Povijest Željave

Sve što se nebi moglo svrstati u prethodne topice, a tiče se ove teme.

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:31

relay station wrote:na zelji nije letilo ali zato je u neposrednoj blizini..a gdje necemo precizirat nije vrijeme
Image
admin
 

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:32

Firewall wrote:
Firewall wrote:Tabela sume letova

Image


Po ovome se čini da je 352. imala najmanje "vatrenih dejstava".
admin
 

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:32

Firewall wrote:
Riker wrote:Šta je taj Kikaš i afera Kikaš / Uganda Air koji se spominje u kontekstu Želje?


EXKLUZIVA...Interview sa Kikašom

Image

Image

Kikaš: ...tako je meni rečeno iako nisam vidio da su nas pratili

Rekli su vam da se morate prizemljiti na Pleso.
tko vam je na aerodromu prvi prišao, što ste čuli tamo?

Kikaš: Istog trenutka kad se zrakoplov zaustavio, odmah sam vidio 100 tinjak cijevi uperenih u mene, i prema kabini. Ja sam sjedio iza kapetana aviona, i u tom trenutku je neko viknuo da otvorimo prozor. Pilot je otvorio i prve riječi koje sam čuo u tom trenutku su bile: Ja ću bre da ih sredim" i onda je jedan drugi vojnik na to rekao "nećeš ti ja ću ih"

Evo to je bila prva spoznaja i tu sam se pomirio sa smrću, shvatio sam gdje sam došao, da sam u rukama onih koji mi ne žele dobrodošlicu.

Sat dva nakon kraćeg salušanja, sam pretučen do iznemoglosti. Slomili su mi rebra, zglobove...

Bio sam jedini hrvat u posadi zrakoplova od ukupno 6, poslije toga sam završio u zatvoru u Beogradu na 3 mjeseca. Nakon prve torture koja me i tamo čekala završio sam u ćeliji i tu mogu reći da je tretman
bio mnogo bolji.


Poslije toga ste zamjenjeni za generala Aksentijevića i otišli ste u Kanadu

Kikaš: Da

Gdje je pošlo po zlu?


nastavak slijedi...
admin
 

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:32

Firewall wrote:Antun Kikaš - nastavak....

Trebali ste sletiti u Ljubljanu?

Kikaš: Da, po meni je počelo sve negdje na ulazu u Jadransko more, Jadranski koridor. Letjeli smo iz Južne Afrike prema Trstu, jer je let bio najavljen za Trst.

Onda smo trebali imati "hitno slijetanje" u Ljubljanu, i negdje na ulazu u Jadranski koridor javila se KL iz Beograda tražila od pilota da se identificira, i pitali su što ima u avionu.
On im je odgovorio da je to bio opći teret "general cargo", i onda kad je upitao pilota gdje leti, on je trebao odgovoriti "u Trst".
Međutim on je odgovorio da leti u Ljubljanu. U tom trenutku ova KL iz Beograda je rekla "Vi nemate pravo na slijetanje u Ljubljanu, ušli ste u Jugoslavenski zračni prostor, napustite teritorij"
Nakon toga kontrolor je prekinuo vezu, i u tom trenutku pilot me je upitao "Gdje sada", i dok smo nas dvojica razgovarali, gdje ćemo skrenuti avion i sletjeti, ponovo se javila KL Beograd i rekli su: "Uganda Airline, vi imate pravo slijetanja u Ljubljanu" i u tom trenutku sam ja pojasnio pilotu a ostanemo u koridoru prema Trstu međutim ipak je KL beograd skrenula taj let i umjesto da letimo po jadranskom koridoru, našli smo se u koridoru preko Mostara-Banja Luke prema Zagrebu. Kad smo prilazili Zagrebu onda se uključila KL Zagreb i rekli su pilotu da je aerodrom u Ljubljani zatvoren zbog "tehničkih razloga" i da se moramo spustiti u Zagreb. Tako da mi nismo imali komunikacije i kontakta sa MiG-ovima koji su nas navodno pratili u što ja uopće ne sumnjam, ali pravi kontakt je bio inicijalno iz Beograda pa onda iz Zagreba.


Kako su oni doznali za taj avion?

