Oklopni PZO Vlak

Oklopni PZO Vlak

Postby LupusREBEL on 31 Jan 2009, 19:01



Ne kužim? [moguja]
Jeli to JNA imala ili... :confused0007
Jeli to istina ili neka bu... :confused0006
LupusREBEL
 

Re: Oklopni PZO Vlak

Postby FirewireHR on 31 Jan 2009, 19:52

Ma ovi pričaju budalaštine. :urnebes:
Mislim da je ovo taj vlak;
http://www.domovinskirat.hr/fotoagresor ... m=1&pos=46
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Oklopni PZO Vlak

Postby LupusREBEL on 31 Jan 2009, 19:58

Nebi reko, ovom fale radari, pzo topovi, maljutke, i još ohooo stvari i elektronike koje opisuje onaj zapovjednik vlaka... :confused0006
LupusREBEL
 

Re: Oklopni PZO Vlak

Postby FirewireHR on 31 Jan 2009, 20:09

Evo vidi ovdje;
http://oklop2.tripod.com/voz/krajina_ekspres.HTM
...koliko je tekst objektivan ne znam, ali imaš slika pa procjeni...
Zanimljivo da je Rep.Srpska imala svoj oklopnjak, a i mi sami u Splitu.
Rat na prostorima bivse Jugoslavije odisao je mnogim specificnostima, narocito u pogledu upotrebe vojne tehnike. Pravilo da se koristi sve sto moze da puca usvojeno je odmah po izbijanju prvih sukoba. No kako je rat odmicao sve dalje i nije se nazirao kraj zalihe ratnog materijala su se istrosile pa se pristupilo originalnim resenjima upotrebe pojedinih ratnih sredstava. Na primer rakete zemlja-vazduh ili more-more su uz manje modifikacije prekvalifikovane u klasu raketa zemlja-zemlja. Na avio bombe su montirani raketni motori drugih raketa pri cemu se dobijalo novo kopneno oruzje, sve to, cesto, u borbenom poretku sa tehnikom Drugog Svetskog rata. Zato i ne cudi da su se tokom rata pojavila jos jedna vrsta oruzja iz vremena davno proslih ratova - Oklopni vozovi. Tokom rata na raznim stranama sagradjeno je nekoliko oklopnih vozova, ali je samo jedan postao legenda, cuveni oklopni voz ''Krajina Ekspres''.
Oklopni voz ''Krajina Ekspres'' nastao je u Kninu tokom leta 1991. god. Zahvaljujuci inicijativi tamosnjih zeleznicara nekoliko obicnih vagona zasticeno je vrecama peska, a kompozicija je pogonjena dizel lokomotivom, oznake JZ664, popularna ''Kenedijevka''. Voz je prvu akciju imao iz pravca Gracaca u podrucje Stikarne. Ubrzo se ukazala potreba da vagoni budu bolje zasticeni i naoruzani, tako da su u Strmici na vagone montirane celicne ploce, debljine 25mm. Krovni deo je ostao otvoren, a zastitu od kise i sunce pruzala su razapeta satorska krila. Ovo je bila pocetna konfiguracija voza i tokom rata ''Krajina Ekspres'' je dogradjivana i dooruzavana. Sem lokomotive, pocetnu konfiguraciju cinila su i dva naoruzana vagona, koji su mahom bili naoruzani iz arsenala TO. Na pocetku prvog vagona montiran je trofejni nemacki dvocevni PA top M38 od 20mm. Na pocetku drugog vagona nalazila su se dva lansirna kompleta za PO rakete ''Maljutka'', iza kojih je postavljen PA top ''Bofors'', licencno proizveden u Britaniji pod oznakom M-12, i u SFRJ isporucen u okviru programa vojne pomoci tokom pedesetih godina. Za blisku odbranu voza na bocnim puskarnicama postavljeni su puskomitraljezi M-53. Kasnije je dodat jos jedan vagon, koji je bio naoruzan poznatim ''trocevcem'' M-55, i jednocevnom verzijom M-75, oba u kalibru 20mm. Prvi vagon (vagon najudaljeniji od lokomotive) dobio je dva teska mitraljeza M2HB kalibra 12,7mm. Na vagone su montirane dodatne celicne ploce i sa gornje strane, koje su posadi obezbedile zastitu od minobacaca, ali su posade orudja i dalje ostale izlozene vatri neprijatelja. Dodatna zastita lokomotive obezbedjena je sa dva puskomitraljeza M-84. Tokom 1992. god. uklonjen je PA top M38 i montiran poznati sovjetski top ZIS-3, kalibra 76,2mm (Nasa oznaka ovog topa je M-42). Vatrenu moc kompozicije uvecala su i dva lansera L57-12 za nevodjene rakete 57mm, namenjenih za naoruzavanje domacih aviona. Ovi lanseri su montirani na postolju, iza ZIS topa. Naredne 1993. god. umesto topa 76mm, postavljeno je samohodno orudje M-18 naoruzano topom od 76mm. Rec je, takodje, o vozilu iz americke vojne pomoci, poznatom po velikoj brzini, ali i problematicnom benzinskom motoru. Na bokove vagona montirana