Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Sjećanje na Domovinski rat i ostale ratove na podrucju exYU.

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 16:45

relay station wrote:na pitanje sta misli o novom hrvatskom lovackom avionu njegov odgovor je
"sasvim svejedno koji će avion to biti. Dajte mi metlu i ja ću letjeti". :D
a da ne zaboraboravimo da je Image
admin2
 

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 16:46

relay station wrote:neki lik skydiver(civil) se vozio u migu slike sa tog leta su ovdje http://community.webshots.com/album/217577854oJZKWP a tekst o tome je ovdje http://www.avijacijabezgranica.com/foru ... php?t=3417
admin2
 

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 16:46

Riker wrote:
relay station wrote:neki lik skydiver(civil) se vozio u migu slike sa tog leta su ovdje http://community.webshots.com/album/217577854oJZKWP a tekst o tome je ovdje http://www.avijacijabezgranica.com/foru ... php?t=3417


O MAMICU MU SPAPATRLJIM ČITAM ONAJ TEKST NJEGOV I PUCAM PO ŠAVOVIMA!!!

PA ŠTO MENE NIKO NE ZOVE NA ĐIR SA TOM KARAMPANOM!!!!!!

8) :lol:

Tipu svaka čast, to je stvarno ona autentična ONCE IN A LIFETIME situacija, traje nekoliko sati, jedno popodne, a pamtiš ju ko da je bila jučer cijeli svoj život.

Nisam znao za taj slučaj...svaka mu čast, srećković!

I TO U ZUBOTU - SA SELAKOM :D

Ono šta me spriječi da se nakon ove priče idem objesti na štrik je da je letio na relaciji ZG-Pula.

Samo fali da je reko da su išli na Želju sletit LOL :D
admin2
 

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 16:47

relay station wrote:ako se usporede kacige iz albuma i ova starija na slici sve je jasno ko dan...
admin2
 

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby admin2 on 03 Apr 2008, 16:47

eax666 wrote:Poznajem mu brata, izuzetno drag i pametan covijek, tako da ne sumnjam da je i Ivan takav.
admin2
 

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby admin2 on 18 Jun 2008, 12:20

relay station wrote:legendaran video sam onom famoznom recenicom"onog trenutka kada zatvorim kabinu;
http://www.youtube.com/watch?v=Am0yP62rjLM&

feature=related legende ivana selaka..prikazan još i brifing pilota.i aktivnosti na stajanci,kao i radar civilni u kurilovcu te još stosta bilo bi ok nabaviti cijeli dokumetarac.
Last edited by admin2 on 18 Jun 2008, 12:22, edited 2 times in total.
admin2
 

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby admin2 on 18 Jun 2008, 12:21

admin wrote:Ovo mislim da nisam do sada vidio(?)...obično snimam takve stvari.
Inače ovaj tip koji je to postavio ima stvarno impresivnu zbirku materijala na temu Domovinskog rata.

Zbirka je dostupna preko torrenta i ima 28GB:
http://www.mininova.org/det/1318043

Ovo je link za torrent;
http://tinyurl.com/5v96dx
admin2
 

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby admin2 on 18 Jun 2008, 12:22

relay station wrote:jedna iz videa od firewirea
Image
admin2
 

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby relay station on 18 Nov 2008, 23:56

http://kresounitedstates.spaces.live.co ... !779.entry

Herojski pothvat Hrvatskih pilota

"Mi smo vratili naše, a pobjegli su oni"
Trenutak odluke došao je 15. svibnja 1992. Dio eskadrile, osam aviona po četiri para, u kojemu je letio i Ivandić, uvježbavao je program za obilježavanje "Dana vazduhoplovstva". Jedan pilot je otpao zbog zdravstvenih problema i u posljednji letački par upao je Selak...


P
Od završetka Domovinskog rata prošlo je više od deset godina, no još nismo skloni iz više razloga to vrijeme nazvati povijesnim. Jedan od razloga postao nam je jasan kad smo se našli licem u lice s dvojicom hrvatskih vojnih pilota - brigadirom Ivanom Selakom i pukovnikom Ivicom Ivandićem. Njih dvojica su naime među ljudima koji su stvarali povijest Domovinskog rata. Samo tijekom tih nekoliko godina doživjeli su toliko toga što bi moglo ispuniti živote nekolicini ljudi. No, zasad ih ne možemo nazvati povijesnim osobama. Ne zbog njihovih zasluga, nego jednostavno stoga što su u predobroj formi da bismo ih "strpali" u povijesne okvire. I danas su aktivni časnici i piloti, u znatno boljoj psihofizičkoj kondiciji nego većina njihovih vršnjaka. Stoga i razgovor s njima nije imao prizvuk "starih vremena". Ostavljaju dojam kako bi, kad bi bilo potrebno, obojica i danas bez problema učinila isto što i prije petnaest godina...
Svibanj 1992. godine: rat u Hrvatskoj je već uvelike bio u tijeku. Mnogi Hrvati, bivši kadrovi JNA, stavili su se na raspolaganje novoj Hrvatskoj vojsci. No, učiniti to kao pilot lovca JNA stacioniranog u tadašnjem Titovom Užicu možda je bilo najteže. Nije trebalo tek "preskočiti ogradu". Nakon prijašnjih preleta pilota Danijela Borovića i Rudolfa Perešina oprez unutar "vazduhoplovstva" JNA bio je povećan. Oči i uši su bile posvuda, a Ivandić i Selak nisu smjeli ništa prepustiti slučaju. No, nisu željeli otići u Hrvatsku sami, željeli su "povesti" i svoje letjelice... "Vojska je onakva kakva je bila, zapravo bila srpska, uzimala je i odvlačila sve što je mogla u Srbiju, od svih nas, i od moga ćaće koji je sve to plaćao", rekao je Selak, dodavši da je njihov odlazak imao cilj vratiti ono što je ta vojska oduzela. "Zapravo, nismo mi pobjegli, nego smo vratili naše, a pobjegli su oni", dodao je.

Sletjeli bi i na autocestu samo da je u Hrvatskoj!


MiG-21 ne može se odvući kriomice. I to dvije letjelice. Naročito kad vas neprestano motre. Planiranje preleta započelo je mjesecima ranije, a postojao je i bitan uvjet koji je sve činio kompliciranijim: željeli su otići zajedno. Ivandić je još sredinom 1991. rekao Selaku "Nećeš valjda otići bez mene?" "Tada još nismo znali, ali čim je netko od pilota Hrvata prešao na drugu stranu, motrenje ostalih bilo je pojačano. Olakšavajuća okolnost je bila što smo se dobro poznavali, bili u istoj eskadrili i stanovali u istoj zgradi. Nismo odavali svoje namjere i mogli smo sve isplanirati". Obavještajci su pokušavali svašta, stavljali im doušnike kao sustanare, pokušavali ih opiti pa provokacijama izvući podatke... Nisu uspjeli iako su "imali cijeli arsenal približavanja"...
Neke otegotne okolnosti štošta su prolongirale: Ivandić je godinu dana prije preleta imao problema s požarom na avionu, a Selak je u listopadu 1991. također doživio zrakoplovnu nesreću, u kojoj su dvojica njegovih kolega izgorjela. On je jedini preživio. Zbog toga, dozvolu da opet može poletjeti dobio je tek u ožujku 1992.
Trenutak odluke došao je 15. svibnja 1992. Dio eskadrile, s osam aviona po četiri para, u kojemu je letio i Ivandić, uvježbavao je program za obilježavanje "Dana vazduhoplovstva". Jedan pilot je otpao zbog zdravstvenih problema i u posljednji letački par upao je Selak. Na planiranju leta dvojica Hrvata se nisu ni pogledala. Nisu se željeli otkriti, ali su znali da je nastupio odlučujući trenutak. Prvi je poletio Ivandić. Već je radio krug oko Srbije i imao problema s gorivom. Naime, u skladu s dogovorom čekao je Selakovu radiopotvrdu, inače potpuno regularnu, da je i on poletio. Kad je potvrda napokon stigla, Ivandić je krenuo prema Splitu. Središte Dalmacije bio je logičan, najbliži izbor. Njegov kolega se ubrzo odvojio od svog "para" i krenuo prema Zagrebu. Imao je i previše goriva. No, obojica bi, ovisno o okolnostima, sletjela bilo gdje, "pa i na autocestu, samo da je u Hrvatskoj". Obojica su sretno sletjela, Ivandić na Resnik, a Selak na Pleso.

Najveća briga sigurnost obitelji


Doček u Hrvatskoj je na neki način bio pripremljen. Znalo se (oni koji su trebali znati) da dolaze dvojica pilota, ali samo Selakovo ime (on je održavao kontakt s Hrvatskom). Nije se znalo ni gdje će sletjeti i kada. Prije preleta nije bilo jednostavno ostvariti kontakt s nadležnima u Hrvatskoj. Nije bilo izravnih komunikacija Srbija - Hrvatska. Selak je telefonirao rođakinji u Bihać (koja nije bila upoznata s planovima) i pozdravio brata u Zagrebu i bratiće u Splitu i Puli. Ona je te riječi prenijela "kome je trebala", ali je zaboravila spomenuti Zagreb. To je malo zakompliciralo situaciju, ali je prošlo bez posljedica.
Bez obzira na složenost preleta, najveća briga za dvojicu hrvatskih pilota ipak je bila sigurnost njihovih obitelji. Jednostavno ih preseliti u Hrvatsku bilo bi previše očito. Snašli su se na dva načina: Selak se formalno rastao od žene. Ivandić je u jesen 1991. postao otac maloj kćeri. Pod izgovorom da nema rodbine u Srbiji, obitelj mu je otišla u Njemačku ženinom ujaku.
O preletu Ivandića i Selaka nije bilo mnogo riječi u medijima. Borović i Perešin već su probili led, a bilo je mnogo posla. Nije bilo pilota, nije bilo aviona, "da je trebalo, mogli smo u akciju toga dana popodne". Nije trebalo dugo čekati na borbu, tek nekoliko mjeseci. Sada hrvatski, MiG-ovi "Osvetnik Vukovara" (Ivandićev) i "Osvetnik Dubrovnika" (Selakov) djelovali su u akcijama oslobađanja Dubrovnika. Dvojica pilota do kraja rata zapravo nisu ni prestajala letjeti i borbeno djelovati, istodobno gradeći moderno Hrvatsko ratno zrakoplovstvo. "Naš entuzijazam i domoljublje bili su odlučujući", no zanimljivo je da su svi hrvatski piloti, zapravo školovani u letačkom sustavu tzv. Istočnog bloka, odmah počeli raditi na izmjeni letačke doktrine. Nova je donijela sve uspjehe HRZ-u. "Stari sustav se pokazao neuspješnim", potvrdila su nam obojica.

Povijest letećih "osvetnika"


I dva MiG-a 21 imaju svoju priču: "Osvetnik Dubrovnika" je djelovao tijekom cijeloga rata, pa i poslije, a otpisan je 2004. No, brigadir Selak nam je ponudio ekskluzivu: on sam se nada da će taj avion opet poletjeti, jer Zrakoplovno-tehnički zavod, u kojemu je on danas probni pilot, ima mogućnosti, ljude, znanje i želju da se na njemu napravi generalni remont da se osposobi za let. "To je praktički najbolji avion u HRZ-u, jer je prijašnji glavni remont na njemu napravljen u ZTZ-u. Na njemu bi trebali učiti mladi ljudi, a ako ništa drugo, trebao bi sudjelovati na raznim aeromitinzima. On ima svoju povijest i svoje ja".
Priča "Osvetnika Vukovara" je mnogo tužnija, njegov posljednji let bio je 14. rujna 1993. Srušen je kod Vrginmosta pogotkom srpskog projektila. Njime je pilotirao i nažalost poginuo hrvatski pukovnik Miroslav Peris. Počasni prelet iznad Perisovog groba na pokopu bio je najteži let u životu brigadira Ivana Selaka, "teži od onoga u kojem sam nastradao". S njim je kobnog dana poletio u akciju i bio posljednji čovjek koji ga je čuo, i to riječi kojima je javio da je pogođen...
Već u uvodu rekli smo da su obojica pilota i danas itekako aktivna. Ivandić leti i danas i to najviše voli. Poletio je potkraj 80-ih. Sada radi u zapovjedništvu HRZ-a, pa ima znatan utjecaj i na nove naraštaje hrvatskih borbenih pilota. Kako bi postali vrhunski piloti, oni koji prođu početnu selekciju trebaju "imati kvalitetan nalet, dobru teoretsku pripremu, zapravo biti zbrinuti na taj način da ne razmišljaju ni o čemu drugom nego o letenju". Pukovnik je radio s prva tri naraštaja hrvatskih pilota na MiG-ovima koji su imali dobar nalet i letjeli redovito. Svi su manje-više postali dobri piloti. Opasnosti su "prekidi u letenju i malo naleta kroz godinu". Iskustvo je za pilota najvažnije.


"
Brigadir Selak je već 12 godina u ZTZ-u, gdje "isprobava sve zrakoplove koji se tamo nalaze". Voli taj posao i "ne bi ga mijenjao ni za što na svijetu". Nema omiljenog zrakoplova, sasvim mu je svejedno na kojemu leti. "Letenje je moj život", kaže iskusni pilot koji je prvi samostalni let MiG-om izveo još potkraj 1981. godine. Bilo je zanimljivo saslušati još neka mišljenja dvojice pilota. HRZ zadržava svoje eskadrile lovačkih aviona, što je jedini ispravan potez, jer teritorij svake države mora se štititi borbenim avionima. "Hrvatsko nebo moraju štititi hrvatski, ili će njime letjeti neki drugi lovački avioni," rekao je Ivandić, a Selak je odmah nadodao "a to ćemo platiti"... Danas najaktualnija tema je nabava novih lovačkih aviona za HRZ. Najmanje se čuje glas pilota, ali tako je i u drugim državama, "mi nismo ti koji odlučuju što će se kupiti". Selaku je, dakako, "sasvim svejedno koji će avion to biti. Dajte mi metlu i ja ću letjeti". Ivandić je dao opasku kako je bitno da je avion nov, četvrte generacije koja je sad u uporabi: "Danas jednostavno ne možete dopustiti tehnološko zaostajanje. Da kupimo jednu ili dvije generacije stariji avion, nadogradnja bi u konačnici dovela do istog iznosa, ali ne odmah".
Što reći na kraju? Razgovor je trajao nešto manje od sata, mnogo duže od povijesnog preleta, ali protekao je u hipu. Priča o dvojici pilota ovdje je zapravo ispričana u vrlo kratkoj verziji, no zapravo još je dosta vremena do njezinog završetka. Njihovoj ljubavi prema letenju nema kraja, a ponos i vjera u sve ono što su učinili u proteklih petnaest godina ne jenjava. Priča traje, a sigurni smo da sličnih u Hrvatskoj ima na stotine... I nikad se ne treba zamoriti pričajući ih, čak ni onoga dana kad sve definitivno postane povijest...
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby relay station on 13 Dec 2008, 12:53

Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby sajeret on 21 Feb 2009, 18:44

...a dodat cu i ovo..mi u hrvatskoj mozemo biti sretni sto smo imali takvo oruzje tj selaka u nasim redovima..evo nekih njegovih recenica.

