taj posao. No, treba jasno i glasno reći da to nije ni malo jednostavan proces. Taj posao traje, dokumentacija je veoma kompleksna”, govori Petit i otkriva kako iskusni pravnici i odvjetnici sada do detalja bruse svaku stavku ugovora. Uvjeren da će svi potpisi na papirima biti do kraja srpnja.

“Prokomentirat ću i napise nekih medija u Hrvatskoj da EIB traži garanciju od hrvatske Vlade da bi nam izdala kredit. To nije točno. EIB ne traži ništa od Vlade”, dodaje Petit.

Krajem prošle godine izdana je lokacijska dozvola za novi terminal od 65.000 kvadrata koji će biti podignut istočno od postojeće aerodromske zgrade po projektu koji potpisuje nekadašnji građevinski div, danas posrnuli IGH. Nakon dobivanja koncesije ZAIC je registrirao tvrtku u Hrvatskoj pod nazivom Međunarodna zračna luka Zagreb d.d. (MZLZ) koja je i službeni upravitelj Zagrebačke zračne luke te je preuzela sva prava i obveze vezane za koncesijski ugovor.

“Nadamo se da ćemo do kraja srpnja finalizirati dokumentaciju, nakon čega slijedi preuzimanje i proces dobivanja građevinske dozvole te potpisivanja ugovora s partnerima koji će biti uključeni u gradnju. Skloni smo uskladiti svoje aktivnosti s ljetnom sezonom kad je na zagrebačkoj zračnoj luci najviše letova, stoga je i početak radova planiran za rujan”, kaže Petit i pojašnjava kako svakako želi izbjeći da preuzimanje Zračne luke Zagreb utječe na normalno odvijanje prometa, stoga namjeravaju pričekati jesen.

U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture Globusu potvrđuju kako ZAIC odnosno MZLZ pregovara s bankama koje će ih pratiti u investiciji od 365 milijuna eura. Tvrde da je država sve napravila što je trebala i sada je na potezu koncesionar. U Ministarstvu također očekuju da koncesionar do kraja srpnja složi financijsku konstrukciju, a bit će zadovoljni i da gradnja krene krajem rujna ili početkom listopada. Vjeruju da se rokovi više neće odgađati, piše Globus.


http://www.jutarnji.hr/novi-rok-za-ples ... a/1112256/

U članku ima ljepi video kako bi to trebalo izgledati.

:hi

Re: Gradnja terminala na Plesu počinje u rujnu

PostPosted: 16 Jul 2013, 15:50
by TonyDo
Oće, neće, vidiće. :quoi

NIŠTA OD NOVOG AERODROMA U ZAGREBU?
Francuski koncesionar traži veće putničke takse, Vlada prijeti raskidom ugovora



Projekt izgradnje novog zagrebačkog aerodroma došao je u pitanje. Kako doznajemo, francuski koncesionar ZAIC traži smanjenje obima radova određenih dijelova aerodroma u prvoj fazi izgradnje kako bi se smanjili ukupni troškovi gradnje te predlažu povećanje iznosa raznih taksi koje plaćaju putnici i avioprijevoznici. Naime, projekcije povećanja broja putnika na 3,5 milijuna u prvoj fazi više nisu tako sigurne kao što se predviđalo, pa koncesionar traži smanjenje investicije.

Kako doznajemo, u Banskim dvorima te prijedloge decidirano odbijaju. Dapače, ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić poručuje Francuzima da slijedi raskid ugovora ako se ne ispune dogovoreni uvjeti i radovi ne počnu najesen.

Krajnji rok za dogovor je sutra, kada će ministar održati sastanak s francuskim koncesionarima. Nakon njega bi trebalo biti jasno odlazi li ZAIC iz Hrvatske ili u rujnu počinje gradnja novog terminala.

Niti jedna od pregovaračkih strana u ovom trenutku nije spremna na javne istupe, no neslužbeno doznajemo da je situacija prilično neizvjesna.

Koncesijski ugovor potpisan je prije više od godinu dana, no koncesionar još nije zatvorio financijsku konstrukciju, što je glavni preduvjet preuzimanje postojećeg aerodroma i početka radova.

Naši sugovornici neslužbeno nam tvrde da novac uopće nije problem te da investitori, među kojima su Europska investicijska banka, Svjetska banka, Unicredito, Erste Bank i Deutsche Bank, traže garancije za 185 milijuna eura kredita koji će uložiti u ovaj projekt u prvoj fazi.