su i platna od armirane gume, a u medjuprostor je ispunjen sljunkom, sto je minimiziralo probojnu moc kumulativnih projektila, a sto je i dokazano u praksi. Tokom borbi na unskoj pruzi kompozicija bila je sacinjena od tri obicna teretna vagona, koja su blagovremeno trebali aktivirati eventualne mine i na kojima se nalazio alat i materijal za popravku ostecene pruge, sledila su tri borbena vagona i lokomotiva. Komandni, teretni i vagon za smestaj ljudstva ukljucivani su u sastav voza prema dinamici ocekivanih dejstava. Postojao je i otvoreni vagon sa minobacacem od 120mm, ali je malo koriscen. Pad Srpske Krajine okoncao je planove za izgradnju jos jednog vagona naoruzanog topom od 88mm.
Oklopni voz ''Krajina Ekspres'' ucestvovao je u mnogim borbama na prostorima Dalmacije, Like, i oko Bihaca. Nakon pocetnog opremanja voza u Strmici, ukljucen je u borbena dejstva na pruzi Knin - Drnis. Zatim je upucen u Liku, gde je ucestvovao u borbama za skladiste Sveti Rok. Smatra se da je tokom visenedeljnog boravka u Lici i dobio ime ''Krajina Ekspres''. Pocetkom 1992. god u ratni put ovog voza upisane su i borbe oko aerodroma Zemunik, kod Zadra. Posada , kada nije bilo uslova za upotrebu voza, ucestvovala je u borbama u sastavu MUP-a Krajine, u operaciji ''Koridor 92''. Krajem novembra 1992.god, ''Krajina Ekspres'' formalno je predpocinjena 7.Dalmatinskom korpusu Srpske vojske Krajine, te je postao Zeleznicka ceta 75.motorizovane brigade. Tokom januarske agresije Hrvatske vojske na Maslenicko podrucje i Ravne Kotare, posada voza ponovo je angazovana kao pesadijska jedinica. Od artiljerijske vatre stradalo je dvoje pripadnika i to su jedini gubici ove jedinice tokom rata. ''Krajina Ekspres'' pruzala je podrsku i tokom borbi oko Skabrnje, a vazan zadatak je trebala imati u kontroverznoj operaciji ''Maslinova grancica''. Svakako najpoznatija i najoriginalnija akcija bio je pokusaj unistenja tunela-skladista municije u predgradju Zadra. Neposredno ispred tunela bila je platforma sa visecevnim bacacem raketa, a iza u tunelu skladiste municije. U specijalno pripremljenom vagonu nalazilo se 3650.kg eksploziva i oko pet tona metalnog otpada. Aktiviranje je bilo predvidjeno sporogorecim stapinom ili PT minama montiranim na odbojnike vagona. Kompozicija je gurala specijalni vagon do sela Nadin, do tacke gde se pruga spusta prema Zadru. Za sada nema pouzdanih saznanja kakav je bio epilog ove akcije.
Tokom 1994.god. ''Krajina Ekspres'' ili zvanicno 7.oklopni voz, kako je tada u VRSK oznacena ova jedinica, borbeno je angazovana duz unske pruge. Tokom zestokih borbi na prilazima Bihacu, oklopni voz dejstvovao je po utvrdjenim polozajima 5. korpusa na uzvisenju Ribicka Glavica. Dejstvovalo se iz samohodnog orudja 76mm i lansera NRZ. Tokom borbi oko Bihaca, dobro izvedena oklopna zastita dosla je do izrazaja, kada je drugi vagon u bok pogodila PO raketa ''Maljutka''. Ploca od armirane gume, sloj sljunka i celicna ploca su taman toliko redukovali probojnost kumulutivnog mlaza da nije doslo do aktiviranja borbenog kompleta koji se nalazio na putu probojnog mlaza. Jedina posledica je bio lakse ranjen clan posade. Tokom decembra operacije prema Bihacu su obustavljene i voz se povlaci u Knin. Dalje usloznjavanje vojno - politicke situacije, koje je izazvao pad dominantnih tacaka na Dinari, uslovilo je da se posada koristi kao pesadijska jedinica. Kada je jedna posada bila na polozajima, rezervna posada u Kninu bila je u pripravnosti i takva situacija potrajala je do opsteg hrvatskog napada avgusta 1995. god. Malo pre pet casova 4.avgusta, jaka artiljerijska vatra po Kninu i drugim gradovima oznacila je pocetak opsteg napada na Krajinu. Po naredjenju oklopni voz je upucen u Liku. Ubrzo je i sama posada postala svesna opsteg vojnog i politickog rasula Srpske Krajine i preduzete su mere izvlacenja ljudstva. Sedmi oklopni voz, u narodu ''Krajina Ekspres'' je pusten niz strmi odsek pruge te je u punoj brzini izleteo iz sina u provaliju i legendu.
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Oklopni PZO Vlak

