Pao avion na Velebitu

Re: Pao avion na Velebitu

Postby relay station on 10 Feb 2009, 00:24

citam tekstove i nevjerujem kakvi novinari gluposti pišu..svaki čak laik moze kalkulacijom doc do podatka da razumnom logikom cessna nije ni trbala snizit na 5500,za silu su mogli i na 6000ft i prešli bi glatko preko jer kolko ja kuzim 6000ft=1828m..sasvim dovoljno da se u nuzdi nadvisi velebit(sigurno nadvišenje je u zavisnosti od vidljivosti od 150-300m)
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Pao avion na Velebitu

Postby JoZ@ on 10 Feb 2009, 09:21

mi24 smopinjem zbog toga jer sam misljenja da se njega moglo opremit sa svim i svacim i sluzit za misije spasavanja
ipak je on sasvim druga klasa od ovih Mi17 (il koju oznaku vec nose) po izdrzljivosti i ostalom
a ima dosta prostora unutra za prjevoz unesrecenih
a o njegovoj brzini da ne pricamo kolko je brzi od ovog Mi17

i vec sam ti reko da sam se i previse navozo u Mi24

kaj kompiliciras
ljepo sam trazil misljenje a ne pljuvacinu
ak neznas nemoj se javljat


znaci
dali se Mi24 moze prenamjenit u helikopter za spasilacke misije :confused0007
ak ko zna il ima svoje misljenje
nek ga iznese bez trolanja
User avatar
JoZ@
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 947
Joined: 03 May 2008, 20:52

Re: Pao avion na Velebitu

Postby LupusREBEL on 10 Feb 2009, 16:52

Danas, u 11.30 u izvarednim vjstima na HTV1 javljeno da je pronadjen.
LupusREBEL
 

Re: Pao avion na Velebitu

Postby LupusREBEL on 10 Feb 2009, 17:21

Došli smo do mikro lokacije koju ćemo sutra u ranim jutarnjim satima pretraživati. Dokumenti koje smo danas pronašli ukazuju na to da se radi o papirima koji su se nalazili u zrakoplovu. Dio pripadnika MUP-a i dio pripadnika GSS-a ostat će noćiti na Strugama. Za sutra na raspolaganju imamo tri helikoptera i sve će biti usmjereno prema toj lokaciji. Papiri koje smo našli su jako vlažni i nažalost, ne možemo ih dirati jer bi se rasuli - rekla je Senka Marević iz PU zadarske.


Kao na Himalaji
Četvrti dan potrage za Miljenkom Bartolićem, Aleksandrom Walterom, Gerdom Govejšekom i Zvonkom Kellekom počeo je s nadom da će vrijeme konačno omogućiti bolje uvjete za potragu, a oko 9 sati poletjela su prema Velebitu tri helikoptera. No, vrlo brzo vrijeme se ponovno pogoršalo o čemu je nakon povratka s Velebita, gdje mu se na neko vrijeme izgubio signal, govorio i hrvatski alpinist Stipe Božić nakon što se ujutro vratio s Crljenog kuka.


– Vjetar je gore bio toliko jak da nas je bacao na tlo zajedno sa skijama koje smo imali na leđima. Ledena kiša stvarala nam je najveće probleme, a povremeno se Velebit nije razlikovao od Himalaje – rekao je Stipe Božić. O lošem vremenu svjedočio je i ministar MUP-a Tomislav Karamarko koji je jučer došao na područje potrage, odnosno ispred kanjona Paklenice, kao i specijalci MUP-a.


Na dobrom putu
Dinko Vodanović, stručnjak za zrakoplovne nesreće rekao je da na jednom od dokumenata koje su pronašli piše Zračna luka Zagreb, a odnosi se na kretanje po platformi iz kojeg ispunjava posada aviona i koji se predaje za prijelaz po manevarskim površinama.
- Budući na njemu piše Zračna luka Zagreb to znači da je to dokument toga zrakoplova i da se tamo nije našao iz čista mira. To znači da smo na dobrom putu i da smo sve gdje smo usmjeravali spasioce radili zbog dobre procjene. Nadamo se da ćemo već sutra imati rezultate potrage - rekao je Vodanović.

Ne znamo da li je taj dokument bio ispunjen ili ne jer je bio na snijegu i vlažan je. Na njemu nismo uspjeli našim specijalnim kamerama utvrditi otisak, no mislimo da nije bio prazan i da je na njemu nešto pisalo - istaknuo je.

Rušenje aviona nema veze sa zabranom leta?
Na pitanje je li iz kasnijih preslušavanja razgovora i snimki doznao da je u vrijeme kada je navodno pao zrakoplov bila zabrana leta, Vodanović je odgovorio: Da, ali ne na toj visini. Zabrana leta je bila od šest tisuća do 16 tisuća stopa. Na upit zašto je bila zabrana Vodanović je rekao da upitamo MORH. Vodanović je istaknuo kako rušenje aviona nema nikakve veze sa pojednim špekulacijama da se to dogodilo zbog navodnog sudara sa nekom bespilotnom vojnom letjelicom ili zbog zabrane leta.


U kasnijem razgovoru od Dinka smo doznali da je oko minutu i pol prije no što je zrakoplov je nestao s radara, pilot cessne bio upozoren od same kontrole leta da ulazi u područje u kojem je na snazi bila zabrana leta između 6500 i 1600 stopa. Dinko smatra da je u tome trenutku avion bio na 8500 feeta, te da je moguće da se prilikom spuštanja na dozvoljenu visinu dogodila turbulencija koja ga je mogla srušiti na Vaganski vrh koji se nalazi na visini od oko 5800 atopa. Dodao je da je između visine na kojoj je bila zabrana leta i visine Vaganskog vrha bilo dovoljno ali ipak i premalo prostora za proći u takvim lošim vremenskim okolnostima.

Karamarko: jedna od najopsežnijih potraga
– Vrijeme nam je najveći problem, a, primjerice, naši su specijalci morali puzati po snijegu da ih jak vjetar ne bi odnio. Ovo je jedna od najopsežnijih potraga u posljednje vrijeme kod nas – rekao je Karamarko. U potragu se danas uključilo po 80-ak pripadnika GSS-a i MUP-a te 20-ak pripadnika MORH-a, odnosno gotovo 200 ljudi. Prvi konkretan trag nakon četiri dana pretrage prostora pronašli su na sjevernoj strani Velebita pripadnici specijalne policije i zadarskog GSS-a, i to ispod Vaganskog vrha, odnosno Vagnja, na 1300 metara nadmorske visine.

Policija je rekla da su pripadnici ličko-senjske interventne policije pronašli plan letenja i da je utvrđeno da su tri lokacije na kojima su nađeni predmeti za koje se sumnja da pripadaju avionu – minirana područja.

preuzeto s: http://www.vecernji.hr/newsroom/blackch ... 3/index.do
LupusREBEL
 

Re: Pao avion na Velebitu

Postby LupusREBEL on 10 Feb 2009, 18:36

Stradao pripadnik Specijalne policije priliko traženja zrakoplova, prenosi RTL, zbog lavine.
LupusREBEL
 

Re: Pao avion na Velebitu

Postby LupusREBEL on 10 Feb 2009, 19:31

Kako izvještava Nova TV, nažalost, ni jedan pilot nije preživio...
LupusREBEL
 

Re: Pao avion na Velebitu

Postby relay station on 11 Feb 2009, 01:12

JoZ@ wrote:mi24 smopinjem zbog toga jer sam misljenja da se njega moglo opremit sa svim i svacim i sluzit za misije spasavanja
ipak je on sasvim druga klasa od ovih Mi17 (il koju oznaku vec nose) po izdrzljivosti i ostalom
a ima dosta prostora unutra za prjevoz unesrecenih
a o njegovoj brzini da ne pricamo kolko je brzi od ovog Mi17

i vec sam ti reko da sam se i previse navozo u Mi24

kaj kompiliciras
ljepo sam trazil misljenje a ne pljuvacinu
ak neznas nemoj se javljat


znaci
dali se Mi24 moze prenamjenit u helikopter za spasilacke misije :confused0007
ak ko zna il ima svoje misljenje
nek ga iznese bez trolanja
to sta je tebi palo napament ne rade tj ne opremaju takve helikoptere pa cak i oni koji ih rade i imaju najviše..dakle nikom to nebi palo napamet jer ako si sjedio unutra znas da unutra ima 8 sjedalica i između taman mjesta za jedna nosila,mi-8 je stvarno tu neprikosnoven kao najisplatijivija i najizdrzljivija platforma i ne bez razloga proizveden u xy komada..dobro prošao bi i koji iz porodice sykorski sa pocetnim oznakama hh ili mh ali sta imamo to trbamo iskoristit..inace za tvoju info mi-24 je brzi efektivno za 20-40km na sat tak da ni ta tvoja tvrdnja nema temelja..sve to mogu odradit i više nego pouzdani radni strojevi koji se zovu 8-mi-8/171sh..nije pitanje helikoptera imamo ih podosta nego opreme
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Pao avion na Velebitu

Postby JoZ@ on 11 Feb 2009, 10:04

kao prvo sjedala se maknu
a i nisam mislil imat vip salon unutra

i kaj hoces rec da je mi17 izdrzljiviji od mi24 :confused0007

a i matematika ti nije bas jaca strana
mi17-250km/h
mi24-335km/h

a brzina bas moze bit presudna za prevoz unesrecenog do bolnice

a kaj se tice opreme
aj me citaj malo pazljivije
reko sam kad bi se takav helikopter opremil kak treba za takve misije


meni dosta rasprave

bok
User avatar
JoZ@
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 947
Joined: 03 May 2008, 20:52

Re: Pao avion na Velebitu

Postby LupusREBEL on 11 Feb 2009, 10:07

Vidi, nebitno, mislim da mi imamo helikoptere namjenjene za prijevoz ranjenika, ako i tonismo sjebali... :ebudale:
LupusREBEL
 

Re: Pao avion na Velebitu

Postby relay station on 11 Feb 2009, 11:54

tu maximalnu brzinu od 335 kmh kod mi-24 mozes samo sanjat jer je to neizvedivo i nikad se neleti tom brzinom,za mi-24 to je 290-300..mislim da imamo vrlo dobre i provjerene platforme(mi-17),nije ovdje rijec o vjetru nego o neopremljenosti za let ponoci i gledanju kroz oblake.
Last edited by relay station on 11 Feb 2009, 12:09, edited 1 time in total.
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Pao avion na Velebitu

Postby JoZ@ on 11 Feb 2009, 12:05

jel mi moze neko rastumacit gornji post :confused0007
User avatar
JoZ@
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 947
Joined: 03 May 2008, 20:52

Re: Pao avion na Velebitu

Postby relay station on 11 Feb 2009, 12:08

inace u moru suhoparnih novinskih izvjestaja copy paste stila izdvojio bio ovu posebnu reportazu koja kad se pogledaju sve slike covjeka jednostavno ostavlja bez daha kad vidi tu ljepu i moc planine...ali nazalost snjimljenu ovom tuznom zgodom u akciji hel pretraživanja..Image
http://www.crometeo.net/phpbb/viewtopic.php?t=5207
http://www.crometeo.net/phpbb/viewtopic.php?t=5207
znaci zalosno da je helikopteru letila ekipa koja je umjesto da motri dole po vrtaćama gledala kako da ulovi sto bolji kadar za ove slike i da ih moze polje dati svom sinčiču da se sa njima qurci na crometeo forumu.žalosno..znaci izdvojio bih sliku samog mjesta tj vrtace smćevac
znAci ta vrtača bi bila ovo dole ljevo na ovoj slici
Image
iznad same vrtaće(ekipa je fatala dobre kadrove za fotku vidi se idalno vrijeme i vidljivost nema oblaka tako da neznam kak ju nisu našli u ponedeljak prilikom tog leta kad su i nastale ove zadnje slike jer oblaka kako se vidi iznad same vrtače nije bilo..ali u helicu se vozila ekipa koja je imala ocito drugu preokupaciju malo panorama se provozat,snimit dobre fotke pejsaža ocito
Ova rupa u prostoru što uočava desno do sredine je Smrčevac
Image
i mjesto na GE
bit ce puno istrage oko toga jer sama lokacija pada je itekako cudna jer izgleda po svemu sudeci avion se raspao u zraku jer kako je dospio u tu vrtacu koja nije u prvom masivu-grebenu.čudno
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Pao avion na Velebitu

Postby FirewireHR on 11 Feb 2009, 12:38

Eh, baš je lik specijalno sinu fotkao slike. ;)
Očito su fotkali svi koji su mogli, a preko noći su analizirane sve fotke i video snimke...bilo riječi o tome ovih dana.
S obzirom na teren, uvjete, mine, lavinu mene ni ne čudi da je stvar toliko trajala.
Fotke sa;
http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=9bf3e34b-c54d-4521-b77c-7be7a502d92f&ref=lastadd
Image

Image

Image
[smly_c040smly.gif]
User avatar
FirewireHR
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 5785
Joined: 29 Mar 2008, 15:43

Re: Pao avion na Velebitu

Postby JoZ@ on 11 Feb 2009, 12:49

FirewireHR wrote:Eh, baš je lik specijalno sinu fotkao slike. ;)
Očito su fotkali svi koji su mogli, a preko noći su analizirane sve fotke i video snimke...bilo riječi o tome ovih dana.


[w]
User avatar
JoZ@
Elitni forumaš
Elitni forumaš
 
Posts: 947
Joined: 03 May 2008, 20:52

Re: Pao avion na Velebitu

Postby relay station on 13 Feb 2009, 00:27

sad onaj naravno ljutit i revoltiran vlasnik aviona optuzuje kontrolu leta bez da je uopce cuo traku..znaci bez ikakvih temelja..no znamo svi naveliko se pise da je to bila vrlo iskusna posada(putnici) no ovaj puta teško je to reci prekšili su xy pravila tj ajmo to tako rec dogodile su im se pocetnicek greške--ima u VFR manualu sve ljepo objašnjeo koji su minimumi za vmc pravila letanja..a mislim da je boldano napisano da je zabranjeno ulazenje u oblake.nitko njih nije tjerao na tu rutu,nitko njih nije tjerao u velebit,nitko njih nije tjerao preko velebita...fic sektor je specifican je on samo daje informacije a ne radarsko vektoriranje....imali su nekoliko solucija kad su daleko ispred sebe vidjeli oblake..istraga ce pokazat dali u opce kod sebe imali notam,tj dali su se sa njim upoznali,mogli su trazit req 360 par krugova par minuta potrosit(max 5min) da izgube dok prođe zona,pa onda trazit ponovo penjanje,ttrazit promjenu rute,ili povratak prema sjeveru..ma imali su barem 4-5 solucija,no..nadajmo se da ce istraga bit temeljiita od alkotestirnja pa nadalje..do provjera dali je kojim slucajem ekipa iz aviona bas u to kriticno vrijeme razgovarala na mobitel..svasta je moguce
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

PreviousNext

Return to Zrakoplovstvo

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest

cron