- Kako država ne garantira niti za jedan euro kredita, banke se ugovorima žele osigurati za svaku i najmanju sitnicu koja bi se tijekom 30-godišnje koncesije mogla dogoditi, a koja bi mogla ugroziti vraćanje kredita - tvrdi nam jedan od sugovornika. Svi oni nas uvjeravaju da početak gradnje u rujnu nije upitan te da će ZAIC u rujnu preuzeti postojeći aerodrom i započeti gradnju novog. U Vladi nam, pak, tvrde da je potrebno utvrditi ješ nekoliko detalja. Najvažniji je uspostava ekonomike projekta. Naime, prema koncesijskom ugovoru, ZAIC bi u prvoj fazi trebao uložiti oko 190 milijuna eura i izgraditi terminal za 3,5 milijuna putnika. Projekcije o broju putnika rađene su prije tri godine i u međuvremenu su se predviđanja o porastu broja putnika promijenila te Francuzi, kako nam je rečeno, traže smanjenje investicije u prvoj fazi. Oni su i prije potpisa ugovora pokušali izmijeniti projektni izgled terminala kako bi smanjili troškove, ali nisu naišli na razumijevanje.

U Vladi također odbijaju svaku pomisao na to da država daje garancije za financiranje cjelokupnog projekta u slučaju stečaja koncesionara, što traže neke banke kao garanciju za davanje kredita. Prema našim informacijama, država bi jamčila, ali ne i izdala garanciju, da će u slučaju stečaja koncesionara prihvatiti otplatu do tada neotplaćenih kredita. To je model primijenjen u koncesijskom ugovoru s Bina Istrom i Autocestom Zagreb - Macelj.


Image

http://www.jutarnji.hr/francuzi-traze-p ... a/1114681/

Re: Gradnja terminala na Plesu počinje u rujnu

PostPosted: 17 Jul 2013, 16:31
by TonyDo
[zbunjen---.gif]

Novi putnički terminal ZLZ gradit će ipak Francuzi

Zračnu luku Zagreb ipak će graditi Francuzi. Nakon višednevnih razgovora u Ministarstvu prometa postignut je dogovor Vlade i francuskog konzorcija Zagreb Airport International Company (ZAIC), koji obećava da će radovi početi potkraj rujna.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić kazao je kako ne vidi nijedan razlog zbog kojeg radovi na izgradnji novog terminala ne bi počeli u realnom roku - kraj rujna i početak listopada. Izvijestio je da se građevinska dozvola očekuje krajem kolovoza.

Ocijenio je da su razgovori sa francuskim koncesionarom ZAIC-om uobičajeni kod takvog tipa aranžmana jer postoje niz stvari koji se moraju dotjerati, a država, kako je rekao, pritom pazi da striktno zaštiti javni interes kako joj se ne bi ponovo dogodio "slučaj Astaldi" kao kod izgradnje autoceste Zagreb-Goričan.
Bude li neobjektivnih razloga za kašnjenje gradnje, a ja ih ne vidim, rekao je Dončić, ministarstvo će aktivirati garanciju od 900 tisuća eura. To naši partneri znaju i toga se ne boje, rekao je Dončić.

Kazao je kako se koncesijski ugovor neće mijenjati i kompletan projekt odvijat će se u skladu s njim. Također je istaknuo da je osiguranje financiranja u potpunosti obveza koncesionara odnosno da država zato ne izdaje jamstva.

Christophe Petit, direktor razvoja Bouygues Batiment International, kazao je kako je financijska konstrukcija za izgradnju terminala zatvorena, ali da ugovori još nisu potpisani. Rekao je da taj posao pri samom kraju, o čemu se pregovara s bankama te da su tijeku sastanci odvjetničkih timova koji na tome rade.
Nema sumnje u spremnost banaka za financiranje, rekao je Petit. Dodao je da osim temeljnog kapitala koji je osiguran, interes za ulazak u projekt pokazuje jedan veliki europski i jedan ruski investitor. Oni nam se javljaju i kaže da žele sudjelovati, kazao je Petit.

Zaključio je da je financiranje osigurano i raspoloživo, ali da utvrđivanje "posljednjeg zareza ugovora" još traje.

Ministar Dončić i Petit slažu se u tome da je za realizaciju koncesijskog ugovora potrebno vrijeme, ali obojica ističu da se projekt vremenski realizira u skladu s europskim normama i iskustvima.