vrlo interesantan komentar jer ja bih mogao dati jedan identican,naime broj uspjesno izvedenih misija koje je Selak izveo za JNA je bio ubedljivo najveci,naravno tada mu je meta bila hrvatska vojska i mogu vam reci da takodje nije promasivao(uvijek se letilo u paru)...
Inace Ivan Selak zvani Divljak je bio jedan od najboljih pilota koji su letili na zeljavi,veliki sportista.
Nikada nije napredovao po politickoj liniji i letio je sve sto je moglo letjeti,imao je tesku nesrecu u kojoj je tesko povrijedjen(rusenje V-51 tokom poletanja) do koga je doslo zbog njegovog neiskustva na tom tipu vazduhopolva,u avionu su nastradala dva putnika koje je Selak pokusao izvuci iz vec zapaljenog aviona,te je tom prilikom tesko ispecen.
Osim aviona letio je i zmaja pa posle i motornog zmaja,jednostavno je uporno pokusavao biti vise u vazduhu nego na zemlji...
sajeret
Sretni forumaš
Sretni forumaš
 
Posts: 143
Joined: 19 Feb 2009, 21:12

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby sajeret on 21 Feb 2009, 19:06

ja vise od svoje rijeci nemam,ali nisi me pitao za dokaz kad rekoh da je tesko nastradao pokusavajuci da spasi dvojicu iz aviona u plamenu?
nisam nosio video kameru u to vrijeme,nazalost na ramenu je bio kalasnjikov...
sajeret
Sretni forumaš
Sretni forumaš
 
Posts: 143
Joined: 19 Feb 2009, 21:12

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby relay station on 21 Feb 2009, 20:33

,naime broj uspjesno izvedenih misija koje je Selak izveo za JNA je bio ubedljivo najveci
cista kuloarska prica na raznini provokacije bez ikakvih argumentiranih dokaza.a da je bio itekako uspjesan na nasoj strani eee to su bila vremena.za udes utve zar nije vozio gajić?
Image Ako želite posjetiti aerodrom Željava i okolicu, obratite pažnju na OVE PODATKE
User avatar
relay station
Veteran foruma
Veteran foruma
 
Posts: 3266
Joined: 20 Apr 2008, 23:43

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby sajeret on 21 Feb 2009, 21:03

Gajic i Studen su bili dobrano pijani,imao sam prilike letiti sa Gajicem,ako je omirisao alkohol nije letio.
Kuloarske price?
Dobro kad ti kazes.
nema provokacije sa moje strane,ja pricam ono sto znam i ono sto sam vidio,cak ono sto mi je rekao ocevidac ne prenosim.
Tesko je shvatiti da i idoli imaju drugu stranu...
sajeret
Sretni forumaš
Sretni forumaš
 
Posts: 143
Joined: 19 Feb 2009, 21:12

Re: Hrvatski migovi i njihovi piloti (Ivan Selak)

Postby z3r0c00l on 21 Feb 2009, 22:17

Pozdrav Sarajet. Pratim sve forume i rasprave vezane za Zeljavu, samim tim je jasno da sam procitao podosta tvojih postova, a o slikama koje sam gledao svaku pojedinacno ne znam sto da ti kazem. E sad me zanima jedna stvar, a to je da si svugdje fin i nadasve fer sudionik rasprave, ali na ovom forumu tjeras nekakav "inat" (stavio sam navodnike jer nisam bas siguran koja rijec bi opisala misao)-zar ne bi bilo logicno da ako netko trazi nekakav argument za tvoju tvrdnju ti jednostavno odgovoris nesto kao:"...ja sam osobno/lično prisustvovao tomu..."? Nije stvar u idolima, podosta je vremena proslo, a i ima nas mladjih kojima su glave hladnije, već je stvar jednostavno u načinu ophodjenja. Da zakljucim, vjerujem da su svi na ovome forumu, a i na ostalim koji se bave slicnom tematikom ljudi koji su pomalo specificni i da imaju dovoljno zrelosti i mudrosti da mogu normalno komunicirati sa svim ljudima na ovome svijetu-pogotovo sa onima koji su bili na Zeljavi dok je bila operativna. :predaja:
User avatar
z3r0c00l
Sretni forumaš
Sretni forumaš
 
Posts: 114
Joined: 10 Jan 2009, 06:06

PreviousNext

Return to Od Gazimestana preko Kninskih balvana do Oluje

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron