Aerodrom ŽELJAVA
Spomenik ljudskoj genijalnosti (...i gluposti)
Aerodrom sada Plješevica-padina
Sjećanje na Roberta Facebook (LYBI Željava) Oprema ex RV i PVO     LYBI diorame
SVJEDOČENJA
Čitajući mailove koje dobijam i upise u knjigu gostiju vidim da su neki ljudi napisali dosta detaljne opise i neke zanimljive detalje o svom boravku na aerodromu.
...ili su ukazali na neke netocnosti.
Takve stvari su izdvojene posebno na ovo mjesto.

Također još puno svjedočenja možete naći na forumu ---> ovdje

makedonac

28.10.2006.
(e-mal)

Pisem ti iz Makedonije tacnije iz Kumanova, posto sam vidio slike što si poslao na MyCity i da ti kažem da mi se puno svidaju, a svidaju mi se zato sto me puno podsjecaju na 1991 godinu koje sam tada bio u vojsci i to tacnije na Aerodromu Željave.
Radio sam tamo kao vojnik na dežurnoj pari tada se tacno zvalo ja sto sam bio Link tako su ga zvali piloti, radio sam na razvijanje tih crnih kutija koje se zovu Sarp.Pa evo zad cu malo da ti opisem u vezi mog posla sto sam imao u vojsci.
...
Vidi! one crne kutije su bile malo specificnije, one ne razvijaju slike nego to su samo razvijeni filmovi na kome se gleda znaci: poletanje, sletanje, na koju visini leti avion, onda na kojoj visinu i sa kolikom brzinu e išao avijon, pa onda na koju visinu je ukljucen forsaž, kada je ukljucen auto pilot itd.
Te kutije mi smo ih zvale (Sarp) i sve se radilo na toj dežurnoj pari u stvari toje bila zgrada bez spratova u kome su bile kancelarije u kome su bili piloti, ucilnice, moja kancelarija gde sam radio, kancelarija gde su bile kafe kuvarice i posebna prostorija.
Gde je bio postavljen provizorni avion je ustvari kabina gde se radila simulacija.
Bilo je mnogo lepo ja sam se skinuo 18 Septembra 1991 godine i otišao sam sa Aerodroma sa helikopterom.
Tako tako mi je izašla prilika da letim do Niša.
Ostao sam samo ja Makedonac svi su pobegli samo ja sam ostao, hteo sam do kraja da odslužim, a nisam ni redovno iskoristio pošto nisam hteo da idem mnogo mi se svidalo i da ti kazem pravo da nije bilo rata ja bih ostao tamo 100%.

zoran (pis)

30.11.2006.
(knjiga gostiju)

Imao sam čast biti na tom aerodromu sluzeci kadrovski rok u tadasnjoj J.N.A.
Bio sam i u kompleksu, jer mi je VES bio meteorologija.
Bio sam i na radarima na vrhu Plješivice.
Ono što vidim iz ovih fotki sada, i onih tada, govori mi da je stvar u mentalitetu, a ne u ratu.
Nažalost, zato je bivsa juga bila avangardna, pa nije mogla opstati.
O aerodromu jednom drugom zgodom, iako, najbolji zalazak sunca u augustu mjesecu.
Sa vrha Plješivice sam vidio samo vrh Medvednice, već i Triglav, a bistre oči Plitvica su se caklile u podnožju, zajedno sa pentagramom Titove Korenice, tj. motela koji je na taj način bio rasvijetljen.
Za ljude poput onih koji tvrde da je sa tog aerodroma bombardirana Hrvatska, to su vjerovatno oni iz Slunja mogu jos samo dodati, da je krunski dokaz kako netko tko ima vozacku dozvolu, i automobil, biva autistom.
Nadam se da ovaj sajt nece zamrijeti, jer je spojen sa jednom velikom i lijepom temom, zvanom Zeljava, ja to kazem, forever.
Sve najbolje autorima od Pisa

negdje sa strane
15.01.2007.

Dobar dan,
Gledao sam slike sa Željave i na jednoj slici nisu ispravni podaci, na kojoj stoji kao sto ti kazes "mehanicar koji skida zaštitnu masku sa usisnika miga...", inace to je pilot, Sladojevic Siniša, strašan drugar, poginuo nesretnim slucajem tj.,sudarom sa jos jednim migom blizu iznad Podgorice 1994.jun, nije uspio iskociti..
Pozdravi

zoran (pis)

07.02.2007.
(knjiga gostiju)