Kikaš: Ja nemam nikakvih podataka evo već 17 godina, kada je to bilo 31. Kolovoza 1991. Ja već 17 godina skupljam podatke...ima nekih kontradiktornih podataka tako da ću jednog dana složiti taj mozaik.

Moje razočarenje je u tome da je baš iz hrvatske za taj let znalo previše ljudi, i nemože se čovjek oteti utisku da je ipak procurilo ovdje i da krivnju treba tražiti ovdje u Hrvatskoj.
Jer kako drugačije objasniti kad čujete ovaj je znao, onaj je znao, i tako dalje. A ja sam smatrao da je to bilo striktno između mene i čovjeka MUP koji je blagoslovio tu misiju.


No mnogi su optuživali vas kao agenta UDBA-e odnosno KOS-a.

Kikaš: Neobično mi je drago da ste postavili to pitanje, i evo mog odgovora...
Bilo je zaista razočarenje za mene, nakon što stavite život na kocku, i to svjesno stavite.
Ja sam zaista odlučio da pomogem domovini koja je bila okružena mrakom rata, i onda kad to sve obavite, prođete kroz svu to torturu, i srećom okolnosti ostanete živi zbog razmjene za generala Aksentijevića, onda izađete na slobodu i spoznate ove priče koje nemaju apsolutno nikakve veze. Ja bih samo dodao što sam već izjavio dosta puta. A to je br 1. da moj odgovor svim onima koji šire te lažne priče je, Bože oprosti im jer neznaju što čine i rade, pa bih onda citirao mog prijatelja u Torontu koji je rekao kad je čuo priču: ma ti njima reci pa ako si ti KOS-ov čovjek zašto prebiše boga u tebi na dočeku na aerodromu, što je zaista točno, a sad vam dajem završni odgovor a to je čim sam ja čuo od mojih prijatelja dase šire te glasine onda sam im lijepo rekao: daj molim te ponudi nagradu od 10 000 dolara svakom onom ko ima bilo kakav podatak da može dokazati moju vezu sa KOS-om, i do danas se niko nije javio i nagrada je i dalje otvorena.



Cijelokupni tekst je transkript iz interviewa prikazanom na HTV-u u emisiji "Hrvatska uživo"
admin
 

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:32

Firewall wrote:Ovako je po opisu Antuna Kikaša izgledao let njegovog zrakoplova...

Image
admin
 

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:33

admin wrote:Jesi možda snimio to?...bilo prekjučer na tv-u...stavi na YT ako imaš.
admin
 

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:33

Firewall wrote:Imam ali nije cijeli fali mi malo na početku pa mi je nekak bad stavljati takav.
admin
 

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:33

Firewall wrote:Uglavnom tu je ionako cijeli transkript, pa nema potrebe za videom...u njemu nema nikakvih specijalnih scena nego samo razgovor.

Čitajući malo dnevni tisak naišao sam i na drugu stranu medalje cijelog događaja.

http://www.nacional.hr/articles/view/28920/

Iz dijela dokumentacije vrlo se jasno mogu vidjeti i neki transferi novca prema dosad nepoznatim računima. Na jedan od računa Antuna Kikaša u Kärntner Sparkasse u Klagenfurtu 7. kolovoza 1991. uplaćeno je 260 tisuća američkih dolara. U više navrata Kikaš je na svoje račune primio znatan novac - uplatnice u posjedu Nacionala svjedoče da se radilo o više od milijun dolara. Kikaš je na početku rata uhićen u zrakoplovu punom oružja za obranu Hrvatske. Ne zna se točno kako je trošio ovaj novac, niti komu je o tomu podnosio izviješća. Prvog ožujka 1991. Hrvatska kreditna zajednica iz Toronta (Croatian Toronto Credit Union) uplatila je 150 tisuća dolara na račun 511 629 KH u UBS banci u Ženevi. Pet dana kasnije na isti račun s iste adrese uplaćeno je još 250 tisuća dolara. Da se radilo o gotovo svakodnevnim uplatama svjedoče još neki dokumenti, koji daju naslutiti o kakvom se računu radilo.
admin
 

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:33

Firewall wrote:
Stalno su ponavljali: “Koliko si srpske dece hteo pobiti ovim oružjem?”, a onda su udarci pljuštali sa svih strana. U jednom trenutku osjetio sam bol u rebrima


...detaljnije na:

http://www.domovinskirat.hr/content/vie ... 0/lang,hr/
admin
 

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:34

Firewall wrote:...i cijeli video sa HTV-a o Kikašu...

Image

http://vijesti.hrt.hr/content/view/44582/10/
admin
 

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:34

Firewall wrote:
Firewall wrote:Ovako je po opisu Antuna Kikaša izgledao let njegovog zrakoplova...

Image


Zanimljivo je da su ga presreli zrakoplovi sa Željave iako su mnogi drugi aerodromi bili bliže točci ulaska zrakoplova u "YU" zračni prostor, a po tekstovima ističe se da je zrakoplov osmotren i presretnut već po ulasku u "Jadranski koridor".
admin
 

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:34

Firewall wrote:
Firewall wrote:
Čitajući malo dnevni tisak naišao sam i na drugu stranu medalje cijelog događaja.



http://www.croatia.ch/tjedan/061112.php
admin
 

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:34

Firewall wrote:Neke čudne informacije (podebljano u tekstu) u ovom dokumentu u svezi ustroja nekadašnje JNA...

http://rapidshare.de/files/38442900/JNA_OOB.pdf.html

5. Air Control Regiment, Kerestinec
- 51. Air Control Bn, Bihac-Zeljava („Object Jasen“, underground facility)
- 91. Air Control Bn, Vrhnika
Radar stations: Pljesevica Mtn (AN/TPS-70 and S-600), Kozara Mtn (AN/TPS-70 and – temporary
- S-600), Zadar (S-600), Ljubljanski vrh (S-600), Oljska gora (S-600), Savudrija (S-600), Pula,
Bjelovar, Sasna Greda (near Sisak), Kurilovec (AN/TPS-63)
Aerial surveillance station: Pohorje Mtn
Reserve radar post: Papuk Mtn


Objekt Jasen?
admin
 

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:35

Firewall wrote:...dok opet dalje u tekstu kaže...

200. Air Base, Bihac-Zeljava
-"Object Klek" (underground facility)


i...

51. Air Control Bn (VOJIN), Bihac-Zeljava
HQ
Administrative and Base Operating Co (Object „Jasen“, underground facility)
Signal Co
Technical Plt
Radar Co, Pljesevica Mtn / Crni vrh (S-600)
Radar Co, Zadar (S-600)
Radar Co, Kozara Mtn (AN/TPS-70 and – temporary – S-600)
Radar Plt (AN/TPS-70)
admin
 

Re: Povijest Željave

Postby admin on 06 Jun 2008, 10:35

relay station wrote:
Firewall wrote:Neke čudne informacije (podebljano u tekstu) u ovom dokumentu u svezi ustroja nekadašnje JNA...

http://rapidshare.de/files/38442900/JNA_OOB.pdf.html

5. Air Control Regiment, Kerestinec
- 51. Air Control Bn, Bihac-Zeljava („Object Jasen“, underground facility)
- 91. Air Control Bn, Vrhnika
Radar stations: Pljesevica Mtn (AN/TPS-70 and S-600), Kozara Mtn (AN/TPS-70 and – temporary
- S-600), Zadar (S-600), Ljubljanski vrh (S-600), Oljska gora (S-600), Savudrija (S-600), Pula,
Bjelovar, Sasna Greda (near Sisak), Kurilovec (AN/TPS-63)
Aerial surveillance station: Pohorje Mtn
Reserve radar post: Papuk Mtn
ee di je jasen od toga..sad se namece pitanje dali su ga presreli uopce posto za to nemamo ama bas nikakvog pravovaljanog dokaza(a ako i jesu zbog udlajenosti to su morala raditi dva puka znaci pretpostavka prvo su ga ako jesu uopce presreli pristinci,pa predali migovima iz bihaca..da se ne zavaravamo..migovi nemaju bas takav dolet da mogu od bihaca do jadrana dole skroz do granice pa nazad..pogotovo ne u rezimu presretanja i alpha scramblea

Objekt Jasen?
admin
 

PreviousNext

Return to Razno o Željavi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests