Došli smo do mikro lokacije koju ćemo sutra u ranim jutarnjim satima pretraživati. Dokumenti koje smo danas pronašli ukazuju na to da se radi o papirima koji su se nalazili u zrakoplovu. Dio pripadnika MUP-a i dio pripadnika GSS-a ostat će noćiti na Strugama. Za sutra na raspolaganju imamo tri helikoptera i sve će biti usmjereno prema toj lokaciji. Papiri koje smo našli su jako vlažni i nažalost, ne možemo ih dirati jer bi se rasuli - rekla je Senka Marević iz PU zadarske.
Kao na Himalaji
Četvrti dan potrage za Miljenkom Bartolićem, Aleksandrom Walterom, Gerdom Govejšekom i Zvonkom Kellekom počeo je s nadom da će vrijeme konačno omogućiti bolje uvjete za potragu, a oko 9 sati poletjela su prema Velebitu tri helikoptera. No, vrlo brzo vrijeme se ponovno pogoršalo o čemu je nakon povratka s Velebita, gdje mu se na neko vrijeme izgubio signal, govorio i hrvatski alpinist Stipe Božić nakon što se ujutro vratio s Crljenog kuka.
– Vjetar je gore bio toliko jak da nas je bacao na tlo zajedno sa skijama koje smo imali na leđima. Ledena kiša stvarala nam je najveće probleme, a povremeno se Velebit nije razlikovao od Himalaje – rekao je Stipe Božić. O lošem vremenu svjedočio je i ministar MUP-a Tomislav Karamarko koji je jučer došao na područje potrage, odnosno ispred kanjona Paklenice, kao i specijalci MUP-a.
Na dobrom putu
Dinko Vodanović, stručnjak za zrakoplovne nesreće rekao je da na jednom od dokumenata koje su pronašli piše Zračna luka Zagreb, a odnosi se na kretanje po platformi iz kojeg ispunjava posada aviona i koji se predaje za prijelaz po manevarskim površinama.
- Budući na njemu piše Zračna luka Zagreb to znači da je to dokument toga zrakoplova i da se tamo nije našao iz čista mira. To znači da smo na dobrom putu i da smo sve gdje smo usmjeravali spasioce radili zbog dobre procjene. Nadamo se da ćemo već sutra imati rezultate potrage - rekao je Vodanović.
Ne znamo da li je taj dokument bio ispunjen ili ne jer je bio na snijegu i vlažan je. Na njemu nismo uspjeli našim specijalnim kamerama utvrditi otisak, no mislimo da nije bio prazan i da je na njemu nešto pisalo - istaknuo je.
Rušenje aviona nema veze sa zabranom leta?
Na pitanje je li iz kasnijih preslušavanja razgovora i snimki doznao da je u vrijeme kada je navodno pao zrakoplov bila zabrana leta, Vodanović je odgovorio: Da, ali ne na toj visini. Zabrana leta je bila od šest tisuća do 16 tisuća stopa. Na upit zašto je bila zabrana Vodanović je rekao da upitamo MORH. Vodanović je istaknuo kako rušenje aviona nema nikakve veze sa pojednim špekulacijama da se to dogodilo zbog navodnog sudara sa nekom bespilotnom vojnom letjelicom ili zbog zabrane leta. U kasnijem razgovoru od Dinka smo doznali da je oko minutu i pol prije no što je zrakoplov je nestao s radara, pilot cessne bio upozoren od same kontrole leta da
ulazi u područje u kojem je na snazi bila zabrana leta između 6500 i 1600 stopa. Dinko smatra da je u tome trenutku avion bio na 8500 feeta, te da je moguće da se prilikom spuštanja na dozvoljenu visinu dogodila turbulencija koja ga je mogla srušiti na Vaganski vrh koji se nalazi na visini od oko 5800 atopa. Dodao je da je između visine na kojoj je bila zabrana leta i visine Vaganskog vrha bilo dovoljno ali ipak i premalo prostora za proći u takvim lošim vremenskim okolnostima.
Karamarko: jedna od najopsežnijih potraga
– Vrijeme nam je najveći problem, a, primjerice, naši su specijalci morali puzati po snijegu da ih jak vjetar ne bi odnio. Ovo je jedna od najopsežnijih potraga u posljednje vrijeme kod nas – rekao je Karamarko. U potragu se danas uključilo po 80-ak pripadnika GSS-a i MUP-a te 20-ak pripadnika MORH-a, odnosno gotovo 200 ljudi. Prvi konkretan trag nakon četiri dana pretrage prostora pronašli su na sjevernoj strani Velebita pripadnici specijalne policije i zadarskog GSS-a, i to ispod Vaganskog vrha, odnosno Vagnja, na 1300 metara nadmorske visine.
Policija je rekla da su pripadnici ličko-senjske interventne policije pronašli plan letenja i da je utvrđeno da su tri lokacije na kojima su nađeni predmeti za koje se sumnja da pripadaju avionu – minirana područja.
preuzeto s:
http://www.vecernji.hr/newsroom/blackch ... 3/index.do