Code: Select all
http://www.hrt.hr/index.php?id=vijesti-clanak&tx_ttnews[tt_news]=216251&tx_ttnews[backPid]=866&cHash=a13440dbe5

Re: Gradnja terminala na Plesu počinje u rujnu

PostPosted: 09 Sep 2013, 17:23
by TonyDo
PROJEKT PLESA VRIJEDAN 236 MIL. KUNA
Francuzi dobili dozvolu, gradnja kreće za mjesec dana

Francuski koncesionar, koji će u narednih 30 godina upravljati Plesom, dobio je građevinsku dozvolu i tijekom listopada kreće s gradnjom novog putničkog terminala. Time bi sljedećeg mjeseca konačno trebala krenuti jedna od najvećih investicija u Hrvatskoj, vrijedna 236 miljuna eura, kojoj je cilj zagrebačku Zračnu luku pretvoriti u regiolnalno središte avio-prometa.

- Dobra vijest je da smo dobili građevinsku dozvolu za Zračnu luku Zagreb. Početkom listopada ćemo i preuzeti Zračnu luku. Bit ćemo tu 30 godina i želimo da Hrvatska iskoristi ovaj projekt i da on bude u njenu korist. Davat ćemo prednost hrvatskim tvrtkama - kazao je Christophe Petit, direktor razvoja Bouyges Batiment Internationala, tvrtke koja ima najveći vlasnički udio u ZAIC-u, koncesionaru zagrebačke Zračne luke.

Zadovoljstvo jučer nije skrivao ni Jacques Follain, direktor Aeroports de Paris Managementa (ADPM), drugog dioničara ZAIC-a. Tvrtka za koju radi upravlja sa 25 aerodoroma diljem svijeta, uključujući i pariške zračne luke Charles de Gaulle i Orly, preko kojih godišnje prođe preko 50 milijuna putnika. Follain je najavio da će zaposlenicima na Plesu biti ponuđeno zadržavanje postojećih radnih mjesta ili dobivanje boljih.

- Siguran sam da će zaposlenici Zračne luke Zagreb prihvatiti ovaj izazov i biti sretni, zajedno s nama - poručio je Follain.

No, iako i u resornom Ministarstvu prometa i u ZAIC-u vjeruju da početak radova, nakon što je Ministarstvo graditeljsva izdalo građevinsku dozvolu, sada već samo pitanje dana, posebno nakon što se u financiranje uključio i IFC, investicijska ruka Svjetske banke, jučer se nije moglo doznati kada će točno oni krenuti. Cilj davanja Plesa u koncesiju je povećati kapacitet zagrebačje Zračne luke sa sadašnjih 2,3 na preko pet milijuna putnika godišnje, a početak pravih radova, “onih s dizalicama”, očekuje se na proljeće.

- Već 20 godinama pregovaram o ovakvim projektima. Njihova realizacija zahtijeva potpis 40 ili 50 ugovora. I sami znate da odvjetnici i pravnici jako vole ulaziti u detalje. Krajem rujna ili početkom listopada će svi dokumenti biti spremni za potpis. Na jednom mjestu u Zagrebu imamo ekipu od 40 osoba koje pregovaraju o tim ugovorima. Ništa nas, dakle, neće spriječiti da ugovore potpišemo i počnemo gradnju. U ovom trenutku ne mogu vam reći kojeg će to datuma u listopadu biti, ali danas više nema nepredviđenih okolnosti jer je glavnina dogovorena - zaključio je Petit.


http://www.jutarnji.hr/francuzi-dobili- ... a/1125151/

Izgleda da će ipak biti nešto. :ouioui

:hi

Re: Gradnja terminala na Plesu počinje u rujnu

PostPosted: 04 Dec 2013, 18:52
by TonyDo
Izgjeda da je konačno krenulo. :)


FRANCUZI SUTRA PREUZIMAJU ZRAČNU LUKU ZAGREB
Uplaćeno prvih dva milijuna eura

“Francuski koncesionar ZAIC u četvrtak preuzima Zračnu luku Zagreb. Za to su ispunjeni svi preduvjeti, a uplaćeno je i prvih dva milijuna eura koja su bila uvjet za to preuzimanje”, kazao je danas ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić nakon što je sa predstavnicima ZAIC-a potpisao konačnu verziju koncesijskog ugovora za zagrebački aerodrom Pleso po kojem koncesionar na 30 godina preuzima Zračnu luku Zagreb.

Osim toga potpisao je u ime Vlade i Izravni sporazum sa koncesionarom i bankama kreditorima kojim se reguliraju prava i obveze u slučaju raskidanja koncesijskog ugovora. No,danas se u ministarstvu prometa odvijala prava mala drama zbog koje je ministar za nekoliko sati odgodio svoj let u Bruxelles ali i potpisivanje dokumenata. Naime, da bi ministar u ime Vlade potpisao ove dokumente svoje odobrenje mora dati Državno odvjetništvo čiji su službenici tekstove dokumenta morali usuglasiti sa pravnicima banaka. Kako saznajemo u ministarstvu su očekivali da će cijela procedura biti okončana u ponedjeljak, no sve se odužilo sve do jučer kasno popodne i potpuno je bilo neizvjesno hoće li Hajdaš Dončić moći potpisati ugovor, a bez toga bi ponovo došlo do odgađanja preuzimanja aerodroma.

No, tekstovi su konačno usuglašeni i ugovori su potpisani. Tim potpisima konačno je otvoren put za početak koncesioniranja aedrodroma. Odmah po potpisivanju koncesijskog ugovora koncesionar ZAIC Zračnoj luci Zagreb uplatio je dva milijuna eura za sve troškove koje je ZLZ imao u proteklom razdoblju te će danas moći preuzeti mora aerodrom. U 30 godina trajanja koncesije koncesionar na ime fiksne i promjenjive naknade mogao bi uplatiti oko 1,7 milijardi eura. Kako je jučer rečeno samo u prve tri godine koncesionar će uplatiti 15 milijuna eura koncesijske naknade suvlasnicima aerodroma. Cristophe Petit, direktor ZAIC-a, jučer je skazao kako je riječ o 300 milijuna eura investicije u Hrvatsku te tvrdi da je ovo dobar signal za dolazak novih stranih investitora u Hrvatsku.

Prema njegovim riječima rok za izgradnju novog terminala je 36 mjeseci, a Zagreb će za Božić 2016. imati novi aerodrom.

On najavaljuje i rast prometa od oko 8 posto na zagrebačkom aerodromu već sljedeće godine te dolazak novih avio kompanije na zagrebački aerodrom te transkontinentalne letove sa Plesa. Joško Mikulić, predsjednik Uprave Vijadukta najavio je da će pripremni radovi na gradilištu novog terminala započeti već sljedeći tjedan dana, a ozbiljni građevinski radovi bi mogli početi već u siječnju ukoliko ne bude snijega.

Predstavnici ZAIC-a su još prošlog tjedna sa bankama kreditorima potpisali ugovor o financiranju projekta težak 200 milijuna eura. Osim tih 200 milijuna, članovi konzorcija osigurali su vlastitih 100 milijuna eura za projekt. Članovi konzorcija su Bouygues Batiment International (20%), Aeroports de Paris Menagment (20%), Equity fond Marguerguerite (20%), turski TAV (15%), Međunarodna financijska korporacija (20 %) i Vijadukt (5%).

Direktor Međunarodne zračne luke Zagreb ( MZLZ) je Francuz Gonzalve De Cordoue. I predsjednik Nadzornog odbora je Francuz Eric Jean Nikolas Fleurisson. Odmah po preuzimanju aerodroma 1024 radnika zagrebačkog aerodroma biti će prebačeno na rad kod koncesionara. Oni će biti zaposleni u 6 tvrtki - MZLZ - Upravitelj zračne luke Zagreb, MZLZ ugostiteljstvo, MZLZ zemaljske usluge MZLZ trgovina, MZLZ zaštita i MZLZ Tiskovina. Oko stotinu radnika će ostati u tvrtki MZLZ, a ostali će slijedom svojih trenutnih radnih mjesta biti zaposleni u odgovarajućoj tvrtki-kćeri. Oni će i nadalje imati sva prava koja su im osigurana Kolektivnim ugovorom i Ugovorom o radu što im se jamči i Koncesijskim ugovorom. Nadalje, garantira im se i najmanje pet godina rada na aerodromu.


http://www.jutarnji.hr/francuski-kocesi ... a/1144533/

Re: Gradnja terminala na Plesu počinje u rujnu

PostPosted: 15 Dec 2013, 16:50
by TonyDo
Gonzalve de Cordoue direktor je društva Međunarodna zračna luka Zagreb d.d. (MZLZ). Na tu dužnost stupio je 5. prosinca, nakon što je međunarodni koncesionar preuzeo zagrebački aerodrom. Cijela njegova poslovna karijera vezana je uz grupaciju Aéroports de Paris. Na početku karijere bio je i voditelj kontrole zračnog prometa na kontrolnom tornju zračne luke Orly. Ovo je njegov prvi intervju za hrvatske medije.

Kakve su bile vaše impresije uslugom i izgledom aerodroma kada ste prvi put došli u Zagreb?

- Prvi dojam bili su ljudi zaposleni na aerodromu. Oni izuzetno profesionalno obavljaju svoj posao. Čak i bolje nego u Francuskoj. Izgled aerodroma nije baš moderan. Ima skučenih i tamnih mjesta. Kad sam prvi put ušao u duty free shop, brzo sam izašao i ništa nisam kupio jer nije bio atraktivan. Ono što odmah možemo unaprijediti jest to da zaposlenici budu više orijentirani prema putnicima. Oni to dobro rade, ali uvijek može bolje. Usluga mora biti u skladu s očekivanjima putnika. Mi ćemo kroz ankete i druga istraživanja među putnicima dobiti informacije koliko su oni zadovoljni i unaprijedit ćemo uslugu u skladu s njihovim očekivanjima.

Koji su vaši planovi u vezi s infrastrukturom u sljedećih šest mjeseci?

- Napravit ćemo brojna unapređenja te modernizaciju postojećeg putničkog terminala. Radovi na unapređenju i modernizaciji, koji će uskoro početi, odnosit će se na obnavljanje, modernizaciju i daljnje investicije u prostor za domaće i međunarodne letove u postojećem terminalu. Riječ je o modernizaciji duty free shopa, povećanju broja šaltera za registraciju putnika (check-in) te postavljanje kioska za registraciju (self-check-in kiosk). Prostor namijenjen putnicima koji lete na domaćim letovima bit će proširen na prvi kat, a u prostorima za domaće i međunarodne letove bit će postavljene kabine za pušenje. Uz to, u duty free shopu obnovit će se pod te investirati u novo uređenje, što će putnicima pružiti bolje iskustvo kupovine.

Koji su potencijali ovog aerodroma?

- Od samog početka naglašavamo kako Međunarodna zračna luka Zagreb ima velik potencijal da postane značajno regionalno čvorište, tzv. hub. Namjeru da upravo tako pozicioniramo Zagreb iskazali smo na najkonkretniji mogući način - kroz projekcije i brojke. Naš je plan u kratkom vremenskom periodu značajno povećati promet, a cilj je i da u prvoj fazi dosegnemo broj od pet milijuna putnika godišnje. Vjerujemo i da će koncesija osigurati prijenos međunarodnog znanja u zagrebačku zračnu luku i utjecati na rast kapaciteta, što je u skladu s rastućom potražnjom u zračnom putničkom prometu.

Sindikati se boje za sudbinu radnika i kao dokaz navode činjenicu da tvrtke-kćeri koje ste osnovali nemaju vlastiti kapital već ovise o sredstvima tvrtke osnivačice. Zbog čega je postavljen takav model?

- Sasvim nam je razumljivo da su zaposlenici mogli osjećati određenu početnu dozu zabrinutosti prilikom najave prelaska kod novog poslodavca jer taj proces ipak označava određenu novost i promjenu okružja u kojem su oni godinama bili kao zaposlenici državne tvrtke. Uz to, u Hrvatskoj ne postoje primjeri prošlih koncesija i sličnih procesa na kojima bi oni mogli temeljiti svoja očekivanja. Osobno mi je žao što su proces njihova prelaska u određenoj mjeri pratile netočne i neprovjerene informacije u medijima jer zaposlenici nemaju apsolutno nikakve osnove za bilo kakav strah ili neizvjesnost. Sva radna mjesta te s njima povezana radnička prava, staž i obveze su osigurani od samog početka i o tome ni u jednom trenutku nije bilo pregovora. Isto vrijedi i za MZLZ i za sve povezane tvrtke-kćeri. Treba istaknuti da ovo pitanje nikada nije ni bilo predmet pregovora. Ministar Hajdaš-Dončić i njegov stručni tim tijekom procesa pregovora bili su izuzetno profesionalni. Što se tiče organizacijske strukture, ona je pažljivo i stručno definirana. Važno je naglasiti kako bi u slučaju da je Zračna luka Zagreb ostala djelovati kao samostalan poslovni subjekt bilo isto, odnosno i ona bi morala mijenjati svoju organizacijsku strukturu te osnovati nove tvrtke-kćeri za usluge vezane uz putnike, prtljagu, teret, prihvat i otpremu zrakoplova te izdvojena u skladu s odredbama direktive EU. Uz to, tvrtka Security, zadužena za sigurnost, izdvojena je kao tvrtka-kći sukladno odredbama Zakona o zračnom prometu, no ona se ne može financirati iz komercijalne djelatnosti pa je to razlog zbog kojeg će sredstva za rad ovih tvrtki-kćeri biti osigurana kroz MZLZ.