Postby FirewireHR on 31 Jan 2009, 20:18

ZNG-RH oklopni vlak :)
http://pticica.com/oznake/zng
Image.Image.Image.Image
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Oklopni PZO Vlak

Postby LupusREBEL on 31 Jan 2009, 20:23

Hm, zanimljivo...
Da se nisi zabunio? [oops]
Ovaj, nikako nije mogao biti samo na pruzi, imali su tehniku da s tim vlakom idu i po cesti, livadama, gustim šumama, pod jezerema, morima, po močvarnom terenu čak su ga usavršavali da poleti!?
:confused0006 [moguja]

Vidiš da je parkiran na livadi pokraj neke kuće... :bobo

Sve me to malo zbunjuje da mislim da istinu govore, ona Kniđa i onaj kap. I kl.
LupusREBEL
 

Re: Oklopni PZO Vlak

Postby FirewireHR on 31 Jan 2009, 20:26

LupusREBEL wrote:Ovaj, nikako nije mogao biti samo na pruzi, imali su tehniku da s tim vlakom idu i po cesti, livadama, gustim šumama!?
:confused0006 [moguja]

To tebi ostavljam da proučiš što-kako-gdje-sa čim.

Image
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Oklopni PZO Vlak

Postby LupusREBEL on 31 Jan 2009, 20:29

A ovaj naš vlak, iz Splita, je jadan, ono je samo išao po pruzi, ali ovaj je bio čudo tehneke, lovio je helikoptere po zraku, kaže da je jednu "Gazelu" gazio dok nije bila uništena, onako za pravo... [moguja]

Da je imao senzore da skuži tko je u šumi i koliko ih je, da su Ameri nudili da će im oni cijelu 6. flotu dati da im oni samo otkriju tajnu vlaka, kak im netreba tračnice...

A jel bi onda najebali... [neee]
LupusREBEL
 

Re: Oklopni PZO Vlak

Postby FirewireHR on 31 Jan 2009, 20:44

Možda bi trebalo otvoriti topic humor(?) :a015
Tema o nukleranom reaktoru u Željavi i ova bi idealno pasale tamo čini mi se. :confused0006
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Oklopni PZO Vlak

Postby LupusREBEL on 31 Jan 2009, 20:47

Da...
...ima tih bisera o ratu i vojnoj tehnici.
Tako da bi trebali jednu temu s humorom o vojnoj tehnici, legendama i sl.
LupusREBEL
 

Re: Oklopni PZO Vlak

Postby cyber fulkrum on 01 Feb 2009, 01:55

DA,ALI TO SU IZUZETNE VOJNE TAJNE !!!!!
Last edited by Anonymous on 01 Feb 2009, 08:57, edited 1 time in total.
Reason: Izbrisan nepotrebno quotanje
User avatar
cyber fulkrum
Sretni forumaš
Sretni forumaš
 
Posts: 109
Joined: 16 May 2008, 22:23

Re: Oklopni PZO Vlak

Postby LupusREBEL on 01 Feb 2009, 08:54

Da, to tip napominje da takeu vojnu tajnu nemre tek tako iznjet, ipak je PZO vlak koji se kreće van tračnica... :confused0006
LupusREBEL
 

Re: Oklopni PZO Vlak

Postby Flashback 505 on 01 Feb 2009, 15:43

Tajna je u tome da u kompoziciji oklopnog vlaka imaju vagon s tenkom koji u nekoj situaciji djeluje sa vagona a u nekoj drugoj može siči s vagona i djelovati na terenu. Vidi se taj tenk u nekom od kadrova filma. A izjava u filmu je sva u stilu podizanja morala narodu i vojsci.
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
Flashback 505
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 276
Joined: 17 May 2008, 09:10

Re: Oklopni PZO Vlak

Postby Flashback 505 on 03 Feb 2009, 11:10

Pa naravno da je fantazija, laži - maži sistem ratne propagande.
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
Flashback 505
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
 
Posts: 276
Joined: 17 May 2008, 09:10


Return to Zrakoplovstvo

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron