by serlok on 23 Dec 2011, 11:04
morning,
i am back!
-klek(rupa) i željava:u ono doba aerodrom nije bio još dokraja izgrađen. podzemni deo je bio vjerovatno do kraja izbušen ali ne sasvim obrađen. problemi sa vodom, prašinom i ventilacijom, ćak osvetljenjem. dosta je bilo intervencija i na pistama (radili su inžjenerci, izgledalo je gadno). koliko se sjećem ni jedna letačka formacija nije bila popunjena. koliko se sječam operativno je funkcionisala samo jedna lovačka eskadrila (code name:vihor). letelo se malo, možda jedan do dva puta nedeljno, nočnih letova praktično nije bilo. navodjenje se vršilo preko uredjaja stacioniranih oko rupe 1 i 2 te sa kote 377. instalacija svega (radio, goniometar, radar, kontrola letenja, agregata, etc.) bila je na zilovima ili prikolicama koje su vukli uralovi kamioni. poslužioci i operateri su živjeli u pk kabinama, jelo se kad se jelo, dobivao se dodatak (konzerve, alpsko mleko, hleb, slatkiši), nije bilo nikakvog režima, nema fiskulture, smotra, nema ništa od vojske (govorim samo za vojin). u rupe sa navodno nije smelo ali se moglo. svi smo imali stalne dozvole za izlazak, stalno smo bili na "duploj smeni" (značilo je:niko nesme da te dira) ili dežurstvu. niko nikog nije pozdravljao, bez kapa, opasača, u papučima.
kasarna u željavi je imala samo tri ozbiljna objekata-kasarne (kolko se sječam), trapezariju i stacionar. podalje od njih bili su neki objekti-barake za smeštaj vp, lpa i desantne pešadije. podalje do kamenoloma bio je avtopark, ali nisam siguran (tamo nisam nikada prolazio). kasarna bila je bez ograde, postojala je samo kapija sa vratima. slobodno se odlazilo u selo kde se skoro kod svake kuče prodavao alkohol (frižider je bio bure vode napunjen sa dve gajbe pive, rum i vinjak se točio "na gutljaj" iz flaše !!!). i tako svaki dan po više puta.deca iz sela su se igrala po krugu, fudbal su igrali na asfaltnom igralištu ispred zgrade vojin, gde su slobodno i pili vodu u umivaonici. ponekad je u krug zalutala i pokoja krava. dosadno!
(nastavlja se)