Zašto je bilo potrebno mijenjati članak dva koncesijskog ugovora? Jeste li vi inzistirali na toj promjeni? Protivnici te promjene tvrde kako ona otvara mogućnost da koncesijska naknada uopće ne bude plaćena. Kako to komentirate?

- Mi, kao koncesionar, obvezni smo plaćati koncesijsku naknadu koja se sastoji od fiksnog i varijabilnog dijela. U 30 godina koncesije platit ćemo više od milijardu eura, s obzirom na to da će se varijabilni dio kretati od 0,5 do 61 posto od ukupnog bruto prihoda, a fiksni je već određen Ugovorom o koncesiji u godišnjim iznosima. Dodaci Ugovoru o koncesiji dopuštaju odgađanje plaćanja koncesijske naknade za tri godine, u slučaju više sile. No, to ne znači, ni u kojem slučaju, da možemo izbjeći plaćanje koncesijske naknade, već smo čak u slučaju kašnjenja s plaćanjem obvezni platiti kamatu.

Christophe Petit, predsjednik Uprave konzorcija ZAIC, najavio je povećanje prometa u prvoj godini upravljanja za osam posto te dovođenje novih aviokompanija i uspostavljanje novih linija. Na koji način to namjeravate učiniti?

- Prema trenutnim podacima, u ovoj godini brojevi koji se tiču putnika i zračnog prometa neće prijeći prošlogodišnju razinu, no to ne smatramo trendom, već samo zatečenom situacijom, za koju smo sigurni da će se ubrzo promijeniti. Postoji nekoliko mogućih scenarija za povećanje broja putnika iduće godine, a ovaj od osam posto je suzdržaniji. Prema projekcijama koje smo naveli, broj putnika kontinuirano ćemo povećavati, a značajniji skok je plan od tri milijuna putnika koje planiramo ostvariti 2015. Već smo pripremili detaljne i precizne projekcije koje se tiču broja putnika novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb, koji će prve putnike dočekati u 2016.

http://www.jutarnji.hr/gonzalve-de-cord ... -/1147024/

Re: Gradnja terminala na Plesu počinje u rujnu

PostPosted: 18 Dec 2013, 18:49
by TonyDo
Počeli radovi u Zračnoj luci. Projekt težak 331 milijun eura

Svi pripremni radovi u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb trebali bi biti završeni na proljeće kada će prema planu uslijediti izgradnja glavne zgrade sa osam mostova za zrakoplove.

Novi objekt koji će na godinu primiti i 5 milijuna putnika svoja vrata će otvoriti pred Božić 2016, najavio je Victor Stefanescu, direktor francuske tvrtke Bouygues Batiment Internationala, piše portal kronikevg.com.

Vijadukt je s tvrtkom Buick (dio francuskog konzorcija) potpisao ugovor vrijedan 50 milijuna eura te su počeli s pripremnim radovima na izgradnji novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb. U iduće tri godine na radovima će biti angažirano 30-ak domaćih kompanija s više od tisuću radnika, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare.

Svi pripremni radovi u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb trebali bi biti završeni na proljeće kada će prema planu uslijediti izgradnja glavne zgrade sa osam mostova za zrakoplove. Novi putnički terminal nalazit će se iza takozvanog vojnog poligona. Cijeli projekt težak je 331 milijun eura. Novi objekt koji će na godinu primiti i 5 milijuna putnika svoja vrata će otvoriti pred Božić 2016, najavio je Victor Stefanescu, direktor francuske tvrtke Bouygues Batiment Internationala.


http://www.vecernji.hr/hrvatska/poceli- ... ura-910734

Re: Gradnja terminala na Plesu počinje u rujnu

PostPosted: 06 Oct 2014, 17:56
by TonyDo
Smanjili su dozivljaj u odnosu na prvobitne skice.
Na linku ima mali video kako bi to sad trebalo izgledati.

http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/vide ... 55372.html

:hi