Pozdrav Fireware, imam par nadopuna koje se tiču vanjskih objekata.
Kako sam i sam imao prilike boraviti na Željavi u sklopu odsluženja kadrovskog roka od godinu dana, to je bilo u sezoni oktobar 1981-septembar 1982.
Kao meteorolog proveo sam skoro devet mjeseci na tom aerodromu.
Što se tiče unutrašnjeg plana, ono što sam ja vidio odgovara shemi koju si ti postavio, i to na temelju ulaska u rupe.
Moje sjećanje, a bio sam i na KT-u i u restoranu, menzi, kako tko to shvaća, i ulazio na ulaz br. 2.
Dakle, pokrio sam svojim ulascima nekih možda petinu podzemnog objekta, i najjasnije upravo u pogledu KT-a.
Znam za prostor unutra, koji nije bio vrlo velik, ali je bio izuzetno kompaktan, kao i za osmatračnicu, a to je ono sto se vidi na tvojim fotkama sa triangla.
Na galeriji su bili instalirani, e sada, da li par ili dva para onih panoramskih dalekozora, kakve vidiš na svakom većem međunarodnom aerodromu.
Znam i da su postojale sprave za noćno osmatranje, i to znam iz ličnog iskustva, ali taj doživljaj drugom zgodom.
Od triangla onom cestom smjerom rupe br.4 ide, PP vod, tj. objekt, sa dva FAP-a, vatrogasne cisterne, sa topovima koji su neposredno obezbjeđivali avione u slučaju požara, za vrijeme letenja.
U sklopu toga bila je i spavaonica PP voda, i meteo čete.
Druga zgrada, bolje reci, baraka, jeste bila baraka dežurne pare, kompletne posade koja je bila zadužena za opsluživanje dva miga pod punim naoružanjem, plus dva pilota koji su bili u visinskim kombinezonima.
Treća zgrada, dakle od triangla prema rupi br. 4 bila je zgrada LINK, tj. mjesto gde je bio instaliran trenažer, koji je koriscen za tzv. virtualno letenje.
Četvrta je zgrada bila zgrada meteo službe, gdje sam i ja crtao meteo karte.
Ima jos na onom zemljištu koje je triangularno, izmedju glavne piste broj jedan, piste koje je koristila dežurna para i one koja je sljedeća paralelna sa tom, ali na izdvojenom mjestu, meteo kućica.
To je bila služba u kojoj je radilo civilno lice sa par vojnika, mjereći brzinu i smjer vjetra na prilazima pisti, kao i ostale relevantne meteo podatke za oblasnu sluzbu letenja na aerodromu.
Eto, toliko o tome, snimci su izvanredni, nažalost, pokazuju ne bas lijepu sliku, u svakom slucaju su dokument za razmisljanje, kako o onom prije, tako i o ovom sada.
Pozdrav od Pisa!

Miroslav

13.02.2007.

Komplimenti.
Sluzio sam na Željavi vojsku u mirno vreme.
Jedna napomena:u 352. nije bilo 20 kom MiG-21 već 12.
Veliki pozdrav.

J

26.02.2007.
(e-mail)

Hello, I was surffing the net and came upon your website.
It is quite fascinating to say the least.
I was with in Bosnia several times with IFOR and SFOR.
I had a chance to go into the tunnels in 1998.(see att pic)

I have been looking for al sorts of stuff on the facility but came up with nothing until now.
Thanks so much for posting this for all to see.
Unfortunately I cannot read your webpage as I only read English.

Thanks again for sharing your pics and video. I love it.
J

Kiseli novembar 84

24.09.2007.
(knjiga gostiju)

Ovo je fenomenalno! Toliko uspomena...
Sijećam se da smo svi mi obični vojnici bili fascinirani ovim objektom.
Pričalo se da smo vidjeli samo jedan sićušni dio svega, da objekat ima 9 (!) katova, i nikad nismo smjeli ulazit u galerije u kojima nismo imali posla.
Radio sam u VTO, tj. u VTR kao avio-mehaničar i cijelu godinu nisam dirnuo pušku niti obuo čizme.
Sve šta mi je trebalo bio je odvijač i ponekad - metla.
Sijećam se kapetana Grbića, kapetana Fajka i kapetana Studena.
Sijećam se kafedžinice u kojoj je moj prijatelj i klasić Vlado kuhao najbolju tursku kafu...A radno vrijeme bilo nam je od 7 do 3 (ako se dobro sijećam).
Jedino šta je zima bila gadna, očistili smo 100-tinjak tona snijega...
Hvala na ovoj stranici!!!

N.N.

17.05.2007.
(e-mail)

...pre skretanja u Zvezdu u galeriji D pre ulaska sa desne strane nalazi se jedan prolaz koji je služio kao frižider za namirnice od pilotskog restorana, a u stvari u pravim uslovima bi služio za mrtvacnicu pošto je to bio veliki frižider.

Blake

02.01.2008.
(e-mail)

Drugi je dan Nove godine, 2.sijecanj 1988. Dakle, tocno prije dvadeset godina.

Željava, snijeg, minus.
Vojnik Blake nalazi se u pritvoru, na jednom od svojih zasluženih dvanaest dana.
Pritvor i nije loša stvar. Ustajanje u šest umjesto u pet, nema smotre, cišcenja puške... Lako se covjek navikne.
Slobodne aktivnosti u vrijeme "obuke i zanimanja" svode se na metenje i cišcenje snijega ispred ulaza i komande, istresanje kanti za smece po kasarni u kontejnere, vožnja na dajcu smecaru otraga (kao cigo) i pražnjenje kontejnera na deponiju.
Specijalni zadaci-akumulatorska stanica, rabljena kiselina, sredivanje WC-a širom baze.
I da, šecer na kraju. "Rashod" ide zadnji na rucak i veceru, repeta ima neograniceno.

Osobni znaci vojnika u pritvoru: nema opasaca, uprtaca, remena i vezica na cizmama, što mu dodatno daje dostojanstven izgled. (propis je doduše takav, valjda da se netko ne objesi u Wc-u; zaboravili su da imamo dva metra plavog konca namotanog oko igle u kapi).

Drugi dan nove godine, (eto, i to više ne postoji), službeno je praznik, mir, tišina, novine su procitane, šaha je dosta, karata nema, radio svira... Pritvor se inace nalazi u objektu odmah nakon ulaza, a tu je i kancelarija dežurnog oficira.
Aerodrom inace ima dežurnog oficira aerodroma DOA, njegovog pomocnika PDOA, dežurnog oficira vazduhoplovne baze DOVB i njegovog pomocnika PDOVB, ali nikom nigdje ni traga.
Sve dužnosti su objedinili u jednom, on je u obilasku aerodroma, to traje satima. Glavni su dva vojna policajca u trafici pred kapijom.

Negdje oko 10 prijepodne ulazi jedan od njih i kaže: imaš posjetu.
Nešto sigurno ne valja-otkud posjeta danas, ili se netko šali, ili je nešto pošlo po zlu.
Stražar kaže: došao ti je otac. Sad je sigurno - ovo ne može dobro završiti.
Policajac pita dežurnog pritvora mogu li izaci, ovaj samo slegne ramenima.

Izlazim do kapije, stvarno, moj tata, u zimskom kaputu, sa šeširom i paketom.
Pitam dežurnog, možemo li sjesti u njegovu sobu, može.
Razjašnjavamo se brzo-doma nisu primili moje zadnje pismo, ljudi se zabrinuli i to je to.
Otvaram paket-meso, kolaci, flaša rakije.Izvadim osobne stvari, proslijedim paket deckima u pritvoru, zovemo i dežurnog i policajce. Odmah je atmosfera bolja.
Tata i ja sjedimo u sobi od dežurnog i polako pricamo.

Stiže i pomocnik dežurnog oficira, s obilaska aerodroma. Malo mu je cudno otkud vojniku u pritvoru posjeta, ali onda mu ispricamo cijelu pricu, ponudimo i njega.
(tata je stigao vlakom ujutro u Bihac, lokalni autobusi ne voze, ukrcao se na bus za Karlovac, sišao u Lickom petrovom selu, pa pješice prema Željavi, naišla kampanjola vojne policije pa ga povezli. Vlak za povratak ima navecer.)

Covjeku smo se valjda sažalili, pa ima odlican prijedlog: pošto nema nikog od oficira osim njega, zažmirit ce na oba oka, nek' mi lijepo odemo do Duleta u kafanu, nek' pojedemo i popijemo kao ljudi. I tako nas dvojica lijepo krenemo pravac kafana.
Sanjam vruce cevape i hladnu karlovacku.
Ovo bi još moglo i lijepo ispasti.
I naravno, birtija ne radi. Bio docek, repriza, svi spavaju, otvorit ce poslijepodne.
Nalijevo krug, natrag u Željavu. Sjedimo tako još par sati.
Dva ili tri sata popodne, smjena dežurnog oficira.
Ovaj koji je sad stigao ne želi ni cuti za varijantu s kafanom. I tako mi opet sjedimo cijelo popodne u dežurnoj sobi, više nemamo ni tema za razgovor, u paketu više nema ni medu ostacima šta za prebrat.
Osim toga, treba tati organizirati i povratak.
Na srecu, vozacka solidarnost na djelu, izlazi tamic "cuftar" koji vozi hranu okolo po stražama, pa ga naguramo u kabinu na ono pomocno sjedalo iznad motora.

Zamislite samo koliko je položaja prošao dok su razvezli svu hranu, mogao je i kartu nacrtati, bilo bi nam danas lakše..